PİCASSO’NUN GÖZLÜĞÜ TANGRAM VE BAŞKALAŞIM

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
A1PEMBE SINIF SAĞLIKLI BESLENME VE YAŞAM PROJE SUNUMU
Advertisements

ANAOKULU 6 YAŞ GRUPLARINDA “ÖĞRENME PERFORMANSINI YÜKSELTME PROJESİ”
PERSPEKTİF Yukarıya doğru uzanan kenarlar YÜKSEKLİK kenarlarıdır.
DOĞRU-DOĞRU PARÇASI-IŞIN-PARALEL
Özellikleri – Eğitimleri – Uygulamalar
PERSPEKTİF PERSPEKTİF (İZDÜŞÜM) :Cisimlerin yükseklik, genişlik ve derinlik boyutları ile ön, üst ve yan görünüşleri aynı anda birlikte görünecek şekilde.
MENAR ABAKÜS MENTAL ARİTMETİK PROGRAMI
ÇOKLU ORTAM UYGULAMALARINDA GÖRSELTASARIM.
Matematik Öğrenme ve Öğretme Süreci
HER AN HER YERDE PROGRAMLAMA (Ubiquitous Computing)
WEBQUEST Ali ÇİMEN.
EĞİTSEL YAZILIMLARIN DEĞERLENDİRİLMESİ VE SEÇİMİ
Proje Tabanlı Öğretim (Proje Temelli Öğretim)
Polonya(Kurucu)-Türkiye(Kurucu)-Makedonya(Üye)
SOYUT SANAT Kandisky,Mondrian ve Maleviç gibi sanatçıların doğadan yola çıkarak, görsel anlatıma varmaları çağın sanat değerleri üzerinde etkileyici olmuştur.
OKULÖNCESİNDE BİR GÜNLÜK EĞİTİM PROĞRAMI UYGULAMALARI
SUNAR….
BİLİM VE SANAT MERKEZİ ÖĞRENCİ TANILAMA SÜRECİ
Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi 2007 – 2008 Bahar Dönemi Beytepe - ANKARA BTÖ302 - İNTERNET ORTAMINDA.
PİAGET’E GÖRE BİLİŞSEL GELİŞİM DÖNEMLERİ
EĞİTİM ORTAMLARININ DÜZENLENMESİ
DOĞAL AFET BTÖ–302 Internet Ortamında Yazarlık Dilleri ve Uygulamaları
İnsan'ın Değeri ve Saygı Kavramı DEĞERLER EĞİTİMİ.
İHLAS HABER AJANSI FOTOĞRAF EĞİTİMİ
OLAY ÇEVRESİNDE OLUŞAN EDEBİ ESERLERDE YAPI
ÖZEL MÜZEYYEN ÇELEBİOĞLU
Tema : Rakamları Tanıyorum (Rakamları Oluşturan Çokluk Parçaları)
Örnek Olay Yöntemi (Örnek Olay İncelemesi)
PROBLEM ÇÖZME YAZILIMLARI
HAZIRLAYANLAR SINIF ÖĞRETMENLİĞİ 3/A İLKAY UĞUR
ORTAOKULA GEÇİŞ.
Çoklu Ortamda Öğrenme Modeli
Matemati ğ i Niçin Ö ğ reniyoruz? Enes demir 9-E 170.
Dünya, Güneş ve Ay.
YÖRET YÜKSEK ÖĞRENİMDE REHBERLİĞİ TANITMA VE REHBER YETİŞTİRME VAKFI ( )
1. KUŞAK DÜZEN.
TARTIŞMA *Tartışma Türleri.
BRUNER’İN BİLİŞSEL GELİŞİM DÖNEMLERİ
Okula neden devam ediyorsunuz? “Eğitim görmek için.”… Okul bizi hayata hazırlamada laboratuvar görevi görür. Sorunlara uygun çözüm yolları geliştirmemize.
PERSPEKTİF ÖMER ASKERDEN PİRİ MEHMET PAŞA ORTAOKULU
Pablo PiSaCCo
PERSPEKTİF.
Sanat Felsefesi Sanata felsefi bakış. Sanat nedir?
Matematik Bilgi Yarışması
MAYIS 2017 ÖZEL ATABEK ANAOKULU.
Bilimsel İçerik Bilimsel içerik, bilimsel bilgiyi oluşturmaktadır. Erken çocukluk döneminde fen eğitimi de, çocukların yaşadığı çevre hakkında gerekli.
GÖRSEL SANATLAR DERSİ.
Soma küpü benzer yapbozlar arasında en bilineni ve popüler olanıdır. Soma küpü yedi parçadan oluşmaktadır. Danimarkalı yazar ve yapboz mucidi Piet.
Çoklu Zeka Modeline Genel Bakış
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
HAZIRLAYAN Berfin AKTA Ş Marek Brzozowski,Tuval Üzerine Akrilik, 50x65 cm,1999.
ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE YARATICILIK VE SANAT EĞİTİMİ
Matematik 3 Geometri.
OLAY ÇEVRESİNDE OLUŞAN EDEBİ ESERLERDE YAPI
Fen Öğretiminin Genel Amaçları Prof. Dr. Fitnat KAPTAN Arş. Gör. Dr
P ABLO PICASSO Pablo Picasso, çalışmalarıyla resim sanatına ve anlayışına apayrı bir boyut kazandırmıştır. Onu ve sanatını anlamayan insanlar, resimlerini,
Öğretim Programı (1-4) Kazanımları Sunusu
PERSPEKTİFPERSPEKTİF. PERPEKTİF (İZDÜŞÜM) 1)Cisimlerin yükseklik, genişlik ve derinlik boyutları ile ön, üst ve yan görünüşleri aynı anda birlikte görünecek.
PERSPEKTİFPERSPEKTİF. PERPEKTİF (İZDÜŞÜM) 1)Cisimlerin yükseklik, genişlik ve derinlik boyutları ile ön, üst ve yan görünüşleri aynı anda birlikte görünecek.
AÇIK-KOYU / IŞIK GÖLGE.
Uzay ve Uzay Çalışmaları.
DOKU.
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Yazı Tahtası Hem öğrencinin hem de öğretmenin aynı anda aynı konu üzerinde çalışabilmesine olanak sağlayan en etkili sınıf içi iletişim aracıdır. Her öğretmen,
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
KOMPOZİSYON Resimde kompozisyonun manası asrın ikinci çeyreği içinde daha genişlemiştir. Eskiden, kompozisyon kelimesi, içinde figür bulunan resimlere.
Sunum transkripti:

