E-Ticaret’in Mobil Tarafı Avantaj ve Özellikleri
Mobil Ticaret Nedir ? Aslında konuyu anlatırken klişe laflara gerek yok.Mobil cihaz kullanımı olarak insanların şu tarih itibariyle geldiği önemli nokta bir gerçek.Bununla birlikte artık satın alma davranışlarını da mobil üzerinden gerçekleştirmeleri büyük önem kazanmış durumda.Durum böyle olunca E-Ticaret konusunun mobile kayması kaçınılmaz.Yani elektronik ticaretin Mobil ortama taşınmasıdır Mobil Ticaret (M-Ticaret).
Mobil Dünya AMAZON.COM Şu an İTİBARİYLE DÜNYADA lider Bu konuda Dünya lideri
Mobil Türkiye HEPSİBURADA.com LİMANGO.com FURSATBUFIRSAT.com Sahibinden.com MORHİPO.com Bunlar Türkiye’de Mobil Ticaret konusunda şu an için uygulama geliştirmiş şirketlerin başlıcaları Ancak Türkiye’de zaten bunlardan başka da şirket yok gibi Farkundalık ülkemizde çok az
Mobil Ticaret’in Özellikleri En önemli özellik olarak , mekan ve zamandan bağımsız olarak hareket edebilme özelliği var.
Türkiye’de mobil ödeme sistemlerine geçiş birkaç yıl öncesine dayansa da , mobil ticaret anlamında hala yeni stratejiler geliştirilebilir.Ve mobil ödeme bir kullanıcıyı alışveriş sırasında maksimum olarak rahatlatan bir ödeme tarzı.
Yine en önemli unsur “Kullanıcı deneyimi” bu konuda maksimum kolaylık sağlanabilmeli mobil kullanıcıya.Sürekli yeni uygulama geliştirmek önemli,satın almaya yönlendirmek ve ödeme kolaylığı sağlanması başlıca unsurlar.
Örneğin Responsive Web Design çok önemli ! E-Ticaretten daha farklı bir mantıkla hareket edebiliyor mobil kullanıcı.Bu da farklı bir strateji izlenmesi gerektiğini ortaya koyuyor mobil ticarette. Örneğin Responsive Web Design çok önemli ! Responsive Web Dizayn – Şirketlerin web sitelerini mobile uyumlu hale getirmeleridir.
Focus on Mobile Commerce Firmaların sektörde rekabet avantajı sağlamaları için mutlaka Mobil Ticaret’e odaklanmaları gerekiyor.
Mobil Ticaret’e Dair İlginç İstatistikler Türkiye’de ki mobil internet trafiği BKM verilerine göre 2011 yılında %359 artış gösterdi. 2013 senesinde mobil tarayıcıların masaüstü tarayıcılarını geçeceği ön görülüyor. DORInsight’ın hazırladığı rapora göre de 2012 yılının ilk üç ayında internet kullanan bireylerin ev ve işyeri dışında internete kablosuz olarak bağlanmak için %23,7’si cep telefonu veya akıllı telefon, %15,6’sı dizüstü bilgisayar (laptop, notebook veya netbook), %1,3’ü ise dokunmatik ekranlı tablet bilgisayar kullanmış.
Dünyada 73 milyon kişinin mobil üzerinden alışveriş yaptığı tahmin ediliyor Mobilin ticaretin hızlı büyümesi 2015 yılına dek sürecek TNS’nin son yaptığı tüketici alışkanlıklarına yönelik çalışmasında Türkiye’de her teknoloji ürününün beşi internetten satınalınırken bu online alışverişlerin yüzde 20’si de akıllı telefonlardan yapılıyor
Kaynaklar http://sosyalmedya.co/ http://www.emreguldas.com/2013/01/07/e-ticaretin-mobil-tarafi/ http://eticaretmag.com/ http://www.webrazzi.com/ http://socialcommercetoday.com/
TEŞEKKÜRLER EMRE GÜLDAŞ emre.guldas@gmail.com http://www.emreguldas.com/