Tarımsal Pazarlama Aykut ORDUKAYA AB Uzmanı

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
TEMEL LOJİSTİK Doç. Dr. Murat ERDAL muraterdal.com.
Advertisements

SAİT FAİK GÜLŞEN Dış Ticaret Uzmanı
PAZARLAMAYA GİRİŞ PAZARLAMANIN TANIMI
Global Pazar Analizi 1. adım: Organizasyonun U/A’laşmaya ne derece hazır olduğunu incele. Finansal ve fiziksel kaynaklar, ilgili beceri ve yetenekler,
PERAKENDECİLİK VE TOPTANCILIK
TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ.
STRATEJİK PAZARLAMA 1.Hafta Pazarlama Nedir
Pazarlama Karma Elemanları: DAĞITIM
İhracat Genel Müdürlüğü KOBİ ve Kümelenme Destekleri Daire Başkanlığı
ISLETME BILIMINE GIRIS 1
FİZİKSEL DAĞITIM KANALLARI VE PLANLAMA DAĞITIM İŞLEMLERİ VE SÜREÇLERİ
Prof. Dr. Harun Raşit UYSAL
T. C. EKONOMİ BAKANLIĞI İhracat Genel Müdürlüğü KOBİ ve Kümelenme Destekleri Daire Başkanlığı Meral ŞENGÜL İhracatı Geliştirme Uzman Yardımcısı Kasım.
Ticareti, üretilen mal ve hizmetlerin belirli bir ücret karşılığı son kullanıcılara ulaştırılmasını sağlayan alım-satım faaliyetlerinin tümü olarak.
DIŞ TİCARET MÜSTEŞARLIĞI
Soru: Ülkemizin sanayi ihracatında, ilk üç sırayı hangi Sektörler alır? Yanıt: Otomotiv( milyon $-%17,3) Hazır giyim( milyon $-%14,6) Kimya(
TÜRK HAVA KURUMU ÜNİVERVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER FAKÜLTESİ
T.C. EKONOMİ BAKANLIĞI.
Bölüm 10 İşlevsel Stratejiler (Fonksiyonel/Bölümsel Stratejiler)
I.BÖLÜM TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI KAVRAMI VE PAZARLAMA
Decision Making and Performance Management in Public Finance Kamu Maliyesinde Karar Alma ve Performans Yönetimi TR08IBFI ORGANİZASYON ve SÜREÇ.
Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
DIŞ TİCARET İŞLEMLERİ YÖNETİMİ DIŞ TİCARETTE BAŞLICA RİSKLER 1. ALICI RİSKİ: Mal bedelini kasıtlı olarak ödemez, ödeme güçlüğüne düşebilir,
AVRUPA BİRLİĞİ ORTAK TARIM POLİTİKASI Ortak Piyasa Düzenleri
KOBİ’LER VE KOBİ’LERİN ORTAK ÖZELLİKLERİ
Dağıtım Kanalları PAZARLAMA İLKELERİ
İhracatı Geliştirme Etüd Merkezi
Hızlı Tüketim Ürünleri
Değer ve Tedarik Zinciri Analizleri
EMLAK PAZARLAMA STRATEJİLERİ VE UYGULAMALARI
6.Bölüm Endüstriyel Pazarlar ve Uluslararası Pazarlar
7. büyük tekstil ve hammaddeleri 6. büyük hazır giyim ve konfeksiyon
İŞLETME İLKELERİ Küresel Ortamda İşletmecilik ve Rekabet
Dağıtım kanalları ve fiziksel dağıtım
İşletmeyi neden kurarız ?
Pazarlama Kanalları ve Dağıtım Politikaları
Pazarlama ve Temel Kavramlar
İŞLETMELERİN KURULUŞU
Pazarlama nedir? iki veya daha fazla taraf arasında gerçekleşen bir değişim/mübadele sürecidir. Marketing mübadele sürecinde insan istek ve ihtiyaçlarını.
Ders 8 Temel Analiz Hüseyin İlker Erçen
Pazarlama nedir? iki veya daha fazla taraf arasında gerçekleşen bir değişim/mübadele sürecidir. Marketing mübadele sürecinde insan istek ve ihtiyaçlarını.
III- Dış Çevre Analizi: Fırsat ve Tehditler
1 İşletmeye Giriş Konu 12: İşletmelerde Pazarlama Yönetimi - II Yrd.Doç.Dr. Yıldırım Osman Çetmeli Yaşar Üniversitesi İİBF İşletme Bölümü.
Öğr.Gör.Seda AKIN GÜRDAL
Pazarlama Kanalları ve Dağıtım Politikaları
Yrd. Doç. Dr. Şule AYDIN TURAN
Soru 8 AB ve ABD arasında imzalanması beklenen Transatlantik Ticaret ve Yatırım Ortaklığının Türkiye üzerindeki muhtemel etkileri neler olabilir?
Pazarlama Araştırması bölümünü öğrenme amaçlarımız: Pazarlama araştırmasının; pazarlama, pazarlama kavramı ve pazarlama stratejisiyle ilişkisini.
İşletme Çevreleri, Büyüme, Küçülme ve Analizler
Doç. Dr. Yusuf KARACA Afyon Kocatepe Üniversitesi
PAZARLAMA ARAŞTIRMALARI
PAZARLAMANIN ÖNEMİ.
DAĞITIM KAVRAMI ve DAĞITIM KANALLARI
Uzaktan Erişim İşletme Yüksek Lisans Programı MAN519T STRATEJİK YÖNETİM 9. Hafta İşlevsel veya Bölümsel Stratejiler Yrd. Doç. Dr. Pınar FALCIOĞLU.
TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ.
BÖLÜM: 1 PAZARLAMA VE SATIŞ.
İşletme Yönetimi.
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
Pazarlama İlkeleri.
PAZARLAMA KANALLARI VE FİZİKSEL DAĞITIM
ULUSLARARASI TURİZM PAZARLAMASI
PAZARLAMA SİSTEMİNE GİRİŞ Büşra YARADILMIŞ
Yrd. Doç. Dr. Alpaslan ÖZMEN
Bölüm 12. İşletmecilik İşletme, ürün piyasalarındaki ekonomik birim olup, üretim faaliyeti için üretim faktörleri bir araya getirilir. İşletmelerde örgütsel.
Bölüm 6. Pazarlama karması (stratejiler)
Prof Dr Remzi ALTUNIŞIK
Ortak Piyasa Düzeni (OPD) Gerekliliklerine Uyum için
Pazarlama İletişimi
Küresel Pazar Seçme Kararları ve Giriş Stratejileri
Sunum transkripti:

Tarımsal Pazarlama Aykut ORDUKAYA AB Uzmanı Avrupa Birliği ve Dış İlişkiler Genel Müdürlüğü Ekonomik ve Teknik İlişkiler Daire Başkanlığı Ankara 30/01/2013

CSU, Tarım Ekonomisi Bölümü Fresno Fresno, Kaliforniya Eyalet Üniversitesi, Jordan Tarımsal Bilimler ve Teknoloji Enstitüsü, Tarım Ekonomisi Bölümü’nde eğitim “Tarımsal Pazarlama Analizi” ve “İhracata Yönelik Tarımsal Pazarlama” dersleri

Tarımsal Pazarlama Analizi Dersi 2012 yılı Bahar döneminde alınan "Tarımsal Pazarlama Analizi" dersinin içeriği, Ticari malların dönüşümü, İşleme ve dağıtım kanalları yoluyla ürün akışı, Pazar yapısı ve performansı, Pazarlama sisteminin etkinliği, Pazarlama kuralları, Standartlar, Fiyat istikrarı, fiyat tahminleri Risk yönetimi

Tarımsal Pazarlama Analizi Dersi Dersin Çıktıları Tarımsal pazarlama sisteminin yapısını ve işlevlerini kavramak ve analiz etmek Çeşitli aktörlerin ekonomik davranışının tarımsal pazarların organizasyonunu ve performansını nasıl etkilediğini çözümlemek Tarım ekonomisinde fiyatların, ekonomik güçlerin ve rekabetin rolünü analiz etmek

İhracata Yönelik Tarımsal Pazarlama Dersi "İhracata Yönelik Tarımsal Pazarlama" dersinin içeriği, ABD tarımsal ürünleri için potansiyel deniz aşırı pazarların belirlenmesi, Dış ticaret ortamı, Kültürlere özgü promosyon ve reklam programları, Uluslararası satış anlaşmaları, Mali işlemler, Bankacılık Sevkiyata ilişkin belgeler

İhracata Yönelik Tarımsal Pazarlama Dersi Dersin Çıktıları Farklı ülkelerdeki siyasi, ekonomik, toplumsal ve teknolojik veçhelerin ihracatçı firmaların başarısının belirlenmesinde nasıl bir rol oynadığını açıklamak İhracat stratejisini etkileyen kültürlere özgü promosyon programlarının, dağıtım kanallarının ve ulaşımın oynadığı rolü analiz etmek Kamusal düzenlemelerin ve engellerin etkisini araştırmak Pazara özgü ihracat fiyat belirleme stratejilerini uygulamak

Seminer Bahse konu eğitim kapsamında 23 Mart 2012 tarihinde Jordan Tarımsal Bilimler ve Teknoloji Enstitüsü'nde, Dünya Ticaret Örgütü'nün yapısı, işleyişi, DTÖ Tarım Anlaşması, Doha Kalkınma Gündemi İleri Tarım Müzakerelerine ilişkin bir seminer verilmiştir.

ABD Hakkında Genel Bilgiler Nüfus: 313 milyon GSMH: 14,6 trilyon $ Tarım: GSMH’nin %2,1’i Tarım ve Gıda: GSMH’nin %12,1’i Ortalama Tarımsal İşletme Büyüklüğü: 418 akre (yaklaşık 170 hektar)

Tarım Ekonomisi Bölümü, Fresno Fresno ve Merkez Vadi’de ABD’deki en yüksek tarımsal üretim gerçekleştirilmektedir. Merkez Vadi’de, Süt ürünleri, Badem, Fıstık, Şarap, Sofralık üzüm ve kuru üzüm, Zeytin, Turunçgiller, Pamuk Domates üretimi yapılmaktadır.

Tarımsal Pazarlama Tarımsal Pazarlama: Tarımsal Üretimin başlangıcından tüketicilere varıncaya kadar olan gıda ve hizmetlerin akışıyla ilgili ticari faaliyetler. Tarımsal Pazarlama, çiftlikte alınan üretime ilişkin kararlarla başlamaktadır.

Tarımsal Pazarlama Zinciri Üretici İşleyici İmalatçı Toptancı Perakendeci Tüketici

Tarımsal Pazarlama Sistemi Alternatif ürün akışlarını; (pazarlama kanalları) Muhtelif Firmaları (aracılar) Birçok ticari etkinliği (pazarlama fonksiyonları) içermektedir.

Tarımsal Pazarlama Sistemi Çiftçiler ile Aracılar arasındaki ilişki: Karşılıklı Bağımlılık Tamamlayıcılık (Aracılar üretim sürecini tamamlamaktadır.) Rekabet (Fiyat ve Kar)

Tarımsal Pazarlama Sistemi Bir piyasanın varoluş koşulları: Özel mülkiyet hakları Seçim özgürlüğü Merkezi olmayan fiyat sistemi Rekabet Tüketici ihtiyaçlarının tatmini Sınırlı Hükümet «Görünmez El» ilkesine güven duyma

Pazarlama Yaklaşımları 1. Fonksiyonel Yaklaşım Pazarlama fonksiyonları 3 grupta toplanır: Değişim ile ilgili fonksiyonlar: satın alma ve satış faaliyetlerini kapsar. Fiziksel fonksiyonlar: işleme, depolama, ve taşıma gibi teknik hizmetlerdir. Pazarlamayı kolaylaştırıcı fonksiyonlar: finansman, derecelendirme, kalite kontrolü, reklam gibi hizmetleri kapsar. Tarım ürünlerinin üreticiden tüketiciye akışı sırasında yapılan faaliyetlere fonksiyonel yaklaşım denir. Tarım kooperatifleri ve pazarlama firmalarınca yürütülür.

Pazarlama Yaklaşımları 2. Kurumsal Yaklaşım: Bunlar 4 grupta toplanabilir : •Tüccar vb. aracılar (perakendeciler ve toptancılar) •Ajans aracılar (komisyoncu, broker v.b.) •Spekülatif aracılar •İşleyiciler Pazarlamada görev alan kişi yada işletmelerin faaliyetlerini inceler.

Tarımsal Pazarlama Sistemi Şekil Açısından Fayda: Hammaddelerin nihai ürünlere dönüştürülmesi Değirmenciler Fırıncılar Konserveciler Soğuk Zincir Paketçiler

Tarımsal Pazarlama Sistemi Yer Açısından Fayda: Gıdaların üretim alanlarından tüketim alanlarına nakliyatı Demiryolu Kamyoncu İşleyici Toptancı Perakendeci İhracatçı & İthalatçı

Tarımsal Pazarlama Sistemi Zaman Açısından Fayda: Paketleyiciler (et) Silolar Depo işleticileri Süpermarket işleticileri

Tarımsal Pazarlama Sistemi Sahip Olma Açısından Fayda: Tüketicilerin arzu ettikleri ürünleri elde etmesine yardımcı olan faaliyetler Süpermarketler Satış makineleri (para ile çalışan makineler) Reklam

Pazarlama Yaklaşımları 3. Yönetsel Yaklaşım: Yönetsel yaklaşım, aşağıdaki 4 aşamadan oluşmaktadır: Pazarlama planlamasının yapılması Pazarlama fırsatlarının değerlendirilmesi Hedef pazarın seçimi Pazarlama faaliyetlerinin yönlendirilmesi Tarım ürünleri talebi miktar olarak doyum noktasına ulaştığından talebi arttırmak için tüketici davranışlarını dikkate alan pazarlama stratejileri geliştirilmiştir.

Tarımsal Pazarlamanın Ana Hizmetleri 1. Toplama 2. İşleme 3. Dağıtım Bu işlem ürünlerin üreticiden alınarak belirli merkezlerde toplanmasıdır. Toptancı halleri, Toprak mahsulleri ofisi gibi kuruluşların Trakya birlik, Tariş gibi tarım satış kooperatifleri birliklerinin alım yerleri ürünlerin bir araya getirildikleri toplama merkezleridir. Bazı özel aracılar tarafından da ürün satın alınarak lokal olarak biriktirilebilir. Büyük gruplar halinde toplama yapılırsa toplama masrafları azalır. Canlı hayvanların et ve et ürünlerine dönüştürülmesi Sütün peynir, tereyağı, süttozu gibi ürünlere dönüştürülmesi Meyve ve sebzenin standart derecelere ayrılarak ambalajlanması Buğday, pamuk, fındık v.b. ürünlerin fiziksel ve kimyasal işlemlerden geçirilerek tüketiciye ulaştırılması işleme Ürünlerin hangi pazarlara, ne kadar miktarda, hangi fiyatla satışının yapılabileceğini içeren hizmetlerdir

Tarımsal Pazarlamanın Yardımcı Hizmetleri 1. Dereceleme 2. Standardizasyon 3. Kalite Kontrolü ve Toplam Kalite Yönetimi 4. Paketleme ve Ambalajlama 5. Depolama 6. Taşıma 7. Risk Taşıma 8. Fiyat Saptama 9. Finansman 10. Muhasebe İşleri 11. Reklam (Talep Yaratma)

Teşekkürler…