Copyright © 2010, 2007, 2004 Pearson Education, Inc UNİTE 5 Dinleme ve Cevap verme 1.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
8. SINIF 3. ÜNİTE BİLGİ YARIŞMASI
Advertisements

ÖFKEYLE BAŞ ETME.
Soru 1 CEVAP.
T.C SAĞLIK BAKANLIĞI ÇAYELİ DEVLET HASTANESİ HASTA HAKLARI BİRİMİ
ERGANİ DEVLET HASTANESİ EĞİTİM BİRİMİ
Halkla İlişkiler Sıtkı ASLANHAN.
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
4 Kare Problemi 4 Kare Problemi Hazır mısın? B A Bu şekle iyi bak
DİNLEME VE ÖĞRENME BECERİLERİ
İletişim Nedir? Duygu, düşünce veya bilgilerin akla gelebilecek her türlü yolla başkalarına aktarılmasıdır.
DİNLEME KONUŞMA VE ELEŞTRİ ADABI
ÜNİTE DEĞERLENDİRMESİ 1.Sınıf Türkçe
ZÜBEYDE HANIM ANAOKULU
TOPLUMDA HIZLA YAYILAN ŞİDDETE KARŞI ALINAN ÖNLEMLER
4 Kare Problemi 4 Kare Problemi Hazır mısın? B A Bu şekle iyi bak
HASTA VE YAKINLARI İLE İLETİŞİM
İ.Ü.İstanbul Tıp Fakültesi Psikiyatri Anabilim Dalı
DİNLEME VE ÖĞRENME BECERİLERİ
Örnek Bİr VerİtabanI TasarImI
İLETİŞİM.
DİNLEME.
İLETİŞİM & HASTA MEMNUNİYETİ
‘Eğiticilerin Eğitimi’ Eğitici becerileri 3. Gün 1. Oturum Nisan 2010 AB Eşleştirme Projesi TR 07-FI-02.
Copyright © 2010, 2007, 2004 Pearson Education, Inc Ünite - 6 Başkalarına Adapte olabilmek: Temel Farklılıklar,değişim ve iletişim 1.
Açık Dergi Sistemleri orçun madran. Open Journal Systems (OJS) Web 2.0 Teknolojileri ve Uygulamaları Çalıştayı, Ankara - 4 Aralık
Öğretim Materyallerinin Tasarlanması, Hazırlanması ve Seçimi
Hasta Memnuniyeti-İletişim
TEST – 1.
TOPLAMA İŞLEMİNDE VERİLMEYEN TOPLANANI BULMA.
2 ve 1’in toplamı 3 eder..
Empati – Sempati Empatik Dinleme MDBS 116 KİŞLERARASI İLETİŞİM
8 ? E K S İ L E N EKSİLEN _ 5 5 ÇIKAN FARK(KALAN) 8.
İLETİŞİM   İletişim, dil kullanarak ya da kullanmaksızın insanlar arasındaki duygu, düşünce ve yaşantıların ifade edilme yöntemidir.
© Copyright by Deitel & Associates, Inc. and Pearson Education Inc. All Rights Reserved. 1 Bu derste şunları öğreneceğiz: –CheckBox es kullanımı.
İletişim Sanatı 1.
9.Sınıf Sağlık Hizmetlerinde İletişim
EMZİRME ÖYKÜSÜ NASIL ALINIR?
Toplama Yapalım Hikmet Sırma 1-A sınıfı.
ETKİLİ İLETİŞİM ve EMPATİ Hazırlayan: Psk. Sezgi Gümüş
Etkili İletişim Teknikleri: İletişim Becerileri ve Yapılan Hatalar
© Copyright by Deitel & Associates, Inc. and Pearson Education Inc. All Rights Reserved. 1 Amaçlar Bu derste öğrenilecekler: –Uygulamaları “method”
İletişim ve Empati.
-İLETİŞİM- SUNUSU.
Empati – Sempati Empatik Dinleme MDBS 116 KİŞLERARASI İLETİŞİM
T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük İLETİŞİM VE İNSANİ İLİŞKİLER
Trabzon Bölge 9. Sınıf Anketleri
İLETİŞİM BECERİLERİ KARATAY REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ.
KONUŞMA ÖĞRENME ALANI.
AMACIMIZ… Bu Çalışmamızın Amacı; “Meğer ben yanlış anlamışım”,
MİDYAT ANADOLU LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ
Sosyal Bilgiler İletişim
İLETİŞİM VE EMPATİ.
Didim Akbük Sağlık Eğitim Merkezi
DİNLEME BECERİLERİ YAPILANDIRILMIŞ GRUP PROGRAMI
Pozitif psikoloji İletişim becerileri.
HASTA-SAĞLIK ÇALIŞANI İLETİŞİMİ
KİŞİLERARASI İLETİŞİM
YETİŞKİN EĞİTİMİ VE İLETİŞİM BECERİLERİ
En uzak mesafe ne Afrika’dır
ICF Aylık Üye Toplantısı 11 Aralık 2012 Didem Şen Pamuk.
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
İLETİŞİM.
Diksiyon ve Güzel Konuşma 1. Hafta
Gökçe Erinç Büyükşengür
AKÇAĞLAYAN ORTAOKULU HOŞGELDİNİZ.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ. ETKİLİ OKUMA BECERİLERİ  Okurken anlamayı kontrol etmek Metin hakkında soru sormak ve cevaplamak Yüksek sesle okumak.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
İLETİŞİM NEDİR??.
DİNLEME.
İletişim nedir Temel İletişim. Bir aklın, başka bir aklı etkileme sanatıdır. İletişim.
Sunum transkripti:

