Foundation of Human Communication Bölüm 9: GRUP VE TAKIM PERFORMANSINI ANLAMAK Bölüm Anahatları: Arkadaşlığın önemi Ailenin önemi İşarkadaşlarının önemi.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
KENDİNİ TANIMAK NEDİR ACABA?
Advertisements

ORİJİNAL YOGA SİSTEMİ İLE BAŞARIYA GİDEN YOL
ÖFKEYLE BAŞ ETME.
Sınavlar; Öğrenci ve Veliler
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ VELİ SUNUMU
SINAV KAYGISINDA ANNE BABANIN ROLÜ
SINAVLARA HAZIRLIKTA AİLELERİN DİKKAT ETMESİ GEREKEN HUSUSLAR.
DİNLEME KONUŞMA VE ELEŞTRİ ADABI
ÜMMÜHAN YAPAR ÖZEL GÜVENTAŞ LİSESİ P.D.R.
DUYGULARIN YÖNETİMİ.
KİMLİK GELİŞİMİ VE KENDİNİ KABUL
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ
ÖZEL ANTAKYA ATA İLKOKULU
ERGENLİK DÖNEMİNİN ZİHİNSEL, RUHSAL VE SOSYAL ÖZELLİKLERİ
İLETİŞİM.
Foundation of Human Communication
Meslek Nedir? Kişinin geçimini sağlamak üzere yapmış olduğu sürekli işe meslek denmektedir. Hayatımızda en önemli seçimlerden birisi de uygun bir meslek.
ÇOCUK EĞİTİMİNİN ANAHTARI: ÖZGÜVEN
TARTIŞMA YÖNTEMİ.
SINIF YÖNETİMİ ÇOCUK EĞİTİMİ “ÇOCUĞUN RUHSAL GELİŞİMİ”
REHBERLİK.
Örnek Olay Öğretim Yöntemi
TEOG VE TERCİH DANIŞMANLIĞI
ANNELER BABALAR/ÇOCUĞUNUZ SINAVA GİRİYOR …. Çocuklarımızı çok severken kişisel isteklerimizin, beklentilerimizin onlar için belki de aşırı bir yük olacağını.
Çoğu konuşma “katli” kasıtsız ve kalıcıdır Çünkü “KATİL” sorunun farkında bile değildir.
DEĞERLER EĞİTİMİ KUMKALE ORTAOKULU EKİM 2013.
Uzm.Psk.Dan.Sinem TARHAN
0-6 YAŞ GELİŞİM DÖNEMİ ÖZELLİKLERİ
B OŞ Z AMANLARı D EĞERLENDIRME. Çaba, enerji ve zamanı en ekonomik şekilde kullanmak istiyorsak bir programa bağlanmalıyız. Zamanı boşa geçirmek,yaşamı.
İLETİŞİM BECERİLERİ Dr. Fatma Nur Eneç Can.
TÜFAD İZMİR ŞUBESİ SERTİFİKASYON PROGRAMI – 2 GENÇLERDE YAŞ GRUPLARINA GÖRE TAKTİK ANTRENMANLAR “GENÇ MÜSABAKALARININ GELİŞİMİ” 01 Nisan 2013 – İZMİR Prof.
ERKEN ÇOCUKLUK ÖZEL EĞİTİMİ
ANNELER BABALAR/ÇOCUĞUNUZ SINAVA GİRİYOR …
ANNE BABA TUTUMLARI Karatay Rehberlik ve Araştırma Merkezi.
KONU: OKUMA ALIŞKANLIĞI
Hazırlayanlar Psk.Dan Nazan MUTLU Uzm.Psk.Dan Sinem TARHAN
EĞİTİM ÖĞRETİM YILI BAHAR DÖNEMİ AİLE EĞİTİM SEMİNERİ
SINAV KAYGISI.
MUSTAFA AY Rehber Öğretmen Ergenle iletişim kurmak neden bu kadar zor?Acaba ergenlerin bize mesajlarını iletmekte zorlanması da aynı nedenlerden kaynaklanıyor.
VELİ BİLGİLENDİRME SEMİNERİ’ ne HOŞGELDİNİZ
EĞİTİMDE AİLENİN ÖNEMİ
Okulumuzda rehberlik “Her zaman yapabileceğimiz bir şeyler olduğu inancından yolu çıkıyoruz”
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ VE OKULA UYUM
ERGENLİK DÖNEMİ A Y - 1 Ergenlik Çağı Ne Zamandır?
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ VELİ SUNUMU
ALAN TERCİHLERİ VE MESLEK SEÇİMİ
ERGENLİK DÖNEMİ VE ÖZELLİKLERİ
ÇOCUKLA KALİTELİ ZAMAN GEÇİRMEK
ERGENLİK ve PROBLEMLERİ
ERGENLİKTEKİ GELİŞİMİN DAVRANIŞLAR ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ
A.PAKSOY ANADOLU LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ
SBS - AİLELERE ÖNERİLERİMİZ ERHAN BUDAK (Psikolojik Danışman)
Kazanım 6. Üretime katkıda bulunma konusunda görüş oluşturur.
KİŞİLİK BOZUKLUKLARI VE GENÇLİK
KİŞİSEL GELİŞİM & İKY.
KİŞİLİK,SOSYAL, DUYGUSAL VE AHLAKSAL DEĞİŞİM
BÖLÜM 5 Birey, Toplum ve Başkaları: Sosyal Beceriler.
ERGENLİK DÖNEMİ PSİKOSOSYAL GELİŞME
Ailenin Çocuğun Başarısındaki Rolü ,Sağlıklı İletişim ve Aile Sağlığı
AİLE ŞİRKETLERİ Yapısı, Sorunlar ve Çözüm Yolları
Çocuklar niçin spor yapmalı? Spor büyüyen çocuğun fiziksel gelişiminin yanında psikolojik, sosyal yönden gelişimine katkıda bulunur.
ERGENLİK.
ERKEN ÇOCUKLUK ÖZEL EĞİTİMİ
ALAN TERCİHLERİ VE MESLEK SEÇİMİ
FATMA YILDIZ REHBER ÖĞRETMEN
ÖZGEÇMİŞ İŞ ARAMA MÜLAKAT İŞ HAYATI VİDEO KARİYER KAMPÜSTE ARA Ana SayfaAna Sayfa İş hayatı Etkili konuşmanın 7 yoluİş hayatı Etkili konuşmanın 7 yolu.
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Spor hareketleri dönemi
TEOG VE TERCİH DANIŞMANLIĞI
TEOG VE TERCİH DANIŞMANLIĞI
Sunum transkripti:

