İnternet ve Eğitim Mustafa Akgül Bilkent Ü./ INETD/ LKD

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
University of Pennsylvania English Language Programs English Language Programs.
Advertisements

MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ ABET TOPLANTISI, 27 Ocak 2014 MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ ABET BÖLÜM TEMSİLCİLERİ TOPLANTISI 27 Ocak 2014.
Our majors… • study literatures and languages in an interdisciplinary and comparative context • engage in historically self- reflective and multi-culturally.
Fatih ve Eğitimde Teknoloji Kullanımı
Microsoft İş Zekası Yol Haritası
SAP’de E-Fatura Uygulaması
Mardin And. İHL SO THAT. So that In order that cümle Özne + fiil + nesne Sentence Subject + Verb + Object So that: için in order that: diye, için, = in.
İnternet ve Eğitim Mustafa Akgül Bilkent Ü./ INETD/ LKD
TURKISH ORACLE USER GROUP
Copyright © 2014, Anadolu Sigorta. Tüm hakları saklıdır. Profitability Challange in Casco – Putting Demand into Work İstanbul,
Gerekli olduğunda insanlara ulaşın Yer Uzantıları Reach prospective customers at important moment with location extensions. Location Extentions.
Alakalı müşterileri hedefleyin. Google ile Yeniden Pazarlama Remarketing with Google. Target customers who are already showing interest in your business.
Engelli Dernekleri Federasyonu
İ spanyolca Hazırlık Kursu «Akdeniz Mutfa ğ ını Keşfetmeye Hazırız!» TR1-LEO Selamlama İ fadeleri "Bu proje T.C. Avrupa Birli ğ i Bakanlı.
© 2011 VMware Inc. All rights reserved Confidential VMware Corporate Overview Engin METİN VMware Kıdemli Sistem Mühendisi
Mustafa Akgül Bilkent Ü./INETD akgul.web.tr/yazilar/ akgul.bilkent.edu.tr Blog.akgul.web.tr inetd.org.tr bilkent.edu.tr BT, Eğitim ve Fatih Projesi.
Mustafa Akgül Bilkent Ü./INETD/LKD akgul.web.tr/yazilar/ İnternet, Açık Kaynak ve BÖTE.
Mustafa Akgül Bilkent Ü./INETD akgul.web.tr/yazilar/ İnternet, Bilgi Toplumu: Türkiye ve Dünyadan Görüntüler.
ETKİN OKUMA. ETKİN NOT ÇIKARMA KAYNAK Trakya Çevre Düzeni Planı Raporu, İstanbul: ….., ALINTI – NOT OSB’nin toplam kapasitesinin %...’ı boş. Sf.28.
Google Display Network Targeting options.
WEB TABANLI ÖĞRETİM.
Twinning Project TR 08 IB EN 03 Project over view & activities Integrated Permitting and Inspection in Turkey Cesar Seoanez – Resident Twinning Advisor.
BİL 133 – Algoritma ve Programlama I
Analyzer. De-risking Business Change Increasing Productivity Track usage proficiency and process improvement Admin set the best practice capture Set the.
talebe Turkish Lessons for Foreigners  Introduction talebe is a beginner-level Turkish language course for young and adult learners.
Anar Otomotiv San. Tic. Ltd. Şti.
Bu sunum Akdeniz Üniversitesi öğrencisi tarafından Bilgisayar 2 dersi için hazırlanmıştır. KONU: WEB 2.0 ARAÇLARI.
Kemal Kaya Dr. of Veterinary Medicine Travel Writer, Blogger Education Maltepe University Economic and Managerial and Social Sciences, Marketing MBA Istanbul,
Bilkent University Computer and Instructional Technology Teacher Education Department SUMMER TRAINING 2012 I N F O R M A T I V E.
Regulations & Activities in the Context of Higher Education Qualifications Framework Istanbul, 15 June 2011.
