Şah ve Vezirin Özellikleri

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Hazırlayan: Güray KERA
Advertisements

Hazırlayan: Güray KERA
Hazırlayan: Güray KERA
KONUYA GİRİŞ Yeryüzünün tamamının yada bir bölümünün kuş bakışı görünümünü belli bir oranda küçültülerek düzleme aktarılmasına HARİTA denir.
SATRANÇ SATRANÇ OYUNUNUN TANIMI: Satranç iki oyuncu arasında satranç tahtası adı verilen alan üzerinde satranç taşları ile oynanan bir oyundur. SATRANÇ.
SATRANÇ SEMİNERİNE HOŞGELDİNİZ
I- ÖN BİLGİLER i- Satranç Tahtası ii- Satranç Taşları
YENİ BAŞLAYANLAR İÇİN SATRANÇ
Hazırlayan: Güray KERA
YENİ BAŞLAYANLAR İÇİN SATRANÇ
Hazırlayan: Güray KERA
Hazırlayan: Güray KERA
VARYANT HESAPLAMA. ►K►K►K►Kolay anlaşılması için varyantlara, gidiş yolu diyebiliriz. ►S►S►S►Satranççılar; satranç oyunun her aşamasında, planlarını gerçekleştirmek.
Hazırlayan: Güray KERA
BENİM DE BİR FİKRİM VAR.
Kale ve Filin Özellikleri
A Z B Y C V Ç Ü D U F T H Ş İ S K R M Ö N O
YENİ BAŞLAYANLAR İÇİN SATRANÇ
SATRANÇTA BERABERLİKLER
Hazırlayan: Güray KERA
... bir yapraktaki fraktallar.
SATRANÇ ANTRENÖRÜ VE HAKEMİ
YENİ BAŞLAYANLAR İÇİN SATRANÇ
YENİ BAŞLAYANLAR İÇİN SATRANÇ
SATRANÇ.
YENİ BAŞLAYANLAR İÇİN SATRANÇ
YENİ BAŞLAYANLAR İÇİN SATRANÇ
SATRANÇ TAHTASI.
SATRANÇ ÖĞRENİYORUM.
YENİ BAŞLAYANLAR İÇİN SATRANÇ
YENİ BAŞLAYANLAR İÇİN SATRANÇ
YENİ BAŞLAYANLAR İÇİN SATRANÇ
YENİ BAŞLAYANLAR İÇİN SATRANÇ
YENİ BAŞLAYANLAR İÇİN SATRANÇ
Davranış Testi Oyunumuza başlıyoruz. Bay Kemal’in yerinde olduğumuzu düşünerek oynayacağız. Haydi sana iyi şanslar.
İNGİLİZCE KELİME TÜRETME TURNUVASI
ŞAHIN HAREKETİ.
YENİ BAŞLAYANLAR İÇİN SATRANÇ TAŞLARIN DİZİLİŞİ VE HAREKETLERİ
Badminton Nedir?.
YENİ BAŞLAYANLAR İÇİN SATRANÇ
HER SATRANÇ TAHTASINDA 3 ADET KARE ADI VERİLMİŞTİR
YENİ BAŞLAYANLAR İÇİN SATRANÇ ÖĞRENİYORUM.
Saldırı hazırlamak Öğretmen: GÜRAY KERA.
Çifte istek (vezir) Öğretmen: GÜRAY KERA.
Çocukların Güvenli İnternet Kullanımı ile ilgili Ebeveynlere öneriler
Saldırıdan kurtulmak Öğretmen: GÜRAY KERA.
Neyi Öğreneceğiz? Çarpma işleminin,toplama işleminin daha kolay ve daha hızlı bir yolu olduğunu öğreneceğiz.
NOTASYON SATRANÇ ÖĞRENİYORUM.
Strateji Oyunları.
Minimaks Algoritması Kullanılarak Tasarlanması ve Geliştirilmesi
HAYIR DİYEBİLİRİM.
Sulu Oyunlar. Birbirinden e ğ lenceli ve güzel oyunlarımızı sizlerle payla ş mak istiyoruz. Sulu ş ekerler Diyarı Şekerler diyarını sular altında görevimiz.
Şah çekmek Öğretmen: GÜRAY KERA. Şaha yapılan saldırı hamlesi ‘’Şah çekme’’ olarak bilinir.
YENİ BAŞLAYANLAR İÇİN SATRANÇ
SATRANÇ .
YENİ BAŞLAYANLAR İÇİN SATRANÇ
YENİ BAŞLAYANLAR İÇİN SATRANÇ
TEMEL AÇILIŞ PRENSİPLERİ
ŞAHIN HAREKETİ.
YENİ BAŞLAYANLAR İÇİN SATRANÇ
PİYONUN HAREKETİ.
YENİ BAŞLAYANLAR İÇİN SATRANÇ TEMEL AÇILIŞ PRENSİPLERİ
YENİ BAŞLAYANLAR İÇİN SATRANÇ TEMEL AÇILIŞ PRENSİPLERİ
Türkiye Futbol Federasyonu 9-10 YAŞ TEKNİK VE BECERİ ÇALIŞMALARI
Oyuncular hazinelerinde en fazla taşı biriktirmeye çalışırlar.
Oyun Genel Kuralları 7. Bir taş oyun boyunca bir çok kez renk değiştirebilir. 3. İlk 4 taş ortadaki şekildeki gibi 4 kareye yerleştirilmelidir Her.
TERS KALE.
FİLLER.
Sunum transkripti:

Şah ve Vezirin Özellikleri Hazırlayan: Güray KERA

şah ve vezirin özelliklerini öğreneceğiz. Bu dersimizde, en değerli taşların, şah ve vezirin özelliklerini öğreneceğiz.

sadece bir adım atabilir. Şah, bir hamlede her yöne sadece bir adım atabilir. 8 7 6 5 4 3 2 1 a b c d e f g h

Haydi, şahları gezdirelim… 8 7 6 5 4 3 2 1 a b c d e f g h

Haydi, şahları gezdirelim… 8 7 6 5 4 3 2 1 a b c d e f g h

Haydi, şahları gezdirelim… 8 7 6 5 4 3 2 1 a b c d e f g h

Haydi, şahları gezdirelim… 8 7 6 5 4 3 2 1 a b c d e f g h

Haydi, şahları gezdirelim… 8 7 6 5 4 3 2 1 a b c d e f g h

Şah, bir adım uzaklıkta, yolu üzerindeki taşları alabilir. 8 7 6 5 4 3 2 1 a b c d e f g h

İşte böyle… 8 7 6 5 4 3 2 1 a b c d e f g h

Şah, rakip taşların yoluna adım atamaz. Bu bir kuraldır. 8 7 6 5 4 3 2 1 a b c d e f g h

Bu kuraldışı bir hamle, şah kendini tehlikeye atamaz. 8 7 6 5 4 3 2 1 a b c d e f g h

Şah, kuraldışı bir adım atarsa, Şah alınamaz. Şah, kuraldışı bir adım atarsa, hamle geri alınır.

Kuraldışı yapılan tüm hamleler geri alınır .Kuraldışı yapılan tüm hamleler geri alınır. Mümkünse, en son oynanan taşla kurallara uygun hamle yapılır.

İki şah yan yana gelemez. Bu bir kuraldır. 8 7 6 5 4 3 2 1 a b c d e f g h

İki şah, yan yana gelemez. Birbirlerine yaklaşan iki şah arasında en az bir kare bulunmalıdır.

Vezir, bulunduğu karenin yatay, dikey ve çaprazlarında istediği kadar adım atabilir.

her yöne istediği kadar adım atabilir. Kale ve fil gibi, her yöne istediği kadar adım atabilir. 8 7 6 5 4 3 2 1 a b c d e f g h

Haydi, veziri gezdirelim… 8 7 6 5 4 3 2 1 a b c d e f g h

Haydi, veziri gezdirelim… 8 7 6 5 4 3 2 1 a b c d e f g h

Haydi, veziri gezdirelim… 8 7 6 5 4 3 2 1 a b c d e f g h

Vezir, yolu üzerindeki taşlardan birini, onun karesine gelerek alabilir. 8 7 6 5 4 3 2 1 a b c d e f g h

İşte böyle… 8 7 6 5 4 3 2 1 a b c d e f g h

Bakın, yolumun üzerindeki taşları nasıl alıyorum… 8 7 6 5 4 3 2 1 a b c d e f g h

Alıştırmaları tahtanıza diziniz. Taşlara dokunmadan düşününüz.

Beyaz ile güvenli kareden taş alınız. Alıştırma 1 Beyaz ile güvenli kareden taş alınız. 8 7 6 5 4 3 2 1 a b c d e f g h

Taş kazandık. Fil korunduğu için alınamazdı. Cevap 1 Taş kazandık. Fil korunduğu için alınamazdı. 8 7 6 5 4 3 2 1 a b c d e f g h

sizden sonra oynayacağı hamleyi kontrol ediniz. Rakibinizin sizden sonra oynayacağı hamleyi kontrol ediniz. Taşınızın tehlikede olmadığından emin olmalısınız.

Beyaz ile güvenli kareden taş alınız. Alıştırma 2 Beyaz ile güvenli kareden taş alınız. 8 7 6 5 4 3 2 1 a b c d e f g h

Cevap 2 Güvenli taş alış 8 7 6 5 4 3 2 1 a b c d e f g h

Beyazın en doğru hamlesini bulunuz. Alıştırma 3 Beyazın en doğru hamlesini bulunuz. 8 7 6 5 4 3 2 1 a b c d e f g h

Piyonumuzu korumak doğru bir hamledir. Cevap 3 Piyonumuzu korumak doğru bir hamledir. 8 7 6 5 4 3 2 1 a b c d e f g h

Vezir ile güvenli kareden taş isteyiniz. Alıştırma 4 Vezir ile güvenli kareden taş isteyiniz. 8 7 6 5 4 3 2 1 a b c d e f g h

Kaleyi güvenli kareden istedik. Cevap 4 Kaleyi güvenli kareden istedik. 8 7 6 5 4 3 2 1 a b c d e f g h

Vezir, fili güvenli olarak kaç farklı kareden isteyebilir? Alıştırma 5 Vezir, fili güvenli olarak kaç farklı kareden isteyebilir? 8 7 6 5 4 3 2 1 a b c d e f g h

3 farklı kareden isteyebilir. Cevap 5 3 farklı kareden isteyebilir. 8 7 6 5 4 3 2 1 a b c d e f g h

Beyaz güvenli kareden iki taşı ayna anda isteyebilir mi? Alıştırma 6 Beyaz güvenli kareden iki taşı ayna anda isteyebilir mi? 8 7 6 5 4 3 2 1 a b c d e f g h

Vezir iki fili de görüyor. Cevap 6 Vezir iki fili de görüyor. 8 7 6 5 4 3 2 1 a b c d e f g h

iki taşı aynı anda istemek kazançlı bir plandır. Güvenli kareden iki taşı aynı anda istemek kazançlı bir plandır. Birini kaçarsa diğeri bizim olacak…

Alıştırma 7 Beyaz ile taş alınız. 8 7 6 5 4 3 2 1 a b c d e f g h

Diğer hamleler güvenli değil. Cevap 7 Diğer hamleler güvenli değil. 8 7 6 5 4 3 2 1 a b c d e f g h

Alıştırma 8 Beyaz ile taş alınız. 7 6 5 4 3 2 1 a b c d e f g h

Diğer hamleler güvenli değil. Cevap 8 Diğer hamleler güvenli değil. 8 7 6 5 4 3 2 1 a b c d e f g h

Alıştırma 9 Beyaz ile taş alınız. 8 7 6 5 4 3 2 1 a b c d e f g h

Diğer hamleler güvenli değil. Cevap 9 Diğer hamleler güvenli değil. 8 7 6 5 4 3 2 1 a b c d e f g h

sizden sonra oynayacağı hamleyi kontrol ediniz. Rakibinizin sizden sonra oynayacağı hamleyi kontrol ediniz. Taşınızın tehlikede olmadığından emin olmalısınız.

Şimdi arkadaşlarınızla, ailenizle veya öğretmeninizle oynayabileceğiniz dört farklı oyun oynayalım.

İlk oyunumuz Vezir av peşinde

Vezir ile tüm piyonları almaya çalışınız Vezir ile tüm piyonları almaya çalışınız. Siyahlar ise son sokağa çıkmaya çalışacak. 8 7 6 5 4 3 2 1 a b c d e f g h

Dikkatli olmalısınız. Siyah herhangi bir piyonunu son sokağa adım atarsa veya vezirinizi kaybederseniz oyun biter.

İkinci oyunumuz Şah av peşinde

Piyonlar yerinde kalacak, piyonu ilk alan taraf görevini tamamlar. 8 7 6 5 4 3 2 1 a b c d e f g h

Üçüncü oyunumuz Piyon yarışı

Herhangi bir piyonunu son sokağa ilk adım atan görevini tamamlar. 8 7 6 5 4 3 2 1 a b c d e f g h

Dördüncü oyunumuz Fil yakalamaca

20 hamle içinde fillerden birini alabilirsen oyunu kazanırsın. 8 7 6 5 4 3 2 1 a b c d e f g h

Dersimiz bitti, diğer dersleri ve alıştırmalarını çözerek pratik yapmayı unutmayınız. HOŞÇAKALIN…