Gençlik Spor Genel Müdürlüğü & MMI Türkiye Eğitimleri

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
MBA-502 Stratejik Yönetim Yard. Doç. Dr. Erlan Bakiev
Advertisements

Strateji Tasarımı İlker acar.
PAZARLAMAYA GİRİŞ PAZARLAMANIN TANIMI
TÜKETİCİ DAVRANIŞI NEDİR?
Bölümlendirme Hedef Pazar Konumlandırma
STRATEJİK PAZARLAMA 1.Hafta Pazarlama Nedir
MARKA YÖNETİMİ HAFTA V.
REKLAMCILIK Hafta 5.
REKLAM KAMPANYALARI VE UYGULAMALARI
MARKA YÖNETİMİ HAFTA VI.
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
Marka Konumlandırma Brand Positioning
BÖLÜM X FİYATLANDIRMA.
Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı
PAZARIN BÖLÜMLERE AYRILMASI
İŞLETMELERDE PAZARLAMA YÖNETİMİ 1
Yeni Pazarlama Teknikleri
I.BÖLÜM TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI KAVRAMI VE PAZARLAMA
PROMOSYON  Kökeni Latince promotio kelimesinden gelen promosyonun anlamı fikir,öne çıkarmak olarak tercüme edilir.  Bir firmanın ya da bir arzın tanıtılması.
HAFTA I.
Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı
PAZARLAMANIN TANIMI VE PAZARLAMA ANLAYIŞI
OYA KARAAĞAÇ ARYA SPONSORLUK VE İLETİŞİM DANIŞMANLIĞI
BLOGLAR ARACILIĞIYLA Pazarlama SEDAT BAŞDAĞ. Kelimenin ilk oluşumu, "Web" ve "Log" kelimelerinin birleşmesinden oluşmuş, “Weblog” olarak isimlendirilmiştir.
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
2. Pazarlama Planının Hazırlanması
IX.BÖLÜM YAŞAM TARZI.
Yeni Pazarlama Teknikleri
EMLAK PAZARLAMA STRATEJİLERİ VE UYGULAMALARI
MARKA YÖNETİMİ HAFTA VI.
Müşteri İlişkileri Yönetimi Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
Pazarlama Yönetimi Süreci
Ö.Yavuz KARAGÖZ Mevlüt BALTA Hasan AKKOÇ
Pazarlama Giriş 1 1.
İNOVASYON.
BİRAZ DÜŞÜNELİM! PAZARLAMA NE DEĞİLDİR? PAZARLAMA NEREDE BAŞLAR?
Pazarlama ve Temel Kavramlar
Pazarlama nedir? iki veya daha fazla taraf arasında gerçekleşen bir değişim/mübadele sürecidir. Marketing mübadele sürecinde insan istek ve ihtiyaçlarını.
Öğr.Gör.SEDA AKIN GÜRDAL
Pazarlama nedir? iki veya daha fazla taraf arasında gerçekleşen bir değişim/mübadele sürecidir. Marketing mübadele sürecinde insan istek ve ihtiyaçlarını.
Pazarlama İletişimi Altunışık-Özdemir-Torlak.
MÜŞTERİ İÇİN DEĞER YARATMA
Mobil Pazar Çevresi ve Pazar Fırsatları
Pazarlama İlkeleri.
Müşteri Odaklı Mobil Pazarlama ve Mobil Reklam
Öğr.Gör.Seda AKIN GÜRDAL
Yenilik ve Yeni Ürün Altunışık-Özdemir-Torlak.
Yrd. Doç. Dr. Şule AYDIN TURAN
Reklam ve Halkla İlişkiler
Pazarlama İletişimi.
TURİZM PAZARLAMASINA GİRİŞ
MÜŞTERİ İÇİN DEĞER YARATMA. “Müşteri değeri olgusu, müşteri tatmini unsurlarına ek olarak, ürünün rakipler arasından nasıl seçildiğini, seçim kriterlerinin.
Yrd.Doç.Dr. Volkan Unutmaz
REKLAMCILIK Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN. Reklamda Kampanya Süreci ve Strateji  Kampanyanın amacı açık ve doğru bir biçimde saptanmalıdır.  Pazarlama.
Prof Dr Remzi ALTUNIŞIK
PAZARLAMA ARAŞTIRMALARI
Öğr.Gör.Seda AKIN GÜRDAL
BÖLÜM: 1 PAZARLAMA VE SATIŞ.
Pazarlama Giriş 1 1.
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
TURİZM PAZARLAMASINDA GÜNCEL YALAŞIMLAR
IX.BÖLÜM YAŞAM TARZI.
PAZARLAMA İLETİŞİMİ (Pİ)
DAĞITIM KAVRAMI ve DAĞITIM KANALLARI
PAZARLAMA SİSTEMİNE GİRİŞ Büşra YARADILMIŞ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
PAZARLAMA YÖNETİMİ’NİN TEMELLERİ Prof. Dr. İsmail Üstel.
Prof Dr Remzi ALTUNIŞIK
Pazarlama İletişimi
Sunum transkripti:

