SAP Business All-in-One: SAP Best Practices 2006 Anketi, Asya Pasifik Japonya Chris Schuler, Julianne Tosa SAP Asya, Singapur
Anket/Çalışma Amaçları Anket Ayrıntıları
Anket Sonuçları Yöntem ve değerlendirme prosedürü Anket, 2004/2005 yıllarında gerçekleştirilen çalışma ve bunu izleyen telefon görüşmelerinden yararlanılarak hazırlanmıştır Amaç: SAP Business All-in-One, SAP Best Practices'ın ürün haline getirmedeki etkisinin yanı sıra satış ve uygulama projelerindeki etkisinin değerlendirilmesi Çalışma süresi: Ekim 2006 - Ocak 2007 SME Solution Center Asya Pasifik Japonya tarafından yürütülmüştür Cevap Oranı: %56 Ana sonuç: önemli faydalar Operasyonel avantajlar: Daha hızlı uygulama Güvenilirlik, Tahmin Edilebilirlik, Uygun Maliyet Daha çabuk fayda sağlama Finansal faydalar: Daha düşük proje maliyetleri Daha Düşük Toplam İşletme Masrafları (TCO)
Anket Demografisi Ekim 2006-Ocak 2007 arası, Asya pasifik Japonya'daki 35 müşteri ve iş ortağı Bölge, SAP Business All-in-One ve SAP Best Practices Solutions'ın satış, uygulama ve ürün haline getirme konularına etkisine ilişkin olarak araştırılmıştır.
SAP Business All-in-One, SAP Best Practices Çalışmasının Hedefi Çalışmanın amacı,2004 ve 2005 yıllarında SAP'nin dahili bir çalışmasının devamı olarak SAP Business All-in-One, SAP Best Practices Solutions'ın ve Asya Pasifik Japonya'daki orta ölçekli işletmelerde SAP Best Practices etkisinin daha iyi ölçülmesidir. Başarılı satış ve uygulama konularında iş ortağı rolünün yanı sıra MEI ve MED müşterileri de değerlendirilmiştir. Müşteri (MEI/MED) geribildirimleri: Proje Kapsamı Uygulama Çalışmaları Tasarruf Ürün Haline Getirme Etkisi İş Ortağı Geribildirimi: Çözüm Oluşturmaya Etkisi Etkinleştirme Değerlendirme ve Satış Evresi Uygulama Ürün Haline Getirme
Orta Ölçekli Şirketlerin ihtiyaçları nelerdir? KOBİ'ler kendilerinden büyük kurumsal şirketlerden daha fazla işlevselliğe ihtiyaç duymaktadır. Aberdenn Group'un "Benchmarking ERP in SME Report," çalışmasına göre KOBİ'ler, ERP çözümlerinden aynı işlevselliği beklemekte ancak daha az karmaşık olmalarını istemektedir. Çalışmaya göre, küçük ve orta ölçekli şirketler, her büyüklükteki 1.200 şirketin ortalama işlevselliğinden yalnızca %6 oranında daha az işlevsellik kullanmaktadırlar. Rapor KOBİ bölümünde ERP uygulaması oranının yüksek oluşunu iki ana nedene bağlar. İlk olarak, ERP'nin fiyat performansı ile donanım ve veritabanları gibi bu performansın temelini oluşturan altyapı son yirmi yıl içinde adım adım gelişmiştir. Ayrıca, yazılım hizmeti gibi yeni uygulama modelleri, yazılım alma ve bakımını yapmayla ilişkili her türlü yatırım harcamasına karşı daha düşük risk alternatifleri sunmaktadır. Aberdeen Group study, "Benchmarking ERP in SMB Report”, Aralık 2006