Foundation of Human Communication Bölüm 9: GRUP VE TAKIM PERFORMANSINI ANLAMAK Bölüm Anahatları: Arkadaşlığın önemi Ailenin önemi İşarkadaşlarının önemi İlişkilerin geliştirilemesinin kademeleri İlişkilerde gerilim İletişimdeki gerilimlerinin yönetimi

Foundation of Human Communication Kısım -8 -Beklentiler: 5 Temel iletişim kurallarının kişisel arkadaşlıklara,iş arkadaşlklarına,ve aile bireylerine uygulayabilmek. iletişim becerilerimizi iş yerindeki arkadaşlıklarımızda kritik durumlarda daha etkin olarak kullanmak, İlişkilerideki ilerlemenin beş kademesi nelerdir. Keza ilişkilerdeki kötüye gidişin 6 kademesi nelerdir. İlişkilerdi diyalektik ve gerilimin 3 önemli nedeni nelerdir. İletişimde var olan anlaşmazlıkların tanımı ve 8 çeşit olan sürtüşmelerin tanımı. Tipik kişisel çatışmalarda,Yüz-yüze gelmeden ve yüz yüze gelerek işbirliği yöntemleriyle anlaşmazlıkların yönetimini yapabilmek.

Kısım -8 : Foundation of Human Communication Bu hayatta sizi en çok ne mutlu eder? Bunu düşünmeden önce aşağıdaki sorulara vevap veriniz. Size gerçekten ne zevk verir? Bilgisayar ekranına bakmakmı?, Bir işde çalışmakmı? Çok satan bir kitabı okumakmı? Vidyoda oyun oynamakmı? Bir gazeteye yazı yazmakmı? