ÖZVERİ DERSHANESİ VELİ SEMİNERİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ŞEHİTKAMİL ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ
Advertisements

ANNE-BABA ÇOCUK İLİŞKİLERİ.
ÇOCUĞUNUZUN OKUL BAŞARISINDA ÖNEMLİSİNİZ!!!
? ? ? Bugünlerde şu soruları kendinize soruyor musunuz?
ERGENLİK ve ERGENLİKTE İLETİŞİM
ANA BABA VE ERGENLİK.
Okullarda Suç ve Şiddeti Önleme
KİMLİK GELİŞİMİ VE KENDİNİ KABUL
OKUL-AİLE İŞBİRLİĞİNİN ÖNEMİ
11-12 YAŞ GRUBU ÇOCUKLARIN GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
ANNE-BABA ÇOCUK İLETİŞİMİ
ERGENLİK AİLEDE İLETİŞİM
ERGENLİK DÖNEMİ GELİŞİM ÖZELLİKLERİ ve AİLE İÇİ İLİŞKİLER
Rehberlik Servisi Veli Bilgilendirme Konferansı
ANNE BABA TUTUMLARI.
ERGENLİK DÖNEMİNDE ARKADAŞ ETKİSİ
AİLENİN OKUL BAŞARISINA KATKISI
İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
ERGENLİK DÖNEMİ SEMİNERİ
Tutum Kişinin herhangi bir olaya ve kişiye karşı olan tutumu onun kişiliği doğrultusunda gerçekleşir. Genellikle ev dışındaki ortamlarda yaşıtları tarafından.
__________Mehlika –Emir Altay Anaokulu Okul Kuralları
Ailelerin Çocukları İle İlgili Dikkat Etmesi Gereken Noktalar
Ailelerin Çocukları İle İlgili Dikkat Etmesi Gereken Noktalar
ÇOCUĞUMA NASIL YARDIMCI OLURUM?.
ANNE-BABA TUTUMLARI İLKNUR NURKAN
EĞİTİM ÖĞRETİM YILI BAHAR DÖNEMİ AİLE EĞİTİM SEMİNERİ
MUSTAFA AY Rehber Öğretmen Ergenle iletişim kurmak neden bu kadar zor?Acaba ergenlerin bize mesajlarını iletmekte zorlanması da aynı nedenlerden kaynaklanıyor.
Rehberlik Servisi Veli Bilgilendirme Semineri
EĞİTİMDE AİLENİN ÖNEMİ
ANNE-BABALARA ÇOCUKLARININ OKUL BAŞARISI İÇİN TAKTİKLER
OKULDA ŞİDDET VE AKRAN ZORBALIĞI İlk-Ortaokul Öğrenci Semineri
ERGENLİK DÖNEMİ.
OKUL BAŞARISINDA AİLENİN ROLÜ
AİLE EĞİTİMİ PROGRAMI.
ERGENLİK DÖNEMİNDE RİSKLER ve SORUNLAR
ERGENLİK DÖNEMİNDEKİ GENÇLERLE ANNE BABA İLİŞKİSİ
ERGENLİK DÖNEMİ VE ÖZELLİKLERİ
ERGENLİK ve PROBLEMLERİ
ERGENLİK ve ERGENLİKTE İLETİŞİM
Bireyde biyolojik, psikolojik, zihinsel ve sosyal açıdan gelişme ve olgunlaşmanın (değişmenin) olduğu; çocukluktan yetişkinliğe (erişkinliğe) geçiş dönemidir.
ANNE BABA TUTUMLARI VE OKUL BAŞARISINDA AİLENİN ÖNEMİ
MURAT İLKOKULU REHBERLİK SERVİSİ OKULA YENİ BAŞLAYAN ÇOCUKLAR.
VE ÇOCUGUN GELİŞİMİNE ETKİLERİ
ÇOCUĞUNUZUN OKUL BAŞARISINDA ÖNEMLİSİNİZ!!!
Mehmet Akif Ersoy İlkokulu Sunar. ÇOCUĞUN GELİŞİM DÖNEMLERİ 0 – 2 YAŞ BEBEKLİK DÖNEMİ 2 – 6 OYUN DÖNEMİ 6 – 12 OKUL DÖNEMİ 12 – 18 ERGENLİK.
Hoş Geldiniz Hoş Geldiniz Sunum: Abdurrahman ÇIĞRIK İZMİR.
ŞİDDET eğilimi olan ve SUÇA itilen çocuk ve gençler
ÇOCUĞUMUN OKUL BAŞARISININ ARTMASI İÇİN NELER YAPMALIYIM?
ERGENLİK AİLEDE İLETİŞİM
Okul Yaptırma ve Yaşatma Derneği İlkokulu
Ailenin Çocuğun Başarısındaki Rolü ,Sağlıklı İletişim ve Aile Sağlığı
ÇATALCA ÇOK PROGRAMLI ANADOLU LİSESİ ERGENLİK DÖNEMİ SUNUSU
REHBERLİK SERVİSİ Kübra KARAKALE. “ REHBERLİK SERVİSİ ” NEDİR? Rehberlik servisinde öğrencilerimize çalışmalar ve etkinlikler yapılır. Öğrencilerin gelişim.
ERGENLİK DÖNEMİ YAŞ BİLİŞSEL GELİŞİM * * Soyut işlemler dönemidir. * Tartışmaları sever, düşüncelerini ifade etmek isterler. * Mantık üzerinde.
ERGENLİK.
OKUL BAŞARISINDA AİLENİN ROLÜ
OKULDA ŞİDDET VE AKRAN ZORBALIĞI Ortaokul Öğrenci Semineri
ANA BABA VE ERGENLİK.
ERGENLİK.
ANNE BABA ve ERGEN İLETİŞİMİ
ERGENLİK.
ANNE-BABALARA ÇOCUKLARININ OKUL BAŞARISI İÇİN TAKTİKLER
BAŞARIYI ARTIRMADA AİLEYE DÜŞEN GÖREVLER REHBER ÖĞRETMEN HABİB TAŞAN
AKÇAĞLAYAN ORTAOKULU HOŞGELDİNİZ.
Ailelerin Çocukları İle İlgili Dikkat Etmesi Gereken Noktalar
OKULDA ŞİDDET VE AKRAN ZORBALIĞI İlk-Ortaokul Öğrenci Semineri.
SAĞLIKLI BİR YAŞAM İÇİN ZİHİNSEL,DUYGUSAL VE SOSYAL SAĞLIĞIN ERGEN BİREYLER AÇISINDAN ÖNEMİ.
Sağlık Bilimleri Fakültesi
OKUL BAŞARISINDA AİLENİN ROLÜ Gülçin UYSAL Psikolojik Danışman.
Sunum transkripti:

ÖZVERİ DERSHANESİ VELİ SEMİNERİ

ERGENLİK; Bireyde biyolojik, psikolojik, zihinsel ve sosyal açıdan gelişme ve olgunlaşmanın (değişmenin) olduğu; çocukluktan yetişkinliğe (erişkinliğe) geçiş dönemidir.

-Başlangıç Dönemi kızlarda 13-15 yaş erkeklerde 15-17 yaş ERGENLİĞİN EVRELERİ -Başlangıç Dönemi kızlarda 13-15 yaş erkeklerde 15-17 yaş -Orta Dönem kızlarda 15-18 yaş erkeklerde 17-19 yaş -Son Dönem kızlarda 18-20 yaş erkeklerde 19-21 yaş

Karşı cinse ilgisi artmıştır ERGENLİKTEKİ GENCİN ÖZELLİKLERİ Sakardır Çabuk sinirlenir Dağınıktır Karşı cinse ilgisi artmıştır Ev dışında arkadaşları ile vakit geçirmek ister İçki ve sigara gibi maddeleri deneme eğilimi fazladır

Neden sonuç ilişkisini iyi kuramazlar Güçlü olduklarına ve zarar görmeyeceklerine ilişkin inançları yüksektir. Bağımsızlık isteği artar, aile ile çatışma eğilimi fazladır Gizliliğe önem verir Dış görünüşüne önem verir Kontrolün kendi elinde olmasını ister, kontrolü elde ettiğinde ise nasıl kullanacağı konusunda güçlük çeker.

Sevgi ve güven ihtiyacı yüksektir Kesinlikle yargılanmak istemezler Düşünce ve duygularının kabul gördüğü ortamlarda vakit geçirmek isterler Kendi kendisini çok eleştirir bu yüzdende herkes tarafından sürekli eleştirildiğini düşünür. En doğrunun kendi düşüncesi olduğunu sanır.

Genellikle aile dışından birini rol modeli olarak alır Kendini ispat ve kimlik arayışı içindedir Duygusal gel git ve ikilemler yaşar Kırılgandır, en ufak bir eleştiriyi kişiliğine saldırı sayar Acımasız eleştiriler yapar Yalnız kalma isteği fazladır Ders çalışma isteği azalır

ERGENLERİN EN SIK YAŞADIKLARI DUYGULAR KORKU ENDİŞE ÖFKE SEVGİ

Ergen ve Ailesi Arasında Sık Görülen Tartışma Nedenleri

Saç sakal uzatmak Eve geç gelme Farklı giyim tarzı Arkadaşları ile fazla vakit geçirme Karşı cinsle arkadaşlık kurma Yeteri kadar ders çalışmama Fazla para harcama Meslek seçimi

ERGENLİKTE ANNE-BABA TİPLERİ

Tüm yaşamları çocuk üzerine kuruludur. Aileyi çocuk yönetir. 1. TİP AİLE Tüm yaşamları çocuk üzerine kuruludur. Aileyi çocuk yönetir. Çocukların bağımlı, bencil, kendine güvensiz, tek başına bir işi yapamayan kişilik geliştirmelerine neden olur

2. TİP AİLE Çocuklarına karşı sevecen, ilgili ve düşkündür ancak hata yapmasını kabullenemezler. Çocuklarının arkadaşlık ilişkisi zayıf, çekingen, sürekli ana-babadan onay bekleyen, kendi başına karar veremeyen,karşıyı suçlayan kişilik geliştirmesine neden olurlar.

3. TİP AİLE Ortamın sürekli gergin olduğu, eleştiri, azar ve dayağın yoğun yaşandığı ailedir. Çocuklarının benlik saygısı düşük, güvensiz, tedirgin, düşmanca duyguları yoğun, saldırgan davranışlara yatkın kişilik geliştirmesine neden olurlar.

Sevgi ve sevecenliğin yetersiz olduğu, denetimi gevşek ailedir. 4. TİP AİLE Sevgi ve sevecenliğin yetersiz olduğu, denetimi gevşek ailedir. Çocuklarının başına buyruk, tutarsız, dikkat çekmek isteyen, sosyal ilişkilerde başarısız kişilik geliştirmesine neden olurlar.

5. TİP AİLE Çocuklarını seven, benimseyen, saygı ve sevginin yoğun olduğu sorunların konuşularak çözüldüğü ailedir. Çocuklarının olumlu, ılımlı, kendine güvenen, yanlış yapmaktan korkmayan, sosyal ilişkileri güçlü kişilik geliştirmeleri sağlarlar.

ANNE BABALARA ÖNERİLER

Çatışmaların doğal olduğunu kabul edin, soğuk kanlı ve sakin olun Çatışmaların doğal olduğunu kabul edin, soğuk kanlı ve sakin olun. Fevri davranışlardan kaçının. Arkadaşları hakkında direkt olumsuz yargılarda bulunmayın Ergen, ana-baba kontrolüne karşı çıksa da, otorite desteğine ihtiyacı vardır. Ona istediği her zaman yanında olduğunuzu hissettirin, söyleyin.

Sıkıcı ve öğüt veren konuşmalardan kaçının. Disiplin konusunda eşinizle görüş birliğinde olun, gencin yanında tartışmamaya özen gösterin. Sizinle paylaşmak istemediği şeyler konusunda baskı yapmayın Takip ve kontrol edin ama bunu çok belli etmeyin

Onu iyi dinlemeye özen gösterin Ona güvendiğinizi ve sevdiğinizi hissettirin ve söyleyin Onlardan mükemmel olmalarını beklemeyin Onun ayrı bir birey olduğunu kabul edin Asla onun sorumluluğunu kendi üzerinize almayın Akranları veya kardeşleri ile kıyaslamayın.

ÖĞRENCİ KURALLARI Binada öğrencilerin sigara içmesi kesinlikle yasaktır. Sigara içenler veliye bildirilecektir. Öğrenciler telefonlarını ilk ders zili çalmadan sekreterlik kısmına bırakacaktır. Öğrenci telefonla yakalanırsa telefon öğrenciye ilk yakalanışında 1 hafta verilmeyecektir. 2. kez yakalandığında yıl sonuna kadar verilmeyecektir. Öğrencilerin sınıflara su dışında yiyecek ve içecek getirmesi yasaktır.

İlk dersin 10 dakikasından sonra geç kalan (bina içinde kalmak şartıyla) derse alınmayacaktır. Velisi bilgilendirilecektir. Ders saati ya da sınav anında etüt alınamaz. Öğrenci dersi varken herhangi başka derse veya etüde giremez. Öğrencilerin sınavlara katılmak zorundadır ve belirtilen sınav kurallarına uyacaktır. Öğrenci ders süresince sınıftan çıkamaz.

Öğrencilerin balkonlara çıkmaları yasaktır. Ödev kontrolleri için testler dosyalanacaktır ve ödevlere itiraz edilmeyecektir. Kurallara uymayan dershanenin huzurunu bozan öğrenciler önce uyarılacak, bu tavır ve rahatsızlıklar devam ederse dershane ile ilişkisi kesilecektir. Dershane içinde aşırı şakalaşmalar ve gereksiz samimi hareketlerde bulunulmayacaktır. Öğrencinin idareden izin almadan dışarıdan arkadaş getirmesi yasaktır.

Rehberlik görüşmelerine düzenli gidilecek, gelmeyen öğrencilerin velisine haber verilecektir. Derslerde mutlaka not tutulacaktır. Derslere kalem, defter ve ödevlerle hazır gelinecektir. Öğrenci idaredeki telefonları özel durumları için kullanmayacak ailesi ile görüşmesini idare kısımda yapacaktır. Öğrenciler binaya ve eşyalara zarar vermeyecekler.

Öğretmenlerine, arkadaşlarına, çalışanlara karşı saygılı olunacaktır. Öğrenci bir kez geç kaldığında, gelmediğinde ya da kurallardan birine riayet etmediğinde önce Rehber Öğretmenimiz Deniz Hoca daha sonra Orhan Hoca’yla görüşecektir. Etütlere hazırlıksız deftersiz, kitapsız gelinmeyecektir. Etüde mazeret bildirmeden gelmeyen öğrenci dershanemizden 10 gün etüt alamayacaktır. Velisi bu konuda bilgilendirilecektir.

VELİLERİMİZDEN BEKLENTİLERİMİZ Öğrenci ile ilgili sizinle paylaştığımız özel bilgileri öğrenciye yansıtmayınız.Aksi takdirde öğrencinin dershaneye ve öğretmenlerine güveni sarsılıyor Etütünü kendisinin alma sorumluluğunu öğrenciye bırakınız. Lütfen telefonda etüt istemeyiniz. Öğrencilerin dershane kurallarına riayet etmelerinde bize destek olunuz.

Rehberlik tarafından öğrenciye yapılan ve her hafta değişen ders çalışma programına ve öğretmenlerin verdiği ödevlere miktar ve zamanlama anlamında müdehale etmeyiniz. Deneme sınav sonuçları açıklandıktan sonra öğrencinin netlerinde artış ya da düşüş olacaktır. Bu anlamda öğrenciyi destekleyici olunuz. Öğrenciler dershane binasına ve eşyalarına zarar vermeyecek; zarar öğrenci velisi tarafından karşılanacaktır.

Öğrenciyi ders saatinde lütfen aramayınız Öğrenciyi ders saatinde lütfen aramayınız. Zaten öğrenciler derse cep telefonlarıyla giremedikleri için ulaşmanız mümkün olmayacaktır. Dershane telefonuna not bırakırsanız öğrencinin size geri dönmesi mutlaka sağlanacaktır. Öğrenci ders esnasında sınıftan çıkamayacağından lütfen öğrenciyi ders saatlerinde almaya gelmeyiniz.

Öğrenci dershaneye gelmeyecekse lütfen önceden dershaneyi arayarak bilgi veriniz. Tatil, gezi programı vs. etkinlikleriniz lütfen öğrencinin dersinin olduğu günlere denk getirmeyiniz.Öğrencinin keyfi devamsızlıkları için etütle telafi yapılmayacaktır. Öğrenciyi dershaneye devamsızlık yapmaya teşvik etmeyiniz.

Tüm öğretmenlerimiz alanında uzmandır, stajyer öğretmenimiz bulunmamaktadır. Öğrencinin öğretmen seçmesine destek olmayınız; bu konuda öğrenciyi bilinçlendiriniz. Dershaneyle ilgili eleştiri, istek ve önerilerinizi mutlaka bize bildiriniz; düzelmesi için mutlaka çalışmalarda bulunulacaktır.