EYVAH ÇOCUĞUM ARTIK ERGEN!

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
EYVAH ÇOCUĞUM ARTIK ERGEN!
Advertisements

TED ANTALYA KOLEJİ REHBERLİK HİZMETLERİ.
ERGENLİK DÖNEMİNDE DEĞİŞİM
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Servisi
YARINA KALMAK ADINA SORUMLULUK EĞİTİMİ
VELİLERE REHBERLİK.
ERGENLİK DÖNEMİ GENEL ÖZELLİKLERİ
KİMLİK GELİŞİMİ VE KENDİNİ KABUL
PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK HİZMET ÇEŞİTLERİ
ERGENLİK DÖNEMİ GELİŞİM ÖZELLİKLERİ ve AİLE İÇİ İLİŞKİLER
E R G E N L İ K D Ö N E M İ.
ERGENLİK DÖNEMİNDE DEĞİŞİM
ÇOCUK, HER ZAMAN İTAAT ETTİĞİNDE YOLUNDA GİTMEYEN BİR ŞEY Mİ VAR DEMEKTİR?
ERGENLİK DÖNEMİ.
Uzm.Psk.Dan.Sinem TARHAN
ERGENLİK DÖNEMİNDE ARKADAŞ ETKİSİ
ŞAHİNBEY REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
KENDİMİ TANIYORUM Kazanım: Kendini tanımanın ders seçimindeki önemini fark eder. 9. Sınıf 74 nolu kazanım etkinliği.
Ailelerin Çocukları İle İlgili Dikkat Etmesi Gereken Noktalar
Ailelerin Çocukları İle İlgili Dikkat Etmesi Gereken Noktalar
ERGENLİK DÖNEMİ VE GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
ANNE BABA TUTUMLARI Karatay Rehberlik ve Araştırma Merkezi.
KONU: OKUMA ALIŞKANLIĞI
OKUL BAŞARISIZLIĞI.
MUSTAFA AY Rehber Öğretmen Ergenle iletişim kurmak neden bu kadar zor?Acaba ergenlerin bize mesajlarını iletmekte zorlanması da aynı nedenlerden kaynaklanıyor.
ERGENLİK DÖNEMİNDE DEĞİŞİM
Rehberlik Servisi Veli Bilgilendirme Semineri
ERGENLİK DÖNEMİ VE ÖZELLİKLERİ
ERGENLİK DÖNEMİ ÖZELLİKLERİ VE SORUNLARI
REHBERLİK HAZIRLAYAN Uzm. Psk. Dan. Elif ÇORUHLU
7-19 Yaş Psiko-Sosyal Gelişim Özellikleri
Ergenlik dönemi Ve Aile iletişimi Şule TEKE.
ERGENLE İLETİŞİM.
ÇANKAYA REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
HACI KADRİYE ARSLAN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
ERGENLİK ÇAĞINDAKİ GENCİN BAŞLICA RUHSAL-SOSYAL ÖZELLİKLERİ.
ERGENLİK DÖNEMİNDE RİSKLER ve SORUNLAR
ERGENLİK DÖNEMİ ve ERGENLE İLETİŞİM
ERGENLİK DÖNEMİNDEKİ GENÇLERLE ANNE BABA İLİŞKİSİ
ERGENLİK DÖNEMİ VE ÖZELLİKLERİ
SINAV KAYGISI İLE BAŞ ETMEDE AİLENİN ROLÜ
ERGENLİK ve PROBLEMLERİ
ERGENLİK ve ERGENLİKTE İLETİŞİM
ERGENLİK DÖNEMİ VE GENÇLERLE İLİŞKİLER
SEVGİLİ ANNE-BABALAR. Gençlerimizin sorumluluk sahibi, başarılı, mutlu,olumlu,kendilerini ve yaşamayı seven insanlar olarak yetişmelerini istiyorsak;onlara.
YARINA KALMAK ADINA SORUMLULUK EĞİTİMİ
ERGENLİK DÖNEMİ.
DUYGUSAL VE SOSYAL GELİŞİM
EYVAH ÇOCUĞUM ARTIK ERGEN!
YUMAKLICERİT ORTAOKULU REHBERLİK SERVİSİ Hazırlayan: Ayşegül ATA
Kişisel Rehberlik.
EĞİTİM BAŞARISINI ARTIRMADA AİLENİN ROLÜ
ERGENLİK DÖNEMİ PSİKOSOSYAL GELİŞME
KADİR HAS İLKÖĞRETİM OKULU
ÇATALCA ÇOK PROGRAMLI ANADOLU LİSESİ ERGENLİK DÖNEMİ SUNUSU
Öğrenciyi Tanıma Yrd. Doç. Dr. İhsan Sarı.
ERGENLİK DÖNEMİ YAŞ BİLİŞSEL GELİŞİM * * Soyut işlemler dönemidir. * Tartışmaları sever, düşüncelerini ifade etmek isterler. * Mantık üzerinde.
ERGENLİK.
Eğitim Kademelerine Göre Rehberlik Hizmetleri
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE GELİŞİM
ERGENLİK.
ANNE BABA ve ERGEN İLETİŞİMİ
EYVAH ÇOCUĞUM ARTIK ERGEN!
ERGENLİK.
Ergenlik Döneminin Genel Özellikleri
YAŞ ÖĞRENCİLERİNİN GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
Ailelerin Çocukları İle İlgili Dikkat Etmesi Gereken Noktalar
SAĞLIKLI BİR YAŞAM İÇİN ZİHİNSEL,DUYGUSAL VE SOSYAL SAĞLIĞIN ERGEN BİREYLER AÇISINDAN ÖNEMİ.
Sağlık Bilimleri Fakültesi
GELİŞİM EVRELERİ VE ERGENLERLE İLETİŞİM. B üyüme Vücutta bulunan organların zamana bağlı hacminin artmasıdır.
Sunum transkripti:

EYVAH ÇOCUĞUM ARTIK ERGEN! ANKARA ÜNİVERSİTESİ GELİŞTİRME VAKFI ÖZEL İLKÖĞRETİM OKULU REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMANLIK MERKEZİ

Sevgili Anne Babalar! Bu ifadeleri sık kullanır halde misiniz? Hırçınlaştı. Ders çalışmıyor. Sorumluluk duygusu yok. Canım sıkılıyor diyor. En küçük isteklerini bile sert bir dille bildiriyor.

Çabuk karamsarlığa düşüyor. Ara sıra hiç yoktan huysuzlaşıyor. Sert karşılıklar veriyor. İleri derecede alıngan. Kalbi çok çabuk kırılıveriyor.

Kardeşlerini kızdırmaktan zevk alıyor. Okuduğunu anlamıyor gibi. Durgunlaştı,dalgınlaştı, gündüzleri bile rüyalara dalıyor.

Evde huzursuz, dışarıda sıkılgan. Derslerinde başarısı düştü. Eğlenceye çok daha ağırlık veriyor. Olur olmaz her şeye ağlıyor. Evde huzursuz, dışarıda sıkılgan.

ÇOCUKLARIN ŞİKAYETLERİ Sorunlarımı ailemle konuşamıyorum. Artık beni anlamıyorlar.

Arkadaş seçimlerime karışıyorlar, benim yerime kararlar veriyorlar! Hiçbir şeye iznim yok!Ben artık çocuk değilim ki! Sık sık hata yapıyorum, dalgınlaştım,dikkatimi toplayamıyorum.

ERGENLİK DÖNEMİNİN ÖZELLİKLERİ Ergenlik dönemi kişilik kavramının oluşmaya başladığı büyüme hormonlarının salgılandığı bir dönemdir. Genel olarak bakıldığında 10-21 yaşlarını kapsar. Hızlı beden gelişimi, cinsel uyanış ve zihinsel gelişim genci hazırlıksız yakalar ve bunaltır. Genç kendini bu değişikliklerle baş edecek kadar güçlü bulamaz. Çünkü bedensel ve zihinsel gelişimin hızına ruhsal gelişim ayak uyduramaz.

