UZLAŞMAZLIKLAR ve ÇÖZÜM YAKLAŞIMLARI Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu UZLAŞMAZLIKLAR ve ÇÖZÜM YAKLAŞIMLARI Dr. Muhterem ÇÖL Sektörel Rekabet ve Tüketici Hakları Daire Başkanı 02 ARALIK 2008
UZLAŞMAZLIKLAR
ANLAŞMAZLIK UZLAŞMAZLIK ANLAŞMAZLIK UZLAŞMAZLIK İki ya da daha çok tarafın düşünce ve amaçları arasında ayrılık, uyuşmazlık, ihtilaf. ANLAŞMAZLIK UZLAŞMAZLIK Anlaşmaya, uzlaşmaya yanaşmama durumu. ANLAŞMAZLIK UZLAŞMAZLIK MUHTEREM
UZLAŞMAZLIKLAR-1 Yerleşik İşletmecinin Pazardaki hakim konumunu korumak istemesi durumunda SERBESTLEŞMEYE BAĞLI ARABAĞLANTI ANLAŞMAZLIKLARI Farklı şebekelerin irtibatlandırılması sonucunda
FREKANS ANLAŞMAZLIKLARI UZLAŞMAZLIKLAR-2 FREKANS ANLAŞMAZLIKLARI Frekans Tahsis ve Tesciline İlişkin TÜKETİCİYE İLİŞKİN İşletmeciler ile Tüketiciler Arasında
UZLAŞMAZLIK ÇÖZÜM YAKLAŞIMLARI MUHTEREM
UZLAŞMAZLIK ÇÖZÜM YAKLAŞIMLARI DÜZENLEYİCİ KARAR Doğal resmi sürecin tamamlanmasından sonra anlaşamayan tarafların durumlarına ilişkin Düzenleyici Otoritenin karar vermesi
UZLAŞMAZLIK ÇÖZÜM YAKLAŞIMLARI MAHKEME KARARI SON ÇARE Sonuç alınır Resmi yaptırım gücü Yüksek Maliyet Yargı kararlarında gecikme Sektörde uzman kişiler az
UZLAŞMAZLIK ÇÖZÜM YAKLAŞIMLARI ALTERNATİF ÇÖZÜM YÖNTEMLERİ DAHA AZ RESMİ Karşılıklı Görüşme-Müzakere Arabuluculuk Hakemlik MUHTEREM
ÇÖZÜM PROSEDÜRLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ MUHTEREM
ALINAN KARARLARIN YAYIMLANMASI VERİ TABANININ OLUŞTURULMASI Genel Yaklaşımlar… 4 1 2 3 ALINAN KARARLARIN YAYIMLANMASI VERİ TABANININ OLUŞTURULMASI OLUMLU SONUÇLAR ALINAN ALTERNATİF ÇÖZÜM YAKLAŞIMLARININ YASAL DAYANAĞININ GELİŞTİRİLMESİ POLİTİKA BELİRLEYİCİLER VE DÜZENLEYİCİLER ONLİNE KAYNAKLARDAN VE HİZMETLERDEN AZAMİ ÖLÇÜDE YARARLANMALI DAHA AZ RESMİ ANLAŞMAZLIK ÇÖZÜMLEME PROSEDÜR ÖRNEKLERİNİN ORGANİZE EDİLİP YAYGINLAŞTIRILMASI
Genel Yaklaşımlar… 5 6 7 8 TESİS EDİLEN ÖNLEMLERDE UZLAŞMAYA VARILMASI ANLAŞMAZLIĞI ORTADAN KALDIRACAK ÖNLEMLER ALINMALI TESİS EDİLEN ÖNLEMLERDE UZLAŞMAYA VARILMASI ULUSLAR ARASI DENEYİMLERDEN İSTİFADE İÇİN İRTİBATIN GELİŞİTİRİLMESİ İLGİLİ KURULUŞLAR İLE MESLEKİ TECRÜBE VE GÖRÜŞLERİN PAYLAŞILMASI
TÜRKİYE'DE DURUM MUHTEREM
TÜKETİCİ ÇÖZÜM MEKANİZMALARI İŞLETMECİ ÇÖZÜM ? BİLGİ TEKNOLOJİLERİ ve İLETİŞİM KURUMU Görüş ÇÖZÜM ? HAKEM HEYETLERİ Görüş ÇÖZÜM ? T. MAHKEMELERi
İÇERİK TÜKETİCİ HAKLARI YÖNETMELİĞİ Amaç, Kapsam, H.Dayanak, Tanımlar ELEKTRONİK HABERLEŞME SEKTÖRÜNDE TÜKETİCİ HAKLARI YÖNETMELİĞİ İÇERİK 1. BÖLÜM Amaç, Kapsam, H.Dayanak, Tanımlar 2. BÖLÜM Hak ve Yükümlülükler Tüketici Şikayetleri Çözüm Mekanizması 3. BÖLÜM Abonelik Sözleşmeleri 4. BÖLÜM Faturalara İlişkin Esaslar 5. BÖLÜM Diğer Hükümler
SONUÇ VE DEĞERLENDİRMELER MUHTEREM
SONUÇ ve DEĞERLENDİRME-1 Tüketici Hakları, Rekabet, Yatırım ve Gelişme açısından çok önemli 2 Çözüm Mekanizmaları hızlı, etkin olmalı 3 Resmi Çözüm Mekanizmaları daha etkin
SONUÇ ve DEĞERLENDİRME-2 4 5 Alternatif Çözüm Yaklaşımları Yaygınlaştırılabilir İlk Çözüm Merci Anlaşmazlığın Çıktığı Noktadır
İLGİNİZE TEŞEKKÜR EDERİM…