Okan Üniversitesi – İstanbul, 20 Şubat 2009 ÖSYS Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sistemindeki Gelişmeler.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
KESİNLİK KAZANAN BİLGİLER TAHMİNİ DEĞERLENDİRMELER
Advertisements

2010-ÖSYS Sunum, İstanbul 8 Ocak ÖSYS Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sistemi.
İSTEK ÖZEL ACIBADEM LİSESİ 2010-ÖSYS Sunum , İstanbul 29 Ağustos 2009
2009 Sunum, Ankara 22 Temmuz ÖSYS Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sistemi.
YGS - LYS (YENİ SINAV SİSTEMİ)
YGS - LYS (YENİ SINAV SİSTEMİ)
2010-ÖSYS Sunum , TEKİRDAĞ/ÇORLU OCAK 2011
2014 ÖSYS ÖĞRENCİ SEÇME VE YERLEŞTİRME SİSTEMİ. Edebiyat Fakültesi Eğitim Fakültesi Tıp Fakültesi Teknoloji Fakültesi.
ÖSYS Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sistemi.
YGS- LYS NEVİM DEMİRCİ DANIŞIK.
YGS NEDİR? LYS NEDİR?.
ÖZEL YÖNELİM MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
YETKİN LEVENT ÖZEL YENİ SINAV SİSTEMİ YGS-LYS.
2010-ÖSYS Sunum, İstanbul 29 Ağustos ÖSYS Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sistemi.
ÖZEL SEYMEN ANADOLU LİSESİ ÖSYS 30.YILI GURURLA KARŞILIYORUZ.
ÖSYS Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sistemindeki Gelişmeler.
2010 YENİ ÜNİVERSİTE GİRİŞ SİSTEMİ (YGS ve LYS).  Yeni sistem 2010 yılından itibaren uygulanacaktır,  2010 üniversite giriş sınavı 2 aşamalı bir sistem.
Murat Kaya / Rehber Öğretmen
2010-ÖSYS Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sistemi. 1.AŞAMA: Yükseköğretime Geçiş Sınavı (YGS) 2.AŞAMA: Lisans Yerleştirme Sınavları (LYS)
ÖZEL ŞEFKAT EĞİTİM KURUMLARI
Üniversiteye Girişte Yeni Sistem Yeni Sistem İki Aşamalı Ahmet Kaba Psikolojik Danışman 1. A ş ama: YGS: Yüksekö ğ retime Geçi ş Sınavı 2. A ş ama: LYS:
2015 ÖĞRENCİ SEÇME VE YERLEŞTİRME SİSTEMİ
75. Yıl şehit üsteğmen murat erdem çok programlı LİSESİ
Yeni Sınav Sistemi  Genel Amaçlar:  Adayların Sosyal Bilimler, Fen Bilimleri gibi ders grupları başarısı yerine Tarih, Coğrafya, Fizik, Kimya,..gibi.
MESLEKİ REHBERLİK BİLGİLENDİRME SEMİNERİNE HOŞGELDİNİZ.
Yerleştirme Sistemindeki
ÖSS Portalınız - # Gelecek Rehberiniz, 20 Şubat 2009 Yeni Sınav Sistemi  Genel Amaçlar:  Adayların Sosyal Bilimler, Fen Bilimleri.
SALİHLİ KIZ TEKNİK VE MESLEK LİSESİ
YGS / LYS RAHMİ SİNANKILI.
1 YGS Yüksek Öğretime Geçiş Sınavı LYS Lisans Yerleştirme Sınavı.
YGS - LYS Üniversite Girişte İki Aşamalı Sınav Sistemi.
Üniversite Seçerken... Akademik/ Profesyonel Kadro Burslar (OSYM/ Başarı Bursları) Kent/ Kampüs Üniversitesi Yabancı Dil Eğitimi Akademik Olanaklar o Bölüm.
2013- ÖĞRENCİ SEÇME VE YERLEŞTİRME SİSTEMİ (ÖSYS)
PSİKOLOJİK DANIŞMAN PINAR ATAKUL 2012 ÖSYS ÖĞRENCİ SEÇME VE YERLEŞTİRME SİSTEMİ.