Bu proje, Avrupa Birliği’nin Kıbrıs Türk toplumuna Yardım Programı kapsamında finanse edilmekte olup WYG Türkiye, WYG International Ltd., SAC Commercial.
Copyright © AKAMPUS Kampüs Bilişim Sistemleri ve Danışmanlık A.Ş. Copyright © İDTM A.Ş. İstanbul Dünya Ticaret Merkezi A.Ş.
Yaşam Boyu Öğrenme Prof. Dr. Ali ŞEN Akdeniz KARPAZ Üniversitesi A person establishes his/her own life with his abilities and willpower! To Our Dear.
11 CHAPTER BİLGİ TEKNOLOJİSİ, İNTERNET VE SİZ. © 2005 The McGraw-Hill Companies, Inc. All Rights Reserved. 1-2 Bilgi sistemlerinin 5 temel öğesi 1. İnsan.
Mustafa Akgül Bilkent Ü./INETD/LKD akgul.web.tr/yazilar/ ADM ve Özgür Yazılım.
Yapı Kullanım Alıştırmalar
İnternet ve Eğitim Mustafa Akgül Bilkent Ü./ INETD/ LKD
Suggestions for Maximising Edu-Tainment Wednesdays. Edu-Tainment Wednesdays is a chance for Hisar School Educators to get together and learn more about.
Müşterilerle Beraber Değer Yaratmak M. Tolga Akçura Kurucu Ortak.
IE478 - Production Systems Design-Practice
Theory, principles and advantages of small group learning. Variety of ways of grouping learners. Planning for small groups, incorporating some differentiated.
Davul in idioms and sayings
İNGİLİZCE GRAMER DÜZ CÜMLEDE HAVE GOT / HAS GOT (SAHİP OLMA) KALIPLARI
R. Orçun Madran.
Mustafa Akgül Bilkent Ü./INETD/LKD akgul.web.tr/yazilar/ İnternet, Açık Kaynak ve Bilgisayar Öğretmeninin Geleceği.
SEBZELERİN GENEL EKİM – DİKİM BİLGİLERİ
Açık Ders Malzemelerinde (ADM) Teknik Alt Yapı R. Orçun Madran
Mustafa Akgül Bilkent Ü./INETD/LKD akgul.web.tr/yazilar/ akgul.bilkent.edu.tr blog.akgul.web.tr İnternet, Bilgi.
Mustafa Akgül Linux Kullanıcılar Derneği, İnternet, Açık Kaynak ve Bilgi Toplumu.
Hareket halindeki insanlara ulaşın.Mobil Arama Ağı Reklamları Reach customers with Mobile Search Network.
Mustafa Akgül Linux Kullanıcılar Derneği Açık Kaynak Dünyası Açık Kaynak Dünyası.
Mustafa Akgül Bilkent Ü./INETD akgul.web.tr/yazilar/ İnternet, Bilgi Toplumu ve Üniversiteler.
Mustafa Akgül Linux Kullanıcılar Derneği Açık Kaynak Dünyası Açık Kaynak Dünyası.
Bu proje Avrupa Birliği ve Türkiye Cumhuriyeti tarafından finanse edilmektedir. Mesleki ve Teknik Eğitimin Kalitesinin Geliştirilmesi Projesi Improving.
Bu proje Avrupa Birliği ve Tu ̈ rkiye Cumhuriyeti tarafından finanse edilmektedir. Technical Assistance for Increasing Primary School Attendance Rate of.
BBY208 / KÜT242 Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri II
SLIDE 1BBY208 – Bahar 2005 KÜT242 / BBY208 Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri II Yaşar Tonta H.Ü. BBY yunus.hacettepe.edu.tr/~tonta/courses/spring2005/bby208/
ULUBATLI HASAN PRIMARY SCHOOL (ULUBATLI HASAN İLKÖĞRETİM OKULU) BERGAMA, İZMİR TURKEY.
DISCUSSION
CHILD PORNOGRAPHY IŞIK ÜNİVERSİTESİ
“Differentiation for making a positive Difference!!!!”
BBY208 Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri II
KCCNA (Korean Collections Consortium of North America)
Un locking School Self Evaluation Policies, Practices and Supports
JIFSAN International Food Safety Training Laboratory (IFSTL)
Core Competencies Communication - Critical Thinking - Creative Thinking - Positive Personal & Cultural Identity - Personal Awareness & Responsibility.
Cover Letter-1st Section
Sunum transkripti:

İnternet ve Eğitim Mustafa Akgül Bilkent Ü./ INETD/ LKD

Özet  Eğitim ve Eğitimde BT  Bilgi Teknolojileri  Alternatif Yaklaşımlar  Dünya Deneyimleri  Açık Kaynak Yazılımlar

Gereksinim isteyen herkese her cografyada her yaşta kendi istediği zamanda mesleki/örgün beceri geliştirme ömür boyu eğitim 3. bahar hobby

Gereksinim-2 öğrenmeyi bilen yaratıcı düşünce problem çözen etik ekip çalışması

- Yazılı - Ses/Radyo - Görüntü/video/TV - Bilgisayar/Multimedya - İnternet Bilgi Teknolojileri

Bilgi Teknolojilerinin Potensiyeli Erişim Etkinlik (efficiency) öğrenme (öğrenci) öğretme(öğretmen) beceri kazanma ömür boyu öğrenme Planlama, yönetim toplumla bağlantı

BT'nin Potansiyeli: 1. Egitimsel olanakların genişlemesi Radio Broadcast Interactive Radio Instruction Television Virtual Schools Virtual Universities

2. Etkinliğin artması Sorunlar  ikili öğretim  2-3 sinif birarada  Köy okulları  Öğrenem programında esneklik Çözümler  Broadcast Radio  Interactive Radio  Educational TV  Virtual Online Courses

3. Öğrenmenin kalitesine katkı Potential Motivate and engage learners Bring life to concepts and processes Foster inquiry Provide flexibility Allow application of information Provide access to world of information Bring the world into the classroom Offer collaborative opportunities and communication Offer tutored and individualized learning Solutions Radio and TV Multimedia Learning Modules Virtual Labs Connecting to the Worlds Designing and Creating Things

4. Kaliteli öğretmene katkı Issues Difficult Profession No One-Shot Training Continuum  Initial Training  Lifelong Upgrading  Connecting Solutions Multimedia Training and Support System Training Videos Teacher Development Portal Internet Resources for Teachers

5. beceri New Workplace Realities E-Training  Just-in-Time  Convenient Place  Up-to-Pate  User-centric Solutions  Simulations  Competency-based multi-media  Video and Interactive media  Workplace Training

6. Ömür boyu eğitim Issues  Workers need to learn new skills  Modern societies demand constant updating  The “educated” can become obsolete  Life-cycle pattern is changing Solutions  Radio and TV  Multimedia Packages  Online Courses  Open Universities  “Third Age” Universities

7. Politika geliştirme, planlama ve yönetim Okullarin ve sistemin yönetilmesi –School: Admissions, student flow, personnel, staff development, facilities… –System: School mapping, personnel payroll, MIS, communication, information,... İzleme, planlama ve politika geliştirme –Storage and analysis of data –Construction and assessment of policy scenarios –Tracer studies and tracking systems

8. Advancing Community Linkages Growth in ICT Access Millions

8. Toplumla bağlanti – sayısal bölünmeyi önleme BT'ye erişim bölgeler/ülkeler arasında farklı Kadın-erkek arasında da fark var BT'ye erişim eşitleyici, fakirlikten kaçışa imkan Herkesin BT'ye erişebilmesi için –altyapı –maliyet/fiyat –Yasal düzenlemeler

Telecenters

Women-Friendly Telecenters Within accepted culture; fosters harmony Women do not have to travel far Center meets needs of men and women No childcare problem Space is roomy and provides privacy Staff is well integrated

Başarının parçaları: 1.E ğitim politikaları 2.BT'ye yaklaşım 3.Altyapı 4.BT uyumlu içerik 5.Eğitilmiş ve kazanılmış kadrolar 6.Mali Kaynaklar 7.Entegrasyon 8.Pilot projeler ve değerlendirme

Ana fikir: BT'yi kullanip kullanmama değil BT ―― ► Education More Effective and Responsive ICTs X

The ultimate success of ICTs for learning will be attained when we stop marveling about the ICTs and apply our minds and emotions to the wonders of learning.”

