HAZIRLAYAN ADEM SARAÇ.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
KONUMUZ DİN FELSEFESİ.
Advertisements

Felsefe Nedir? Aristoteles'in ünlü yapıtı Metafizik
HEMŞİRELİK FELSEFESİ HATİCE OLTULUOĞLU.
EĞİTİM PSİKOLOJİSİ Hazırlayan: Nahit TEKİN.
FELSEFENİN ÇEŞİTLİ ALANLARLA
“Bilgi” Kavramıyla Anlaşılan şey Nedir?
DAVRANIŞLARIMIZI ETKİLEYEN KALIPLAR
Mahmut Fehime Güleç İlköğretim Okulu
E Ğİ T İ M PS İ KOLOJ İ S İ. GİRİŞ: EN KÜÇÜĞÜNDEN EN BÜYÜĞÜNE KADAR BÜTÜN İŞYERLERİ BELİRLİ BİR ÖRGÜTLENME İLE MEYDANA GELİP ÇALIŞMAKTADIR. BU ÖRGÜTLENMENİN.
PSİKOLOJİK DANIŞMA KURAMLARI
DEĞERLER DEĞERLER BİR HAREKETİN, ÖNERİLEN BİR SEÇE- NEĞİN, BİR KARARIN SONUÇLARINI DEĞERLENDİR- MEDE KULLANDIĞIMIZ PRENSİPLERDİR. AHLAK PRENSİPLERİNDEN,
IX.BÖLÜM YAŞAM TARZI.
Bir Çift Yürek  (Marlo Morgan)
Tanrım!Huzurundayım ve çok mutluyum. Senden rütbe,servet ve şöhret istemiyorum
Bilimsel Araştırmanın Alternatifleri
ÖNYARGI Hazırlayan : F.Büşra ÖZGÜN Değerler Eğitimi Merkezi.
BİLİMSELLİK GÜNCELLİK FAYDALILIK Öğretimde Planlama ve Değerlendirme Dersi Danışman: Prof.Dr.Mustafa ERGÜN Hazırlayan: Özlem K.GENELİOĞLU.
DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ
VERİ, BİLGİ VE ENFORMASYON
KENDİMİ TANIYORUM Kazanım: Kendini tanımanın ders seçimindeki önemini fark eder. 9. Sınıf 74 nolu kazanım etkinliği.
BİLGİ EDİNME İHTİYACI:
ÇOCUK VE AİLE İÇİ ŞİDDET
İLETİŞİM BECERİLERİ.
EĞİTİMDE AİLENİN ÖNEMİ
ALAN TERCİHLERİ VE MESLEK SEÇİMİ
ÖĞR. GÖR. MEHMET AKİF BARIŞ
Ruhsal özelliklerimiz dini inanç ve davranışlarımızda önemli bir rol oynar. Din insan ve doğanın uyumunu korumak için insana inanç ve ibadet olarak bazı.
HANGİ ANA BAŞLIKLARI İŞLEYECEĞİZ : Sosyal Kolaylaştırma: Başkalarının Varlığından Nasıl Etkileniriz? Sosyal Kaytarma: Bireyler Grup İçinde Daha Mı.
Kişilik Kuramları Giriş ve kavramlar.
KİŞİLİK BOZUKLUKLARI VE GENÇLİK
KENDİNİ TANIMA Ses tonumuzun ve davranışlarımızın, yani iletişimde mesajlarımızın % 90'ının kontrolünü elimizde tutabilmemiz ancak kendimizi tanımamızla.
Bülent Uran Eğitim Danışmanlık.  3D  D UYGU  D ÜŞÜNCE  D AVRANIŞ  Varlığımıza ait olduğunun bildiğimiz ama teknolojik -objektif ölçeklerle ölçülemeyen.
HANGİ ANA BAŞLIKLARI İŞLEYECEĞİZ :
