SABANCI HOLDİNG YILLIK PAYLAŞIM TOPLANTISI 08 Mart 2011
Gündem Ekonomik Görünüm Dünya’daki Gelişmeler Türkiye’deki Gelişmeler Sabancı Holding Değerlendirmesi
Dünya ekonomileri 2011’e güçlenerek giriyor IMF büyüme tahminlerini yükseltti Dünya’da Gerçekleşen ve Beklenen Ekonomik Büyüme (2006 – 2011T, %) Dünya ekonomisi Gelişmiş ülkeler Gelişmekte olan ülkeler GSYIH % Reel büyüme Büyüme Asya / Pasifik ülkeleri kaynaklı Kaynak: IMF World Economic Outlook Database Ocak 2011
Gelişmiş ekonomilerin yüksek kamu ve hanehalkı borcu ile uygulanan gevşek para politikaları dünya ekonomisinde kırılganlık yaratıyor Kamu Borcu – Seçilmiş Ülkeler % GSYİH (2010 ) Hanehalkı Borcu % GSYİH ( 2009 ) Kaynak : CSFB, Hazine, TUIK 4
Petrol ve emtia fiyatlarında yaşanan yükseliş ülkelerde büyüme ve enflasyon üzerinde risk oluşturuyor Brent Petrol USD/varil Enerji CRB endeksi 1977=100 Enerji Dışı Hammadde HWWI endeksi 2000=100 reel Kaynak : Reuters, Sabancı Holding 5
İhracatlarını arttırmaya çalışan ülkeler para birimlerinin değerlenmesini önlemeye çalışıyor İhracat: Gelişmiş ekonomiler CPB endeksi ( 2000=100 ) İhracat: Gelişen ekonomiler CPB endeksi ( 2000=100 ) Kaynak : Reuters, Sabancı Holding
bankacılık sektörü ile hızlı büyüyor Türkiye, sağlam kamu ve bankacılık sektörü ile hızlı büyüyor Gelişmekte Olan Ülkelerde Büyüme CSFB, 2010 tahmin, % Merkezi yönetim brüt borç stoku / GSYİH :% 42.3 Bütçe açığı / GSYİH : % 3.5 Hanehalkı borcu/ GSYİH : % 15.4 Bankacılık sektörü sermaye yeterlilik oranı : % 18.9 Kaynak : Reuters, TUIK, TCMB, Sabancı Holding
İç talep destekli güçlü büyüme ile GSYİH 2010 3.çeyrekten itibaren kriz öncesi seviyeleri aştı GSYİH 2008 1Ç=100 Özel Tüketimi ve Yatırım 2008 1Ç=100 Kaynak : BDDK, TCMB, TUIK, Sabancı Holding
2010 son çeyrekten itibaren büyümede güçlenme var, işgücü piyasasında iyileşme devam ediyor Ancak işsizlik oranları hala yüksek Sanayi Üretim 3ay/3ay, mevsim. düz. Kapasite Kullanım Oranı İmalat Sanayi, %, mevsim. düz. 14.2 11.2 İşsizlik Oranı %, mevsimsel düzeltilmiş Kaynak : BDDK, TCMB, TUIK, Sabancı Holding
Öncü göstergeler iç talepte güçlü büyümenin ilk çeyrekte hız keserek devam ettiğini gösteriyor Güven Endeksleri TUIK, 2005=100 Reel Sektör Şubat 111 Tüketici Ocak 91.3 Reel Krediler Yıllık % değişim* Hanehalkı % 33.5 Diğer % 29.2 Yatırım Beklentileri IYA-Gelecek 12 ay ( artacak-azalacak ) Kaynak : BDDK, TCMB, TUIK, Sabancı Holding
Emtialarda dışa bağımlı, iç tasarrufları düşük, iç talebe dayalı büyüyen Türkiye yüksek cari açık veriyor Cari Denge - % GSYİH ( 2010 ) Kaynak : CSFB, TCMB, TUIK
Sürdürülebilir ve daha fazla istihdam yaratan yüksek büyüme ve düşük finansal risk için iç tasarrufların artması gerekiyor Toplam Tasarruflar - % GSYİH, Reel Çin Hindistan Türkiye Kamuda mali disiplinin sürmeli, Ekonomide verimlilik / rekabet gücü artışı ile gelir artışı hızlanmalı, Altyapı, eğitim, sağlık, Ar-Ge’ye, innovasyona daha fazla yatırım yapılmalı, Kayıt dışılık azaltılmalı Kaynak : IIF, DPT, Sabancı Holding
Türkiye 2011 Yılı Beklentileri 2010 2011t 8.2 5.0 6.40 7.00 1.546 1.55-1.60 1.3254 1.30 -1.35 (3.5) (4.0) 7.68 8.5-9.0 (6.5) (6.5-7.0) Reel Büyüme,% TÜFE,% yıl sonu USD/YTL, yıl sonu EUR/USD paritesi Bütçe açığı/GSMH,% Bono Faizi, yıl sonu,% Cari Denge/GSMH,% Kaynak : Sabancı Holding 13
Gündem Ekonomik Görünüm Sabancı Holding Değerlendirmesi
“Türkiye’nin Sabancı’sı” olarak hedefimiz ülkemize daha fazla değer katmaktır 26 ana kuruluş şemsiyesinde toplam 72 şirket 16 ülkede faaliyet ve toplam 57,2001 çalışan 12 halka açık şirket - IMKB piyasa değerinin2 12%’si 2010 yılında 1.1 milyar USD yatırım 15.7 milyar USD1 - Türkiye’nin en yüksek Net Aktif Değeri 8.2 milyar USD (12.7 milyar TL) ile güçlü özkaynak yapısı (1) 2010 yıl sonu (2) USD 303 milyar -18.02.2011 Kaynak : Sabancı Holding, IMKB
Bu hedefimiz çerçevesinde 2010 yılında karlı büyümemizi devam ettirdik 31 Aralık 2010 – Konsolide Sonuçlar ( Milyar TL) 20.6 %7 Net Satışlar Faaliyet Karı (FAVÖK) 4.4 %9 Kaynak: Sabancı Holding BMK, Bağımsız Denetimden Geçmemiş Öngörülerdir
Topluluğumuzun en değerli varlığı insan kaynaklarımızdır Sabancı Topluluğu toplam 57,200 kişi Çalışanlarımızın %30’a yakını beyaz yakalı – kadınlar %40’ını oluşturuyor Geçmiş 3 yılda 2,400 kişilik istihdam… 2011‘de 2,000 civarında yeni istihdam Yaklaşık % 60’ı perakende ve finansal hizmetler sektöründe Topluluk şirketlerinde yüksek performans ve gelişimi hedefleyen organizasyonel iklim ölçüm ve geliştirme çalışmaları İnsan kaynaklarını geliştirmek, potansiyelleri ortaya çıkarmak ve verimlerini arttırmak için farklı hedef kitlelere yönelik gelişim programları Üst Yönetim Gelişimi – 220 üst düzey yönetici Orta Kademe Gelişimi – yaklaşık 1900 orta kademe yönetici Genç Yetenek Gelişimi – 700’e yakın uzman Mentorluk Programı – Topluluk bünyesinde 30 mentor
Girişimci çalışanlar yaratıyoruz… Future Forums “Pazar Odaklılık Gelişim Programı” Sabancı Holding, Sabancı Üniversitesi ve EDU işbirliği ile hayata geçirildi Akademisyen, profesyonel ve Sabancı Üst Düzey Yöneticilerinin yer aldığı geniş bir grup tarafından tasarlandı ve uygulandı Future Forums Pazar Odaklılık Gelişim Programına 6 şirketten 32 orta kademe yönetici katıldı Katılımcılar, program süresince toplamda 64 saat sınıf içi eğitim almakta, 8 aya yayılan 2 şirket projesini hayata geçirmekteler Önümüzdeki dönem için hedef, Topluluk’ta yer alan tüm orta kademe yöneticilerin bu programa katılması Future Forums Programı, Topluluk genelinde pazar ve müşteri odaklı bakış açısını güçlendirmek amacıyla geliştirildi Sabancı Grubu “Genç Yetenekler” programları Katılımcılar 1.5 yıl boyunca toplam 2,025 saat eğitim aldılar Programın bir parçası olarak Enerjisa'nın ana sosyal sorumluluk alanı olan eğitim ve çevre odaklı sosyal sorumluluk projeleri geliştirildi Projeler Topluluğun üst düzey yöneticilerinden oluşan bir değerlendirme komitesinin yönlendirmeleri ile hayata geçiriliyor Sabancı Üniversitesi işbirliği ile gerçekleştirilen “Wastebank - E-Atık: Tanışma ve Bilinçlenme" projesi Özel Sektör Gönüllüleri Derneği tarafından yılın "En Yaratıcı Gönüllülük Projesi" ödülüne layık görüldü Proje Topluluk şirketlerinden Olmuksa’da da uygulandı Örnek: Enerjisa – “Young Energy” 30 yaş altı, gelişime açık ve potansiyeli yüksek çalışanların kişisel ve profesyonel gelişimi
Ülkemize güveniyoruz…. Sabancı Topluluğu Şirketleri – Yatırımlar (Milyon USD) 2,061 Toplam - $1.435 milyon Üretim: $1.212 milyon Dağıtım: $ 223 milyon %83 %1 1,128 1,112 %53 729 Kaynak: Sabancı Holding BMK
Sabancı Topluluğu şirketleri faaliyet gösterdiği bir çok sektörde lider konumdadır Sabancı İş Kolları Sabancı Şirketleri Pazar Payları Sıralama Pazar ÇİMENTO Marmara Bölgesi (1) Akdeniz ve İç Anadolu Bölgeleri (1) 27% 26% 1 Global Kord Bezi Satışları Toplam Yurtiçi Satışlar Toplam Hafif Ticari Kamyon Satışları (2) 32% 43% 20% 25% 12% Yurtiçi Oluklu Mukavva Satışları Yurtiçi A Sınıfı Kumaş Avrupa ikincisi 1 2 SANAYİ Dünyadaki 3 büyükten biri Elyaf üretiminde Türkiye ve Avrupa’da lider Kimya üretimi Elyaf üretimi 42% Yurtiçi Sigara Satışları Not: (1) Toplam Türkiye çimento satışları içerisinde Sabancı Grubu Pazar Payı: 17.5% ve Pazar Sıralaması: #1 (2) Mitsubishi Canter satışları Kaynak : GFK, OSD, Türkiye Bankalar Birliği, Türkiye Sigorta ve Reasürans Birliği, TÇMB
3 1 4 1 3 10% 21% 7% 13% 16% BANKA SİGORTA HİZMETLERİ PERAKENDE ENERJİ Sabancı İş Kolları Sabancı Şirketleri Pazar Payları Sıralama Pazar Krediler (3) 10% 3 BANKA SİGORTA HİZMETLERİ Toplam Katkı Payı 21% 7% Hayat Dışı Yazılan Prim 4 1 PERAKENDE Toplam Modern Perakende Zinciri satışları (4) Toplam Elektronik Perakende Satışları 13% 1 3 16% ENERJİ 3.2 milyon müşteri %8 pazar payı 2015 - 5,000 MW üretim kapasitesi ile %10 pazar payı Elektrik satış - Twh Dağıtım Üretim Elektrik dağıtım - kişi Not: (3) Eylül 2010 Pazar payı (4) Diasa satışları dahildir Kaynak : GFK, OSD, Türkiye Bankalar Birliği, Türkiye Sigorta ve Reasürans Birliği, TÇMB
Sabancı Holding Türkiye’nin en yüksek net varlık değerine sahip topluluğudur … Sabancı Holding Net Varlık Değeri Değişimi - Milyon USD $15,716 %-13 %32 $13,741 Nakit $11,925 Diğer Şirketler %80 Halka Açık Şirketler $6,611 Akbank Not: Net Varlık Değeri hesaplamasında halka açık firmalarımız için 4 Mart 2011 tarihindeki piyasa değerleri baz alınmıştır. Halka açık olmayan firmalarımız için ilgili tarihlerde yayınlanan Sabancı Holding analist raporlarındaki Net Varlık Değerleri baz alınmıştır. Kaynak: Sabancı Holding BMK
Sabancı Holding güçlü özkaynak yapısına sahiptir… Özkaynaklar1 - (Milyar TL) %11 %16 %15 (1): Sabancı Holding’in ana ortaklığa ait konsolide özkaynak rakamlarıdır Kaynak: Sabancı Holding BMK
2011 yılında net satışlarımız artmaya devam edecektir Konsolide Net Satışlar (Milyar TL) CAGR (2008-2011): % 6 22.8 %11 %7 20.6 19.3 19.0 %1 Kaynak: Sabancı Holding BMK
Çimento sektöründe lider olan şirketlerimiz 2011’den itibaren bölgesel yatırımlara ağırlık verecek… 5 milyon ton klinker üretim kapasitesi - yurtiçinde 4 entegre fabrika, 1 öğütme tesisi, 1 terminal ile ve 41 adet hazır beton tesisi Yurtdışında Avrupa ve Ortadoğu’da toplam 7 terminal 50’ye yakın farklı ülkeye çimento ihracatı Global beyaz çimento pazarının en büyük üç oyuncusundan biri 6.5 milyon ton klinker üretim kapasitesi - 3 adet entegre fabrika, 1 öğütme tesisi, 2 liman ile ve 35 adet hazır beton tesisi 2010 yılında Capital Dergisi tarafından yürütülen araştırmada sektöründe “En Beğenilen Şirket” “Sürdürülebilirlik” konusunda imza atılan ilkler: $24 milyon yatırım ile 2011 yılında hayata geçecek olan Çanakkale Fabrikasındaki “Atık Isı Geri Kazanım” tesisi yıllık 105 milyon kWh enerji tasarrufu sağlayacak Fabrikada ihtiyaç duyulan enerjinin %30’u atık ısıdan sağlanacak ve yıllık 60,000 tona yakın karbondioksit emisyonu önlenecek Kaynak : Capital Dergisi, Çimento Endüstrisi İşverenleri Sendikası, TÇMB, Sabancı Şirketleri
