GLOBAL GİRİŞİMCİLİK HAFTASI Etkinlik El Kitabı 2014
İçindekiler Girişimcilik Hakkında Global Girişimcilik Haftası GGH 2013 Nasıl Destek Verebilirsiniz Üniversiteler Arası Düello
Ekonomik Döngüye Katkı gi.ri.şim.ci Yaşadığı toplumu ve dünyayı değiştirmek için yaratıcı çözümler üreten ve gerekli kaynakları örgütleyen kişi. İlham Fikir Uygulama Ekosisteme Giriş Ekonomik Döngüye Katkı
Neden Girişimcilik? Toplumlara Değer Katar Ve Refah Düzeyini Arttırır Ülke Ekonomisine Katkı Sağlar İşsizliğe Çözüm Sunar
Global Girişimcilik Haftası GGH, 2007 yılında gençlere fikirlerini hayata geçirmeleri için ilham vermek ve yol göstermek üzere ortaya çıktı. 10 ülkeyle başlayan macera bugün 150 ülkeye sıçradı. GGH 2013 senesinde tüm dünyada 6,5 Milyon’u aşan katılımcı sayısına ulaştı.
GGH 2013 Sayıları GLOBAL TÜRKİYE 140 ülke 10.000 paydaş 30.000 etkinlik 7 milyon katılımcı 32 il 200 paydaş 185 etkinlik 55.000 katılımcı
GGH 2014 Icra Kurulu Ashoka Vakfı Bahçeşehir Üniversitesi Endeavor Türkiye Entrepreneurs’ Organization E-Tohum Galata Business Angels Girişimcilik Derneği Genç Başarı Eğitim Vakfı GYIAD İstanbul Bilgi Üniversitesi JCI KAGIDER Keiretsu Forum Koç Üniversitesi Orta Doğu Teknik Üniversitesi Özyeğin Üniversitesi Sabancı Üniversitesi TEPAV-GEP TOBB Genç Girişimciler Kurulu TOBB Kadın Girişimciler Kurulu TÜGİAD Uluslararası Girişimcilik Merkezi
Nasıl Destek Verebilirsiniz? Etkinlik Düzenleyin GGH Logosunu Kullanın Sosyal Medyadan Destek Verin Düzenlediğiniz Etkinliğin Verilerini Toplayın
Etkinlik Örnekleri
Öğrenciler İçin Etkinlik Fikirleri Girişimcilik Paneli İş Fikri Yarışması + İnovasyon Yarışması Teknopark/ Kuluçka Merkezi Ziyareti Mentorlarla Öğle Yemeği Girişimcilik Dersi: Girişimci mezunlardan girişimci adayı öğrencilere gerçek vakalarla bir atölye/ders. Mezun Girişimci Söyleşisi Girişimci Şirket Ziyareti: Başarılı bir girişimcinin çalışma ortamı nasıl, bir günü nasıl geçiyor, departmanlar nasıl problemlerle yüzleşiyor? “Vaka Çalışması”: Neden Başarılı Oldular?/Neden Başarısız Oldular? Girişimcilik ve/veya Sosyal Girişimcilik Eğitimi/Atölyesi: Girişimci Gibi Düşünmek, kar amaçlı girişimle toplumsal kalkınma yaratmanın yöntemleri... Öğrencilerin Sosyal Etkinlik Projesi: Satış yarışması veya sosyal etkinlik (parti, konser, kermes, film gösterimi, turnuva – Seçenekleriniz Sonsuz!)
Üniversiteler Arası Düello
Düelloya Nasıl Katılacaksınız? Düelloya resmi olarak katılmak için bizle iletişime geçin. Şimdi başvurun! Büyük etkinlik + Sosyal Etkinlik VEYA İki küçük etkinlik + Sosyal Etkinlik düzenleyin.* Etkinliğinizin format, yer, tarih, zamanını belirleyin ve bize iletin. (Format ve konuşmacı konusunda bizden destek isteyebilirsiniz.) Etkinlik için bir #hashtag belirleyin ve bize iletin. (Ör. #GGHBoun, #GGHODTU, GGHSakarya, #GGHMentorcamp vb.) 17-23 Kasım arasında bu hashtag'le en çok tweet atan okul siz olun, Mart 2015'te Milano'da düzenlenecek, tüm dünyadan girişimci ve fikir önderlerinin katıldığı Global Girişimcilik Kongresi'ne bizimle gelmeye hak kazanın!** *Büyük etkinlik: 100+ katılımcı / Küçük Etkinlik: <100 Katılımcı ** Etkinliğe bir akademisyen ve bir öğrenci katılım hakkı kazanacaktır.
Şirketler İçin Etkinlik Fikirleri: Öğrencilere kariyer rehberi olun OFİSİNİZDE GİRİŞİMCİLİK GÜNÜ DÜZENLEYİN: İş yerinizde ortaokul - lise seviyesinde okuyan çocuğunuz için bir etkinlik düzenleyin. Öğrencileri şirketinize davet edin, şirketinizin girişimcilik özgeçmişini ve hikayesini, şirket içi girişimcilik insiyatiflerinizi anlatın. BİR OKULDA KONUŞMACI OLUN: Yerel eğitim kurumlarına destek verin. Şirketinizin üst seviye yönetiminin okullarda konuşmacı olmasını teşvik edin. Girişimcilik kültürünün yayılmasına destek olun.
GGH 2014 Posterleri
Logo Kullanımı Klasik Nazar Boncuğu Yaratıcı Örnekler !! Haftanın tasarımını web banner olarak sitenize ekleyebilirsiniz. Bizimle iletişime geçin !!
Sosyal Medya www.globalgirisimcilikhaftasi.com'dan profilinizi oluşturun, etkinliğinizi ekleyin ve başka etkinlikleri takip edin. Facebook sayfamızı beğenerek ve kampanyamızı paylaşarak bize destek verin. Twitter’dan hesabımızı takip edin, bizi retweet’leyin ve hashtag (#GGH14) kullanın. Instagram’da #GGH14 kullanarak etkinlik fotoğraflarını paylaşın ve katılımcıları bunu yapmaya teşvik edin. Kendi sosyal mecralarınızdan ayrıca duyuru yapın, mention yapmayı (@girisimcilik) unutmayın, biz de sizi retweet’leyelim! Facebook.com/globalgirisimcilikhaftasi @girisimcilik / #GGH14
Etkinlik Verileri ÖNCE SONRA Etkinlik ismi, tarihi ve katılım şartları Ana Tema Poster/Görsel Tahmini Katılımcı Sayısı Konuşmacılar ÖNCE Etkinlik Sayısı Partner İsimleri Hedef Kitle Fotoğraflar/Videolar Basın Yansımaları SONRA ‘Önce’ kısmı en geç 14 Kasım, ‘Sonra kısmı en geç 14 Aralık’ta bize iletilmiş olmalıdır.
TEŞEKKÜRLER! SORULARINIZ İÇİN: Alev Ertem | aleve@endeavor.org.tr Başak Saral | basak.saral@ugmistanbul.org