Gençlik Spor Genel Müdürlüğü & MMI Türkiye Eğitimleri Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı

Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı TEMEL PAZARLAMA SPOR PAZARLAMASI SPONSORLUK SATIŞ Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı

Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı AMAÇLAR - HEDEFLER Bu eğitimlerle, federasyon yöneticileri ve çalışanlarının pazarlama, satış, müşteri ilişkileri,sponsorluk yönetimi alanlarında bilgi ve becerilerinin artması, sponsor adaylarıyla kazan-kazan ilişkisi üzerine kurulu verimli profesyonel iş ilişkileri geliştirip, sürdürebilecek yetkinliği kazanmaları amaçlanmaktadır. Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı

Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı EĞİTİM MODÜLLERİ Toplam 2 günlük programlar halinde 5 eğitim modülü ; Pazarlama Eğitimi - Temel Sponsorluk Yönetimi Sponsorluk Paketinin Hazırlanması ve Sunum Merchandising Satış Eğitim Yöntemi Seminerler ve Vaka Analizleri (1.5 Gün) Workshop ( yarım gün ) Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı

TEMEL PAZARLAMA EĞİTİMİ AMACI: EĞİTİMİN ANA MODÜLLERİ 1 TEMEL PAZARLAMA EĞİTİMİ AMACI: Federasyonların kendi alanlarını, vaadlerini ve varlık nedenlerini doğru konumlayarak marka haline getirebilmeleri için temel pazarlama anlayışına sahip olabilmeleri Sponsorluk işbirliklerinin sağlıklı başlatılıp yürütülebilmesi için, şirketlerin bakış açısıyla kavramı tanımlayıp, aynı dili konuşabilecek temel pazarlama anlayışına sahip olabilmeleri Halkla İlişkiler ve Medya İlişkileri konularında, temel, pratik ve güncel bilgi sahibi olabilmeleri Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı

SPOR PAZARLAMASI VE SPONSORLUK AMACI: EĞİTİMİN ANA MODÜLLERİ 2 ve 3 SPOR PAZARLAMASI VE SPONSORLUK AMACI: Federasyonların takvimleri doğrultusunda planladıkları aktiviteleri projelendirerek sponsorluk paketlerini hazırlayabilmeleri Projelere uyumluluk gösteren markaların özünü analiz edebilmeleri Kurumsal şirketlerde pazarlama planlaması mantığını öğrenerek, ilişkileri doğru yaklaşımla yürütebilmeleri 4. Sponsor olabilecek alternatif şirketlere öneri ve teklif paketlerini sonuç odaklı hazırlayarak, sunabilmeleri 5. Projeleri kurumların bakış açısıyla sunup yansıtabilmeleri 6. Proje kabulünden sonra, ilişki yönetimi Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı

SATIŞ YÖNETİMİ VE LİSANSLI ÜRÜNLER AMACI: EĞİTİMİN ANA MODÜLLERİ 4-5 SATIŞ YÖNETİMİ VE LİSANSLI ÜRÜNLER AMACI: Sponsorluk önerilerini paylaşırken, başarılı bir satışçı gibi düşünme ve davranma becerilerini kazandırmak Müşterilerle etkin ve verimli ilişki/iletişim becerilerini geliştirmek Lisanslı ürünler konusunda bilgi/içerik sağlayarak, kuruma gelir kaynağı olarak önemi üzerinde durmak Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı

Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı ATÖLYE ÇALIŞMASI (WORKSHOP) AMAÇ : Eğitimler boyunca verilen kavramsal bilgilerin uygulama çalışmalarıyla hayata geçirilmesini öğretmek. YÖNTEM : Vaka çalışması ile ; Problem çözme Yaratıcı düşünme KONU: Örnek bir sponsorluk vakasının yönetimindeki aşamaları hayata geçirmek, problemlere çözüm getirmek ve planlandığı şekilde sonuçlandırmak. Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı

Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı PAZARLAMA KARMASI GÜN – İLK 2 OTURUM – 3. KONU 20 DAKİKA Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı

Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı ÜRÜN / product FİYAT/ price YER /place TANITIM / promotion Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı

Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı Pazarlama Stratejisi Bu dört ana unsuru, şirket misyonu ve önceliklerine göre bir arada, maksimum fayda oluşturacak şekilde yönetmektir. Sunulan ÜRÜN veya HİZMET, pazar şartlarına uygun YERlerde, doğru FİYATla, tüketiciye yeterli TANITIM yapılarak pazarlanmalıdır. Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı

Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı ÜRÜN NEDİR? TANIM: Bir ürün, bir pazara, bir isteği veya ihtiyacı karşılamak üzere sunulan herşey olabilir. Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı

Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı ÜRÜN NEDİR? Bir Ürün: Fiziksel bir ürün Bir hizmet Bir kişi Bir yer Bir kurum Bir spor dalı Bir fikir Olabilir. Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı

Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı FİYAT NEDİR? Fiyat Bir ürünü deneyimlemek için ödenen bedeldir. Satın alınan ürünün fiyatı Bir konser için alınan biletin fiyatı Bir otelde 1 hafta konaklamak için ödenen tutar Bir göz kontrolü için doktora ödenen tutar Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı

Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı FİYAT NEDİR? Fiyat ; Marka Değeri ile doğru orantılıdır. Fiyatı ; Tanınma Rekabette öne çıkma Ürün/hizmet kalitesi Vaadini yerine getirme/tatmin Etkileyen unsurlardır. Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı

Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı YER NEDİR? Yer, herhangibir ürünün satınalınabildiği, satınalınması için bulunulması gereken lokasyonu temsil eder. Konserin verildiği salon Basketbol maçının oynandığı salon Tatil için gidilen otel Deterjanın satıldığı market Elbisenin satıldığı mağaza İnternetteki sanal alışveriş sitesi Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı

Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı TANITIM NEDİR? Tanıtım, bir pazarı oluşturan her noktada yapılan iletişim çalışmalarının tümüdür. Reklam (TV, basılı, outdoor, radyo, internet) Halkla İlişkiler / Basınla İlişkiler Sponsorluk Promosyon Doğrudan pazarlama Interaktif pazarlama (web, mobil, blog, podcast, videocast) Ağızdan ağıza pazarlama Etkinlik pazarlaması Bülten, broşür, poster Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı

SPOR PAZARLAMASINDA PAZARLAMA KARMASI Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı

Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı ÜRÜN: Spor ürünleri karşımıza değişik şekillerde çıkabilir. İki takım arasında oynanacak bir basketbol maçı bir program Yüzme ve aerobik dersleri bir hizmet Bir takım, kulüp Bir organizasyon, şampiyona, turnuva Bir sporcu Lisanslı ürünler Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı

Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı FİYAT: Burada ürünün bilet fiyatı (price) olarak ortaya çıkan değeri söz konusudur. Fiyatlandırmada; Ürünün maliyeti Ürüne olan talep Gelir beklentisi Toplam bütçe Rakip ürünler gibi kriterler kullanılır. Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı

Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı YER: Burada ürünün sunulacağı yer söz konudur. Spor ürünleri söz konusu olunca yer alternatifleri ; Ulusal Uluslar arası Bölgesel Olarak dağılabilir. Salon / Stadyum / Kort / Ring vb. tüm alanlar spor pazarlamasında YER kavramının karşılığıdır. Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı

Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı TANITIM: Reklam (TV, basılı, outdoor, radyo, internet) Halkla İlişkiler / Basınla İlişkiler Sponsorluk Promosyon Doğrudan pazarlama Interaktif pazarlama (web, mobil, blog, podcast, videocast) Ağızdan ağıza pazarlama Etkinlik pazarlaması Bülten, broşür, poster Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı

Marka ve Konumlandırma GÜN – İLK 2 OTURUM – 3. KONU 20 DAKİKA Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı

Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı MARKA NEDİR? Marka ; Bir satıcının, ürün veya hizmetini tanımlamayı amaçlayan Onu rakiplerinden ayıran Bir isim, işaret, sembol, dizayn Veya bunların kombinasyonu olan Bir değer veya değerler bütünü vaadeden Elle tutulamayan varlıktır. Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı

Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı MARKA NEDİR? Her şey bir ürün olabildiği gibi herşey bir marka olabilir. Bir anlam ve çağrışım taşıyan her etiket bir markadır. Büyük bir marka bir ürüne veya bir hizmete renk ve duygu katar. Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı

BÜYÜK MARKANIN GÖSTERGELERİ Çok ve sadık müşterisi var Fazladan para getirir çünkü alıcısı üründen beklediği kaliteyi,özellikleri bilir, güven duyar Marka insanlara zaman kazandırır, çünkü seçenekler çoğaldıkça güven önem kazanır. Daha çok yerde ve daha az çabayla yer bulur, alıcısıyla buluşur Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı

Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı MARKALAR Bir marka 4 seviyede anlam taşır: 1. Ürün özellikleri Akla bazı belirgin ürün özelliklerini getirir. 2. Yararlar / Vaadler Müşteri, özellik değil “fayda” satın alır. Bu durumda, “özellikler” fonksiyonel veya duygusal faydalara tahvil edilmelidir. Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı

Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı MARKALAR 3. Değerler Marka, alıcının değerlerini ifade eder. 4. Kişilik / kimlik Marka bir kimliği ve kişilik özelliklerini yansıtır. Eğer bu marka bir insan olsaydı, nasıl birisi olurdu? Marka, gerçek veya arzulanan kimliği, markanın imajıyla eşleşen alıcıları kendine çekecektir. Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı

Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı MARKA DEĞERİ NEDİR? “Bütün fabrikalarımız ve tesislerimiz yanıp kül olabilir ama şirketin değeri değişmez” Coca Cola eski CEO’su Roberto Goizueta Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı

Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı MARKA DEĞERİ NEDİR? Marka değeri aşağıdakiler arttıkça artar; Marka sadakati Bilinirlik Algılanan kalite Güçlü marka deneyimleri, eşleştirmeler Patent, bağlı markalar, müşteri ilişkileri gibi diğer varlıklar Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı

Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı Konumlandırma Tanımı: Bir markayı konumlandırmak, onun tüketicisinin zihninde, algısında ve kalbinde almasını istediğimiz , diğer rakiplerine göre, farklı ve özel yeri tanımlamaktır. Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı

Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı Konumlandırmayı Anlamak Öncelikli tüketici grubumuzun ; Satınalmaya motive eden Rakiplerden farklı Karşılanabilir Bir güçlü “tercihini” tesbit etmek ve oraya yönlenmektir. Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı

Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı Konumlandırmanın elemanları Hedef Kitle ( HK) İşin Çerçevesi (İÇ) Farklılaşma Noktası (FN) Farklılaşma Noktasını destekleyen Sebep Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı

Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı Konumlandırmanın elemanları Hedef Kitle ; markanın içinde bulunduğu ürün grubunu en fazla kullanan veya uzun vadede en fazla kullanma eğilimi öngördüğümüz müşteri grubu. İşin Çerçevesi ; bulunulan pazar, sektör. Rekabetçi olabilmek için mümkün olduğunca geniş tanımlanmalıdır. Farklılaşma Noktası; konumlandırmanın kalbi ! Seçtiğimiz tercih alanındaki iddiamız. Farklılaşma Noktasını destekleyen Sebep ; iddiamızı destekleyen ana varlığımız. Duygusal olmaktan çok, mümkün olduğunca somut ve gerçekçi olmalıdır. Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı

Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı Konumlandırma Formülü X Markası, (hedef kitle) ye ( farklılaşma noktası ) sunan bir ( işin çerçevesi) markasıdır, çünkü X markası ( destekleyici sebep). Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı

Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı Konumlandırma Formülü - Swatch “Swatch, 20-35 yaş arası , kişisel yaratıcılığına değer veren yetişkinlerin (HK), farklılıklarını gururla göstermelerine yardım eden (FN) bir kol saati (İÇ) markasıdır, çünkü Swatch’un tarzı tamamen eşsiz, modaya uygun ve zaman ötesidir.” Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı

Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı Konumlandırmanın Temelleri Ürünle Tutarlı olmalı Uzun vadede sürdürülebilir olmalı Pazarlama karmasındaki farklı bütün elemanlara uygulanabilir olmalı Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı

Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı Konumlandırmanın Prensipleri Mümkün olan en geniş (İÇ) kullanır Tutarlı ve Sürdürülebilir İnanılır ve Güvenilir (FN) en önemli bölümüdür Benzersiz ya da Farklı (HK)nin yaşam stili, davranışları ve görüşleriyle tutarlı olmalıdır (FN), (HK) için açık olmalı ve kolaylıkla iletilebilmelidir (HK), (FN) için para ödemeye hazır olmalıdır Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı

Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı Etkili bir konumlandırma markanızın bütün pazarlama stratejilerinin temelidir. İletişim Reklam Promosyon Ürün Fiyat Ambalaj Marka Satış kanalı Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı

İşin Çerçevesi Ürün nedir? – tüketicinin dilinde nasıl tanımlanır? Nelerle rekabet eder? İÇ, büyümeye elverişli olabilecek kadar geniş mi? İÇ alanında, tüketicinin kullanımına ilişkin Nasıl/ne zaman/neden sorularına karşılık gelen ikame ürünler var mı? İÇ, tüketicilerin bizim işletmemizle ilgili düşünce ve duygularıyla tutarlı mı? Rakipler kim? Bu (HK)’de kazanma ve kaybetme sebepleri neler? Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı

Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı HEDEF KİTLE : HEDEF = En İyi* Potansiyel Müşteri * markanın içinde bulunduğu ürün grubunu en fazla kullanan veya uzun vadede en fazla kullanma eğilimi öngördüğümüz müşteri grubu. Sporda tüketiciler iki ana grup altında sınıflanmaktadır ; 1.Spor yapmak amacıyla faaliyetlere katılanlar 2.Sporu seyredenler Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı

Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı Hedef Kitleyi Anlamak Duruma özel Tüketim/kullanım miktarı Tüketim/kullanım durumları Tüketim/kullanım sıklığı Tüketim/kullanım ana motivatörleri Marka sadakati Rakip ürün kullanımı Alışkanlıklar/yaklaşımlar Tercihler Algılamalar İkame ürünler İkame ürünlerin /kategoriler – hangi durumlarda-ne zamanlar? Genel Demografik : yaş,cinsiyet,SES Kişilik, kimlik Hayat şekli Psikografik Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı

Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı Farklılaşma Noktası “ilk” ol “en” ol “farklı” ol Tek bir ana vaad Basit söyle Nesnel ol İnandırıcı sebeple destekle (İÇ) ile ilgili ol Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı

Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı Farklılık Noktası – ana sorular (FN)mız, (İÇ) kapsamında (HK)mizi harekete geçirebilecek mi? (FN)mız eşsiz mi/benzersiz mi/ olmayanı veriyor mu? Belli bir zaman süresince geçerliliğini koruyabilecek mi? (FN)mızın iletişimi inandırıcı bir şekilde yapılabilir mi? (FN)mız tüketicinin markayla geçmiş deneyimiyle ne kadar uyumlu? Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı

Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı Konumlandırma Dokümanı - MARKA PİRAMİDİ Farklılık Noktası (FN) Konumlandırma Formülü ( Cümlesi) Değerleri Duygusal vaadleri Farklılıkları Kişiliği Fonksiyonel vaadleri Ürün/ hizmet özellikleri İşin çerçevesi (İÇ) Hedef Kitle (HK) Rekabet Direkt rakipler ve indirekt rakipler ayrı ayrı yer almalı Değer yaratılabilecek, geliştirilebilecek, gerçekçi , mümkün olan en geniş çerçeve Çekirdek hedef kitle ile bu grup hedeflenerek ulaşılabilecek diğer gruplar ayrı ayrı yer almalı. Marka Merdiveni’nden Markanın taşıdığı, üstlendiği soyut değerler Markanın kişilik özellikleri Rekabette farklılaştığı bütün noktalar Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı