Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Üretim Yapan Masraf Yeri Planlaması

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Üretim Yapan Masraf Yeri Planlaması"— Sunum transkripti:

1 Üretim Yapan Masraf Yeri Planlaması
SAP Best Practices

2 Amaç, Faydalar ve Anahtar Süreç Adımları
Yıllık bütçeleme prosesi sırasında üretim yapan masraf yerlerinin yöneticileri ilgili masraf yerlerine ilişkin farklı masraf türleri/çeşitleri için maliyetleri hesaplar. Ayrıca, üretim için gerekli olan aktivite türlerine ait miktarlar ve bunların fiyatları belirlenir. Faydalar Planlanan ve fiili masrafları karşılaştırma, masraf yerlerindeki masrafları izleme imkanı. Üretim masraflarının ve genel masrafların ürünlere mahsuplaştırılması (aktivite türleri aracılığıyla). Anahtar Süreç Adımları Masraf Yeri Bütçesinin Hesap Çizelgelerine Aşağı Yüklenmesi, Masraf Yeri Yöneticileri Tarafından Gözden Geçirilmesi ve Gözden Geçirilen Verilerin Yukarı Yüklenmesi Üretimden Gelen Planlanan Aktivite İhtiyaçlarını Aktarma (SOP) Planlanan Verileri Manüel Tamamlama Planlanan Birim Fiyatları Hesaplama (AOP Standart Masraf Hesaplaması için Giriş)

3 Gerekli SAP Uygulamaları ve Şirket Rolleri
Enhancement package 5 for SAP ERP 6.0 Şirket Rolleri Merkezi maliyet muhasebesi çalışanı

4 Ayrıntılı Süreç Tanımı
Üretim Yapan Masraf Yeri Planlaması Aşağıdaki adımlar Genel Masraf Yeri Planlaması senaryosunda açıklanmıştır: Masraf yerleri için önceki yılın fiili giderlerinin veya bütçe verilerinin masraf yeri muhasebesindeki AOP (yıllık işletme planlaması) bütçe versiyonuna kopyalanması, planlı amortismanın kaydı, verilerin hesap çizelgelerine aşağı yüklenmesi, masraf yeri yöneticileri tarafından gözden geçirilmesi ve SAP'ye geri yukarı yüklenmesi. Planlanan aktivite miktarları biçimindeki kaynak ihtiyaçları Satış ve Üretim Kaba Planlamasından, planlanan aktivite tüketimi olarak masraf yerlerine aktarılır. Etkin masraf yerleri üzerinde SOP aktivite ihtiyaçları ve manüel olarak planlanan ihtiyaçlar arasında plan mutabakatı gerçekleştirilir. Aktivite miktarları ve bütçe tutarları tamamlandıktan sonra planlanan birim fiyatlar sistemde hesaplanır. Planlanan birim fiyatlar Standart Masraf Hesaplaması için kullanılır.

5 Üretim Yapan Masraf Yeri Planlaması
İş Akışı Diyagramı Üretim Yapan Masraf Yeri Planlaması Olay Yıllık "Genel" İşletme Planı Yıllık "Miktar" İşletme Planı Cost Controller Masraf Yeri Planlanan Miktarları AOP - Standart Masraf Hesaplaması (178) Genel Masraf Yeri Planlaması (175) Uzun Dönemli Planlama/Kapasiteyle SOP (173) Evet Oran Hesaplaması için Çizelgelenen Aktivite Kullanılsın mı? Üretim için Planlanan Aktivite İhtiyaçlarının Aktarımı Hayır Aktivite Temelinde Üretim Yapan Masraf Yerleri için İşgücü ve Genel Masraf Aktivitesini Planlayın Hayır Oranlar Doğru mu? Planlanan Masraf Yeri Fiyatları Hayır Evet Veriler Doğru mu? Bütçe Planlama Üretim Yapan Masraf Yerleri için Çizelgelenen İşgücü ve Genel Masraf Aktivitesini Kabul Edin Üretim Yapan Masraf Yerleri için İşgücü ve Genel Masraf Giderlerini Planlayın İşgücü ve Genel Masraf için Oranları Hesaplayın ve Teyit Edin Masraf Yeri Bütçesini Aşağı Yükleyin ve Masraf Yeri Yönetimine E-posta Gönderin Genel Masraf Yeri Bütçesini Üretim Yapan Masraf Yerlerine Mahsuplaştırın Planlanan Masraf Yeri Aktiviteleri Planlanan Masraf Yeri Değerleri Etkin Masraf Yeri Bütçesini Yukarı Yükleyin Planlanan Masraf Yeri Değerleri Masraf Yeri Toplam Dağıtımına ilişkin Devreleri Değiştirin Evet Cost Center Manager Masraf Yeri Bütçesini Yukarı Yükleyin ve Masraf Denetleyicisine E-posta Gönderin Veriler Doğru mu? Etkin Masraf Yeri Bütçesini Teyit Edin Evet Hayır AOP= Yıllık İşletme Planlaması SOP= Satış ve Üretim Kaba Planlaması

