UZLAŞMAZLIKLAR ve ÇÖZÜM YAKLAŞIMLARI

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Elektronik Haberleşme Sektöründe Kişisel Verilerin Korunması
Advertisements

1 Uzlaşma hakkında İ zmir, Eylül Hukuk davalarının ele alınışı hakkında kısa bilgi Dava dilekçesi Deliller Son yazışmalar /______/___________/_______/_____________/_/______________.
 Amaç ve kapsam  MADDE 1 – (1) Bu Yönetmeliğin amacı, kamu kurum ve kuruluşları hariç olmak üzere ondan az çalışanı bulunanlardan, tehlikeli ve çok.
HUKUKTA ALTERNATİF UYUŞMAZLIK ÇÖZÜM YOLLARI İSVEÇ’TE UZLAŞMA MÜESSESESİ VE TÜRK HUKUKUNDA BENZERİ UYGULAMALAR SEMİNERİ İzmir Eylül 2011.
Modül 8 İhtiyari Protokol. Bireysel Başvuru Usulü Bireysel Başvuru Usulüne ilişkin bazı hususlar •Yarı-yargısal usul •Yazılı usul •Kayıt (Ön-kabuledilebilirlik)
SAİT FAİK GÜLŞEN Dış Ticaret Uzmanı
İNTERNET ALAN ADLARI (İAA) YÖNETMELİK TASLAĞI ÇALIŞMALARI
Elektrik Piyasası Kanunu
TÜRKİYE’DE ÇAĞCIL DEMOKRASİ, DEMOKRATİK KÜLTÜR VE OLGUNLUK
Ayhan TOZER Telekomünikasyon Uzmanı Telekomünikasyon Sektöründe Hizmet Seviyesi Taahhütleri; AB ve Türkiye Uygulamaları Habtekus 2008, Yıldız Teknik Üniversitesi,
Telekomünikasyon sektöründe düzenleme, rekabet ve yatırım ortamı
ICCI 2008 “Energy Disputes and Investment Treaty Arbitration” Değer Boden Istanbul, 15 May 2008.
ANKOS 9. Yıllık Toplantısı, Nisan 2009, İnönü Üniv LİSANS ANLAŞMALARI ÇALIŞMA GRUBU İlkay Holt, Özyeğin Üniversitesi Zeynep.
Prof. Dr. Nuray EKŞİ Yeditepe Üniversitesi Hukuk Fakültesi
Türk Oda ve Borsaları Akreditasyon Projesi 2009 John Lockett.
ÇP PROJELERİNİN ESASLARI OFFICE OFAFFAIRS. ÖZELLİKLER ‘Oyunun kurallarını’ bilerek başlamak önemlidir!  ÇP projeleri çok-uluslu, çok-kültürlü ve çok-ortaklıdır.
ARİNKOM TTO SAN – TEZ Destekleri. ARİNKOM TTOSAN-TEZ Programı 27 Şubat 2014 tarihli ve sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan “Sanayi Tezleri Projelerinin.
Burak BÜYÜKKUŞOĞLU* Rekabet Başuzmanı Rekabet Kurumu
T. C. EKONOMİ BAKANLIĞI İhracat Genel Müdürlüğü KOBİ ve Kümelenme Destekleri Daire Başkanlığı Meral ŞENGÜL İhracatı Geliştirme Uzman Yardımcısı Kasım.
GÜMRÜK VE TİCARET BAKANLIĞI Tüketicinin Korunması ve Piyasa Gözetimi
DIŞ TİCARET MÜSTEŞARLIĞI
© OECD A joint initiative of the OECD and the European Union, principally financed by the EU Mevcut İhtilaf Direktifleri: Tarih ve Başlıca Hükümler Peter.
OECD Çok Uluslu Şirketler Rehberi
COĞRAFİ İŞARETLER Seher AÇIKEL Marka Uzmanı Aralık 2010 Antalya.
© OECD A joint initiative of the OECD and the European Union, principally financed by the EU Değişiklik Yapılan İhtilaf Direktifinin Yeni Hükümleri Peter.
Kamuda e-Belge Çalışmaları
YEREL HİZMETLERİN GÖRÜLMESİNDE KAMU-ÖZEL ORTAKLIĞI VI. YEREL YÖNETİMLERİN MALİ YÖNETİMİ FORUMU Yrd. Doç. Dr. Hilmi Çoban Aralık 2013.
LTE -> 4G için STRATEJİ.
TEMEL VERGİLEME İLKELERİ
Av. Yasin Beceni (LL.M.) Yönetici Ortak BTS&Partners 04 Aralık 2014.
