ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ 2010-2011 EĞİTİM DÖNEMİ BOLOGNA SÜRECİ Fahri YAVUZ Bologna Uzmanı 11 Kasım 2010 Perşembe Atatürk Üniversitesi Dış İlişkiler Ofisi.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Bozok Üniversitesi Bologna Süreci Uyum Çalışmaları
Advertisements

ECTS/AKTS Değerlendirme
Prof.Dr.Erdal BEŞER ADÜ Tıp Fakültesi ADÜ SEM Müdürü
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu BOLOGNA SÜRECİ’NE GENEL BİR BAKIŞ.
BOLOGNA SÜRECİ - EĞİTİM ÖĞRETİM GÜNCELLEME
Meriç Belediyeler Birliği
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu Projenin ülkemizdeki; • Akademik Organizasyonu için Yükseköğretim Kurulu’na, • Finansal Destekleri için Avrupa Komisyonu’na.
ANKARA ÜNİVERSİTESİ BOLOGNA SÜRECİ
BOLOGNA SÜRECİ: Atatürk Üniversitesi’de Uygulaması
Bilgi Paketi Çalışmaları
BOLOGNA SÜRECİ BİRİNCİ PAYLAŞIM TOPLANTISI
SAKARYA ÜNİVERSİTESİ’NDE
BOLOGNA SÜRECCİNİN TÜKİYE’DE UYGULANMASI PROJESİ
Bologna Eşgüdüm Komisyonlarının Çalışmaları Prof. Dr. Oğuz ESEN.
ERASMUS Nedir? Erasmus programı, yükseköğretim kurumlarının birbirleri ile işbirliği yapmalarını teşvik etmeye yönelik bir Avrupa Birliği programıdır.
Avrupa Yükseköğretim Alanı’nın Faaliyetleri Kapsamında Türk Yükseköğretim Sistemi’nin Değerlendirilmesi Yeterlilikler / Öğrenme Kazanımları Prof. Dr.
27 Haziran 2008, Prof. Dr. A.S.GÖKALP BOLOGNA SÜRECİ VE KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ Prof. Dr. Ayşe Sevim Gökalp Prof. Dr. Ayşe Sevim Gökalp.
Erasmus Koordinatörler Toplantısına Hoşgeldiniz
 Avrupa Üniversiteler Birliği, Avrupa Üniversitelerini temsil eden tek kuruluştur.  Avrupa genelinde Yükseköğretim kurumlarının bütünleşmesini sağlayarak.
Bologna Süreci Nedir? Bologna Sürecinin oluşturmayı hedeflediği Avrupa Yükseköğretim Alanı içerisinde yer alan ülke vatandaşları, yükseköğrenim görmek.
Erasmus+ Programı ADNAN MENDERES ÜNİVERSİTESİ
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ DENEYİMİ
BOLOGNA SÜRECİ BİLGİLENDİRMESİ ( ) MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ.
T.C. Yükseköğretim Kurulu Prof. Dr. Hasan MANDAL Bologna Uzmanı AVRUPA YÜKSEK ÖĞRETİM ALANININ FAALİYETLERİ KAPSAMINDA TÜRK YÜKSEK ÖĞRETİM SİSTEMİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ.
Mustafa Kemal Üniversitesi
Dr. Armağan Erdoğan KIRIKKALE ÜNİVERSİTESİ 11 OCAK 2011 Yükseköğretimin Uluslararası Boyutu.
YÖK Avrupa Birliği ve Uluslararası İlişkiler Birimi
Dış İlişkiler ve AB Koordinasyon Birimi Kırıkkale Üniversitesi.
T.C. Yükseköğretim Kurulu Prof. Dr. Hasan MANDAL Bologna Uzmanı BOLOGNA SÜRECİ 2014 ve SONRASI DÖNEMİ (YAYILIM, UYGULAMA, SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK, TANINMA) 22.
MERSİN ÜNİVERSİTESİ DENİZCİLİK MESLEK YÜKSEKOKULU AKADEMİK DEĞERLENDİRME ve KALİTE GELİŞTİRME TOPLANTISI NİSAN 2010.
Dış İ lişkiler ve AB Koordinasyon Birimi Kırıkkale Üniversitesi.
EUA-KUDEP Sürecinde PAÜ Öz Değerlendirme Raporu Hazırlama Süreç Detayları PAÜ Kalite Koordinasyon Kurulu 17 Aralık 2008.
BEK Raporlarının İşlevi Yrd. Doç. Dr. Armağan Erdoğan Namık Kemal Üniversitesi 28 Mayıs 2010.
Öğrenme Kazanımları ve İlişki Haritaları Öğrenme Kazanımları ve İlişki Haritaları Mustafa Turan 13 Mayıs 2014 Abant İzzet Baysal Üniversitesi.
Yükseköğretim Kurumlarında Bologna Eşgüdüm Komisyonları’nın (BEK) Yapılanması BOLOGNA UZMANLARI ULUSAL TAKIMI PROJESİ 1. BÖLGESEL TOPLANTISI.