Sabancı Topluluğu ülkenin enerji darboğazını aşmaya güvenilir ve sürdürülebilir çözümlerle liderlik edecek… Türkiye’de gelecek 10 senede elektrik talebinin yıllık ortalama ~%7 artması bekleniyor Talebin güvenli şekilde karşılanması için orta vadede, her sene 4,000 – 5,000 MW kurulu güç yatırımı yapılmasını gerekir Türkiye’nin enerji darboğazını aşması için: Piyasaların liberalizasyonu, özel sektör yatırımlarını teşvik edecek şeffaf yapılanma, Etkin düzenleme ve denetim mekanizmalarının tesisi gerekmektedir Sabancı Holding Enerjisa ile, üretim, dağıtım, toptan ve perakende ticareti kapsayan bütünsel bir yaklaşımla, Türkiye elektrik enerjisi sektöründe liderlik hedeflemektedir Enerji grubu Sabancı Holding 2010 konsolide satışlarında %7 paya sahiptir. 2015 hedefimiz büyüyen Grup cirosunun içerisinde Enerji Grubunun payını %15’e çıkarmaktır 2015 yılı sonuna kadar yalnızca elektrik üretimi alanında 6 Milyar Euro yatırım yapmış olacağız
…2015 yılında en az 5,000 MW elektrik enerjisi kurulu gücü yaratarak %10 pazar payına ulaşacaktır Doğalgaz Santralleri Hidroelektrik Santralleri Linyit Santralleri Rüzgar Santralleri Enerjisa Üretim Portföyü Öngörüsü (2010 – 2015 gelişim) + 5,000 MW %30- 35 %40- 45 %5- 10 %10-15 pp: %1.4 %4.0 ~%10 Enerjisa’nın hedefi üretim portföyünü stratejik avantaj yaratacak ve yenilenebilir enerji kaynaklarının üretimdeki payını arttıracak şekilde çeşitlendirerek büyütmektir 2011 yılı sonuna kadar devreye alınacak santralların tamamı yenilenebilir enerji kaynaklarından: Çanakkale - Rüzgar Santralı – 30 MW Hacınınoğlu , K.Maraş - HES - 142 MW Menge, Adana - Baraj ve HES - 85 MW Dağpazarı, Mersin - Rüzgar Santralı - 39 MW 930MW gücündeki Bandırma Doğal Gaz Kombine Çevrim Santralı %60 ile Türkiye’nin en verimli doğalgaz santralıdır Kaynak Enerjisa
2010 yılında elektrik üretim portföyünü büyütme ve çeşitlendirmeye yönelik faaliyetler hız kazanmıştır Varolan 455 MW kurulu güce 2010 Ekim ayında 930 MW’lık Bandırma Doğalgaz Kombine Çevrim Santralı’nın eklenmesi önemli bir kilometre taşı olmuştur 1,200 MW kurulu gücündeki hidroelektrik ve rüzgâr portföyünün uygulama ve yapım çalışmaları sürüyor Yaklaşık 1,400 MW lisanslı projelerin mühendislik çalışmaları sürerken 1,000 MW’ın üzerinde proje portföyü de lisans başvurusu aşamasındadır ENERJİ ÜRETİM Enerjisa santrallarında üretilen elektriğin ve diğer ticaret fırsatlarının en etkin şekilde değerlendirilmesi sağlanıyor 2011’deki pazar payı beklentisi yeni yatırımlarla birlikte %4 2010 yılı konsolide satışları yaklaşık 5,000 GWh Satışların %70’i ikili anlaşmalar ve %30’u spot piyasayadır TOPTAN SATIŞ Başkent Elektrik Dağıtım A.Ş. 7 ilde , 3.2 milyon müşteriye hizmet veriyor 2010 yılında yaklaşık 11.3 TWh elektrik satışı ile Türkiye elektrik dağıtımından alınan pay yaklaşık %8 Başkent EDAŞ’ta operasyonel kalitenin en üst düzeye çıkarılmasına, şebeke yenileme ve iyileştirme konularına ağırlık verildi 2009 ve 2010 yıllarında toplam 200 milyon TL, 2011 ‘de 236 milyon TL şebeke altyapı yatırımı yapılacak DAĞITIM
Banka ve Sigorta Hizmetleri sektöründe güçlü pazar pozisyonumuz 2010 yılında perçinlenmiştir $22.3 milyar piyasa değeriyle1 Türkiye'nin en değerli bankası %19.9 sermaye yeterlilik oranı ile güçlü sermaye Türkiye’de verilebilecek en yüksek bireysel ve finansal güç notları Eşsiz aktif kalitesi, sektörün altında çok düşük takipteki krediler oranı; %2.2 Düşük mevduat/kredi ve kaldıraç oranı ile kredilerde daha güçlü büyüme avantajı Hazine’den sonra özel sektörde ilk doğrudan Eurobond ihracı ve yurtiçindeki ilk mevduat bankası bono halka arzı Yaklaşık 900 milyon TL prim üretimi ile %7.4 pazar payı Bağımsız araştırmalarda “Akla İlk Gelen” ve sektörün “En Prestij ve Statü Sahibi” sigorta şirketi Yaygın hizmet ağı: 79 ilde 1,511 serbest acente, 42 broker, 884 Akbank şubesi Ayda ortalama 975bin ihbara hızlı ve kaliteli hizmet (~ %70 sağlık sigorta ihbarları) Şubat 2011’de Avrupa'nın itibarlı ve başarılı sigorta şirketi Ageas ile eşit ortaklık anlaşması (1) 31 Aralık 2010 itibarıyla Kaynak : KALDER, Türkiye Bankalar Birliği, Türkiye Sigorta ve Reasürans Şirketleri Birliği, TNS PİAR ve Synovate
Avivasa bireysel emeklilik sigorta sektörünün lokomotif şirketlerindendir… Yedinci yılına giren bireysel emeklilik sisteminde (BES) 2.3 milyon katılımcı, 12 milyar TL birikimi var. 2020’de katılımcıların 5.5 milyona, fon büyüklüğünün 100 milyar TL’ye ulaşması bekleniyor Sektörü oluşturan ilk 13 şirketten ilk 4’ü toplam fonun ¾ ‘üne sahip AvivaSA 2.5 milyar TL fon büyüklüğü ve %21 pazar payı ile başa baş liderliği sürdürüyor %21 ile toplam katkı payı pazar lideri… İşveren katkılı BES’te en başarılı şirket - %31.5 pazar payı ~1.5 milyona yakın müşteri – 360 bin BES müşterisi 3.000’i aşan lisanslı BES aracısı ile Akbank, doğrudan ve kurumsal satış, acenteler ve tele satıştan oluşan çok kanallı dağıtım ağı Yoğun satış sonrası hizmet : İç ve dış aramalar ile yılda toplam 1.5 milyon müşteri teması (1) 31 Aralık 2010 itibarıyla Kaynak : KALDER, Türkiye Bankalar Birliği, Türkiye Sigorta ve Reasürans Şirketleri Birliği, TNS PİAR ve Synovate
Gıda perakendeciliğinde yılda 200 milyona yakın müşteri ile buluşuyoruz… Avrupa lideri ve Dünyanın 2. büyük gıda perakendecisi Carrefour ile 15 yıllık ortaklık 27 hipermarket ve 219 süpermarket ile toplam 373,000m² net satış alanı 2010’da coğrafi odaklı ve süpermarket ağırlıklı büyüme stratejisi çerçevesinde, İstanbul’da 27 marketi olan Alpark’ı satın aldı Modern perakende zincirleri içerisinde %12 pazar payı Senede yaklaşık 100 milyon alışveriş Son 6 senede yıllık ortalama ~%25 satış büyümesi, 2011 hedef %35 büyüme Modern perakende zincirleri içersinde %4 pazar payı 29 ilde 890 market ile toplam 190,000m² net satış alanı 2010’da haftada 5 market açılışı Senede 90 milyondan fazla alışveriş En ucuz market olabilmek için her hafta 6,500 ürün araştırılıp kontrol ediliyor Kaynak: Nielsen
