2012. GENÇ BEYİNLER İYİLEŞTİRME TAKIMI 09/01/2012 Tarihinde gerçekleştirilen iyileştirme takımımızın ilk toplantısında aşağıda açıklanan çalışmalar yapılmıştır.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ GENEL MÜDÜRLÜK
Advertisements

TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
“Küçükçekmece Perakende Balık Pazarı’nda AB Standartlarının Uygulanması” Projesi
CENDERE İYİLEŞTİRME TAKIMI
Kamu Personeli Verimlilik Projesi
BAŞARI İYİLEŞTİRME TAKIMI ÇALIŞMA RAPORU
DENİZLİ 18. TAPU VE KADASTRO BÖLGE MÜDÜRLÜĞÜ
1/25 TAPU VE KADASTRO I. BÖLGE MÜDÜRLÜ Ğ Ü TAKIM ADI.
AKREDİTASYON SİSTEMİNDE BALIKESİR SANAYİ ODASININ KALİTE UYGULAMALARI Konya.
PERFORMANS ESASLI BÜTÇELEME (PEB) (YAPI-REHBER-PİLOT UYGULAMA)
Optimum İyileştirme Takımı Antalya 2012 OPTİMUM İyileştirme Takımı Çalışma Raporu.
FISCAL TRANSPARENCY IN TURKEY DİLEK YILMAZCAN MARMARA UNIVERSITY
TAPU VE KADASTRO XI. BÖLGE MÜDÜRLÜĞÜ
TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
SİVAS TAPU VE KADASTRO XX.BÖLGE MÜDÜRLÜĞÜ
Doruk İyileştirme Takımı
Kamuda İç Denetimin Gelecek Stratejisi
AİLE HEKİMLİĞİ UYGULAMASINDA KARŞILAŞILAN SORUNLAR VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ ÇALIŞTAYI 15 – 16 KASIM 2011 GRUP 4 BİLGİ İŞLEM SORUNLAR VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ.
Eğitim İhtiyaçları Değerlendirmesi (TNA)
ÇÖZÜM İYİLEŞTİRME TAKIMI ÇALIŞMA RAPORU Şubat 2012 ANTALYA TAPU VE KADASTRO VIII. BÖLGE MÜDÜRLÜĞÜ.
Tapu ve Kadastro VIII. Bölge Müdürlüğü KARDELEN İYİLEŞTİRME TAKIMI TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ.
TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
‘’Yasamak ve Yasatmak için Bilim ’’
ESKİŞEHİR TAPU VE KADASTRO XVII.BÖLGE MÜDÜRLÜĞÜ
TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
ÇOBANLAR TAPU MÜDÜRLÜĞÜ
1 Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü Diyarbakır Bölge Müdürlüğü İMAJ İyileştirme Takımı Ocak 2012.
TEMEL KALİTE KAVRAMLARI
Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü
KAMUDA İÇ DENETİM (5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu)
Çalışmanın Yapıldığı Kurum : Yozgat Tapu ve Kadastro XXII. Bölge Müdürlüğü İyileştirme Takımı Adı: HİTİT GÜNEŞİ Takım Rehberi: Hasan ÇELİK Takım Bölge.
İç Kontrol Nedir? İdarenin amaçlarına, belirlenmiş politikalara ve mevzuata uygun olarak faaliyetlerin; - etkili, ekonomik ve verimli bir şekilde yürütülmesini,
POLİS AKADEMİSİ BAŞKANLIĞI
PERFORMANS PROGRAMI HAZIRLAMA SÜRECİ
KASTAMONU TAPU VE KADASTRO XIX. BÖLGE MÜDÜRLÜĞÜ 2012 TAPU VE KADASTRO XIX. BÖLGE MÜDÜRLÜĞÜ ŞUBAT ANTALYA İLETİŞİM İYİLEŞTİRME TAKIMI.
Sürekli Kurumsal Gelişim Projesi Kalite Yönetim Sistemi ‘‘PRİZMA’’ İYİLEŞTİRME TAKIMI ÇALIŞMA RAPORU OCAK 2012 Diyarbakır DİYARBAKIR BÖLGE MÜDÜRLÜĞÜ TAPU.
ÜNİVERSİTE SAĞLIK MERKEZLERİ ÇALIŞANLARININ ÇALIŞMA KOŞULLARI VE ÖZLÜK HAKLARI Başkan: Dr. Rüştü Güner Raportörler: Dr.Özlem Elçin Dr. Sare Mıhçıokur.
TANI / TEDAVİ / BAKIM TIBBİ - HEMŞİRELİK - LABORATUVAR HİZMETLERİ 17.Şubat.2013 ENEZ.
Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü
NO SAYFA NO SAYFA 1-Anma 1 1-Anma 1 2-Kapak 2 2-Kapak 2 3-İçindekiler 3 3-İçindekiler 3 4-Sunuş Sunuş Tanıtım Tanıtım Problem.
TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
DENİZLİ 18. TAPU VE KADASTRO BÖLGE MÜDÜRLÜĞÜ Güney Ege İyileştirme Takımı Çalışma Raporu.
TAPU VE KADASTRO XII. BÖLGE MÜDÜRLÜĞÜ TAPU VE KADASTRO XII. BÖLGE MÜDÜRLÜĞÜ MOZAİK PERSONEL PERFORMANSINI GELİŞTİRME VE İYİLEŞTİRME TAKIMI MOZAİK PERSONEL.
TRABZON TAPU VE KADASTRO IX. BÖLGE MÜDÜRLÜĞÜ
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
BU B İ R KOZA İ Y İ LE Ş T İ RME TAKIMI SUNUMUDUR.
Çalışmanın Yapıldığı Bölge Müdürlüğü : TKGM Hatay 12
Alanya İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü
PUSULA GRUBU TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Ankara I.Bölge Müdürlüğü
1 AKINCILAR İYİLEŞTİRME TAKIMI. AKINCILAR İYİLEŞTİRME TAKIMI ÇALIŞMA SUNUMU.
TDMS TEK DÜZEN MUHASEBE SİSTEMİ Ali Gazi Hastane İşletmeciliği Uzmanı
5. Ulusal Meslek Yüksekokulları Müdürleri Toplantısı 1. Komisyon Raporu Meslek Yüksekokullarında İşyeri Eğitimi -İşyeri eğitiminin planlanması ve kredilendirilmesi.
1 AKINCILAR İYİLEŞTİRME TAKIMI. AKINCILAR İYİLEŞTİRME TAKIMI ÇALIŞMA SUNUMU.
6360 Sayılı Kanun On Dört İlde Büyükşehir Belediyesi Ve Yirmi Yedi İlçe Kurulması İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılmasına.
EĞİTİM ORTAMLARINDA ŞİDDETİN ÖNLENMESİ VE AZALTILMASI
YÖNETİM BİLGİ SİSTEMLERİ
TAPU VE KADASTRO KONYA V. BÖLGE MÜDÜRLÜĞÜ TPC İYİLEŞTİRME TAKIMI.
1 Yönetim Bilgi Sistemleri 2015– ANKARA Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLIĞI.
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI
İNSAN KAYNAKLARI POLİTİKASI İNSAN KAYNAKLARI MÜDÜRLÜĞÜ İnsan Kaynakları Müdürlüğü 1 KARİYER İMKANI ÇALIŞAN BİLGİLERİ STAJ BAŞVURUSU SOSYAL İMKANLAR AÇIK.
Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü Kastamonu XIX. Bölge Müdürlüğü DENETİM İyileştirme Takımı Süreli Denetimler, Genel Denetimler, İnceleme, Ön İnceleme ve.
Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü MAYIS 2010 “3G” İYİLEŞTİRME TAKIMI Fotogrametri ve Geo. Daire Bşk. ÇALIŞMA RAPORU TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Fotogrametri.
TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ EĞİTİM DAİRESİ BAŞKANLIĞI A T I L I M – E Ğ İ T İ M D A İ R E S İ B A Ş K A N L I Ğ I.
DENİZLİ 18. TAPU VE KADASTRO BÖLGE MÜDÜRLÜĞÜ Denizli Horozu İyileştirme Takımı Çalışma Raporu.
TAPU ARŞİV DAİRESİ BAŞKANLIĞI FERMAN İYİLEŞTİRME TAKIMI FERMAN İYİLEŞTİRME TAKIMI.
YOZGAT TAPU VE KADASTRO XXII. BÖLGE MÜDÜRLÜĞÜ Takım Lideri : Elvan SİVAS Takım Raportörü : İsmail AKSOY Takım Üyeleri :Seval ŞAHİNER Onur EREN Hakan.
FEN DAİRESİ BAŞKANLIĞI ATILIM İYİLEŞTİRME TAKIMI.
TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Kadastro Dairesi Başkanlığı ~ Sürekli Kurumsal Gelişim Projesi ~ ~ Sürekli Kurumsal Gelişim Projesi ~ “ Yalnızca Çözüm.
İnceleme Dairesi Başkanlığı
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI
Sunum transkripti:

2012

GENÇ BEYİNLER İYİLEŞTİRME TAKIMI

09/01/2012 Tarihinde gerçekleştirilen iyileştirme takımımızın ilk toplantısında aşağıda açıklanan çalışmalar yapılmıştır. Takım Liderinin seçimi: Takım lideri olarak Erdal YORULMAZ oy birliği ile seçilmiştir. Takım raportörünün seçimi: Takım raportörü olarak Cebrail KILIÇ oy birliği ile seçilmiştir. İyileştirme takımımız, öncelikli olarak mevcut durum tespitine yönelik SWOT analizi yaparak kurumun güçlü ve zayıf yönleri ile fırsat ve tehditlerini belirlemiştir. İyileştirme takımımız tarafından SWOT analizi çerçevesinde kurumumuz problem havuzu oluşturmuş ve bunun için beyin fırtınası yöntemi kullanmıştır. Beyin fırtınası yöntemi ile oluşturulan problem havuzunun puanlanması neticesinde ; “ Kurumda çalışan personelin memnuniyetsizliği “ problemi en yüksek puanı almıştır. Takımımız en yüksek puan alan problem çözümüne yönelik olarak Balık Kılçığı yöntemini kullanarak neden analizi yapmış ve neden analizinde ana sorunun nedenlerine inildiğinde ortak alt neden olarak “ Kurumumuzda yapılan iş ve işlemlerin çeşitliliği, belirli bir uzmanlık gerektirmesi, iş riski, yükü ve sorumluluğun fazla olmasına rağmen, maddi ve manevi karşılığın alınamaması” nedeni belirlenmiş ve çözüm önerisi olarak “ Personelin motivasyonunu etkileyen problemler tespit edilerek memnuniyetsizliği giderecek çözümler bulunması” karar verilmiş olup buna ilişkin bir iş planı hazırlanarak uygulanmıştır.

1. Hafta ( ) - Takımda Lider ve Raportör Seçimi - Problem Havuzunun oluşturulması - Önemli olan problemin seçimi 2. Hafta ( ) - Çalışma Programının hazırlanması - Sebeplerin tespit edilmesi -Çözüm önerilerinin tespit edilmesi 3. Hafta ( ) - Sunum yapılması - Rapor yazılması 4. Hafta ( ) - Yönetime Sunum Yapılması Çalışma Programı

1 – Çalışan personelin kurum memnuniyetsizliği 2 – Personel ile daire amirleri arasındaki iletişim eksikliği. 3 – e-devlet üzerinden Tapu Müdürlüğü’ne gelmeden işlem yapılamaması 4 – Kurumun imajı – tanıtımı 5 – Tapu kütüklerinin kaldırılarak tescillerin elektronik ortamda yapılamaması. 6 – Sahteciliğin Önlenememesi. 7 – Çalışanların ( 1007 md.) sehven yaptığı hatalarda, zaman aşımı uygulanmaması 8 – Kurum içerisinde personel eğitiminin eksikliği azlığı. 9 – İdarecilerin uzmanlık alanlarına göre atanmaması ya da atanmadan önce yeterli eğitimin verilmemesi. 10 – Tapu Müdürlüklerinin mekansal güvenliği 11 – Personelin ödüllendirilmesi ile ilgili kıstaslar 12 – Sosyal tesis eksikliği

PROBLEM HAVUZU PUANLAMA SIRA NOPROBLEME.Y.C.K.Y.AM.BH.H.A.M.Y.C.Ç.Z.B.M.K.M.B.S.Ü.Y.Z.İ.B.K.Ö.K.TOPLAM 1 Çalışan personelin kurum memnuniyetsizliği Personel ile daire amirleri arasındaki iletişim eksikliği e-devlet üzerinden tapu müdürlüklerine gelmeden işlem yapılamaması Kurumun imajı – tanıtımı Tapu kütüklerinin kaldırılarak ve tescillerin elektronik ortamda yapılmaması Sahteciliği önlenememesi Tapu memurlarının (1007 md.) sehven yaptığı hatalarda zaman aşımı uygulanmaması Kurum içerisindeki personelin eğitimin eksikliği, azlığı İdarecilerin uzmanlık alanlarına göre atanmaması yada atamadan önce yeterli eğitimin verilmemesi Tapu müdürlüklerinin mekansal güvenliği Personelin ödüllendirilmesi ile ilgili kıstaslar Sosyal tesis eksikliği