2013 ÖSYS Ö Ğ RENC İ SEÇME VE YERLEŞT İ RME S İ STEM İ.
BEYŞEHİR ANADOLU ÖĞRETMEN LİSESİ
FINDIKLI MESLEKİ ve TEKNİK EĞİTİM MERKEZİ
2013 ÖSYS Ö Ğ RENC İ SEÇME VE YERLEŞT İ RME S İ STEM İ.
YGS-LYS SUNUMU.
2010-ÖSYS Sunum, İstanbul 29 Ağustos 2009 Üniversiteye Girişte İki Aşamalı Yeni Sistem.
ÖSYS ÖĞRENCİ SEÇME VE YERLEŞTİRME SİSTEMİ YGS YÜKSEKÖĞRETİME GEÇİŞ SINAVI LYS LİSANS YERLEŞTİRME SINAVI.
YGS - LYS. 2015’DE UYGULANACAK SINAV MODELİ 1.Basamak Yükseköğretime Geçiş Sınavı (YGS) 2.Basamak Lisans Yerleştirme Sınavları (LYS)
YGS YÜKSEKSEKÖĞRETİME GEÇİŞ SINAVI LYS LİSANS YERLEŞTİRME SINAVI.
YGS VE LYS FAT İ H SULTAN MEHMET ANADOLU L İ SES İ PS İ KOLOJ İ K DANIŞMA VE REHBERL İ K SERV İ S İ.
Yusuf URHAN-Uzm.Psikolojik Danışman
Üniversiteye girişte iki aşamalı yeni sistem, 29 ocak 2009 tarihli YÖK toplantısında kararlaştırılarak 21temmuz 2009 tarihinde kesinleştirildi.
Hazırlayan: Ufuk ŞENSOY ZAİM Giresun Mimar Sinan Anadolu Lisesi Rehber Öğretmeni ÖSYS SINAV S İ STEM İ (YGS – LYS)
YGS & LYS Yükseköğretime Geçiş SınavıLisans Yerleştirme Sınavı ÜNİVERSİTE SINAV SİSTEMİ ( 2013 )
YÜKSEKÖĞRETİME GEÇİŞ SINAVI (YGS) 1. BASAMAK SINAVI.
2013 ÖSYS Ö Ğ RENC İ SEÇME VE YERLEŞT İ RME S İ STEM İ.
CUMHURİYET ANADOLU LİSESİ
ÖĞRENCİ SEÇME VE YERLEŞTİRME SİSTEMİ BİLGİLENDİRME SEMİNERİ 1.
2016 – ÖSYS Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sınavı 13 Mart 2016 YGS Sınavı Başvurular Ocak 2016 tarihleri arası Başvuru Ücreti 55TL tarihleri.
1 YÜKSEKÖĞRETİME GEÇİŞ SINAVI (YGS) LİSANS YERLEŞTİRME SINAVI (LYS)
GENEL BİLGİLER YGS-LYS sistemi 2 aşamalı sınavlardan oluşan bir sistemdir. İlk aşama sınavı YGS 1 oturum, ikinci aşama LYS 5 oturumda yapılacaktır.
Her Noktada Maviokul.com YGS - LYS YGS - LYS Üniversiteye Giriş Sistemi Birikim Eğitim Kurumları 2009.
Her Noktada Gölge Okul… Birikim Dersaneleri YGS - LYS YGS - LYS Üniversiteye Giriş Sistemi Birikim Eğitim Kurumları 2009.
ÖĞRENCİ SEÇME VE YERLEŞTİRME SİSTEMİ (ÖSYS) 1. AŞAMA2. AŞAMA YGS LYS.
Sınav Tarihi: Nisan ayının ilk yarısında Testler ve Soru Sayları Türkçe testi: 40 soru Temel Matematik Testi : 40 Soru Sosyal Bilimler Testi : 40 Soru.
TÜRKİYE’DE YÜKSEKÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ VE SON DEĞİŞİKLİKLER
Yükseköğretim Kurumları Sınavı
Yükseköğretim Kurumları Sınavı
YEŞİLHİSAR ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ
ÇANAKKALE REHBERLİK ARAŞTIRMA MERKEZİ
YÜKSEK ÖĞRETİM KURUMLARI SINAVI(YKS)
YGS ve LYS.
REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ YGS-LYS SINAV SİSTEMLERİ SUNUSU
Yükseköğretim Kurumları Sınavı Tanıtım Sunusu
YÜKSEKÖĞRETİM KURUMLARI SINAVI (YKS2018). TEMEL YETERLİLİK TESTİ (ZORUNLU) ALAN YETERLİLİK TESTİ.
Yükseköğretim Kurumları Sınavı (YKS)
Sunum transkripti:

Okan Üniversitesi – İstanbul, 20 Şubat 2009 ÖSYS Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sistemindeki Gelişmeler

Okan Üniversitesi – İstanbul, 20 Şubat 2009 Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sistemindeki Gelişmeler  1974 – 1980 Tek aşamalı sınav sistemi : Üniversitelerarası Seçme Sınavı(ÜSS) Testler: Genel Yetenek Fen Bilimleri Sosyal Bilimler Yabancı Dil  1981 – 1998 İki aşamalı sınav sistemi : Öğrenci Seçme Sınavı (ÖSS)‏ Öğrenci Yerleştirme Sınavı (ÖYS)‏ Testler : ÖSS : Sözel Bölüm (Türkçe + Sosyal Bilimler)‏ Sayısal Bölüm (Matematik + Fen Bilimleri)‏ ÖYS : Türkçe Sosyal Bilimler Matematik Fen Bilimleri Yabancı Dil

Okan Üniversitesi – İstanbul, 20 Şubat 2009 Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sistemindeki Gelişmeler  1999 – 2005 Tek aşamalı sınav sistemi : Öğrenci Seçme Sınavı (ÖSS) Testler (Ortak müfredata dayalı): Türkçe Sosyal Bilimler Matematik Fen Bilimleri Ayrı bir günde yapılan Yabancı Dil Sınavı (YDS) Ortak müfredata dayalı testlerin artıları ve eksileri: Artıları :  Tüm adaylar için ortak testler Eksileri :  10. sınıf ve sonrasında öğrencilerin okula ve derslere karşı ilgilerinin azalması  Yükseköğretime gelen öğrencilerdeki yetersizlik

Okan Üniversitesi – İstanbul, 20 Şubat 2009 Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sistemindeki Gelişmeler  2006 – 2009 Tek aşamalı sınav sistemi : Öğrenci Seçme Sınavı (ÖSS) Ortak Testler (Ortak müfredata dayalı): Türkçe Sosyal Bilimler-1 Matematik-1 Fen Bilimleri-1 Alan Testleri (Genel lise zorunlu alan derslerine dayalı): Edebiyat-Sosyal Bilimler Sosyal Bilimler-2 Matematik-2 Fen Bilimleri-2 Ayrı bir günde yapılan Yabancı Dil Sınavı (YDS)

Okan Üniversitesi – İstanbul, 20 Şubat 2009 Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sistemindeki Gelişmeler  Mevcut sistemin artıları ve eksileri: Artıları:  Tek sınav yapılması: adayların sınav stresini bir kez yaşaması harcamaların bir sınavla sınırlı olması  Zorunlu alan derslerine dayalı testlerin bulunması nedeniyle öğrencilerin okula ve derslere karşı ilgisinin artması.  Yükseköğretime gelen öğrencilerin eskiye göre daha yeterli olması

Okan Üniversitesi – İstanbul, 20 Şubat 2009 Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sistemindeki Gelişmeler  Mevcut sistemin artıları ve eksileri: Eksileri:  Adayların bir kesiminin 180 soruya cevap vermesi gerekirken, bir kesiminin 120 soruya cevap vermesinin yeterli olması.  Bazı puan türleri 120 sorudan hesaplanırken bazı puan türlerinin 180 sorudan hesaplanması.  Adayların 195 dakikalık bir sürede çok farklı konularla ilgili sorulara cevap vermek zorunda olması ( 6 test : ders).  Test puanlarının eşit sürelerde ölçülememesi.  Ders puanları yerine ders grubu puanlarının ölçülmesi.  Ders düzeyindeki soru sayılarının yetersizliği.  Puan türlerinin yetersizliği.  Tüm testlerin çoktan seçmeli olması.

Okan Üniversitesi – İstanbul, 20 Şubat 2009 Yeni Sınav Sistemi  Genel Amaçlar:  Adayların Sosyal Bilimler, Fen Bilimleri gibi ders grupları başarısı yerine Tarih, Coğrafya, Fizik, Kimya,..gibi ders başarılarını ölçmek.  Adaylara her dersin sorularını yanıtlamak için sınırlı bir süre vererek ders puanlarının eşit koşullarda elde edilmiş karşılaştırılabilir ölçütler olmasını sağlamak.  Her sınavda adaylardan gibi çok sayıda ders yerine, birbiriyle ilişkili birkaç dersle ilgili soruları yanıtlamalarını istemek.  Mevcut sistemde ders grupları puanlarından hesaplanan 3 tür ÖSS puanı (SAY, SÖZ, EA) yerine, ders puanlarını kullanarak çok sayıda puan hesaplamak, böylece seçme ve yerleştirmenin etkinliğini arttırmak.  Adayların ikinci aşama sınavlardan yalnız seçtiklerine girebilmesini sağlamak.  Açık uçlu soruların da sorulabileceği bir sistem yapısı oluşturmak.

Okan Üniversitesi – İstanbul, 20 Şubat 2009 Yeni Sınav Sistemi  İki Aşamalı Sınav Sistemi  Birinci Aşama : Yükseköğretime Geçiş Sınavı (YGS)  Ortaöğretimi bitirip, sınavsız geçişle girilenler dışındaki yükseköğretim programlarına gitmek isteyen tüm adayların gireceği bir sınav.  Ortaöğretimin tüm okul türü ve alanlarında ortak olarak okutulan derslerle ilgili soruların yer alacağı bir sınav.  Sınavın amaçları: 1. Açık Öğretim programlarına, Meslek Yüksek Okulu önlisans programlarına ( sınavsız geçiş dışında) ve belirli lisans programlarına (!)‏ yerleştirmede kullanılacak puanları üretmek. 2. İkinci aşama sınavlarına girecek adayları seçmek.

Okan Üniversitesi – İstanbul, 20 Şubat 2009 Yeni Sınav Sistemi  Birinci Aşama : Yükseköğretime Geçiş Sınavı (YGS)‏  Sınavda yer alacak testler: 1. Türkçe testi 2. Temel Matematik testi 3. Sosyal Bilimler testi 4. Fen Bilimleri testi Yükseköğretime Geçiş Sınavı (YGS) – Uygulama Seçenekleri (Kişisel görüş - Kesin değil)

Okan Üniversitesi – İstanbul, 20 Şubat 2009 Yeni Sınav Sistemi  İkinci Aşama : Lisans Yerleştirme Sınavları (LYS)‏  LYS-1 : Matematik Sınavı (Matematik, Geometri)‏  LYS-2 : Fen Bilimleri Sınavı (Fizik, Kimya, Biyoloji)‏  LYS-3 : Edebiyat-Coğrafya Sınavı (Türk Edebiyatı, Coğrafya-1)‏  LYS-4 : Sosyal Bilimler Sınavı (Tarih, Coğrafya-2, Psi., Sos., Mantık)‏  LYS-5 : Yabancı Dil Sınavı (Almanca / Fransızca / İngilizce)‏

Okan Üniversitesi – İstanbul, 20 Şubat 2009 Yeni Sınav Sistemi  İkinci Aşama : Lisans Yerleştirme Sınavları (LYS) (Kişisel görüş- Kesin değil)  LYS-1  LYS-2  LYS-3  LYS-4  LYS-5

Okan Üniversitesi – İstanbul, 20 Şubat 2009 Yeni Sınav Sistemi  Adaylar hangi sınavlara girecekler  Fen, mühendislik vb. programlara girmek isteyen adaylar: 1. Yükseköğretime Geçiş Sınavı (YGS)‏ 2. Matematik Sınavı (LYS-1)‏ 3. Fen Bilimleri Sınavı (LYS-2)‏  Sosyal bilimler, edebiyat, vb. programlara girmek isteyen adaylar: 1. Yükseköğretime Geçiş Sınavı (YGS)‏ 2. Edebiyat-Coğrafya Sınavı (LYS-3)‏ 3. Sosyal Bilimler Sınavı (LYS-4)‏  İktisat, işletme, vb. Programlara girmek isteyen adaylar: 1. Yükseköğretime Geçiş Sınavı (YGS)‏ 2. Matematik Sınavı (LYS-1)‏ 3. Edebiyat-Coğrafya Sınavı (LYS-3)‏  Yabancı dil vb. Programlara girmek isteyen adaylar 1. Yükseköğretime Geçiş Sınavı (YGS)‏ 2. Yabancı Dil Sınavı (LYS-5)‏

Okan Üniversitesi – İstanbul, 20 Şubat 2009 Yeni Sınav Sistemi  Adaylar hangi sınavlara girecekler  Fen, mühendislik vb. programlara girmek isteyen adaylar : (Kişisel görüş - Kesin değil)‏  YGS  LYS-1  LYS-2

Okan Üniversitesi – İstanbul, 20 Şubat 2009 Yeni Sınav Sistemi  Adaylar hangi sınavlara girecekler  Sosyal bilimler, edebiyat, vb. programlara girmek isteyen adaylar: (Kişisel görüş - Kesin değil)‏  YGS  LYS-3  LYS-4

Okan Üniversitesi – İstanbul, 20 Şubat 2009 Yeni Sınav Sistemi  Adaylar hangi sınavlara girecekler  İktisat, işletme, vb. programlara girmek isteyen adaylar: (Kişisel görüş - Kesin değil)  YGS  LYS-1  LYS-3

Okan Üniversitesi – İstanbul, 20 Şubat 2009 Yeni Sınav Sistemi  Adaylar hangi sınavlara girecekler  Yabancı dil ile ilgili programlara girmek isteyen adaylar: (Kişisel görüş- Kesin değil)  YGS  LYS-5

Okan Üniversitesi – İstanbul, 20 Şubat 2009 Yeni Sınav Sistemi  Sınavlar ne zaman yapılacak? (Kesin olmayan bilgiler)  Yükseköğretime Geçiş Sınavı (YGS) : Nisan ayının ilk yarısında  Lisans Yerleştirme Sınavları (LYS) : Haziran ayının ikinci yarısı Örnek bir program: Sabah Öğleden Sonra 1. Hafta : Cumartesi LYS-1 1. Hafta : Pazar LYS-4 2. Hafta : Cumartesi LYS-2 2. Hafta : Pazar LYS-3 LYS-5

Okan Üniversitesi – İstanbul, 20 Şubat 2009 Yeni Sınav Sistemi  Puan Türleri  Çok sayıda Ağırlıklı Puan Türü (LYS Puanı) olması planlanıyor  Puan Türleri 4 grupta toplanabilir: (Kişisel görüş - Kesin değil)‏ 1. Matematik-Fen Puan Türleri (MF-1, MF-2,....., MF-k)‏ 2. Türkçe-Sosyal Puan Türleri (TS-1, TS-2,......, TS-m)‏ 3. Türkçe-Matematik Puan Türleri (TM-1, TM-2,......, TM-n)‏ 4. Yabancı Dil Puan Türleri (DİL-1, DİL-2,....., DİL-p)‏

Okan Üniversitesi – İstanbul, 20 Şubat 2009 Yeni Sınav Sistemi  Puan Türü örnekleri  Matematik-Fen Puan Türleri (MF-1, MF-2,....., MF-k) (Kişisel görüş - Fikir vermek için oluşturulmuş örnekler -Kesin değil)‏

Okan Üniversitesi – İstanbul, 20 Şubat 2009 Yeni Sınav Sistemi  Puan Türü örnekleri  Türkçe-Sosyal Puan Türleri (TS-1, TS-2,....., TS-m)‏ (Kişisel görüş - Fikir vermek için oluşturulmuş örnekler – Kesin değil)‏

Okan Üniversitesi – İstanbul, 20 Şubat 2009 Yeni Sınav Sistemi  Puan Türü örnekleri  Türkçe-Matematik Puan Türleri (TM-1, TS-2,....., TS-n)‏ (Kesin değil - Fikir vermek için oluşturulmuş örnekler – Kesin değil)‏

Okan Üniversitesi – İstanbul, 20 Şubat 2009 Yeni Sınav Sistemi  Puan Türü örnekleri  Yabancı Dil Puan Türleri (DİL-1, DİL-2,....., DİL-p)‏ (Kişisel görüş - Fikir vermek için oluşturulmuş örnekler – Kesin değil )‏

Okan Üniversitesi – İstanbul, 20 Şubat 2009 Yeni Sınav Sistemi  Yükseköğretim Kurulunun aldığı karar çerçeveyi belirliyor.  Belirlenen çerçeveye göre neler bellidir?  Hangi sınavların yapılacağı (YGS; LYS-1, LYS-2, LYS-3, LYS-4, LYS-5)‏ bellidir.  Her sınavda hangi derslerle ilgili sorular sorulacağı bellidir.  Hangi yükseköğretim programlarına girmek için hangi sınavlara girmek gerektiği ana hatlarıyla bellidir.  Sınavların ne zaman yapılacağı yaklaşık olarak bellidir.  Birinci aşamanın ikinci aşamayı etkileyeceği bellidir. Adayların tedirgin olmasını gerektiren bir durum yoktur. Adaylar mevcut sistemde hangi derslerle ilgili ne tür sorulara yanıt veriyorlarsa, yeni sistemde de aynı derslerle ilgili aynı tür sorulara cevap verecekler. Değişen nedir? Lisans programlarına gitme isteyen adaylar: çoğunlukla bir yerine üç sınava girecekler ve daha çok soruya cevap verecekler. Adayların ders düzeyindeki bilgi ve yetenekleri sınırlı sürelerde ölçülecek.

Okan Üniversitesi – İstanbul, 20 Şubat 2009 Yeni Sınav Sistemi  Henüz kesin olmayan konular nelerdir?  Sınav süreleri, testlerdeki soru sayıları.  YGS’de kaç soru kitabı kullanılacağı.  YGS ve LYS puanlarının nasıl hesaplanacağı (puan aralıkları, ağırlıklı puan katsayıları, YGS testlerinden hangilerinin LYS puanlarını etkileyeceği, vb. )‏  OBP ve AOBP puanlarının hesaplanmasında bir değişiklik yapılacak mı?  Yerleştirme puanlarının nasıl hesaplanacağı (puan aralığı, OBP/AOBP katsayıları, vb)‏  Puan türleri, hangi yükseköğretim programlarının hangi puan türüyle öğrenci alacağı.  Ek puanlıYOP’lar, ek puan katsayısı?  ML çıkışlı adayların kendi alanındaki programlara gitmesi için düzenleme.  Ayrıntı düzeyinde de olsa sistemde yapılabilecek diğer iyileştirmeler.