UÜ BOLOGNA SÜRECİ BİLGİ PAYLAŞIM TOPLANTISI-3 Prof. Dr. M. Ayberk KURT
KAFKAS ÜNİVERSİTESİ TANINIRLIK ve REKABET İÇİN BOLOGNA SÜRECİ: KAFKAS ÜNİVERSİTESİ KAFKAS ÜNİVERSİTESİ DIŞ İLİŞKİLER BİRİMİ 28 Mart 2012 Rektörlük Senato.
İstanbul Tıp Fakültesi Tıp Eğitimi Araştırma ve Uygulama Merkezi Etkinlikleri   Darendeliler.
BOLOGNA (BOLONYA) SÜRECİ ve KIRKLARELİ ÜNİVERSİTESİ Neler yaptık ? Neler yapacağız ? KASIM, 2013 Kırklareli Kırklareli Üniversitesi Bologna Koordinatörlüğü.
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu Projenin ülkemizdeki; Akademik Organizasyonu için Yükseköğretim Kurulu’na, Finansal Destekleri için Avrupa Komisyonu’na Finansal.
BOLOGNA SÜRECİ UYGULAMA ÖRNEĞİ
AKADEMİK YILI HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ’NDE AVRUPA BİRLİĞİ HAYATBOYU ÖĞRENME VE GENÇLİK PROGRAMLARI FAALİYETLERİ.
BOLOGNA UZMANLARI ULUSAL TAKIM PROJESİ 14 MAYIS 2010, ANTALYA SULTAN GÜROL BOLOGNA ULUSAL TAKIMI ÖĞRENCİ TEMSİLCİSİ
Koordinatörler Toplantısı - 14 Mayıs 2009 Hayatboyu Öğrenme Programı-Erasmus Desteklenen Faaliyetler: Yoğun Programlar (IP) ve Diğer Proje Faaliyetleri.
Comenius Hazırlık Ziyaretleri ve İrtibat Seminerleri Avrupa Birliği Eğitim ve Gençlik Programları Merkezi Başkanlığı Hayatboyu Öğrenme Programı (LLP)
PAYDAŞ GÖRÜŞLERİ Yrd.Doç.Dr.Maviş Emel KULAK KAYIKCI
BOLOGNA UZMANLARI 5.DÖNEM ULUSAL TAKIM PROJESİ 1 EKİM 2009,NEVŞEHİR SULTAN GÜROL BOLOGNA ULUSAL TAKIMI ÖĞRENCİ TEMSİLCİSİ
BOLOGNA SÜRECİNİN TÜRKİYE’DE UYGULANMASI PROJESİ Kasım 2006 Fırat Üniversitesi, Elazığ Nezih Güven- Bologna Rehberi.
KOÜ TIP FAKÜLTESİ ÇOCUK CERRAHİSİ ANABİLİM DALI STRATEJİK PLAN TASLAĞI
ÖĞRENCİ GÖZÜYLE BOLOGNA SÜRECİ 30 NİSAN 2012,İZMİR N.KÜRŞAD SOLAK AFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ ÖĞRENCİ KONSEYİ BAŞKANI.
Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Şubat, 2012
HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ’NDE AVRUPA BİRLİĞİ HAYAT BOYU ÖĞRENME VE GENÇLİK PROGRAMLARI Ocak 2009.
İÜ’de Eğitimde Yeniden Yapılanma Toplantısı , İÜ , İÜ.
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu Projenin ülkemizdeki; Akademik Organizasyonu için Yükseköğretim Kurulu’na, Finansal Destekleri için Avrupa Komisyonu’na Finansal.
YÜKSEKÖ Ğ RET İ M KURULU BA Ş KANLI Ğ I Prof. Dr. Ömer Demir Akdeniz Üniversitesi.
Yeniden Yapılanma Sürecinde Üniversitelerimiz: Sakarya Üniversitesi Prof. Dr. Muzaffer ELMAS İstanbul – Yeniden Yapılanma Sürecinde Üniversitelerimiz:
05 Kasım 2010, Muş BOLOGNA SÜRECİ ve MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ DENEYİMİ.
28 Mayıs 2010 Maltepe Üniversitesi Eğitimde Kalite Çalışmaları, BTA Dönemi Bolonya Uzmanları Ulusal Takımı Projesi “Yeni Kurulan Yükseköğretim.
AKTS KOORDİNATÖRLERİ BİLGİLENDİRME TOPLANTISI 13 Mayıs 2014.
DÖNEMİ ANKARA ÜNİVERSİTESİ STRATEJİK PLANI HAZIRLIK SÜRECİ
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ
ORGANİZASYON (TEŞKİLAT) ŞEMASI
ÖĞRENME ÇIKTILARI HAZIRLAMA VE ÖĞRENCi İŞ YÜKÜ HESABI
T.C. Yükseköğretim Kurulu
Avrupa Yükseköğretim Alanı’nın Faaliyetleri Kapsamında Türk Yükseköğretim Sistemi’nin Değerlendirilmesi Yeterlilikler / Öğrenme Kazanımları Prof. Dr.
BOLOGNA UZMANLARI 5.DÖNEM ULUSAL TAKIM PROJESİ 1 EKİM 2009,NEVŞEHİR
KALİTE KOORDİNATÖRLÜĞÜ KALİTE KOMİSYONU BİLGİLENDİRME TOPLANTISI
Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) Dış Değerlendirme Süreci
İSTANBUL GEDİK ÜNİVERSİTESİ KALİTE ÇALIŞMA SÜREÇLERİ
Sunum transkripti:

ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM DÖNEMİ BOLOGNA SÜRECİ Fahri YAVUZ Bologna Uzmanı 11 Kasım 2010 Perşembe Atatürk Üniversitesi Dış İlişkiler Ofisi Toplantı Salonu Erzurum

Gündem  2010 Öncesi Yapılanlar  2010’da Yapılanlar 2010 Başında Yapılanlar Mayıs-Kasım 2010’da yapılanlar Kasım 2010 ‘da Yapılacaklar Kasım-Aralık 2010’da yapılacaklar  2011’de Yapılacaklar  Görev Dağılım: Yetki ve Sorumluluklar  Başarı için Şartlar  Sıkça Sorulanlar  Kaynaklar

2010 Öncesi Yapılanlar  BEK Birkaç kere atandı ve değiştirildi  17 Aralık 2008’de Süreç Erasmus Koordinatörlerine anlatıldı  Mayıs 2009’da BEK Raporu Hazırlandı  11 Kasım 2009’de Bologna Süreci Bölüm Başkanlarına Anlatıldı

2010 Başında Yapılanlar  Üniversitesin 2010 Yılı Bologna Süreci Üniversite Senatosuna Anlatıldı  Bologna Eşgüdüm Komisyonunu (BEK) yeniden belirlendi  İlk BEK toplantısı 4 Martta 2010’da yapıldı  Tüm Akademik Birimlere yazı yazılarak Fakülte, Bölüm ve Anabilim Dalı düzeyinde komisyonlar oluşturuldu Program yeterlilikleri belirleme başladı Ders öğrenim çıktıları yazılmaya başlandı  Bologna süreci ile ilgili eğitim çalışmaları yapıldı  WEB sayfasında çalışmaları destekleyecek bir link oluşturuldu

Mayıs-Kasım 2010’da Yapılanlar  Bölümler program yeterliliklerini tamamladılar  Öğretim Üyeleri ders öğrenme çıktılarını hazırladılar  Sakarya üniversitesinden Ders Bilgi Paketi Portalı Alındı  Portal Atatürk Üniversitesine uyarlandı  4 BEK üyesi Muş’taki toplantıya katıldı  Erasmus toplantısında ECTS DS Baivuruları anlatıldı  BEK Raporu portala girildi

