Mustafa Akgül Bilkent Ü./INETD blog.akgul.web.tr Bilgi Toplumu ve Bilişim Bilgi Toplumu ve Bilişim.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
TANITIM OTURUMU Nuri A Başoğlu, Prof.Dr. İzmir Yüksek Teknoloji Enstitüsü.
Advertisements

E-TÜRKİYE : NASIL BİR EYLEM PLANI Mustafa AKGÜL
Web 2.0 Nedir Eğitimde Nasıl Kullanılır?
Mustafa Akgül Bilkent Ü./INETD akgul.web.tr/yazilar/ akgul.bilkent.edu.tr blog.akgul.web.tr İnternet, Bilgi Toplumu ve Türkiye.
Middle East Technical University
Orta Doğu Teknik Üniversitesi
T.C. İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ Arapgir Meslek YÜKSEKOKULU
Mustafa Akgül Bilkent Ü./INETD akgul.web.tr/yazilar/ İnternet, Bilgi Toplumu ve Üniversiteler.
Kobi Tanımı 150 kişiden daha az çalışanı olan kurumlar
BİLGİSAYAR ve ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ ÖĞRETMENLİĞİ
Bilişim Sistemleri Mühendisliği Bölümü
İNTERNET.
“ Dünyada herşey için, medeniyet için, hayat için, başarı için en gerçek yol gösterici ilimdir, fendir. İlim ve fennin dışında yol gösterici aramak gaflettir,
Öğr.Gör.Dr. S. Sadi SEFEROĞLU & Arş. Gör. Fatih GÜRSUL
Atlayarak Sayalım Birer sayalım
Diferansiyel Denklemler
BİLGİ TOPLUMU STRATEJİSİ Halil İbrahim AKÇA DPT Müsteşar Yrd. 7 Eylül 2006.
AB MÜZAKERE SÜRECİNDE SON GELİŞMELER
E-Devlet Turgut Gürsoy TÜBİSAD Bilişim Sanayicileri Derneği Yönetim Kurulu Başkanı.
eAvrupa, eAvrupa+ ve Türkiye
Mustafa Akgül Linux Kullanıcılar Derneği LINUX, E-DEVLET VE BİLGİ TOPLUMU.
Mustafa Akgül Bilkent Ü./INETD akgul.web.tr/yazilar/, akgul.bilkent.edu.tr blog.akgul.web.tr İnternet, Bilgi Toplumu ve Türkiye.
Mustafa Akgül Bilkent Ü./INETD akgul.web.tr/yazilar/ İnternet, Bilgi Toplumu: Türkiye ve Dünyadan Görüntüler.
Mustafa Akgül Bilkent Ü./INETD akgul.web.tr/yazilar/ İnternet, Bilgi Topumu ve Universiteler.
İZMİR EKONOMİ ÜNİVERSİTESİ TEKNİK ve İDARİ İŞLER MÜDÜRLÜĞÜ (T.İ.İ.M) “HİZMET MEMNUNİYETİ ÇALIŞMASI” Temmuz, 2010.
KÜTÜPHANELERDE HALKLA İLİŞKİLER ve PAZARLAMA ANKARA ÜNİVERSİTESİ KÜTÜPHANESİ ÖRNEĞİ Tuna CAN & E.Erdal AYDIN
Çağın Gidişine Göre Öğretmen Nasıl Olmalı?
SİVİL TOPLUM KURULUŞLARINDA ETKİLİ YÖNETİM
KIR ÇİÇEKLERİM’ E RakamlarImIz Akhisar Koleji 1/A.
Bu sunum Akdeniz Üniversitesi öğrencisi tarafından Bilgisayar 2 dersi için hazırlanmıştır. KONU: WEB 2.0 ARAÇLARI.
CAN Özel Güvenlik Eğt. Hizmetleri canozelguvenlik.com.tr.
STK’lar için: İletişim Aracı Olarak İnternet Mustafa Akgül
Mustafa Akgül Bilkent Ü./INETD akgul.web.tr/yazilar/, akgul.bilkent.edu.tr blog.akgul.web.tr İnternet, Bilgi Toplumu ve e-devlet.
HAZIRLAYAN:SAVAŞ TURAN AKKOYUNLU İLKÖĞRETİM OKULU 2/D SINIFI
Mobil Uygulamalar ve Bilgi Hizmetleri Orçun Madran
1 YASED BAROMETRE 18 MART 2008 İSTANBUL.