Orta Ölçekli Şirket Zorluklarının Karakteristikleri KOBİ'lerin ne istediklerini araştırdık Orta Ölçekli İşletmeler ... Çevik ve uyumlu kalma Organik büyüme Hırslı ama kârlı bir şekilde genişleme Yazılım ve uygulama arasında farklılık göstermeme Küçük BT bütçelerine sahip olma Hızlı ve elle tutulur faydalara ihtiyaç duyma İhtiyaçlarına tam olarak uyacak şekilde yüksek kalitede çözüm talep etme Yerel ve sektöre özgü çözümlere ihtiyaç duyma Sınırlı proje kaynaklarına sahip olma Uzun süren ve zorlu uygulamalar konusunda kaygılanma İşletmeleriyle beraber büyüyebilecek bir çözüme ihtiyaç duyma Extract of 2006 Survey with 1389 SME Companies in Asia Pacific
Anket/Çalışma Amaçları Anket Ayrıntıları
Anket Vurgulamaları Vurgulamalar Önemli Müşteri Proje Faydaları Yanıtlayanların %100'ü SAP Business All-in-One, SAP Best Practices'ın: Başarısı kanıtlanmış ve İstikrarlı; Kullanımı kolay; Güvenilir, Tahmin edilebilir ve Karşılanabilir uygulamalar sağladığını teyit etmiştir. Yanıtlayanların %100'ü SAP Business All-in-One, SAP Best Practices'ın satın alma kararlarına olumlu bir etkisi olduğunu onaylamıştır. Önemli Müşteri Proje Faydaları 25.000 € ve 150.000 € arasında ortalama 45.000'lik masraf tasarrufu. Geleneksel bir uygulamayla karşılaştırıldığında danışmanlık ve müşteri kaynaklarının (iş ortağı/müşteri) yalnızca %50'si uygulama için gerekmektedir. Uygulama zaman aralığında %32 kısalma. 14 ve 100 işgünü arasında zaman tasarrufu. Müşteri gereksinimlerine %70 çözüm uyumu. Ortalama 20 hafta proje süresi. Ürün haline getirme süresinde 10 hafta azalma. Müşterilerin ve iş ortaklarının %72'si SAP Business All-in-On, SAP Best Practices'ın TCO'larını azalttığı konusunda hemfikirdir.
Çözüm Kapsamı “Diğer ERP çözümleriyle karşılaştırıldığında, çok yüksek bir işlevselliğe ve ölçeklenebilirliğe sahip olduğu için biz SAP'yi seçtik .” yanıtlayanların %90'ı tam kapsamlı SAP ERP çözümleri uygulamıştır. "...önceden konfigüre edilmiş senaryoların kullanılabilirliği, Blueprint ve Gerçekleştirme aşamalarında zaman tasarrufu sağladı." Entegre ettikleri: Mali İşler Maliyet Muhasebesi ve Kontrol Satış Satınalma Üretim Lojistik
Çözüm Uyumu: Sektör, Ülke, Müşteri Gereksinimleri Önceden konfigüre edilmiş çözüm uyumu ortalama %70'tir. Bu, müşteriler için temel bir karar ölçütüdür.
SAP Business All-in-One ve SAP Best Practices... “Müşteriler için ROI yüksektir. Çözüm ve çözümün uygulanması güvenli, tahmin edilebilir ve karşılanabilirdir."
SAP Best Practices'ın Dizüstü Bilgisayardaki Etkisi (Images) SAP Best Practices Images, bir ülkenin ERP Baseline veya Industry'sinden yararlanarak SAP ERP sunumunu gerçekleştirir SAP Best Practices üst düzey bir dizüstü bilgisayarla yerinde hayata geçirilir. “SAP Images'ın çok ikna edici ve etkili olması şirketimiz için SAP Business All-in-One çözümünü satınalma kararımı etkiledi." “SAP Business All-in-One/SAP Best Practices dizüstü bilgisayar görüntüleri yeni bir olası müşteri için hızlı ve uçtan uca yerinde demo sistemi sağlayan elverişli ve tutarlı yöntemlerdir."