PİCASSO’NUN GÖZLÜĞÜ TANGRAM VE BAŞKALAŞIM ODTÜ G.V. Özel İlköğretim Okulu PİCASSO’NUN GÖZLÜĞÜ TANGRAM VE BAŞKALAŞIM 12. Sonbahar Öğretmenler Sempozyumu Bahar Eker 18Ekim2008

AMAÇ EVRELER Öğrencilerin Picasso’nun bakış açısını ve kübizm’i tangram ve başkalaşım yoluyla anlayarak kendi sentezlerini ortaya koyabilmelerini sağlamak. METAMORFOZ : Gördükleri şekilleri farklı boyut ve temada başkalaştırmak, TANGRAM: Nesneleri yedi geometrik şekli kullanarak ortaya çıkarmak, PİCASSO’NUN GÖZLÜĞÜ: Tangram ve başkalaşımı birleştirerek kendi yaklaşımlarını ortaya koymak. ODTÜ Geliştirme Vakfı Özel İlköğretim Okulu / Picasso’nun Gözlüğü/ B.Eker - Ekim 2008

TANGRAM Nesneleri görsel olarak içlerinde barındırdıkları farklı geometrik şekillerle görmeye başlamak… ODTÜ Geliştirme Vakfı Özel İlköğretim Okulu / Picasso’nun Gözlüğü/ B.Eker - Ekim 2008

Nesneleri geometrik olarak parçalamak ve birleştirmek ODTÜ Geliştirme Vakfı Özel İlköğretim Okulu / Picasso’nun Gözlüğü/ B.Eker - Ekim 2008

Öğrencilerin geometrik bilgi ve becerilerinin gelişmesi için geometrik şekilleri sınıflamaları,yeni şekiller oluşturması elle çizim yapmaları gerekir. ODTÜ Geliştirme Vakfı Özel İlköğretim Okulu / Picasso’nun Gözlüğü/ B.Eker - Ekim 2008

TANGRAM 7 Geometrik şekil. Bilgelik ve zeka oyunu Tek yapmamız gereken bu 7 geometrik şekli kullanarak yeni formlar yaratmak ve eğlenmek. ODTÜ Geliştirme Vakfı Özel İlköğretim Okulu / Picasso’nun Gözlüğü/ B.Eker - Ekim 2008

TANGRAM YARIŞMASI Tangram şeliklleri gösteri slayt ODTÜ Geliştirme Vakfı Özel İlköğretim Okulu / Picasso’nun Gözlüğü/ B.Eker - Ekim 2008

TANGRAM YARIŞMASI 8 ODTÜ Geliştirme Vakfı Özel İlköğretim Okulu / Picasso’nun Gözlüğü/ B.Eker - Ekim 2008

BAŞKALAŞIM VE KAFKA Gregory bir gece devcileyin bir böceğe dönüşmüştü. Bir insan nasıl bir böceğe dönüşebilir? Kitaptan bölümler ekle ve çalışmayı öğrencilere kavratmak için görsel işitsel ve ritmsel çoklu zeka kuramı ile birleştir ve emir kustiricanın müziğini ekle. 9 9 ODTÜ Geliştirme Vakfı Özel İlköğretim Okulu / Picasso’nun Gözlüğü/ B.Eker - Ekim 2008

BAŞKALAŞIM Başkalaşım değişime uğramaktır. M.C Esher başkalaşımı yaptığı ve aynı adı taşıyan eserlerinde yansıtmıştır. Müzikte başkalaşım:Varyasyon ODTÜ Geliştirme Vakfı Özel İlköğretim Okulu / Picasso’nun Gözlüğü/ B.Eker - Ekim 2008

Farklı nesneleri aralarındaki görsel benzerliklerle ilişkilendirmek ve farklılıkları ile sınıflandırmak. ODTÜ Geliştirme Vakfı Özel İlköğretim Okulu / Picasso’nun Gözlüğü/ B.Eker - Ekim 2008

Bütüne sistematik bir yolla ulaşmayı öğrenmek ODTÜ Geliştirme Vakfı Özel İlköğretim Okulu / Picasso’nun Gözlüğü/ B.Eker - Ekim 2008

Hayal gücü,çevre ve nesnelerin başkalaşımları ODTÜ Geliştirme Vakfı Özel İlköğretim Okulu / Picasso’nun Gözlüğü/ B.Eker - Ekim 2008

PİCASSO’NUN GÖZLÜĞÜ Bir kompozisyon: natürmort Tangram ve başkalaşım birleşiyor…… ODTÜ Geliştirme Vakfı Özel İlköğretim Okulu / Picasso’nun Gözlüğü/ B.Eker - Ekim 2008

Picasso’nun gözlüğü nasıl görür? ODTÜ Geliştirme Vakfı Özel İlköğretim Okulu / Picasso’nun Gözlüğü/ B.Eker - Ekim 2008

Eşyaların geometrik yapısını görür. ODTÜ Geliştirme Vakfı Özel İlköğretim Okulu / Picasso’nun Gözlüğü/ B.Eker - Ekim 2008

Uzaydaki üç boyutlu bir cismi iki boyutlu yüzeye aktarır. ODTÜ Geliştirme Vakfı Özel İlköğretim Okulu / Picasso’nun Gözlüğü/ B.Eker - Ekim 2008

Nesneleri görüldüğü gibi değil düşündüğü şekliyle görür. ODTÜ Geliştirme Vakfı Özel İlköğretim Okulu / Picasso’nun Gözlüğü/ B.Eker - Ekim 2008

Konunun görünen değil,görünmeyen yönlerini de ortaya koyar. ODTÜ Geliştirme Vakfı Özel İlköğretim Okulu / Picasso’nun Gözlüğü/ B.Eker - Ekim 2008

Picasso’nun gözlüğü bizim gördüğümüz gibi görür… ODTÜ Geliştirme Vakfı Özel İlköğretim Okulu / Picasso’nun Gözlüğü/ B.Eker - Ekim 2008

KAYNAKLAR ODTÜ Geliştirme Vakfı Özel İlköğretim Okulu His Life and Complete Graphic Work M.C Escher Tangram Dr.İhsan Hasan, Aybüke Altınöz Değişim Franz Kafka Üç Boyutun Ötesinde Pablo Picasso 3.Matematik ve Fen Araştırması Yr.Doç.Dr.Sinan Olkun Sanat ve Matematik Bahar Eker Lisans Tezi ODTÜ Geliştirme Vakfı Özel İlköğretim Okulu 3A,3B,3C,3D,3E,3F,3G Öğrencilerine teşekkürler… ODTÜ Geliştirme Vakfı Özel İlköğretim Okulu / Picasso’nun Gözlüğü/ B.Eker - Ekim 2008