 Demet Cengiz, “Bilişim Teknolojilerinin Öğrenciler Tarafından Kullanılmasını Sağlayacak Unsurların Belirlenmesi,” TBD Bilişim Kurultayı, Ankara, Eylül.
Atatürk Üniversitesi KKEF BÖTE-2
TÜRKİYE-AB KATILIM SÜRECİ VE KADIN İSTİHDAMI I
Mustafa Akgül. 27 Kasım 2014 Inet-tr'1ı 2 Tarihçe Kasım 1995 Dış bağlantı 64K Yurt içi: 9.6K, 19.2K - 2M Planlar - tarafları buluşturmak.
Bulut bilişim için Üniversitelerimizde bilişim personeli yeterlikleri 18 Aralık 2013 – Aksaray Üniversitesi Bilişim Teknik Personeli Yeterlik Ölçeği Toplantısı.
TÜRKİYE EKONOMİSİNE GENEL BAKIŞ VE SON GELİŞMELER KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 5 Eylül 2008 T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
1 Arjantin Ülke Sohbet Toplantısı (M.Serhan Kara) Ankara, 28 Mayıs 2007 T.C. BAŞBAKANLIK DIŞ TİCARET MÜSTEŞARLIĞI T.C. BAŞBAKANLIK DIŞ TİCARET MÜSTEŞARLIĞI.
5. İzmir İktisat Kongresi “Küresel Yeniden Yapılanma Sürecinde Türkiye Ekonomisi” NİTELİKLİ ÜNİVERSİTE EĞİTİMİ HERKESİN HAKKI Prof. Dr. Kayhan Erciyeş.
Açık Ders Malzemelerinde (ADM) Teknik Alt Yapı R. Orçun Madran
Mustafa Akgül BİLGİ TOPLUMU NEDİR? NE DEĞİLDİR?
Bilgi ve Yenilik İktisadı
İnternet, Bilişim ve Bilgi Toplumu
50. Kütüphanecilik Haftası Özgür Yazılım ve Kütüphanecilik Mustafa Akgül Bilkent Üniversitesi / INETD
ANA BABA TUTUMU ENVANTERİ
5. İzmir İktisat Kongresi “Küresel Yeniden Yapılanma Sürecinde Türkiye Ekonomisi” NİTELİKLİ ÜNİVERSİTE EĞİTİMİ HERKESİN HAKKI Prof. Dr. Aydın Öztürk İzmir.
BİLGİ BAZLI YENİLİKÇİ GELİŞME STRATEJİSİ BAĞLAMINDA TÜRKİYE’NİN KURUMSAL DÖNÜŞÜM İHTİYACI Prof. Dr. Hüsnü ERKAN DEÜ İİBF İktisat Bölümü Yrd. Doç. Dr. Canan.
Proje Konuları.
TÜRKİYE EKONOMİSİNE GENEL BAKIŞ VE SON GELİŞMELER KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 15 Ekim 2008 T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
Mustafa Akgül Bilkent Ü./INETD akgul.web.tr/yazilar/ İnternet, Bilgi Toplumu ve Üniversiteler.
ÖĞR. GRV. Ş.ENGIN ŞAHİN BİLGİ VE İLETİŞİM TEKNOLOJİSİ.
Diferansiyel Denklemler
Bilgi Güvenliği Hukuksal Süreçler
Mustafa Akgül Bilkent Ü./INETD akgul.web.tr/yazilar/, akgul.bilkent.edu.tr blog.akgul.web.tr İnternet, Bilgi Toplumu ve Üniversiteler.
BURCUGÜL B İ LG İ N TÜRKÇE Ö Ğ RETMENL İĞİ ( İ.Ö.) EĞİTİMDE WEB 2.0 ARAÇLARI.
Türkçe Öğretmenliği 2.Sınıf
Şekil 1 - Dinamize Toplumsal Bütün Kaynak: H. Erkan (1998); Kültür Politikamızda Yeni Boyutlar KÜLTÜREL ALAN EKONOMİK ALAN P.SÜREÇ S.SÜREÇ K.SÜREÇ DIŞ.
Fatih Projesi Bazı Öneriler Fatih Zirvesi akgul.web.tr/yazilar/sunum/
Prof. Dr. Fersun PAYKOÇ ODTÜ Eğitim Fakültesi Emekli Öğretim Üyesi.
49. Kütüphanecilik Haftası
WEB 2.0 ARAÇLARI.
Mustafa Akgül.
Mustafa Akgül.
Mustafa Akgül.
Sunum transkripti:

Mustafa Akgül Bilkent Ü./INETD blog.akgul.web.tr Bilgi Toplumu ve Bilişim Bilgi Toplumu ve Bilişim

31 Ekim İzmir İktisat Kongresi 2 Özet Bilgi Toplumu ve Bilişim Türkiye Ne durumda ? Katılım, Demokrasi, Yönetişim Nasıl bir Yapılanma Eğitim ve Üniversiteler Özgür Yazılım

31 Ekip İzmir İktisat Kongresi 3 Bilgi Toplumu ve Bilişim İnternet/bilişim ---> (sanayi dev)-->Bilgi T. Temel zenginlik kaynağı: bilim/bilgi/ar-ge.. Gündem: Emek ve doğal kaynak yoğundan -> Bilgi yoğun ekonomi ve topluma geciş Tüm yaşam değişiyor! Yeni bir kültür oluşuyor! Devrimsel bir gelişme Sistematik, planlı, bilimsel yaklaşmak...

31 Ekim İzmir İktisat Kongresi 4 Türkiye Ne durumda ? Bardağın dolu ve boş tarafı ! Bütünsel, kapsayıcı, örgütlenme, politika ve eylem eksikliği 2003: “yazılımda Türkiye Geliyor!” 2008 “ ar-ge orani 1.5 – > “Bilişim Vadisi” – ? BT Starteji ve eylem planı: ,...

31 Ekim İzmir İktisat Kongresi 5 Ne durumdayız II İnternet kullanımı < %50 (48.9, 59.3,38.7) Kırsal (28.6, 29.4, 18.4) Kent(58,68,48) İnsani gelisme: 92, sosyal kapital 60 Inovasyon 68, internet erisim/kul 64/142 UN e-devlet: 80, e-katilim: 111 ITU: fiyat sepeti: 61/157, IDI: 69/157 Broadband: fixed 10.5/100, 70/173 GITR: 52, 55, 69, 76, 55, 52

31 Ekim İzmir İktisat Kongresi 6 Bazı Sorunlar Sektör de tam rekabet eksikliği Kablo tekeli devam (davalı) Yönetişim eksikliği Kamuda yetki/görev dağınıklığı Poltikalar arası uyum eksikliği Özgürlük boyutu çok sorunlu Geri besleme yapıları yok

31 Ekim İzmir İktisat Kongresi 7 Kültür Boyutu Katılım, saydamlık, paylaşım öne çıkıyor Web 2.0 ve sosyal ağlar, yeni medya ile kitleler öne çıkıyor, üretiyor, eğleniyor, öğr. Bağımsız, sorgulayan, yaratıcı, girişimci.. Aykırı düşünceleri hoş gören, yeşerten.. Kurumlar ve ortam gerekiyor Demokrasi ve yönetişim öne çıkıyor

8 Katılım, Demokrasi ve İnternet Sosyal aglar - global Geniş kitlelere ulaşım – örgütlenme Kitleler, saydamlık, yönetime katılım, bilgiye erişim Bilgilenme, denetim ve refahtay pay istiyor Internet bir araçlar topluluğu Strateji ve örgütlenme gerek

31 Ekim İzmir İktisat Kongresi 9 Kurumsal Yapılanma BT sorumlu, tam zamanlı siyasal sahiplen. BT için bir kurum, katılımcı, saydam, paydaşlarla çalışan, esnek bir yapı TBMM de BT icin bir yapı Bağımsız çalışan çoklu sektörel yapılar Yıllık değerlendirme kamuya açık toplantı.. Bağımsız araştırma: ölçme, değerl., ar-ge

31 Ekim İzmir İktisat Kongresi 10 İnsan Gücü - eğitim Yanılsama: bilişimde bilgisayarla istihdam Ucuz iş gücü değil, kaliteli iş gücü Doktoralı bilişimler yetiştirmeli Bilişim alanı yeni bölümlerle çeşitlenmeli Orta öğretimde prog. Ağ, güvenlik, mahremiyet, veritabanı, bilişim sistemi, etik Her öğrenci temel kavramları almalı Bilim/bilişime merak uyandırmalıyız Aykırı düşünceleri hoş gören, yeşerten.. Kurumlar ve ortam gerekiyor Demokrasi ve yönetişim öne çıkıyor?

31 Ekim İzmir İktisat Kongresi 11 Özgür yazılım Insanlığın ortak malı; 1M yaz. 10M geliş. Tasarruf, güvenlik, rekabet, istihdam Gittikçe yaygınlaşıyor; ikili lisanslı Yansıma: acik ders, açık bilim, MOOC, CC RaspberyPie, Ardino, Galileo, 35$ tablet ile öğrencilerin merakları canlandırabiliriz Özgür yazılımla tanışmalı, platform bagıms Gömülü sistemlere öncelik vermeliyiz Aykırı düşünceleri hoş gören, yeşerten.. Kurumlar ve ortam gerekiyor Demokrasi ve yönetişim öne çıkıyor?