SAP Business All-in-One, SAP Best Practices'ın Değerlendirme Evresine Etkisi Yanıtlayanların %100'ü SAP Business All-in-One, SAP Best practices'ın satışlarına ve/veya satınalma kararlarına pozitif etkisinin olduğunu belirtmiştir. "SAP ERP'nin kısa bir zaman çerçevesinde ve karşılanabilir maliyetlerle kurulabilirliği bir zihniyet değişikliğidir. Biz bunu birkaç müşteriyle kendimiz gerçekleştirdik, yani işe yaradığını biliyoruz." - Tedarik Zinciri Çalışanı, Avustralya
Uygulamaya Etkisi – %32 daha az Süre ve Çaba Klasik sıfırdan uygulamalarla karşılaştırıldığında SAP Business All-in-One, SAP Best Practices'dan yararlanarak sağlanan Ortalama Azalma %32 oranındadır. 14 ve 100 işgünü arasında zamandan tasarruf edilmiştir. Uygulama Proje Hazırlığı Blueprint Gerçekleştirme Canlı Kullanım ve Destek -%30 -%50 -%40 -%20 -%32 SAP Best Practices olmadan Uygulama Prosesi ASAP Focus/SAP Best Practices olmadan Uygulama Prosesi Son Hazırlık SAP Business All-in-One, SAP Best Practices projesindeki ortalama bir proje çekirdek ekibi 5 tam zamanlı işgücünden oluşur. Bu, SAP Business All-in-One, SAP Best Practices projesi olmayan bir projede ihtiyaç duyulanın neredeyse yarısıdır.
Ortalama Uygulama süresi 20 hafta Ortalama Uygulama süresi 20 hafta! Ürün haline getirme süresinde%32 veya 10 hafta azalma. SAP Business All-in-One ve SAP Best Practices projelerin ortalama 20 haftalık bir proje devresinde teslim edilmesini sağladı. Uygulama, klasik bir yaklaşım ile ve ürün haline getirme olmadan, ortalama 10 haftadan daha fazla sürecekti!
Değerlendirme ve Uygulama Süresince Ortalama Zaman Tasarrufu Proje Hazırlığı Business Blueprint Gerçekleştirme Canlı Kullanıma Geçiş ve Destek Son Hazırlık Kapsam Karşılama %O %100 SAP A1/BP Geleneksel Yaklaşım Toplam Süre Tasarruf 32% -50% 25 gün -40% 20 gün -30% 15 gün -20% 10 gün -10% 5 gün SAP Business All-in-One, SAP Best Practices kullanımı, katılımcıların %100'ünün proje maliyetlerinde azalmaya katkıda bulunmuştur. Tasarrufun 25.000 ve 150.000 Euro arasında olacağı tahmin edilmektedir. Ortalama tasarruf 45.000 Euro Proje Evreleri
Tüm Proje için Başarı faktörlerinin Derecelendirilmesi Projenin genel başarısına ilişkin en önemli kriterler nelerdir ve bunları nasıl derecelendirirsiniz? Sabit Fiyat Sabit Maliyet (Süre ve Uygulama Maliyeti) 1. 2. 3. SAP ve İş Ortakları tarafından Ürün Haline Getirilmiş Öneri SAP ve İş Ortaklarının Uygulama Becerileri ve Kalitesi
Orta Ölçekli Şirketler Net New Names APJ 2006 2006'da %38 daha nitelikli SAP Business All-in-One (MEI) ve %42 daha fazla SAP Best Practices (MED*) kazançları 38% 42%
Gerçek Başarı: Kautex Textron - Çin $$ daha kısa sürede yararlanma! Daha Kısa Geri Ödeme Zamanı Başlangıç Yatırımlarını Azaltın Sektöre Özgü Hızlandırılmış Uygulama ve Daha az Risk Uygun Kapsam / Yüksek değere dönüşme hızı Kautex'in başlangıçtanitibaren tüm bileşenleri için %75uygun çözüm "Yenilik destekli büyüme için uzun soluklu bir iş ortağını ve SAP'nin sahip olduğu yoğun dikey sektör anlayışını uzun zamandır aramaktaydık." - Frank Jackelen, Küresel SAP Yöneticisi, Kautex
Gerçek Başarı: Inzi Controls Co. Ltd. Kore Çözümler ve Hizmetler: SAP™ Business All-in-One Uygulama Uzunluğu: 90 gün Kanal İş ortağı: BizTech Danışmanlık "ERP çözümüyle, bilgisayar verileri ve depo kayıtları arasındaki farklılıklar giderilerek,stoklar eksiksiz bir biçimde yönetiliyor. Satış, muhasebe ve satınalma bölümleri, artık iş kârlılığına odaklanan ortak bir hedefe sahip." - Jang Hwan Jung, Yönetici, Satış Departmanı, INZI Controls
Gerçek Başarı: Hemas Holdings Ltd. – Sri Lanka Altı ayda tüm kapsamın Diverse Legacy Systems entegrasyonunu da içeren Hızlı Uygulaması ASAP focus tarafından etkinleştirildi. Bu, Klasik Yaklaşımla en az 9 ay sürer. İş ortağı Siemens Uygun Kapsam / Yüksek değere dönüşme hızı "Bu Hemas için önemli bir proje ve gruba rekabette üstünlük faktörü sağlamada daha da başarılı olacak.“ - Husein Esufally, CEO, Hemas Holdings Limited