6 Anahtar Sembol Tanım Kullanım Açıklamaları Sembol Tanım
Bant: Accounts Payable Clerk veya Sales Representative gibi bir kullanıcı rolünü tanımlar. Bu bant aynı zamanda belirli bir rolden çok, bir organizasyon birimi veya grubunu da tanımlayabilir. Bu tablodaki diğer iş akışı sembolleri bu satırlara dahildir. Senaryodaki tüm rolleri kapsamaya yetecek sayıda satırınız vardır. Rol bandı söz konusu rol için yaygın görevleri içerir. Harici Olaylar: Senaryoyu başlatan, sonlandıran veya senaryodaki olayların gidişatını etkileyen olayları içerir. Akış çizgisi (kesiksiz):: Çizgi, adımların normal sırasını ve senaryodaki akış yönünü gösterir. Akış çizgisi (kesikli): Çizgi, senaryodaki sık kullanılmayan veya şartlı görevlere akışı gösterir. Çizgi ayrıca iş akışına dahil belgelere de gidebilir. Bir senaryo prosesindeki veya adım olmayan bir olaydaki iki görevi birbirine bağlar İş Bağlantısı / Olayı: Senaryoya girilmesine veya senaryodan çıkılmasına yol açan veya senaryo sırasında gerçekleşen harici bir Prosese giden bir işlemi tanımlar Belgedeki bir görev adımına karşılık gelmez Birim Proses: Senaryonun adım adım kapsadığı bir görevi gösterir Belgedeki bir görev adımına karşılık gelir Proses Referansı: Senaryo başka bir senaryonun tamamına referans veriyorsa, senaryo numarasını ve adını buraya girin. Alt Proses Referansı: Senaryo kısmen başka bir senaryoya referans veriyorsa, senaryo numarasını, adını ve bu senaryodaki adım numaralarını buraya girin Proses Kararı: Son kullanıcı tarafından yapılacak bir seçimi gösteren, bir karar / dallanma noktasını belirtir. Çizgiler, karonun değişik bölümlerinden çıkan farklı seçenekleri temsil eder. Genellikle belgedeki bir görev adımına karşılık gelmez; adımın yürütülmesinden sonra yapılacak bir seçimi yansıtır Sembol Tanım Kullanım Açıklamaları Sonraki Diyagrama / Son Diyagramdan: Diyagramın sonraki / önceki sayfasına yönlendirir Akış diyagramı sonraki / önceki sayfada devam eder Yazılı Kopya / Belge: Basılı bir belge, rapor veya formu gösterir Belgedeki bir görev adımına karşılık gelmez; bir görev adımı tarafından oluşturulan bir belgeyi yansıtmak için kullanılır; bu şekil, çıkan hiçbir akış çizgisini içermez Mali Gerçekleşmeler: Bir mali kayıt belgesini gösterir Bütçe Planlama: Bir bütçe planlama belgesini gösterir Manüel Proses: Manüel olarak yapılan bir görevi kapsar Genellikle belgedeki bir görev adımına karşılık gelmez; depoda bir kamyonun boşaltılması gibi manüel olarak gerçekleştirilen ve iş akışını etkileyen bir görevi yansıtmak için kullanılır. Var Olan Versiyon / Veriler: Bu blok, harici bir prosesten beslenen verileri kapsar Genellikle belgedeki bir görev adımına karşılık gelmez; bu şekil harici bir kaynaktan gelen verileri yansıtır; bu adım gelen herhangi bir akış çizgisini içermez Sistem Başarılı / Başarısız Kararı: Bu blok, yazılım tarafından alınan otomatik bir kararı kapsar Genellikle belgedeki bir görev adımına karşılık gelmez; bir adımın yürütülmesinden sonra sistem tarafından alınan otomatik bir kararı yansıtmak için kullanılır. Diyagram Bağlantısı <İşlev> SAP Harici Yazılı Kopya / Belge Mali Gerçekleşmeler İş Bağlantısı / Olayı Bütçe Planlama Birim Proses Manüel Proses Proses Referansı Mevcut Versiyon / Veriler Alt Proses Referansı Proses Kararı Sistem Başarılı / Başarısız Kararı

7


"Üretim Yapan Masraf Yeri Planlaması" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları