KOÜTF Tıp Eğitimine Öğrenci Bakışı D3 KOÜTF Öğrencisi HÜSEYİN ÇİFTLİK MELİKE PELİN ÖZDOĞRU
Okulumuzun bize sağladığı olanaklar:
Multidisipliner Laboratuvarlar Öğrenci Çalışma Odası Kütüphane
Telafi laboratuvarları
Gönüllü yaz stajı
Öğretim üyelerimiz alanlarında başarılı ve birçoğunun da öğretebilme yetisinin yüksek olması Bunlarında bize hekimliğimizde büyük katkıları olacaktır(tecrüberiyle…).
KOÜ Tıp Fakültesi olarak ülkemizde birçok alanda önde gelmekteyiz.
Geleceğin hekimlerinin dönem 3’e dair sorunları :
Ders değişikliklerinin ani yapılması , yeterince duyurusunun yapılmaması ve hocaların derse gelmemesi Bunların sonucu olarak sınava çok yakın bir tarihte geç saatlere kadar ders işlenmesi Eğitimde standardizasyonun olmaması (PDÖ var/yok, ders programlarındaki farklılıklar, hocaların kendi aralarında ders değişimleri)
Programın çok yoğun olması ve sınavlardan önce serbest çalışma saatlerinin azlığı
Sınavlarda aşırı detay bilgi sorulması nedeniyle ayrıntı bilgilerin ezberlenmesine neden olunması ve öğrenim hedeflerinden uzaklaşılması bizce en büyük sorunumuzdur.
Kontenjan artışı birçok noktada önümüzde engeldir.
Yemekhanemiz diğer sağlık öğrencilerine de hizmet ettiği için yetersiz kalmaktadır.
Amfilerin sıcaklık düzeni uygun değildir. Bazen çok soğuk olmaktadır.
ÖNERİLERİMİZ
Okulun sitesinde, öğrenci bilgi sisteminde ders değişiklikleri İçin alan açılabilir veya bildirdiğimiz mail adreslerine mail atılabilir
Kurul sınavından önce olan serbest çalışma günleri çok önemli ve değerli. Bunlar her senenin programında var olmalı, mümkünse artırılmaya çalışılmalı. En az 3 gün serbest çalışma günü olması iyi bir avantaj olabilir. Kurul sınavlarının Pazartesi günlerine denk getirilmesi.
İtiraz süresi net olmalı, itirazlar 2 gün içerisinde sonuçlanmalı. Kuruldan sonra 1 gün boşluk olmalı, tazelenip yeni kurula daha iyi başlamak istiyoruz.
PDÖ sistemi daha ön plana çıkartılmalı daha aktif katılımlı ve daha sık, belirleyici olmalıdır.
Mümkün olduğu ölçüde klinik verilere daha fazla yer verilip, öğrencinin ilgisi diri tutulabilir. Sonuçta bizler mezun olunca hekim olacağız ve hastalar bizden yardım bekleyeceklerdir.
Ders programının, yapılanların amacı öğrencilere hekimliği benimsetmek olmalı. Okumaya, hekimlik kimliğine sahip çıkmaya, öğrenmeye teşvik edecek, öğrenciye moral ve güç katacak adımlar atılmalı
TEŞEKKÜR Bize bu olasılığı sağladıkları için tüm emeği geçenlere teşekkür ederiz.