Copyright © 2010, 2007, 2004 Pearson Education, Inc UNİTE 5 Dinleme ve Cevap verme 1

Copyright © 2010, 2007, 2004 Pearson Education, Inc İletişim Zamanının Dağılımı 2

Copyright © 2010, 2007, 2004 Pearson Education, Inc Hayat Boyu İletişim Kuralları 3

Copyright © 2010, 2007, 2004 Pearson Education, Inc Nasıl Dinleriz İşitme –Bir fizyolojik prosesdir. Dinleme –Çok karışık-kompleks prosesdir 4

Copyright © 2010, 2007, 2004 Pearson Education, Inc Dinlemenin kademeleri Seçim yapmak ilgilenmek anlamak hatırlamak Cevap vermek 5 Dur ! Ne işitiyorsun? Fokus ol Anlam ver Bilgi hatırlatması Anladığını teyit et

Copyright © 2010, 2007, 2004 Pearson Education, Inc Dinleme Stilleri İnsan odaklı Duygu ve hislerimize Fokus olmak Sözel vs sözel olmayan iletişim yapmak Hareket odaklı fonksiyon, kısa -öz,organizasyon, ve doğruluk üzerine yoğunlaşmak İkinci bir fikir almak İçerik odaklı Detaylı ve kompleks bilgi ye yoğunlaşmak Zaman odaklı Kısa mesajlara yoğunlaşmak 6

Copyright © 2010, 2007, 2004 Pearson Education, Inc Dinlemeyi Engelleyiciler İçimizdeki düşman –Kendi içimizdeki sesi dinlemek- dışarıya kulak vermek neler oluyor diye Kendi kendimize odaklanmak –Problemin farkında olmak –yoğunlaşmak –Passive karşı aktiv olmak 7

Copyright © 2010, 2007, 2004 Pearson Education, Inc Dinlemeyi Engelleyiciler: içimizdeki engeleyicileri Duygu sesimiz –Duygularımız iletişimin verimli olmasına engelleyici olabilir. Tenkit etmek –Olumsuz hükümler ve tutumumuz 8

Copyright © 2010, 2007, 2004 Pearson Education, Inc Bilgi engelleyiciler Proses hızı –İnsanlar dakikada 125 kelime konuşur –600 ile 800 kelimeyi proses ederiz. Aşırı bilgi yükü –İletişim aksar 9

Copyright © 2010, 2007, 2004 Pearson Education, Inc Bilgi işlem engelleyicileri Mesaj alıcısının durumu –Yanlış anlama ve yanlış yorumlamanın korkusu –Mesajların psikolojik olarak düzenlenmesi Dikkat dağılımı –Ayni anda çok konu ile ilgilenmek –Bir mesaja erkeklerin kilit vurması –Kadınların mesajlar arasında değişimi yeteneği 10

Copyright © 2010, 2007, 2004 Pearson Education, Inc İçerik engelleyiciler Zaman ve hacim –Gündüz vakti –Durumsal Dışarıdan gelen sesler –Dinlemeyi engelleyici herhangi bir –ses, görüntü, koku, vs. 11

Copyright © 2010, 2007, 2004 Pearson Education, Inc Dinleme becerisini geliştirmek Düşüncelerini bir kenara bırak Mental olarak orada ol Bilinçli bir çaba harca Acele etme ve açık fikirli ol Sosyal merkezli olmamayı dene –Diğerlerinin düşüncelerini al 12

Copyright © 2010, 2007, 2004 Pearson Education, Inc Dinleme becerisini geliştirmek Gözlerinizle dinleyin Mesaj sonrası –Mesaj hakkında mesaj İletişim sonrası –İletişim hakkında iletişim 13

Copyright © 2010, 2007, 2004 Pearson Education, Inc Dinleme becerisini geliştirmek : Amacı belirlemek Dinlerken zevk almak Dinlerken öğrenmek Dinlerken değerlendirmek Dinlerken empati yapmak 14

Copyright © 2010, 2007, 2004 Pearson Education, Inc Dinleme becerisini geliştirmek Mesajın detayını özetlemek Detayı ana metin ile birleştirmek Zor olan malzemeyi dinlemek Kendi engelleyicilerini tanımla ve onları yok et Müdahele etme 15

Copyright © 2010, 2007, 2004 Pearson Education, Inc Dinleme becerisini geliştirmek : canlı dinlemek Diğerlerine önem ver Söylenilene yoğunlaş Enerjinizi genişletiniz Acil duruş denemesi yap Göz ile temas ediniz Stop…bak…dinle 16

Copyright © 2010, 2007, 2004 Pearson Education, Inc Cevap verme becerisi Tam tarif ve tanımı yap Vaktinde ol Kısa ve öz ol Faydalı ol 17

Copyright © 2010, 2007, 2004 Pearson Education, Inc Empati ile cevap vermek Karşı partnerinizin duygularını anla Uygun sorular sormak Mesaj içeriğini tekrar et. –Karşınızdakinin mesajını kendi sözlerinizle tekrar et 18

Copyright © 2010, 2007, 2004 Pearson Education, Inc Dinleme becerisini geliştirmek : Duyguları yeniden cümle yapmak Karşınızdakinin duygusal durumunu anlamak –“nasıl hissediyorsun gibi sorular yönelt…” Kendi kelimelerinizi kullanın Kısa –öz,spesifik,ve doğru olunuz. Sosyal destek ver 19