İNCELEME Bilimin İşlevleri İstatistiksel Yöntemler Değişken Türleri
KİŞİLERARASI İLETİŞİMDE DİLİN KULLANIMI
AİLE OLMAK DEĞERLER EĞİTİMİ.
DUYGUSAL GELİŞİM Duygu: Ansızın şiddet ve yoğunluk düzeyi değişebilen yansıma veya tepki olarak hissedilen içsel yaşantılardır.
PSİKOLOJİDE EKOLLER.
1- Gündelik Bilgi 2- Dini Bilgi 3 - Teknik Bilgi 4- Sanat Bilgisi
Hazırlayan: Mustafa KUMCU Mobilya ve İç Mekan Tasarımı Öğretmeni
Tek Tanrıcılık (Monoteizm)
DEĞERLER EĞİTİMİ Okulumuzda Öğrencilerimize ve Velilerimize 2016 Yılı Mart ve Nisan Aylarında, Değerler Eğitiminin Önemli ve Vazgeçilmez Bir Parçası.
İŞ VE MESLEK DANIŞMANLIĞI HİZMETLERİ. Meslek Nedir? Meslek, kişilerin belli bir eğitimle edindikleri ve hayatlarını kazanmak için sürdürdükleri düzenli.
OLUMLU DÜŞÜNCE NEDİR? Hayatın her alanında, bizi her konuda etkileyen aslında bizim olaylara nasıl baktığımızdır. Şunu unutmamak gerekir ki; meydana.
Tanri nin varligini kabul eden görüsler
ANLATIMDA TEMA VE KONU TEMA KONU Ana Düşünce.
KASTAMONU ÜNİVERSİTESİ
ERGENLİK.
ARAŞTIRMA YÖNTEM ve TEKNİKLERİ
ATEİZM – AGNOSTİSİZM. Tanrı’nın Varlığını Reddedenler Tanrının varlığını reddeden görüşlere ateizm, kişilere de ateist denir. Ateizm, inançsızlığı ve.
Tarihin Belirleyicisi Olarak Ulusların Karekterinin Rolü
BİLİM KAVRAMI TANIMI-AMACI-SINIRLARI-ÖZELLİKLERİ
NESNELLİK KONUSU.
Yrd. Doç. Dr. Ebrucan İSLAMOĞLU
Bilimsel Araştırmanın Alternatifleri
IX.BÖLÜM YAŞAM TARZI.
SOSYAL BİLİMLERDE ARAŞTIRMA YÖNTEMİ
F.Ç DERS: İLERİ ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ : İKİNCİL KAYNAKLAR.
KALIPLAŞMIŞ TUTUMLAR (Kalıpyargılar)
Fen Öğretiminin Genel Amaçları Prof. Dr. Fitnat KAPTAN Arş. Gör. Dr
RASYONALİZM. Mantık ilkeleri ile düşünebilen insan doğru ve açıklayıcı bilgileri şüphe durmaksızın akıl ile kavrar. Rasyonalizme göre duyularımızla nesnelerin.
KURUM KÜLTÜRÜ.
“Bilgi” Kavramıyla Anlaşılan şey Nedir?.  Bilgi edinme insanın en temel güdülerinden birisidir.  İnsan bu özelliği sayesinde diğer canlılardan ayrılır.
Örgütlerde Kendimizi Anlamak
1. FELSEFE, DİN VE DİN FELSEFESİ
TOPLUMSALLAŞMA - SOSYALİZASYON
Zihin Haritalama Tekniği. 1.Kavramı merkeze yerleştirin.
AHLAK KANITI -Bu kanıtın çeşitli türleri vardır.
Sunum transkripti:

HAZIRLAYAN ADEM SARAÇ

KEŞFEDİLMEMİŞ BENLİK

Arkaik sözcüğü eski ilk orijinal demektir.

Bilinç gelişimi ne olursa olsun her uygar insan ruhunun derinliklerinde arkaik bir insan olmaya devam eder

Arkaik insanı uygar insandan farklı kılan kabul ettikleri temel varsayımlardır.

Uygar insanın tesadüfi olduğuna inandığı olayları ilkel insan büyücüler tarafından yaptırıldığı şeklinde yorumlamaktaydı.

Büyü balta girmemiş ormanlar bilimidir.

Uygar insan için olayların birbirini takip ederek tetiklemesi kolektif simgeselliğe inanmasını kolaylaştırır.

İlkel insanın denetlenemez güce inancı,hep varsayıldığı gibi, hiç yoktan kaynaklanmaz,deneyimlerle temelleştirilmiştir.

Burası insanın ülkesi değil Tanrı’nın ülkesidir.

Buranın kralı insan değil doğadır.

Büyü balta girmemiş ormanlar bilimidir.

İlkel insan psikolojik değildir İlkel insan psikolojik değildir.Ruhsal şeyler onun dışında objektif bir şekilde cereyan eder.

Gizemli ortaklık..

Ruhsal yansıtma psikolojinin en sık görülen olgularından biridir.

Mücadele ettiğimiz şey aslında bizim kendi kötü yönümüzdür.

Yaban ruhu

Ruhun göç etmesi

Doğayı denetleme

Dünyaları aydınlatan parlak güneş mi Dünyaları aydınlatan parlak güneş mi? Yoksa yoksa güneşle ilişki nedeniyle insan gözü mü?

İlkel dünyada her şey ruhsal niteliklere sahiptir.

Bireysel bir ruhsal yaşam yoktur.

Eğer önemli olan bir ruhsal içerik bir insana yansıtılırsa, o bir mana olur yani olağandışı etkiler yaratma gücüyle donanır.bir büyücü, bir cadı, bir kurt adam veya benzeri bir şey olur.

Günümüzün materyalistik görüşleri arkaik düşüncede de görebileceğimiz bir eğilime sahiptirler. İkisi de bireyin sadece bir sonuç olduğu noktasına varırlar. Birinci görüşe göre insan doğal nedenlerin sonucudur, ikinci görüşe göre ise tesadüfi olayların…

İlkel insanın “kolektif simgeleri” gerçekten önemli midir, yoksa önemli gibi mi görünmektedir?

Modern toplumda bireyin akılcı durumu duygusallıkla mantık arasında sıkışıp kalmıştır.

Mantıkla akıl yürütme, ancak bu durumun duygusallığı belli bir kritik ölçüyü aşmadığı sürece başarılı olabilir. Eğer duygusal ısı bu kritik derecenin üstüne çıkarsa, aklın etkinliği yok olur ve yerini ve hayali dilek-fanteziler alır.

İnsan “kendini tanımayı” bilinç düzeyindeki ego kişiliğinin bilgisi ile karıştırır. Biraz ego bilincine sahip herkes kendisini tanıdığından emindir.

Bilinmeyen ama var olan tüm şeyler biryana, insana bedeni hakkında bilinen şeyleri tanıtmak için özel bir bilimsel bilgi gerekir.

Birey, aynı şekilde tekrarlanan bir birim olarak değil, tek ve benzeri olmayan ve son tahlilde başka hiçbir şeyle kıyaslanmayacak ve bilinemeyecek bir şey olarak düşünülmelidir.

İster bir başka insanı anlamak, ister kendini tanımak söz konusu olsun, her iki durumda da tüm teorik varsayımları bir kenara bırakmak zorundayız.

Her bireyi farklı anlamak kalıplardan uzaklaşmak istatistiksel verileri bir kenara bırakmak gereklidir.

Devlet politikası bireye dışarıdan empoze edilmiş bir güçtür ve nihai olarak tüm yaşamı kendisine doğru çeken soyut bir düşüncenin tatbik edilmesi ile meydana gelir. Birey kendi hayatını nasıl yaşayacağı hakkında kendi kararlarını verme olanağından giderek daha fazla yoksun kalır.

Neyin öğretileceğine,neyin araştırılacağına devlet politikası karar verir.Bireyin akıl yürütme ve yargılama yeteneğine sahip olmaları gerekmez.

Birey’i devletçi yapmak için diğer öğeler yok edilmeye çalışılır.

Kitle zihniyetlerini dengeleyici olarak din deneyimin mantık dışı gerçeklerine bağımlı olmak ve boyun eğmek demektir.

Yaşamın dışsal koşulları karşısında bir tavır alabilmek, ancak eğer bu koşulların dışında bir referans noktası var ise mümkündür.

Dinler sadece dış dünyada yaşayan ve ayağının altında kaldırım taşlarından başka bir zemin bulunmayan insanın maruz kaldığı somut koşulların apaçık ve kaçınılmaz gücü karşısında ona yedek bir kaynak sağlarlar.

Günümüzde diktatör devletlerin dine karşı ve kilisenin ataizme ve materyalizme karşı olumsuz tutumlarında da açıkça sergilediği söylenebilir.

Amaca ulaşmak için tüm yollar, en aşağılık olanlar bile meşrudur Amaca ulaşmak için tüm yollar, en aşağılık olanlar bile meşrudur.(fanatizm)

Dinin amacı, ruhsal dengeyi muhafaza etmektir.

Devletin güç gösterileri, dinsel törenlerin aksine bireye içindeki şeytani hislere karşı hiçbir korunma sağlamayan kolektif bir güven duygusu verir.

Tabiatı bir saman tırmığıyla savurabilirsiniz, ancak o her zaman geri gelecektir.

Kilisenin fena halde güçsüz olduğu yerlerde birleşme ve bağlılık duygusunun yokluğu karşısında onun yerini tutan bir “kominal tecrübe” ümidi veya inancı yaratır.

Din konusunda batı dünyasının tutumu, metafiziğe dayanan musevi-hıristyan ahlakı ve vazgeçilmez insan hakları ideali ile ortaya çıkmaktadır.

En öldürücü silahlar ve görece en yüksek yaşam standardını sunan endüstri bile dinsel fanatizmin yaydığı ruhsal enfeksiyonu kontrol altında tutmaya yetmez.

Kamusal bir kurum olarak imanın dezavantajı iki efendiye hizmet etmektir. Bunlar tanrı ve devlet…

Bireyin kendisini anlaması dünyadaki tüm gelişmeleri teşvik eden, icar eden ve taşıyan tüm yargıların ve kararların yaratıcısı ve geleceğin planlayıcısı olan insanoğlunun kendisini bu kadar önemsiz bir niteliğe indirgemesi akıl almaz bir şeydir.

Bireyin yapısı ve fizyolojisi ruhsal sürece dair bir açıklama sağlamaz Bireyin yapısı ve fizyolojisi ruhsal sürece dair bir açıklama sağlamaz. Ruhun başka hiçbir şeye indirgenemeyecek kadar kendine özgü bir doğası vardır.

Örgütlü kitleye direnebilmek ancak ve ancak insanın bireyliğini o örgütün organizasyonu kadar iyi organize etmesi ile mümkündür.

İnanç ile bilgi arasındaki kopukluk günümüzdeki zihinsel karmaşanın çok belirgin özelliği olan bölünmüş bilincin bir belirtisidir.

Kendimize şu soruyu sormalıyız; beni bir birey olarak kalabalıkların içinde erimekten koruyacak dinsel bir yaşamım ve tanrı ile doğrudan yakın bir ilişkim var mı?

Bireyin kendini tanıyabilmesi için benliğini sorgulama ve kendini tanıma çabasına gönüllü olması gerekir.

Kendini tanımanın anlamı çağımızın “gölge” ve ruhun daha alt konumdaki parçası olarak düşündüğü şey sadece olumsuzlukları barındırmaz.

Kendimizi tanıdıkça yani kendi ruhumuzu keşfettikçe, içgüdülerimizle karşılaşırız ve onların imgelerle dolu dünyası ruhun içinde uyuklamakta olan ve her şey yolunda gittiği sürece bizim nadiren fark ettiğimiz güçlere ışık tutar

Kendini tanıma çabası sosyal gelişme umudundan da uzak duramaz.

Mutluluk ve hoşnutluk ruhun huzuru ve yaşamın anlamı bunları devlet değil ancak birey deneyimlendirilebilir.

YAZAR: C.G JUNG