ÇÖZÜM İYİLEŞTİRME TAKIMI ÇALIŞMA RAPORU Şubat 2012 ANTALYA TAPU VE KADASTRO VIII. BÖLGE MÜDÜRLÜĞÜ
En Rahat Yastık Vicdandır… Bütün Büyük İşler, Küçük Başlangıçlarla Olur. (Cicero) Başarının Sırrı Amaca Sadakattir. (Benjamin DİSRAELİ)
TANITIM 4 SUNUŞ 5 ALT NEDENLER 9 ÇÖZÜM ÖNERİLERİ TABLOSU 11 SONUÇ 12
Takımın Adı : Çözüm Takım Lideri : Hüseyin İLHAN Takım Raportörü : Emine DERYA BAŞER Takım Üyeleri : Sertaç DİNÇER Osman SOYTÜRK İrfan ŞEKERTEKİN Bilal SELÇUK Mücahide ÇAY İdris ÇİÇEK Nurcan AKTAŞ Ferhat KAYA Güldemet MACİT Evrim KÜLEKÇİ Suat KIŞ Onur GÜVEN
“Personel Perfonması Ölçme ve Değerlendirme” Problemi, İyileştirme Takımımızın çalışma gündemine alınarak, problemin alt nedenleri aşağıdaki gibi sıralanmıştır.
1: Çalışma Ortamının iyi olmaması. 1.1: Fiziki Ortamın Kötü Olması. 1.2: Donanımın Yetersiz Olması. 2: Çalışan Katılımının Az Olması. 2.1: Yönetici ve Personel İletişiminin Zayıf Olması 2.2: İşlerin Personelin Niteliğine ve Eğitimine Göre Dağıtılmaması. 2.3: İş Stresinin Yüksek Olması. 3: İşlerin Hizmet Standartlarına Göre Yapılma Bilincinin zayıf olması. 3.1: Hizmet Standartlarının Bilinmemesi. 3.2: Hizmet Standartlarının Önemsenmemesi. PERSONEL PERFONMASI ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Çözüm İyileştirme Takımı, “Personel Performans Ölçme ve Değerlendirme” Temel Probleminin Alt Nedenlerini, Liste Yöntemi’ni Kullanmak Suretiyle, İki Başlık Altında Sınıflandırmıştır.
ALT NEDENLER SINIFLANDIRMASI Personel Kaynaklı Nedenler 2: Çalışan Katılımının Az Olması. 2.1: Yönetici ve Personel İletişiminin Zayıf Olması 2.2: İşlerin Personelin Niteliğine ve Eğitimine Göre Dağıtılmaması. 2.3: İş Stresinin Yüksek Olması. 3: İşlerin Hizmet Standartlarına Göre Yapılma Bilincinin zayıf olması. 3.1: Hizmet Standartlarının Bilinmemesi. 3.2: Hizmet Standartlarının Önemsenmemesi. 3.3: Hizmet Standartları Puanlandırılması. PERSONEL PERFONMASI ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Yapısal Nedenler 1: Çalışma Ortamının iyi olmaması. 1.1: Fiziki Ortamın Kötü Olması. 1.2: Donanımın Yetersiz Olması. ALT NEDENLER SINIFLANDIRMASI PERSONEL PERFONMASI ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
PERSONEL KAYNAKLI NEDENLER ÇÖZÜM ÖNERİLERİ 2: Çalışan Katılımının Az Olması. 2.1: Yönetici ve Personel İletişiminin Zayıf Olması 2.2: İşlerin Personelin Niteliğine ve Eğitimine Göre Dağıtılmaması. 2.3: İş Stresinin Yüksek Olması. 2.1:Çalışanların üretkenliğine yöneticilerin katkıda bulunmaları ve bu üretkenliğin taktir edilmesi. 2.2:İşlerin Personelin Niteliğine ve Eğitimine Göre Dağıtılması. 2.3:Mali sorumluluğu hafifletici mekanizmaların geliştirilerek uygulamaya konulması. Örnek olarak tüm personelin maaşından sigorta fonu kesilmesi. SINIFLANDIRILMIŞ ALT NEDENLERİN ÇÖZÜMLERİ PERSONEL PERFONMASI ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
PERSONEL KAYNAKLI NEDENLER ÇÖZÜM ÖNERİLERİ 3: İşlerin Hizmet Standartlarına Göre Yapılma Bilincinin zayıf olması. 3.1: Hizmet Standarlarının Bilinmemesi. 3.2: Hizmet Standartlarının Önemsenmemesi. 3.3: Hizmet Standarları Puanlandırılmaması. 3.1:Çalışan Personele hizmet standartları eğitimi verilmeli. 3.2:Hizmet Standartları personel- lere yazılı ve sözlü tebliğde bulunularak, uymayanların uyarılması. 3.3:Hizmet Standarları Puanlandı- rılması ve performans ölçümünün altlığının oluşturulması. SINIFLANDIRILMIŞ ALT NEDENLERİN ÇÖZÜMLERİ PERSONEL PERFONMASI ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
YAPISAL KAYNAKLI NEDENLER ÇÖZÜM ÖNERİLERİ 1: Çalışma Ortamının iyi olmaması. 1.1: Fiziki Ortamın Kötü Olması. 1.2: Donanımın Yetersiz Olması. 1.1:Hizmetin ve Çağın Gereklerine göre gerekli tefrişatın yapılması ve güncellenmesi. 1.2:Donanımı eksik olan Birimlerin gerekli prosedür işlemleri tamamlayarak döner sermaye işletmesinden talep etmesi. SINIFLANDIRILMIŞ ALT NEDENLERİN ÇÖZÜMLERİ PERSONEL PERFONMASI ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
ÇÖZÜM İYİLEŞTİRME TAKIMI OLARAK, TAPU VE KADASTRO VIII. BÖLGE MÜDÜRLÜĞÜ ADINA, ERDEMLİ ÇALIŞANLARIMIZLA, SÜREKLİ KURUMSAL GELİŞİM PROJESİ YOLUNDA, KALİTE POLİTİKAMIZIN GEREĞİ OLARAK, DAHA FAZLA KATKI SUNMAK VİZYONUMUZ İLE,