Sıra No Yapılacak İşSorumluSüreç 1. Memnuniyetsizliğin sebeplerini araştırmak için çalışanlarla anket yapılması. Genç Beyinler İyileştirme Takımı Lideri ve Üyeleri Çalışanlarla yapılan anket sonuçlarının değerlendirme toplantısı yapılması. 2. Problem konusunda üst yönetim ile irtibata geçilmesi, Genç Beyinler İyileştirme Takımı Lideri Üst Yönetim ile Görüşme. Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü çalışanlarının hizmet kalitesini artırmak için Genç Beyinler Takımının sunmuş olduğu çözüm önerileri.

1.Medeni Kanunun Maddesinin, personel üzerindeki olumsuz etkisi. 2.İş yükü fazlalığı. 3.Kurumuzda çalışan personele yönelik rehberlik ve psikolojik danışmanlık hizmetlerinin eksikliği. 4.Özlük hakları (Ödül ve ceza sistemi, sosyal imkanların sınırlı olması.) 5.Denetim ve teftişlerin personel üzerindeki etkisi. 6.Personelle idareciler arasındaki iletişim eksikliği. 7.Sahtecilik 8.Kurum imajının personel üzerindeki etkisi. Ortak Alt Neden Kurumumuzdaki yapılan iş ve işlemlerin çeşitliliği, belirli bir uzmanlık gerektirmesi, iş riski, yükü ve sorumluluğun fazla olmasına rağmen maddi ve manevi karşılığının alınamaması.

Problemin NedenleriÇözümleri 1. Medeni Kanunun maddesinin personel üzerindeki olumsuz etkisi. - Personelimizin kasıtlı olamadan yapmış olduğu hatalarda 10 yıllık zaman aşımı süresine tabi tutulması. - Doğacak maddi tazminatlara karşı Döner Sermaye İşletmesi Müdürlüğü bünyesinde bir fon oluşturularak zararların karşılanması. - Doğacak olana tazminatın mirasçılara rücu edilmemesi Personelin yaptığı ve yapacağı işlemlerde sürekli tereddüt yaşaması Bu madde sebebiyle personelin performansının düşmesi Performans kaybı nedeniyle vatandaş ile sorunlar yaşanması Bu madde sebebiyle personelin gelecek endişesi taşıması, başka kurumlara geçiş yapmak istemesi.

2. İş Yükü Fazlalığı - Belediyelerce tahsil edilen emlak vergisi, maliye tarafından düzenlenen veraset vergi ilişiği, DASK’ın zorunlu deprem sigortası takibinin kurumumuzca yapılmaması. - Adli makamlardaki TAKBİS uçlarının aktif kullanımı ile tapu kaydı talebi ve şerh işlemlerinin sistem üzerinden ilgili kurumca yapılması. - T.C.K., D.S.İ. vb. yoğun kayıt talep eden kurumlara da TAKBİS ucu verilerek müdürlüklerdeki iş yükünün hafifletilmesi. - Kurum amirlerince yeterli performans gösteremeyen personelin yetişmesinde hizmet içi eğitime daha fazla önem vermek suretiyle adil iş dağılımına katkıda bulunulması Kamu kurum ve kuruluşları ile adli mercilerin kurumumuz üzerindeki iş yükü fazlalığı 2.2. Nitelikli personel sayısının yetersizliği 2.3. Adil iş dağılımın yapılmaması Daire amirlerinin işlemleri belirli personeller üzerinden yürütmesi Personelin kendini güncelleyememesi 2.4. Hizmet içi eğitimlerin yetersiz olması

3. Kurumumuzda çalışan personele yönelik rehberlik ve psikolojik danışmalık hizmetlerinin eksikliği 3.1. İşin getirdiği yükümlülükler nedeniyle personelin psikolojisinin bozulması 3.2. Bölge bazında, her bölgenin karşılaşmış oldukları sorunların çözümünde rehberlik yönteminin uygulanmaması - Belirli periyotlarda kurumuzda çalışan personele rehberlik ve psikolojik desteğin verilemesi. - Sosyal aktivitelerin sağlanması.