Evrensel Hizmet Kavramı ve Politikalarının Değerlendirilmesi
5’nolu Kamu Alımları Faslı Avrupa Birliği Genel Sekreterliği.
© OECD A joint initiative of the OECD and the European Union, principally financed by the EU Danimarka İnceleme ve İhtilafların Çözümü Sistemi Jens Fejoe.
Mart 2009 Jonathan Wood ÇOKLU YETKİ ALANI ÇOKLU KÜLTÜREL ARABULUCULUK.
Güvenli İnternet Hizmetine İlişkin Usul ve Esaslar.
1 Alternatif Anlaşmazlık Çözümü Nedir? Raichel Hopkinson, Ortak, Anlaşmazlık Çözümü, Denton Wilde Sapte
Ayhan TÖZER Bilişim Baş Uzmanı, BTK
ÜRÜN GÜVENLİĞİ VE DENETİMİ
Ayhan TOZER Telekomünikasyon Uzmanı
LOGO EJDER ORUÇ Teknik Düzenleme ve Standardizasyon Dairesi Başkanı.
ARABULUCULUK Prof. Dr. İbrahim Kaya
9. HAFTA TURİSTİN HAK VE YÜKÜMLÜLÜKLERİ
Ayhan TÖZERMüberra GÜNGÖR Genişbant İnternet Hizmetlerinin Yeni Ekonomideki Rolü ve Ülkemizdeki Durum Habtekus 2009, Yıldız Teknik Üniversitesi, İstanbul.
2014 YILI SEKTÖR DÜZENLEMELERİNE YÖNELİK DEĞERLENDİRMELER TELKODER
TÜRK İ YE’DE TÜKET İ C İ N İ N B İ LG İ LEND İ R İ LMES İ VE ÖRGÜTLENMES İ KONUSUNDA İ ZLENMES İ GEREKEN ADIMLAR.
1 20 EKİM 2004, ANKARA T. Uzm. Deniz YANIK Lisans ve Sözleşmeler Dairesi Başkanlığı TELEKOMÜNİKASYON KURUMU TÜRKİYE’DE TELEKOMÜNİKASYON POLİTİKASI ALANINDA.
TÜKETİCİ HAKLARI.
ULUSLARARASI İLİŞKİLER MÜDÜRLÜĞÜ. MÜDÜRLÜĞÜMÜZ FAALİYETLERİ  Danışmanlık Niteliğindeki Hizmetler  Operasyonel Hizmetler  Maddi Destekler  Yurt Dışı.
1 CONSUMER ACADEMY ‘CONSUMER ACADEMY’ TÜKETİCİ AKADEMİSİ Tüketicinin Korunması ve Piyasa Gözetimi Genel Müdürlüğü.
Topluluk İnovasyon Girişimi Süreç Açıklaması ve Yol Haritası Dokümanı 26 Mayıs
1 Hukuk kuralları hangi şekillerde ortaya çıkmaktadır?
AMAÇ, İÇERİK VE AKADEMİK YAKLAŞIM UYGULAMA SÜRECİ BEKLENEN SONUÇLAR.
Tüketici kredisi nedir? Tüketim amacıyla satın alınan mal ve hizmetlerin finansmanını karşılamaya yönelik bir kredi şeklidir. Kredi ; mallarının bugün.
KURULUŞ VE YAPISI Türkiye 1999 Helsinki Zirvesi’nde Avrupa Birliği’ne adaylık sürecinin başlaması ile topluluk programlarından yararlanmaya başlamıştır.
TURİZM İŞLETMELERİNİN UYGULAMA İLE İLGİLİ SORUNLARI: TÜKETİCİ HAKLARININ KORUNMASI Hazırlayan: Gökhan GÜMÜŞ.
2016 Kayseri Ticaret Odası.
Projeye ilişkin Regülasyon değerlendirmesi: İlk Bulgular
YASALAR VE ÖZEL EĞİTİM.
Prof. Dr. Yasemin ışıktaç
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
YALNIZLIK GİZLİLİK SAMİMİYET
ÇALIŞANLARIN İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ EĞİTİMLERİNİN USUL VE ESASLARI HAKKINDA YÖNETMELİK 15 Mayıs 2013  ÇARŞAMBA RG Sayı :
YRD. DOÇ. DR. EDA ÖZDİLER KÜÇÜK
MODÜL 6.7 taraflarla arabuluculuk öncesi ilk görüşme
MODÜL 6.6 arabuluculuk sözleşmesinin hazırlanması
KİŞİLERARASI İLETİŞİM ÇATIŞMASI
Uluslararası İşletme Yönetimi
Teknoloji ve Yenilik Destek Programları Başkanlığı
İş Sağlığı ve Güvenliğinin Temel Prensipleri
III. Bireysel Başvurunun Kapsamı ve Nitelikleri
Sunum transkripti:

UZLAŞMAZLIKLAR ve ÇÖZÜM YAKLAŞIMLARI Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu UZLAŞMAZLIKLAR ve ÇÖZÜM YAKLAŞIMLARI Dr. Muhterem ÇÖL Sektörel Rekabet ve Tüketici Hakları Daire Başkanı 02 ARALIK 2008

UZLAŞMAZLIKLAR

ANLAŞMAZLIK UZLAŞMAZLIK ANLAŞMAZLIK UZLAŞMAZLIK İki ya da daha çok tarafın düşünce ve amaçları arasında ayrılık, uyuşmazlık, ihtilaf. ANLAŞMAZLIK UZLAŞMAZLIK Anlaşmaya, uzlaşmaya yanaşmama durumu. ANLAŞMAZLIK UZLAŞMAZLIK MUHTEREM

UZLAŞMAZLIKLAR-1 Yerleşik İşletmecinin Pazardaki hakim konumunu korumak istemesi durumunda SERBESTLEŞMEYE BAĞLI ARABAĞLANTI ANLAŞMAZLIKLARI Farklı şebekelerin irtibatlandırılması sonucunda

FREKANS ANLAŞMAZLIKLARI UZLAŞMAZLIKLAR-2 FREKANS ANLAŞMAZLIKLARI Frekans Tahsis ve Tesciline İlişkin TÜKETİCİYE İLİŞKİN İşletmeciler ile Tüketiciler Arasında

UZLAŞMAZLIK ÇÖZÜM YAKLAŞIMLARI MUHTEREM

UZLAŞMAZLIK ÇÖZÜM YAKLAŞIMLARI DÜZENLEYİCİ KARAR Doğal resmi sürecin tamamlanmasından sonra anlaşamayan tarafların durumlarına ilişkin Düzenleyici Otoritenin karar vermesi

UZLAŞMAZLIK ÇÖZÜM YAKLAŞIMLARI MAHKEME KARARI SON ÇARE Sonuç alınır Resmi yaptırım gücü Yüksek Maliyet Yargı kararlarında gecikme Sektörde uzman kişiler az

UZLAŞMAZLIK ÇÖZÜM YAKLAŞIMLARI ALTERNATİF ÇÖZÜM YÖNTEMLERİ DAHA AZ RESMİ Karşılıklı Görüşme-Müzakere Arabuluculuk Hakemlik MUHTEREM

ÇÖZÜM PROSEDÜRLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ MUHTEREM

ALINAN KARARLARIN YAYIMLANMASI VERİ TABANININ OLUŞTURULMASI Genel Yaklaşımlar… 4 1 2 3 ALINAN KARARLARIN YAYIMLANMASI VERİ TABANININ OLUŞTURULMASI OLUMLU SONUÇLAR ALINAN ALTERNATİF ÇÖZÜM YAKLAŞIMLARININ YASAL DAYANAĞININ GELİŞTİRİLMESİ POLİTİKA BELİRLEYİCİLER VE DÜZENLEYİCİLER ONLİNE KAYNAKLARDAN VE HİZMETLERDEN AZAMİ ÖLÇÜDE YARARLANMALI DAHA AZ RESMİ ANLAŞMAZLIK ÇÖZÜMLEME PROSEDÜR ÖRNEKLERİNİN ORGANİZE EDİLİP YAYGINLAŞTIRILMASI

Genel Yaklaşımlar… 5 6 7 8 TESİS EDİLEN ÖNLEMLERDE UZLAŞMAYA VARILMASI ANLAŞMAZLIĞI ORTADAN KALDIRACAK ÖNLEMLER ALINMALI TESİS EDİLEN ÖNLEMLERDE UZLAŞMAYA VARILMASI ULUSLAR ARASI DENEYİMLERDEN İSTİFADE İÇİN İRTİBATIN GELİŞİTİRİLMESİ İLGİLİ KURULUŞLAR İLE MESLEKİ TECRÜBE VE GÖRÜŞLERİN PAYLAŞILMASI

TÜRKİYE'DE DURUM MUHTEREM

TÜKETİCİ ÇÖZÜM MEKANİZMALARI İŞLETMECİ ÇÖZÜM ? BİLGİ TEKNOLOJİLERİ ve İLETİŞİM KURUMU Görüş ÇÖZÜM ? HAKEM HEYETLERİ Görüş ÇÖZÜM ? T. MAHKEMELERi

İÇERİK TÜKETİCİ HAKLARI YÖNETMELİĞİ Amaç, Kapsam, H.Dayanak, Tanımlar ELEKTRONİK HABERLEŞME SEKTÖRÜNDE TÜKETİCİ HAKLARI YÖNETMELİĞİ İÇERİK 1. BÖLÜM Amaç, Kapsam, H.Dayanak, Tanımlar 2. BÖLÜM Hak ve Yükümlülükler Tüketici Şikayetleri Çözüm Mekanizması 3. BÖLÜM Abonelik Sözleşmeleri 4. BÖLÜM Faturalara İlişkin Esaslar 5. BÖLÜM Diğer Hükümler

SONUÇ VE DEĞERLENDİRMELER MUHTEREM

SONUÇ ve DEĞERLENDİRME-1 Tüketici Hakları, Rekabet, Yatırım ve Gelişme açısından çok önemli 2 Çözüm Mekanizmaları hızlı, etkin olmalı 3 Resmi Çözüm Mekanizmaları daha etkin

SONUÇ ve DEĞERLENDİRME-2 4 5 Alternatif Çözüm Yaklaşımları Yaygınlaştırılabilir İlk Çözüm Merci Anlaşmazlığın Çıktığı Noktadır

İLGİNİZE TEŞEKKÜR EDERİM…