İnternet ve Eğitim Mustafa Akgül Bilkent Ü./ INETD/ LKD
Özet Eğitim ve Eğitimde BT Bilgi Teknolojileri Alternatif Yaklaşımlar Dünya Deneyimleri Açık Kaynak Yazılımlar
Gereksinim isteyen herkese her cografyada her yaşta kendi istediği zamanda mesleki/örgün beceri geliştirme ömür boyu eğitim 3. bahar hobby
Gereksinim-2 öğrenmeyi bilen yaratıcı düşünce problem çözen etik ekip çalışması
- Yazılı - Ses/Radyo - Görüntü/video/TV - Bilgisayar/Multimedya - İnternet Bilgi Teknolojileri
Bilgi Teknolojilerinin Potensiyeli Erişim Etkinlik (efficiency) öğrenme (öğrenci) öğretme(öğretmen) beceri kazanma ömür boyu öğrenme Planlama, yönetim toplumla bağlantı
BT'nin Potansiyeli: 1. Egitimsel olanakların genişlemesi Radio Broadcast Interactive Radio Instruction Television Virtual Schools Virtual Universities
2. Etkinliğin artması Sorunlar ikili öğretim 2-3 sinif birarada Köy okulları Öğrenem programında esneklik Çözümler Broadcast Radio Interactive Radio Educational TV Virtual Online Courses
3. Öğrenmenin kalitesine katkı Potential Motivate and engage learners Bring life to concepts and processes Foster inquiry Provide flexibility Allow application of information Provide access to world of information Bring the world into the classroom Offer collaborative opportunities and communication Offer tutored and individualized learning Solutions Radio and TV Multimedia Learning Modules Virtual Labs Connecting to the Worlds Designing and Creating Things
4. Kaliteli öğretmene katkı Issues Difficult Profession No One-Shot Training Continuum Initial Training Lifelong Upgrading Connecting Solutions Multimedia Training and Support System Training Videos Teacher Development Portal Internet Resources for Teachers
5. beceri New Workplace Realities E-Training Just-in-Time Convenient Place Up-to-Pate User-centric Solutions Simulations Competency-based multi-media Video and Interactive media Workplace Training
6. Ömür boyu eğitim Issues Workers need to learn new skills Modern societies demand constant updating The “educated” can become obsolete Life-cycle pattern is changing Solutions Radio and TV Multimedia Packages Online Courses Open Universities “Third Age” Universities
7. Politika geliştirme, planlama ve yönetim Okullarin ve sistemin yönetilmesi –School: Admissions, student flow, personnel, staff development, facilities… –System: School mapping, personnel payroll, MIS, communication, information,... İzleme, planlama ve politika geliştirme –Storage and analysis of data –Construction and assessment of policy scenarios –Tracer studies and tracking systems
8. Advancing Community Linkages Growth in ICT Access Millions
8. Toplumla bağlanti – sayısal bölünmeyi önleme BT'ye erişim bölgeler/ülkeler arasında farklı Kadın-erkek arasında da fark var BT'ye erişim eşitleyici, fakirlikten kaçışa imkan Herkesin BT'ye erişebilmesi için –altyapı –maliyet/fiyat –Yasal düzenlemeler
Telecenters
Women-Friendly Telecenters Within accepted culture; fosters harmony Women do not have to travel far Center meets needs of men and women No childcare problem Space is roomy and provides privacy Staff is well integrated
Başarının parçaları: 1.E ğitim politikaları 2.BT'ye yaklaşım 3.Altyapı 4.BT uyumlu içerik 5.Eğitilmiş ve kazanılmış kadrolar 6.Mali Kaynaklar 7.Entegrasyon 8.Pilot projeler ve değerlendirme
Ana fikir: BT'yi kullanip kullanmama değil BT ―― ► Education More Effective and Responsive ICTs X
The ultimate success of ICTs for learning will be attained when we stop marveling about the ICTs and apply our minds and emotions to the wonders of learning.”
İnternet 1.3 milyar kullanıcı, 550 milyon kayıtlı bilgisayar, 158M web, 150M alan adı, 100Milyar sayfa, 60 M blog/kisisel sayfa, 100M video 27% internet kullanıcı,20 Milyon %70 kullanmamış, %22 duymamış Kadınlar %80, kırsalda %90
İnternet-bilgi toplumu Bilgi üretim faktörü oldu Internet bilgi toplumu Bilgi: bilimsel, teknoloji, ar-ge, inovasyon, patent, knowhow, örtük Internet eşitleyici Bilgisayar-internet “her eve lazım” Bilgiye erişim yurttaşlık hakkı
İnternet2, 100$ dizüstü Internet bireyi özgürleştiriyor Wiki, blog, rss, sosyal ağlar gazete,matbaa, radyo, tv – kolay, ucuz ve hızlı 100$ laptop- her cocuga laptop Maine ve tacikistan deneyleri Dağıtılmak için, kol gücü, kendi ağı
Açık kaynak yazılımlar Değiştirme, uyarlama, dağıtma (imece üretim) 230K proje, 2.2 M geliştirici –GNU/UNESCO: yazılım directory.fsf.org sf.net, freshmeat.net Eşdeğer yazılımlar: acik-kaynak.org.tr, Firefox, thunderbird, openoffice.org “live cd”, çoklu “boot”, sanallaştırma
25 Eğitim ve açık kaynak sf.net: egitim: 5200, CAI: 852, kütüp: 500, test:500 sci/eng: 15700, multimedia: 16K, oyun/eg: 17K, internet: 30K, yazilim geliştirme: 30K, masaustu: 4K Astronomi: 305, kimya: 318, cevre: 108, yer: 300, fizik: 690, matematik: 2000, tip: 550, elek: 400 freshmeat.net egit: 1200, oyun: 3300,bilim/muh: 3500 GNU/Unesco: 5300+, moodle, manhattan virtual classrom, whiteboard, atutor
26 Eğitim ve açık kaynak-II k12os.org: k12linux.org, k12ltsp.org, k12edcom.org ocw oedb.org: online education database schoolforge.net: koalisyon; curriki, wikiversity SEUL/EDU, richtech.ca/seul/, 700+ OCW-mit: hopkins, irvine, utah, tuft, notre dame, rice ocw-con. osef.org, gnacademy.org, schoolforge.net wikipedia, citizendium, stanford felsefe, connextions gutenberg, linux, openoffice, mozilla, google
sourceforge.net - sf.net
eduforge.org
Açık kaynak kod –Portal Joomla: Drupal: –LMS Moodle: Atutor: Dokeos:
Levels of ICTs Constructing or design of Project Evaluation Analysis Application Exploration Storage or display Passive ACTIVE LEARNER’S ROLE Levels of ICTs for Different Learning Objectives and Roles of Learners LEARNING OBJECTIVE
Levels of ICTs for Different Teaching Uses and Roles of Teachers Levels of ICTs Management of Student Learning Collaboration/Co mmunication Research Animation/ Simulation Drill & Practice Demonstration Presentation Provider Facilitator TEACHER’S ROLE TEACHING OBJECTIVE Go Back
Infrastructure Namibia Schoolnet Pedal Power Generator Solar Energy Wind Power Generator Go Back
Türkiye'de Şirketler Universiteler MEB Bilgi toplumu stratejisi KIEM Virtual universite “virtual lise” intel-microsoft
ICT for Education An Overview Prepared by Wadi D. Haddad