SINIFTA KAYNAŞTIRMA UYGULAMALARI

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
EĞİTSEL DEĞERLENDİRME VE BEP
Advertisements

EĞİTİMDE İLETİŞİM VE EĞİTİM ARAÇLARI
İLKÖĞRETİM DÖNEMİ ÇOCUKLARININ GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
MESLEK TANITIMLARI.
TIBBİ TANILAMA EĞİTSEL TANILAMA
T.C. SAĞLIK BAKANLIĞI ANTALYA HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ
Eğitim Öğretimde Planlama
ÖZEL EĞİTİM HİZMETLERİ
1.Hafta: Özel Gereksinimli Bireyler ve Özel Eğitim
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
OKULLARDA UYGULANAN KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ uygulamaları
KAYNAŞTIRMA öğrencileri Ölçme ve Değerlendirme Esasları
POLATLI REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ
EĞİTİM ORTAMLARININ DÜZENLENMESİ
GÖRME ENGELLİ KAYNAŞTIRMA ÖĞRENCİLERİNİN EĞİTİMİ
ÖZEL EĞİTİM NEDİR? Çoğunluktan farklı ve özel gereksinimli çocuklara sunulan, üstün özellikleri olanları yetenekleri doğrultusunda kapasitelerinin en üst.
Patnos Rehberlik ve Araştırma Merkezi Özel Eğitim Hizmetleri Bölüm Başkanlığı KAYNAŞTIRMA BEP.
DESTEK EĞİTİM ODASI VE ÖZEL EĞİTİM SINIFLARI AÇILMA SÜRECİ VE BU SINIFLARDA DERSE GİRECEK ÖĞRETMENLER Destek eğitim odası: Kaynaştırma uygulamaları yoluyla.
Yrd. Doç Dr. Özcan PALAVAN
FIRINLI İLKÖĞRETİM OKULU Okullarda görev yapan Öğretmenlerimizin en büyük sıkıntılarından biri de bireysel eğitim gerektiren ve “Kaynaştırma” eğitimine.
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI (BEP)
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ Özel eğitim gerektiren bireylerin,yetersizliği olmayan akranlarıyla birlikte eğitim-öğretimlerini resmi okullarda sürdürmesi esasına.
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ Hazırlayan: Kemal GÜLLÜ Çağlayan Ortaokulu.
“ÖZEL EĞİTİM GÜZEL GELECEK”
KONU BAŞLIKLARI Özel eğitimin tanımı ve önemi
İŞİTME ENGELLİ KAYNAŞTIRMA ÖĞRENCİLERİN EĞİTİMİ
ÖZEL EĞİTİM DÜZENLEMELERİ
KAYNAŞTIRMA.
Bu BEP’in Geliştirildiği BEP Toplantısı
TAHSİN TEMİZER SİLVAN R.A.M. MÜDÜRÜ
KARESİ REHBERLİK ARAŞTIRMA MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ
DURMUŞ ÇAVDAR (Rehber Öğretmen)
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI (BEP)
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİNDE DİKKAT EDİLECEK HUSUSLAR
ÖZEL EĞİTİM OKUL VE SINIFLARI MALTEPE RAM
KUMLUCA RAM’DA TANILANAN ENGEL TÜRLERİ VE YÖNLENDİRME
ÖZEL EĞİTİM SINIFI VE KAYNAŞTIRMA UYGULAMALARI
GÜNDEM: 1. Toplantının açılışı, oklama kağıdının imzalanması. 2. Birinci dönem çalışmalarının değerlendirilmesi. 3. Okuma – yazma öğreniminde sınıfın.
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ.
Özel Eğitime Gereksinimi Olan Öğrenciler ve ÖZEL EĞİTİM
BURDUR REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
KAYNAŞTIRMA/BÜTÜNLEŞTİRME UYGULAMALARI VE BEP SEMİNERİ
MÜZE BİLİNCİ VE MÜZELERLE EĞİTİM
1EROL YETER BUGÜNKÜ ÖĞRETİM ŞEKLİ ESKİ ve YENİ YAKLAŞIMLAR.
ÜNİVERSİTELERDE YAPILMASI GEREKEN TEMEL UYARLAMALAR FUNDA ACARLAR Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Bölümü.
ÖZEL EĞİTİME GEREKSİNİM DUYAN ÇOCUKLAR VE ÖZEL EĞİTİM
AZDAVAY ANADOLU İMAM-HATİP LİSESİ
ÖZEL EĞİTİM NEDİR? Özel eğitime ilişkin devlet ve akademisyenler tarafından yapılan çeşitli tanımlar mevcuttur. Özel eğitime ilişkin M.E.B. tarafından.
TANILAMA.
ENGELLİLERİN EĞİTİMİNDE KULLANILAN MATERYALLER
DOÇ. DR. HATİCE BAKKALOĞLU
OKUL ÖNCESİNDE KAYNAŞTIRMA PROGRAMLARI
ÖZEL GEREKSİNİMLİ ÇOCUKLARIN AKADEMİK BAŞARISINDA AİLE VE PEKİŞTİREÇ
3. ÜNİTE TÜRKİYE’DE ÖZEL GEREKSİNİMLİ ÇOCUKLARIN EĞİTİMİ İLE İLGİLİ ÖRGÜTLENME VE MEVZUAT.
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ Hazırlayan:.
KOCASİNAN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
DAVRANIŞ PROBLEMLERİ VE
Türkiye'deki Yasal Düzenlemeler
Engelli Bireylerin Eğitimi Yasası (Individuals with Disabilities Education Act-IDEA)-(1990)
ROLLER ve SORUMLULUKLAR
TEMEL KAVRAMLAR, TARİHÇE VE İLKELER
Özel Gereksinimli Çocuklar
Ders 5 Kavram öğretiminde öğretim yöntemleri
EĞiTiMDE iLETiŞİM VE EĞiTiM ARAÇLARI
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI (BEP)
ROLLER ve SORUMLULUKLAR
Sosyal Kabulün Artırılması
  Özel eğitim gerektiren bireylerin, Türk Millî Eğitiminin genel amaçları ve temel ilkeleri doğrultusunda, genel ve meslekî eğitim görme haklarını kullanabilmelerini.
BE BEP NEDİR ?.
ENGELLİLERE YÖNELİK TUTUMLARIN DEĞİŞTİRİLMESİ
Sunum transkripti:

SINIFTA KAYNAŞTIRMA UYGULAMALARI

Kaynaştırma Nedir ? Özel eğitim gerektiren bireylerin, normal gelişim gösteren akranlarıyla beraber eğitim-öğretim almasıdır.

Karşılaşılan Özel Eğitim Durumları Zihin Engeli Otizm Down Sendromu İşitme Engeli Görme Engeli Öğrenme Güçlüğü DEHB Dil ve Konuşma Sorunları Bedensel Engel Üstün Yetenek Diğer Sorunlar

Neler Yapabiliriz ? Halden Anlamak !!!

1- Kapsamlı Bilgi 2- Akran Eğitimi 3- Ders Planı 4- Ders Esnasında 5- Ölçme Değerlendirme 6- Aile İle İletişim

1- Kapsamlı Bilgi Hastane Raporu RAM Raporu Öğrenci Tanıma Formları Performans Belirleme Formları Gözlem

e) Gözlem Tavsiye : Maria Montessori

2- Akran Eğitimi Rehber Öğretmenle İşbirliği Özel Eğitim Öğretmeniyle İşbirliği Drama Sesli, Görüntülü ve Yazılı Materyaller

d) Sesli, Görüntülü ve Yazılı Materyaller Otizm Tanıtım Videosu Engelli Çocukların Yarışı Hollanda’ya Hoş Geldiniz SILVAN RAM’ın Sitesi v.b.

Filmler: Benim Adım Khan Barfi Black Forrest Gump Temple Grandin v.b.

3- Ders Planı BEP Basitleştirilmiş Amaçlar

a) BEP

b) Basitleştirilmiş Amaçlar Örnek : Normal gelişim gösteren öğrenciyle 100’e kadar sayma çalışılırken, Özel Gereksinimli öğrenci ile 10’a kadar sayma çalışılır.

4- Ders Esnasında Sınıf Düzenlemesi ve Ders Anlatımı Uygun Materyal Eşit Değil Adil Davranım Konunun Paralel Anlatımı Pekiştireç

a) Sınıf Düzenlemesi ve Ders Anlatımı Öğrenci ön sıralara oturtulmalıdır. (tüm öğr.) Yalıtımı sağlamak için sınıfta perde ve pano kullanılmalı. (işitme) Kullandığı cihaz günlük kontrol edilmeli. (işitme + bedensel)

Düşme durumuna karşı masa ve sıraların köşelerine sünger takılabilir Düşme durumuna karşı masa ve sıraların köşelerine sünger takılabilir. (bedensel + epilepsi) Duvara ve yere kabartma uyarı işaretleri yerleştirilebilir. (görme) Dikkat köşesi (DEHB + öğrenme güçlüğü)

Günlük rutinlerin değişmemesi (otizm) Okuma yarışı yaptırılmaması (kekeme) Grup içi oyunlarda aktif görev (otizm + üstün zeka)

Büyük puntolu ders notları (görme) Ses kayıt cihazı (tüm) Badi sistemi (tüm)

Sınıf içi etkin görev (tüm) Matematik öğretiminde görsel materyal (tüm) Matematik ödevlerinde yön işaretleri (öğrenme güçlüğü)

245 476 + 134 + 258

Okuma şeridi (öğrenme güçlüğü + kekeme)

Topluluk karşısında konuşma, ezbere şiir okutma (tüm) Öğrencinin dikkatini dağıtan nesneyi dışarı çıkarmama (tüm) Öğrencinin güvenini kazanma (tüm)

Her ders en az bir kere söz hakkı verme (tüm) Anlayıp - anlamadığını öğrenmek için « Anladın mı ? » sorusu sorulur, cevap evet ise « Anlat o zaman » denir (tüm) « Niye » sorusu kullanılır (tüm)

b) Uygun Materyal Resim Kartları Hikaye Kitapları Kelime Kartları Cümle Kartları Basit Düzeyde Okuma Metinleri Dergiler Kısaca daha çok görsel ve dokunsal materyal Zeka oyunları

c) Eşit Değil Adil Davranım

d) Konunun Paralel Anlatımı

e) Pekiştireç Şeker Çikolata Aferin Kalem Defter Sinema bileti V.b.

5- Ölçme Değerlendirme Adil Bir Sınav

6- Aile İle İletişim Öğrencinin gelişimi ile ilgili aile sürekli bilgilendirilmeli, Aile sürekli motive edilmeli.

BIZI SABIRLA DİNLEDİĞİNİZ İÇİN HEPİNİZE TEŞEKKÜR EDİYORUZ KUBRA ERBEK İŞİTME ENGELLİLER ÖĞRETMENİ MURAT TEKIN ZİHİNSEL ENGELLİLER OGRETMENI