Bilişim / İnternet Bilgisayarlar her yerde: gömülü, cep, masa, süper, santral, Üretim aracı, Kişisel/kurumsal verimlilik aracı Kişisel haberleşme, gelişme, eğlence, kültür aracı Yeni ilaç, malzeme, oto, uçak, güvenlik, bilim Elektrik ve telefon gibi, sorgulamayın (bilgisayar/internet) Tüm sektörler için elzemdir! İş süreçlerinin internet/bilişime uygun olması gerekir Düşük yatırım, yetişmiş insan ister! Tüm bilim dallarında uzmanlık, ekip çalışması Tutarlı politikalar ve sistemik yaklaşım gerekir

31 Ekim İzmir İktisat Kongresi 13 Bilişimin Yatay ve dikey boyutu Bütün sektörlere yönelik çalışmak gerek Meslek örgüt., enstitü kurmak, yarışma yap. Savunma sanayi iyi bir örnek Otomobil, sağlık, tarım, turizm,... Dikey boyutta, universitelerde uzmanlaşma, doktora öğrencisi gönderme, meslek STK Cok disiplinli takım çalışması Aykırı düşünceleri hoş gören, yeşerten.. Kurumlar ve ortam gerekiyor Demokrasi ve yönetişim öne çıkıyor?

31 Ekim İzmir İktisat Kongresi 14 Sayısal Bölünme Bilişim/bilgi/medya Okuryazarlıgı yelpaze Evrensel hizmeti doğru kullanmak lazım Fatih projesi buna olumlu katkı verebilir Universiteler, STK'lar, TV'ler... Kamu (spotlar, yarışmalar, sergiler)... Okuma yazma seferberliği benzeri Mahremiyet, güvenlik, etik kapsanamlı

31 Ekim İzmir İktisat Kongresi 15 Özgürlük Boyutu İfade özgürlüğü temel insan hakkıdır Yaratıcılık aykırı düşünce hoş görü de... Yasaklardan kaçınıp, insana güvenmeli Şimdi demokrasi vakti Ailede, ilk-orta eğitimde, yüksek eğitim Wikipedia, openstreetmap, inavasyon için ö. Zararlı içerige Devlet değil, yurttaş karar vermeli

31 Ekim İzmir İktisat Kongresi 16 Sonuç İnterneti her şeyin merkezine koymalı Siyasal sahiplenme, doğru strateji Katılımcı, esnek yapı,yönetişim Paydaşlarla etkileşim, açıklık, saydamlık Üniversitelerle birlikte çalışılmalı Tüm sektörler, açık veri, kamu-özel-stk işb Seferberlik, açık ortamlar, kitleler

17 Sorular Teşekkür ederim Blog.akgul.web.tr akgul.web.tr/yazilar/ akgul.bilkent.edu.tr Akgul-duyuru, edu-net

18 Ne Yapılmalı - III Bilişim/sayısal okur yazarlık tüm okullar, Yetişkinler, memurlar,... Orta öğretimde bilgisayar bilimleri kavramları Özgür yazılımları ve markadan bağımsız eğitimler Öğretim üyesi yetiştirme planları Doktoralı araştırmacı yetiştirme, Enstitüler Geri besleme yapıları Ifade özgürlüğü, bireysel tercihler, veli eğitimi temelinde “zararlı içerik” sorunu İnternet Yaşamdır !

19 Özet: Bilişim ve İnternet tercih meselesi değil Bilgi Toplumu hedefi doğru hedef Sistemik ve uyumlu politikalar gerekli Açık kaynak öncelikli, ama tek değil Katılımcı, saydam, Demokratik yapılar Kendi somut planlarımızı biz geliştirmeliyiz Tek başına bilişim değil, ama bilişim şart

Universiteler internet araçlarını yoğun kullanmalı wiki, blog, rss, chat, liste, forum liberal/önder: öğrenci, eleman, özgür e-öğrenme; deney, destek, karma Açık erişim, açık ders malzemeleri Topluma önderlik: stk, ticaret yaratıcı, girişimci, araştırma, inovasyon kültürü sanayi işbirliği, toplumun sorun.

Universiteler opencourse consorsium academicearth.org best video lectures acik kaynak yazilimlar: 300K gnu.org, directory.fsf.org 7K sf.net, freshmeat.net acik-kaynak.org.tr

Açık Kaynak Yansımaları linux surumu, 2 milyon gelistirici Bilişimi yeniden tanımlıyor, farklı bir model Açık erişim Acik-ders malzemeleri, OCW Wikipedia, stanford felsefe sözlüğü 100$ dizüstü, her çocuga dizüstü Acik biyoloji, acik-donanim, facebook Google, facebook, twitter, amazon, yahoo...

23 e-öğrenme... işin başındayız: ne kadar hazırız? paradigma değişikliği: aktif öğrenme zenginleştirici ---> degree program dinazor, göçmen, native “mass...”, lab, öğrenme, katılım virtual classroom, atutor, moodle opencourseware, acik-ders malzeme

24 web önerileri: Enformasyon/hizmet önemlidir ! Flash, büyük resim, animasyondan uzak dur Platform bagımsız! Her tarayıcı, görme özü. Ana bilgi text, html olmalıdır (pdf, word.) Navigasyon... Kurumsal bütünlük İletisim bilgileri, stil üzerine okuyun, düşünün