Tüketici elektroniği pazar lideri TeknoSA’nın yılda 70 milyonun üzerinde ziyaretçisi var… Tüketici elektroniği pazarı 2010’da %23 büyüme ile 9.2 milyar TL’ye ulaştı Elektronik zincirlerinin tüm kanallar arasındaki payı %30 ve TeknoSA elektronik zincirleri içerisinde %42 pay ile açık ara lider Türkiye’nin en yaygın teknoloji perakende şirketi : 69 ilde 256 mağaza ile toplam 101,000 m² net satış alanı İlk akla gelen ve en çok tercih edilen teknoloji ürünü satış noktası1 1,5 milyonun üzerine TeknoSA Kart Yılda 19.5 milyon adet ürün satışı … Teknoloji marketlerinden satılan: Her 10 laptop’tan 4’ü, Her 10 LCD/Plazma TV’den 5’i, Her 10 cep telefonu/akıllı telefonun 4’ü TeknoSA’dan satılmıştır Üstün İK altyapısı: TeknoSA Akademi ile sektörde tek eğitim merkezi 2011’de net satış hedefi $ 1 milyar (1): Synovate 2010 4. çeyrek raporu Kaynak: GfK
Krizin etkilerini geride bırakan sanayi şirketlerimiz tekrar karlı büyüme trendinde… Dünyanın lider naylon ve polyester iplik, kord bezi ve tek kord üreticisi 5 kıtada 9 ülke ve 11 fabrika ile yıllık 150,000 ton kord bezi kapasitesi Batı’dan Doğu’ya kayan Pazar yapısına uygun olarak 2011’de Asya’da kapasite arttırıldı 2010’da %20 artan cironun bölgesel kırılımı : %38'i Avrupa, Ortadoğu ve Afrika, %24‘ü Asya, % 23’ü Kuzey Amerika ve %15’i Güney Amerika Bridgestone ve Lassa ile Türkiye lastik pazarında %30’un üzerinde pay ile lider Yurtiçinde 77 ilde 540 Lastik Satış Noktası ile en yaygın satış ağı 2010 Yılında 3.2M nihai müşteriye lastik satışı 55 ülkeye “Lassa” Türk markası ile ihracat Uluslararası standartlarda bağımsız otobüs markası olma vizyonu ile faaliyet gösteren 2 fabrikada (Adana ve Kahire) üretim Türkiye’de Komatsu iş makinalarıyla pazarının önde gelen oyuncusu Mitsubishi markası ile pick-up segmentinde pazar lideri Adapazarı fabrikasında üretilen Canter model hafif kamyon ile segmentin pazar lideri
Sektörlerinde lider diğer sanayi şirketlerimiz, yerel güçlerini küresel rekabette öne geçmek için kullanacaklar Global “A kalite” yünlü kumaş pazarında %4.5 pazar payı ile ilk 3 firmadan biri Türkiye’nin ve Avrupa’nın en büyük yünlü kumaş üreticisi Üretimini 5 yılda kademeli olarak 20 milyon metreye çıkararak dünya liderliğini hedeflemektedir Bu kapasiteye ulaşmak için $ 20 milyon yatırım planlanmıştır Olmuksa, DS Smith’in Türkiye operasyonlarını € 5.5 milyona satın alarak mevcutta 6 olan fabrika sayısını 8’e çıkardı Türkiye’deki coğrafi dağılımını tamamlayarak, sektördeki %15 pazar payı ile lider konumunu güçlendirdi Elyaf satışlarında % 52 iç piyasa pazar payı ile lider, Avrupa’nın ise en büyük üretici şirketidir Özel polimerler ve kimyasallar alanında, Avrupa’nın en büyük üreticisi ve geliştirmiş olduğu ürünler ile dünyada büyük üç şirketten biridir Geçtiğimiz dõnem içerisinde üretim ve satışlarını ikiye katlayarak pazar payını büyüterek liderliğini güçlendirmiştir
Ülkemize daha fazla değer katmak için sürdürülebilir büyüme sağlamak gerekir Sürdürülebilir büyümenin 3 yapı taşı … Sürdürebilir Büyüme Değer Yaratan Ticari Faaliyetler Çevreyi Korumak Sosyal Sorumluluk 35