ZEKİ KONUKOĞLU ANADOLU ÖĞRETMEN LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ HOŞGELDİNİZ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
“BAŞARININ YOLLARI” Nereye gideceğini bilmiyorsan, hangi yoldan gittiğinin hiçbir önemi yoktur.
Advertisements

VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YOLLARI kisiselbasari.com
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ
TED ANTALYA KOLEJİ PDR SERVİSİ
VER İ ML İ DERS ÇALI Ş MA YOLLARI. Önce kendinize güvenin. Önce kendinize güvenin. Başarılı olacağım diyerek başlayın. Unutmayın ki kendine güven başarının.
KALİTELİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ Demet TAŞDAN.
NİZİP HÜSEYİN YALÇIN ÇAPAN ANADOLU LİSESİ
Verimli Ders Çalışma F.N.Ç.A.L. REHBERLİK SERVİSİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ
BAŞARIYA GİDEN YOLDA “VERİMLİ ÇALIŞMA”
BAŞARILI OLMAK İÇİN NELER YAPILMALI?
ÜNAL GÜLMEZ REHBERLİK SERVİSİ
Verimli Ders Çalışma Yöntemleri
‘VERİMLİ ÇALIŞMA’.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YOLLARI
Güce Çok Programlı Lisesi Onur ÖZDEMİR Okul Psikolojik Danışmanı
Büyük adamların hedefleri, diğerlerinin ise istekleri vardır.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ.
BUGÜN NELERDEN BAHSEDECEĞİZ?
ETKİLİ ÇALIŞMA VE ETKİN DİNLEME
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
Verimli Ders Çalışma Semineri
TEOG Sınavından Yüksek Puan Almak İçin 10 Altın Tavsiye
Planlı Çalışma Nedir? Zamanı israf etmemek ve en sağlıklı şekilde değerlendirmek için her etkinliği planlayarak yapmak gerekir. En kullanışlı çalışma.
UĞUR DERSHANELERİ REHBERLİK BİRİMİ EYLÜL 2004
Not Tutma ve Etkin Dinleme
VERİMLİ DERS ÇALIŞMAK NEDİR?
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
Verimli Ders Çalışma Seminerine Hoş Geldiniz
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
ETKİLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ Hüsnü DURSUN
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
NASIL BAŞARILI OLUNUR?.
DÜZCE ANADOLU SAĞLIK MESLEK LİSESİ Rehberlik ve Psikolojik Danışma Servisi Seyhan ÖZCAN Okul Psikolojik Danışmanı “VERİMLİ” ÇALIŞIYOR MUYUZ? 2014.
" Nasıl Başarılı Oldum ?”.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ
VERIMLI DERS. İ N S A N I N 1.MESLEĞİNİ, 2.ÖZEL HAYATINI 3.AİLESİNE SAĞLAYACAĞI İMKANLARI 4.TOPLUMDAKİ YERİNİ B ELİRLER.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA VE HEDEF BELİRLEME
Verimli Ders Çalışma Seminerine Hoş Geldiniz
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ
ATATÜRK İLKOKULU Rehberlik Servisi
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
DERS PROGRAMI OLUŞTURMA
BAŞARININ SIRLARI.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
Okul Rehberlik ve Psikolojik Danışma Hizmetleri 1 VERİMLİ ÇALIŞMA TEKNİKLERİ Hazırlayan ve sunan : Uzm.Psk.Dan. Yusuf URHAN.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA ve ZAMANI ETKİLİ KULLANMA
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA ve ZAMANI ETKİLİ KULLANMA Çiftlik sahibi olmayı hayal eden genç bir adam bir çiftlik satın alır. Çiftliği satın aldıktan sonra yeterli.
VER İ ML İ DERS ÇALI Ş MA. VERİMLİ BİR ÇALIŞMA İÇİN NELER YAPMALIYIZ? Öncelikle çalışma planı yapılmalıdır. Çünkü çalışma planı hangi gün hangi dersi.
ETKİLİ ÖĞRENME VE VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
PROFİLO İLKOKULU REHBERLİK SERVİSİ
SEMİNERİNE HOŞ GELDİNİZ
REHBERLİK SERVİSİ.
AZDAVAY ANADOLU İMAM-HATİP LİSESİ
Verimli Ders Çalışma Semineri
ETKİLİ DERS DİNLEME VE ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
VERİMLİ VE ETKİLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ CUMHURİYET İLKOKULU REHBERLİK SERVİSİ.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
Okul Psikolojik Danışmanı ve Rehber Öğretmen
SINAVLARDA BAŞARILI OLMA YOLLARI
MALAZGİRT MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
Sunum transkripti:

ZEKİ KONUKOĞLU ANADOLU ÖĞRETMEN LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ HOŞGELDİNİZ

VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ 1- Öğrenme Yeteneği: Zeka,Yaş, İlgi ve Yetenek, Genel Uyarılmışlık Hali ve Kaygı 2- Amaçların Belirlenmesi 3- Planlı Çalışmak: 4- Çalışma ortamı: 5-Çalışma Zamanını Düzenlemek: 6- TEKRAR 7- ETKİN DİNLEME 8- ETKİN OKUMA

* Dikkat kopmalarını önler, dikkatinizi sürdürürsünüz. ETKİN DİNLEME (İFİKAN)   Etkili bir dinleyici olmak zorundasınız. Etkili bir dinleyici olmak için şunları bilmelisiniz. 1-İleriye bak (Tahmine çalış): Öğretmenin anlattıklarından hareketle daha sonra söyleyeceğini önceden tahmin etmeye çalışın. * Uyanık kalırsınız * Dikkat kopmalarını önler, dikkatinizi sürdürürsünüz. * Aktif katılımda bulunursunuz. * Motivasyonunuz artar.

2- Fikirler Önemli konulara kulak kabartmanız anlamına gelir. Ders konusu bir konunun temelini oluşturan belirli fikirleri içerir. Bu fikirlerin neler olduğuna dikkat edin. Genellikle anahtar fikirler örneklerle, açıklamalarla, kanıtlarla desteklenir ve sık - sık tekrarlanır.

3- İşaretler: Okul bir oyundur. Bu oyunun kuralını bilerek ve buna uyarak oynarsanız hem başarılı olur, hem de bu oyundan zevk alırsınız. Öğretmenlerin işaretlerine karşı uyanık olmak okul oyununun en zevkli yönlerinden biridir.Hiçbir öğretmen açık - açık bu sınav sorusudur demez. Ancak önemli konuların işaretini verir. Şöyle ki: Önemli, başlıca, can alıcı, Şunu unutmayın ki, burada esas fikir vs.

4- Katıl: Aktif bir dinleyici olabilmek için eldeki imkanlardan en iyi biçimde yaralanmanız gerekiyor. Bunun için: * Derse zamanımda gelin * Öğretmenin anlattıklarına jest ve mimiklerinizle tepki vererek dinleyin. * Anlattığı konuyla ilgilendiğini görmek öğretmeni memnun eder.

5- Araştır: * Öğretmene konu ile ilgili sorular sorun. * Konu ile ilgili kendi fikirlerinizi öğretmeninizle veya arkadaşlarınızla tartışın. * Sorularınıza verilen cevabı anlamadıysanız ve tatmin olmadıysanız, yeni sorular sorun ve ek açıklama isteyin. * Aklınıza gelen soruları veya konuyla ilgili yorumlarınızı unutmamak için defterinize not edin!

6- Not tutmak: Not tutmak, duyduklarınıza mantıklı bir çerçeve sağlayarak dersi etkin bir şekilde dinlemenize yardımcı olur. Not tutmanın faydaları. * Not tutmak unutmayı önler. * Not tuttuğunuz zaman önemli konuları araştırma gereği duyarsınız. * Not tutulmadan dinlenilen bir ders büyük ölçüde ziyan edilmiş olur.

Öğrenilen bilgilerin %70’i 1 saat içinde % 80’i 24 saat içinde UNUTULMAKTADIR. Unutmamak için TEKRAR EDİN!

Ders çalışma programı yaparken Haftalık planlar yap. Çok uzun zamanlı planlar aksayabilir veya güncelliğini yitirebilir. Haftada bir günü boş bırak. O gün aksayan, daha çok çalışmak istediğin veya plan dışı konuları alabilirsin ya da planı başarıyla uygulamışsan ödül olarak istediğin gibi bir gün geçirebilirsin.

Sınavları, eksiklerini ve ertesi günkü dersleri göz önüne alarak çalışman gereken konuları belirle. Her güne mutlaka okulda öğrendiklerini geliştirmek için günlük tekrar saati koy. Tekrar yapmak az çalışıp çok verim elde etmenin yollarından biridir. Zira öğrenilenler en çok ilk sekiz saat içinde unutulur. Günde kaç saat çalışabileceğini belirle.

Günün hangi saatlerinde çalışacağını belirle Günün hangi saatlerinde çalışacağını belirle. Bu her gün farklı da olabilir. Yeter ki yorgun olamayacağın saatler olsun. Hangi konuyu, ne kadar, hangi kaynaktan çalışacağını belirleyerek her güne bir veya iki konu yerleştir. Yapamayacağın kadar çok konuyu bir güne yükleme.

Çalışmakta zorlandığın konuyu bir günde çalışmak yerine parçalara bölerek bir haftaya yayabilirsin. Ders çalışmaya da bu konudan başla. Çünkü daha sonra yorulup erteleyebilirsin. Unutma ki, sevmediğin bir yemeği doyduktan sonra yiyemezsin. Ama aç karnına bir kaşık yedikten sonra sevdiğin yemek yenilebilir.

Çalışma masanda dikkatini dağıtacak şeyler, karşı duvarda posterler olmasın. Çalışma masanda dersten başka bir şey yapma. Çağrıştırıcı etki yaratır. Hayal kurmak, bulmaca çözmek, TV seyretmek, yemek yemek vb. Etkinliklerin çalışma aralarında, başka bir yerde yap. Hayal kurduğunu fark ettiğinde çalışmanın sonuna ertele. Başaramazsan masandan kalkıp başka bir yerde hayalini kur. Bitince tekrar dön.

Müzik dinleyerek, TV karşısında çalışma. Aynı anda iki şey yapamazsın Müzik dinleyerek, TV karşısında çalışma. Aynı anda iki şey yapamazsın. Konsantrasyonunu sık sık dağıtacağından verimin düşer. Çalışmana isteğine göre 30, 40, 50 dakikada bir 10’ar dakikalık aralar ver.

Çalışmanın tamamını bir seferde bitirebileceğin gibi, akşam yemeğine kadar günlük tekrar ve çalışmanın bir bölümünü, yemekten sonra da diğer kısmını yapabilirsin. Çalışman için minimum bir saat ver. Örneğin günde bir-buçuk saat gibi. (Bu hiç çalışmayan biri için 30 dk. bile olabilir.) Ancak zaman içinde bunu yavaş yavaş arttırmaya çalış. Kesinlikle hedeflediğin programı erteleme. Keyif veren şeyleri çalışmaktan önce değil, sonra yap. Programının başarılı olmasındaki en önemli şeylerden bir de budur.

Unutma ki bunu senden başkası yapmayacaktır Unutma ki bunu senden başkası yapmayacaktır. Başarılı ve başarısız olmanın tek sorumlusu sensin. Çalışmanı da eğlenmeni de belli bir denge içinde yap. Hayat amaçlarını gözden geçir. Çalışmak istemediğinde sözgelimi sınıfta notlar okunurken sevincini, iyi bir üniversiteyi kazandığını öğrendiğin anı, başarılı bir çalışma hayatı vs. gözünün önüne getir. ----------------------------------------------------------------

TEŞEKKÜRLER…

8.sınıfta beklentileri karşıladınız, şimdi yeni beklentiler oluşturmalısınız. Öğretmenlere soru sormaktan çekinmeyin Her dersten 100 alacaksınız diye bir kural yok. Derslerinizin çeşidi fazla ve ayrıntılar önemli. Her dersten geçersiniz ancak kimisinden iyi kimisinden de kötü notlar alabilirsiniz. Unutmayın siz ÖĞRENCİSİNİZ….