İnternet 1.3 milyar kullanıcı, 550 milyon kayıtlı bilgisayar, 158M web, 150M alan adı, 100Milyar sayfa, 60 M blog/kisisel sayfa, 100M video 27% internet kullanıcı,20 Milyon %70 kullanmamış, %22 duymamış Kadınlar %80, kırsalda %90

İnternet-bilgi toplumu Bilgi üretim faktörü oldu Internet bilgi toplumu Bilgi: bilimsel, teknoloji, ar-ge, inovasyon, patent, knowhow, örtük Internet eşitleyici Bilgisayar-internet “her eve lazım” Bilgiye erişim yurttaşlık hakkı

İnternet2, 100$ dizüstü Internet bireyi özgürleştiriyor Wiki, blog, rss, sosyal ağlar gazete,matbaa, radyo, tv – kolay, ucuz ve hızlı 100$ laptop- her cocuga laptop Maine ve tacikistan deneyleri Dağıtılmak için, kol gücü, kendi ağı

Açık kaynak yazılımlar Değiştirme, uyarlama, dağıtma (imece üretim) ‏ 230K proje, 2.2 M geliştirici –GNU/UNESCO: yazılım directory.fsf.org sf.net, freshmeat.net Eşdeğer yazılımlar: acik-kaynak.org.tr, Firefox, thunderbird, openoffice.org “live cd”, çoklu “boot”, sanallaştırma

25 Eğitim ve açık kaynak sf.net: egitim: 5200, CAI: 852, kütüp: 500, test:500 sci/eng: 15700, multimedia: 16K, oyun/eg: 17K, internet: 30K, yazilim geliştirme: 30K, masaustu: 4K Astronomi: 305, kimya: 318, cevre: 108, yer: 300, fizik: 690, matematik: 2000, tip: 550, elek: 400 freshmeat.net egit: 1200, oyun: 3300,bilim/muh: 3500 GNU/Unesco: 5300+, moodle, manhattan virtual classrom, whiteboard, atutor

26 Eğitim ve açık kaynak-II k12os.org: k12linux.org, k12ltsp.org, k12edcom.org ocw oedb.org: online education database schoolforge.net: koalisyon; curriki, wikiversity SEUL/EDU, richtech.ca/seul/, 700+ OCW-mit: hopkins, irvine, utah, tuft, notre dame, rice ocw-con. osef.org, gnacademy.org, schoolforge.net wikipedia, citizendium, stanford felsefe, connextions gutenberg, linux, openoffice, mozilla, google

sourceforge.net - sf.net

eduforge.org

Açık kaynak kod –Portal  Joomla: Drupal: –LMS  Moodle: Atutor: Dokeos:

Levels of ICTs Constructing or design of Project Evaluation Analysis Application Exploration Storage or display Passive ACTIVE LEARNER’S ROLE Levels of ICTs for Different Learning Objectives and Roles of Learners LEARNING OBJECTIVE

Levels of ICTs for Different Teaching Uses and Roles of Teachers Levels of ICTs Management of Student Learning Collaboration/Co mmunication Research Animation/ Simulation Drill & Practice Demonstration Presentation Provider Facilitator TEACHER’S ROLE TEACHING OBJECTIVE Go Back

Infrastructure Namibia Schoolnet Pedal Power Generator Solar Energy Wind Power Generator Go Back

Türkiye'de Şirketler Universiteler MEB Bilgi toplumu stratejisi KIEM Virtual universite “virtual lise” intel-microsoft

ICT for Education An Overview Prepared by Wadi D. Haddad