4. Özlük Hakları ( Ödül ve ceza sistemi, sosyal imkanların sınırlı olması) 4.1. İş riski tazminatının ödenmemesi 4.2. Ödül ceza sisteminde, ödül sisteminin uygulanmaması 4.3. Kurumumuz çalışanlarının yapmış olduğu işlemlerin uzmanlık gerektiren işlemler olmasına rağmen çalışanlara uzmanlık kadrosunun verilmemesi Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü’nde çalışan personelin diğer kamu kurum ve kuruluşlarında çalışan personel ile aynı statüye tabi tutulması 4.4. Kurumumuzda lojman ve sosyal tesis eksikliği - Kurumumuzda yapılan işlemlerin uzmanlık gerektiren işlemler olması sebebiyle Uzmanlık kadrosunun verilmesi, personelimizin motivasyon ve performansını artıracak ödül sisteminin daha fazla uygulanması, sosyal ve özlük haklarında gerekli iyileştirmenin ( lojman ve sosyal tesislerin artırılması vb.) yapılması.

5. Denetim ve teftişlerin personel üzerindeki etkileri 5.1. Denetim ve teftişlerin personel üzerindeki olumlu etkileri Yapılan denetim ve teftişler yol gösterici (eğitici) mahiyette olup, personelin hatalarını görerek tekrarlamaması Personelin kanun, tüzük, yönetmelik ve genelgeleri daha dikkatli takip ederek muhtemel hataları önüne geçilmesi 5.2. Denetim ve teftişlerin personel üzerindeki olumsuz etkileri Denetim sorumlularının denetimlerde personellere önyargılı tutum ve davranışları Denetim sorumlularının tutumları karşısında personelin kendini ifade edememesi - Denetim sorumlularının denetime başlamadan önce personelin sorunlarını dinleyerek denetimlere başlaması, karşılaşılan sorunlara yol gösterici davranışlar sergileyerek çözüm üretme yoluna gitmesi.

6. Personelle idareciler arasındaki iletişim eksikliği 6.1. İdarecinin memuru, memurun idareciyi anlayamaması 6.2. İş yoğunluğu nedeniyle iletişime zaman kalmaması 6.3. Müdürlük personeli ile idareci arasında sosyal aktivitelerin yetersiz kalması - Müdürlüklere Döner Sermaye İşletme Müdürlüğü’nce personelin daire dışı sosyal aktivitelerde bulunabilmeleri ve iletişimi güçlendirebilmeleri için ödenek tahsisinin sağlanması.

7. Sahtecilik olaylarının önlenememesi Sahtecilik ile ilgili eğitim eksikliği 7.2. İbraz edilen ve tereddüte sebebiyet veren evrakların gerçekliğinin teyit edilme güçlüğü - Kurumumuzca diğer kamu kurum ve kuruluşlarına tanınan TAKBİS veri paylaşımının benzeri uygulaması Noterler Birliğiyle protokol yapılarak vekaletnamelerin bilgisayar ortamından teyit edilebilme imkanının sağlanması. -Konsolosluklarca verilen vekaletnamelerde kimlik fotokopisinin eklenmesi. - Nüfus Müdürlüğü’nce verilen son nüfus cüzdanının MERNİS sisteminden görülmesi. -Parmak izi uygulaması ya da retina tarama uygulaması. -Sahteciliğin belirlenmesi ile ilgili eğitim verilmesi.

8. Kurum imajının personel üzerindeki etkisi 8.1. Vatandaşların kurumumuza bakış açısı 8.2. Kamu kurum ve kuruluşları ile sivil toplum örgütlerinin kurumumuza bakış açıları 8.3. Basın yayın organlarının kurumumuz hakkındaki olumsuz haberleri - Kurumumuzda yapılan hizmetlerin ve işlemlerin basın yayın organları vasıtasıyla reklamının yapılması. - Taşra teşkilatındaki kurum amirlerinin: mülki amir, daire amirleri ve sivil toplum örgütleri ile daha yakın ilişkilere girerek yaptığımız hizmetlerin öneminin anlatılması. - Kurum imajının en verimli yönde anlatımının sağlanarak verilen bu imajın personel üzerinde pozitif bir sinerjiye dönüştürülmesi.