Ani ve sonuçlarını hiç düşünmediği tepkiler verebilir. Ergenlik dönemindeki genç aykırı, sıra dışı ve uç davranışlar gösterme eğilimindedir. Ani ve sonuçlarını hiç düşünmediği tepkiler verebilir. -İnatçı ve hoşgörüsüz olma -Çabuk sinirlenme -Başkalarını küçük görme -Uzlaşmayı reddetme -Keskin ve sert biğr tarzda konuşma -Saldırganlık -Yalan söyleme -Kurallara karşı gelme

Dengeli ve uyumlu ilkokul çocuğunun yerini tedirgin, zor beğenen ve çabuk tepki gösteren bir genç almıştır. Derslerine ilgisi azalmıştır. Dikkati dağınıktır. Evde durmak istemez. Önerilere aldırmaz, beslenmesi düzensizdir.

Bu dönem için çelişkili duygu ve davranış özellikleri olağan sayılır. Anne babasına karşıt düşünceler ileri sürmeye dikkat eder. Bu dönem için çelişkili duygu ve davranış özellikleri olağan sayılır.

AKADEMİK BAŞARI Yine ergenlik dönemiyle gelişen en büyük sorunlardan biri de akademik başarının düşmesidir.

Gencin ilgileri artmış, gelgeç hevesleri çoğalmıştır Gencin ilgileri artmış, gelgeç hevesleri çoğalmıştır. Başkaları tarafından nasıl görüldüğünü merak eder. Diğer insanların sürekli olarak onu izlediklerini, eleştirdiklerini zanneder (Hayali Seyirci).

ERGENLİKTE KİMLİK ARAYIŞI Ergenlik döneminde genç yeni arayışlar içindedir. Bu arayışların ilki ve en önemlisi kimlik arayışıdır. İşe ilk önce ana babasını görmezlikten gelmekle başlar. Çocukluk yaşlarında nerede ise tanrılaştırdığı anne ve babanın fikirleri eskisi gibi ilginç değildir.

Kız çocuklarının en belirgin özellikleri beğenilme ve dikkat çekme arzularıdır. Çocuğun bu tür davranışlarını olağan görmeli, aksi yönde davranması için baskı yapmamalıdır.

Aileler çocuklarının ihtiyaçlarına duyarlı davranmalı, onların makul isteklerini yerine getirmekte tereddüt etmemelidir.

ERGENLERDE MARKA MERAKI Günümüzün popüler kültüründe gençlerin özdeşim kurduğu modeller yaratılmaktadır. Marka merakının bir tutkuya dönüşmesini engellemede ailelerin büyük rolü vardır.

ERGENLİKTE KIZ-ERKEK ARKADAŞLIĞI *Dönemin başında gruplar aynı cinstendir. *Ergenlik çağında bir kıza nasıl yaklaşılacağını, nasıl konuşup arkadaşlık kuracağını bilmemek erkeklerde en yaygın sorundur. *Kızlar da erkeklere ilgi duyarlar, ama geleneğin ve toplumun etkisi ile ilgilerini açığa vurmazlar.

ERGENLER VE CEP TELEFONU Özellikle ergenlikte cep telefonuyla kimlik arasında bir özdeşleşme kurulabiliyor. Cep telefonu büyüklerin arasına girmenin sembolü olarak algılanıyor. Cep telefonu ondan güç alma ve arkadaşlar arasında yer edinme amacıyla kullanılabilmektedir.

Ergen Çocuğunuzla İletişim Kurmak İçin Öneriler *DOĞRU BİLGİLENME, * FARKINDALIK, *SABIR ve *DOĞRU İLETİŞİM KURMA YÖNTEMLERİNİ KULLANMAK · Anne babalar öncelikle bu evrenin, gelişimin gereği, geçici bir dönem olduğunun bilincinde olmalıdırlar.

Objektif, dengeli ve sabırlı olmaya özen göstermeliyiz. Ergeni başkaları önünde eleştirmemeye, davranışlarını başkalarıyla kıyaslamamaya özellikle dikkat etmeliyiz.

Ergenin artık çocuk olmadığını, sözle ve davranışla hatırlatarak, onun için gerekli olan destek ve güveni sağlamalıyız. Konuşma ve tartışmalar sırasında gencin doğru düşündüğü, gerçeği bulup söylediği durumlarda ona hak vermeli, düşünce ve önerisini gerçekleştirmesi için yardımcı olmalıyız. Aile, ev, okul vb. konularda gencin de düşünce ve önerilerini alıp, konuşmalıyız

Bu dönemde çocuğunuzun nelere ihtiyacı vardır? • İyi örneklere ihtiyacı vardır. • Saygıya ihtiyacı vardır. Saygı saygıyla beslenir. •Sık sık cesaretlendirilmek ister. Cesareti çabuk kırılır.

Anlaşılmaya ihtiyacı vardır. Destek olunmaya ihtiyacı vardır.

• YOL GÖSTERİLMEYE İHTİYAÇ DUYAR. AMA ÖĞÜTLERDEN NEFRET EDER. • YETENEKLERİNİ DENEMEK İÇİN FIRSATLARA İHTİYAÇ DUYAR.

PSİKOLOJİK DANIŞMANLIK MERKEZİMİZİN REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMANLIK MERKEZİMİZİN 2006-2007 EĞİTİM-ÖĞRETİM YILINDA 6. SINIF ÖĞRENCİLERİYLE YAPTIĞI ÇALIŞMALAR

1-Kişiler arası İlişkileri Geliştirme Çalışması Sınıf öğretmenleriyle birlikte Rehberlik Saatlerinde aşağıdaki konu başlıklarında 6. sınıf öğrencileriyle Rehberlik Etkinlikleri yapılmıştır: 1-Kişiler arası İlişkileri Geliştirme Çalışması 2-Eğitsel Başarı Çalışması 3-Amaç Belirleme Çalışması 4-Kısa, Orta ve Uzun Vadeli Hedef Belirleme Çalışması 5-Empatik Tutum Geliştirme Çalışması

2006-2007 eğitim-öğretim yılı başlangıcında okulumuza yeni kayıt yaptıran 6. sınıf öğrencilerimizle Uyum Çalışması yapılmış, okulumuz, kuralları ve çalışmalar hakkında bilgi verilmiştir.

1. dönem boyunca 6. sınıf öğrencilerine Uyum ve Sorumluluk Duygusunu Geliştirmeye Yönelik Grup Rehberliği Çalışması düzenlenmiştir.

Anketin sonuçları öğrencilerle paylaşılmıştır. Tüm 6. sınıf öğrencilerine “Başarısızlık Nedenleri Anketi” uygulanmıştır. Anketin sonuçları öğrencilerle paylaşılmıştır. Sonuçlara göre Rehberlik Merkezinden ders çalışma alışkanlıkları veya günlük plan hazırlama konularında yardım isteyen öğrencilerle bireysel olarak çalışılmıştır.

ERGENLİK VE CİNSEL SAĞLIK EĞİTİMİ Fen Bilgisi Zümresinin önderliğinde okulumuz 6. ve 7. sınıf öğrencilerine Prof. Dr. Hakan Şatıroğlu tarafından “Ergenlik, Cinsel Sağlık ve Gelişim Dönemi Özellikleri” konulu 3 saatlik bir eğitim verilmiştir.

1-Problem Çözme Etkinliği 2-Kişiler arası İlişkiler Etkinliği 6. SINIF ÖĞRENCİLERİ İLE DÖNEM SONUNA KADAR YAPILMASI PLANLANAN ÇALIŞMALAR 1-Problem Çözme Etkinliği 2-Kişiler arası İlişkiler Etkinliği 3-Öfkeyle Baş edebilme Etkinliği 4-Hayır Demeyi Öğrenme Etkinliği 5-Sınav Kaygısı Grubu

DİNLEDİĞİNİZ İÇİN TEŞEKKÜR EDERİZ