Avrupa Projesi A dan Z ye Sözcüklerle ilgili davranış !
(Geniş anlamda) Okumada anlama sürecinin tarifi - Başarılı olması için gereken tüm işlemleriyle - - Önce nöro-fizyolojik bakımdan (okunacak olandan hareketle) - Sonra, tam anlamıyla anlama çalışması açısından, yani bilme yetisi açısından (eğitbilimsel sonuçlarıyla). Uygulama alanı : - Metinler -Resimler Bilginin göz retinesine girişinden anlama ulaşıncaya kadar. A dan Z ye Sözcüklerle ilgili davranış !
Bilgi : Sözcükler Resimler Müzik … göz beyin Nöro-fizyolojik bakımdan Eğitbilimsel bakımdan kulak Bu « Signesetsens » projesinin konuları. Bilgi olarak burada kısa bir açıklama. Şema :
Stanislas DEHAENE, Okumanın Nöronları, Odile Jacob, Jocelyne Giasson, Okumada Anlama, De Boeck, 1996 ve Metinlerin okunması için : Nöro-fizyolojik bakımdan : Liliane Hamm, Resimleri okumak, Armand Colin-Bourrelier1986. J.Cl. Fozza, A-M Garat, Fr. Parfait, Resmin Ufak Fabrikası, Magnard, Resimler için : Referanslar bkz. DVD/tv yayınları : hazırlayan: Jean-François Zygel Müzik için :