Anket Katılımcıları: İş ortakları ve Müşteriler (MEI/MED) ANZ Çin Malezya Singapur Kore Hindistan Katılımcı İş Ortakları Katılımcı Müşteriler *Özet
Müşteri ve İş Ortaklarının Görüşleri (Özet) Anketi yanıtlayanların %35'i SAP Business All-in-One SAP Best Practices'ı tekrar kullanmak istediklerini belirterek, bu ürünlerin: “Başarısı Kanıtlanmış ve İstikrarlı” “Kullanımı Kolay” “Güvenilir,tahmin edilebilir ve karşılanabilir uygulamalara sahip” olduğunu onaylıyorlar. “SAP Best Practices olmadan nihai çözüm daha karmaşık olabilirdi; dolayısıyla proje hızlandı, nihai çözüm daha basit ve esnek hale geldi ve proseslerin hızı arttığından, bakımı kolaylaştı.“ “Faaliyet proseslerini akıcı hale getiriyor ve verimliliği geliştiriyor.” “Tam Entegre Paket ile prosesler, kontol ve verimlilik sağlar.” “SAP Business All-in-One, hızlı bir uygulama sağlamakla kalmadı, aynı zamanda TCO'larımızı da büyük ölçüde azalttı.” “SAP Best Practices'ın kullanılması, uygulama süresini büyük ölçüde kısalttı.” "SAP Business All-in-One uygulama süresini kısalttı ve bütçe içinde maliyet düşüklüğü sağladı. Diğer bir fayda ise, çözümün sunduğu koşullar ve senaryolar konusunda çalışanlarımızın bilgi sahibi olmasıydı. Bu, onlara güven verdi ve hızlı bir ilerleme gerçekleştirmelerini sağladı."
Daha fazla bilgi için irtibat adresleri: Chris Schuler: chris.schuler@sap.com Tel (+65) 6768 6426 Julianne Tosa: julianne.tosa@sap.com Tel (+65) 6768 6014
Copyright 2008 SAP AG All Rights Reserved No part of this publication may be reproduced or transmitted in any form or for any purpose without the express permission of SAP AG. The information contained herein may be changed without prior notice. Some software products marketed by SAP AG and its distributors contain proprietary software components of other software vendors. SAP, R/3, xApps, xApp, SAP NetWeaver, Duet, SAP Business ByDesign, ByDesign, PartnerEdge and other SAP products and services mentioned herein as well as their respective logos are trademarks or registered trademarks of SAP AG in Germany and in several other countries all over the world. All other product and service names mentioned and associated logos displayed are the trademarks of their respective companies. Data contained in this document serves informational purposes only. National product specifications may vary. The information in this document is proprietary to SAP. This document is a preliminary version and not subject to your license agreement or any other agreement with SAP. This document contains only intended strategies, developments, and functionalities of the SAP® product and is not intended to be binding upon SAP to any particular course of business, product strategy, and/or development. SAP assumes no responsibility for errors or omissions in this document. SAP does not warrant the accuracy or completeness of the information, text, graphics, links, or other items contained within this material. This document is provided without a warranty of any kind, either express or implied, including but not limited to the implied warranties of merchantability, fitness for a particular purpose, or non-infringement. SAP shall have no liability for damages of any kind including without limitation direct, special, indirect, or consequential damages that may result from the use of these materials. This limitation shall not apply in cases of intent or gross negligence. The statutory liability for personal injury and defective products is not affected. SAP has no control over the information that you may access through the use of hot links contained in these materials and does not endorse your use of third-party Web pages nor provide any warranty whatsoever relating to third-party Web pages.