T.C. Yükseköğretim Kurulu Prof. Dr. Hasan MANDAL Bologna Uzmanı BOLOGNA SÜRECİ 2014 ve SONRASI DÖNEMİ (YAYILIM, UYGULAMA, SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK, TANINMA) 22 Ocak 2014
Kademeler Profil Diploma Kademe Tanımlayıcıları Öğrenme Çıktıları Öğrenim Yükü Krediler(AKTS) YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ Amaç: Şeffaflık, Tanınma, Hareketlilik KALİTE GÜVENCESİ BOLOGNA SÜRECİ
Proje Faaliyetleri (Temmuz ) Kurumsal ve Bölgesel Ziyaretler Öğrencilere Yönelik Bölgesel Toplantılar BEK’ler için Ulusal Koordinasyon Toplantıları YÖK, UA, MEB ve MYK ile Toplantılar Paydaş Toplantıları Uluslararası Konferans AKTS ve DE Etiketi Başvuru Toplantıları Danışmanlık ve Destek Toplantıları Bologna Uzmanlarının Eğitimleri Bologna Uzmanları Koordinasyon Toplantıları
TYYÇ FAALİYETLERİ VE EYLEM TAKVİMİTARİH 1Süreci başlatmak için karar alınmasıNisan Çalışma takviminin oluşturulması2006 3Sürecin organizasyonu Çerçevenin tasarımıKasım Paydaşlardan görüş alınmasıOcak Çerçevenin onaylanması Kısmen (TUYÇ)Mayıs 2009 Tamamen (TYYÇ)Ocak İdari organizasyon ve TYYÇ Web sitesinin oluşturulmasıŞubat Çerçevenin yükseköğretimde uygulanması Pilot düzeyde uygulamaAralık 2010 Tüm kurumlarda uyg.Aralık Yeterliliklerin TYYÇ’ye dahil edilmesi Çerçevenin AYÇ ile uyumluluğunun belgelendirilmesi
Cevap veren kurumlar125 Link gönderen98 Linki çalışmayan20 Link göndermeyen27 Cevap vermeyen kurumlar56 Devlet Üniversitesi2626 Vakıf Üniversitesi2828 Vakıf MYO2 Cevap Veren KurumlarCevap Vermeyen Kurumlar
PuanGrupSayıTanımlama A 8AKTS ve TYYÇ çalışmalarını tamamlamış B 2AKTS ve TYYÇ çalışmalarını büyük ölçüde tamamlamış C 4 AKTS çalışmalarını başarmış ve TYYÇ ilişkisini kısmen kurmuş D 13AKTS çalışmalarına yönelik bilgi paketlerini tamamlamış E 18 AKTS etiket çalışmalarına yönelik bilgi paketlerini önemli ölçüde tamamlamış F 4 AKTS bilgi paketlerini kısmen tamamlamış ve TYYÇ ilişkisini kısmen kurmuş G 2 AKTS bilgi paketlerini az oranda tamamlamış ve TYYÇ ilişkisini başlatmış H 2AKTS bilgi paketi hazırlıklarını az oranda tamamlamış I 11AKTS bilgi paketi hazırlıklarını çok az oranda tamamlamış J 20AKTS bilgi paketleri için hazırlıklarına başlamış olan K 78AKTS ve TYYÇ Çalışmaları başlatmamış AKTS ve DE etiketi almış AKTS ve DE etiketi almış / yeni başvuru Çoğunlukla yeni kurumlar
ÖĞRENDİKLERİMİZ Bologna sürecinin eğitim-öğretim sürecimizin kolaylaştırıcısı olarak değil, ikinci bir iş olarak değerlendirilmesi Sürecin anlaşılmadan kurallar dizini olarak değerlendirilmesi Bologna Süreci ile Mevcut YÖK Yasası ve Yönetmelikleri arasındaki uyumsuzluklar YÖK Birimlerinde de Bologna süreci araçlarının yeterince anlaşılamamış olması Sürecin en önemli paydaşı olan öğrencilerin bu konudaki bilgi eksikliği ve üniversite yönetimlerinin bu konudaki tutumları Üniversitelerimizde Bologna Sürecinde farklı düzeylerde, ama yoğun bir çaba var Sürecin en önemli motivasyon unsuru, DS ve ECTS Etiketleri ile sağlanan/sağlanacak tanınırlık/prestij
BUNDAN SONRAKİ SÜREÇ (WHAT IS NEXT) Bologna Süreci Türk Yükseköğretim Sisteminin Yapılandırılması ve özellikle Uluslararasılaştırma Süreçleri için en önemli bir araç Bu süreç, bir projenin ötesinde yükseköğretimin öncelikli gündemi Bu dönemdeki öncelik: UYGULAMA ve SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK Yani Kalite Güvencesi ve Akreditasyon Süreçleri