Kasım 2010’da yapılıyor olanlar  Bologna Süreci WEB anasayfaya flash olarak koyuluyor Bologna Sürecinin yararları Süreçle ilgili bilgi kaynakları Eğitim Öğretim Bilgi Paketi  Üst Yönetim, dekan-müdür, dekan yardımcıları- müdür yardımcıları ve bölüm-anabilimdalı başkanları iletişim ağı (enstitüler dahil) kuruluyor  Dönemin İlk BEK Toplantısı Toplantı günlerinin belirlenmesi DS ve ECTS çalışma gruplarının oluşturulması Önümüzdeki dönemde yapılacakların planlanması

ECTS ve DS için Linkler  Ulusal Ajans Web Sayfası =detay&yayinid=36012A10B10F89D70F 8F644B5C4F &CFID= &CFTOKEN=

Kasım Aralık 2010’da Yapılacaklar  Eğitim çalışmaları devam edecek  Program bilgiler WEB’e girilecek  Öğretim Üyeleri Güz Dersleri için öğrenim çıktıları yazacak ve WEB’e girecek  Bilgi Paketi Yazılımı bilgilerin giriş sürecinde ortaya çıkacak programlar doğrultusunda geliştirilecek  ECTS ve DS Komisyonu bize çalışmaları hakkında bilgi verecek  Senatodan Çalışma Takvimi ile ilgili karar

Ocak- Mart 2011’de Yapılacaklar  Bölümler bilgi paketlerini geliştirecek ve müfredatları güncelleyecek  Fakülteler bilgi paketlerini geliştirecek, lisans program yeterliliklerini, öğrenme çıktılarını ve müfredatlarını kontrol edecek.  Enstitüler, Yüksek Lisans ve Doktora program yeterliliklerini, öğrenme çıktılarını ve müfredatları kontrol edecek.  BEK Komisyonu üniversite bilgilerini güncellemek için iş bölümü yapacak ve müracaat için bilgi paketini gözden geçirecek

Nisan - Mayıs 2011’da yapılacaklar  15 Mayıs 2011 Öncesi WEB üzerinden Bilgi paketinde müracaat öncesi son rötuşlar yapılacak Müracaat Formlarını dolduracak AKTS ve DS için Ulusal Ajansa müracaat edecek (15 Mayıs 2011)  15 Mayıs 2011 Sonrası WEB Bilgi Paketi sürekli güncellenecek Kalite güvencesi için program ve öğrenim çıktılarını yerine getirecek fiziki şartların oluşması üzerinde durulacak ve gerekli gelişmelerin olması sağlanacak. Bologna sürecinin sosyal boyutu ile ilgili alanlarda gelişmeleri sağlayacak çalışmalar yapılacak. Bologna sürecindeki hareketliliğin artırılması için ulusal ve uluslar arası programlardan ve fırsatlardan azami ölçüde yararlanılacak

Organizasyon Şeması Rektör Rektör Yardımcısı BEK Başkanı BOLOGNA UZMANI BEK KOMİSYONU FAKÜLTE / MYO / YUKSEK OKUL BOLOGNA KOMİSYONU BOLUM / ANABİLİM DALI BOLOGNA KOMİSYONU ÖĞRETİM ÜYESİ / ELEMANI ÖĞRENCİ İLGİLİ DEKAN YARDIMCISI

BEK’in Görevleri  Bologna sürecinin faaliyet alanlarına giren ve YÖK tarafından çerçevesi belirlenmiş olan konularda kurumun “Yıllık Eylem Planı”nı hazırlamak, uygulamasını sağlamak; “Kurum Raporu”nu hazırlanacak yıllık ulusal rapora veri oluşturmak üzere, her yılın en geç Mayıs ayı sonuna kadar Yükseköğretim Kurulu’na göndermek.  Bologna Süreci’nin ana çalışma alanlarında iç ve dış paydaşlara ilgili mevzuat ve uygulama konularında sistematik olarak hizmet içi eğitim seminerlerinin düzenlenmesini sağlamak.  Kurum ve birimlerin akademik kurullarında Bologna Süreci uygulamalarının yerleşmesi için gerekli önlemler almak.  Yapılan çalışmaları değerlendirip yeni dönem uygulamaları için strateji belirlemek.  Bologna Süreci’yle ilgili, Yükseköğretim Kurulu’nun, Avrupa Yükseköğretim Alanında faaliyet göstere kurum ve kuruluşların etkinliklerini izlemek, katılmak ve bu doğrultuda kurum içi hazırlıklara öncülük etmek.

Fakülte/YO/MYO Komisyonu  İlgili Dekan ve Müdür Yardımcısı Fakültedeki Bologna çalışmalarını takip ve koordine eder Fakülte komisyonuna başkanlık eder İlgili programların (Erasmus, Farabi vs.) Fakültede koordineli ve etkin yürütülmesini sağlar  Fakülte/YO/MYO Komisyonu Fakülte/YO/MYO undaki Bologna sürecine katkı amacıyla toplantılar ve eğitim çalışmaları düzenler Tek lisans programı var ise program yeterliliklerini hazırlamak Bilgi paketi için Fakülte ile ilgili bilgileri hazırlamak Fakültede Bologna Süreci çerçevesinde kalite süreçleri ve sosyal boyu ile ilgili stratejiler geliştirmek. Fakültedeki süreci yürütecek bilgi beceri ve yetkinliğe sahip olmak için mevcut bilgilerle donanımlı olmak ve süreçleri takip etmek.

Bölüm/ABD Komisyonu  Bölüm veya ABD Başkanı Bölüm veya ABD Bologna çalışmalarının yürütülmesini sağlar Bölüm veya ABD komisyonuna başkanlık eder  Bölüm/ABD Komisyon Bölüm/ABD program yeterliliklerini hazırlar Bilgi paketi için Bölüm/ABD ile ilgili bilgileri hazırlamak Bölümdeki süreci yürütecek bilgi beceri ve yetkinliğe sahip olmak için mevcut bilgilerle donanımlı olmak ve süreçleri takip etmek.

Öğretim Üyesi/Görevlisi  Dersle ilgili bilgileri hazırlamak  Dersin genel amacını yazmak  Dersin öğrenme çıktılarını hazırlamak  Program yeterliliklerinin hazırlanmasına kendi dersi açısından katkıda bulunmak  Dersin hangi program yeterliliklerine katkıda bulunduğunu belirlemek  Dersin öğretme yöntem ve araçlarını belirlemek  Bu yöntem ve araçlara göre iş yükünü tespit etmek  Dersin AKTS’sini hesaplamak Ders Öğrenme Çıktılarından hareket ederek Öğrenci anketleri yaparak Önceki deneğimlerden yararlanarak  Verdiği derslerin tüm bu bilgilerini web ortamında bilgi paketine aktarmak, güncellemek ve geliştirmek.

Süreçte Karşılaşılacak Engeller  Fiziki ve yetişmiş insan gücü altyapısı  Daha çok yeni kurulan üniversiteler  Alışkanlıklar, tembellik ve bunlara bağlı geriye olan özlem  Direnç  Önemsememe, hafife alma  Sulandırma  Gerekçeler öne sürme  Köstekleme

Sonuç alabilmenin püf noktası: Kurumu Değişim Gereğine İnandırmak  Bologna Sürecine inandırmak  Rektör, dekan, müdür, bölüm başkanı ve yardımcılarının doğrudan katılımını sağlamak  Zihniyet dönüşümü için uluslararası alanda son yıllarda eğitim öğretimde yapılanlarla ilgili sürekli bilgilendirmek  Derslik ve derslik dışı öğrenme ortamları oluşturmak  Değişimi kolay yönetebilmek için web tabanlı çalışmak

Sıkça Sorulan Sorular  Bizden şunu mu? İstiyorsunuz Bir şey istemiyoruz  İngilizcesi olacak mı? Evet  Lisanüstü eğitim için de hazırlanacak mı? Yüksek lisans şart, doktora opsiyonel  Bilgi paketinde öğretim üyesinin isminin olması doğru mu? Evet, bu dinamik bir süreç ve sık sık güncellenecektir.  Müfredat değişecek mi, dersler azalacak mı? Gerekliyse evet

Kullanılabilecek Kaynaklar   (e-KAYNAKLAR’da Bologna Süreci  Bilgi Paketleri Sakarya Üniversitesi (Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi) KTÜ (Bilgi Paketi)  GOOGLE ve Diğer tarama sistemleri

Teşekkürler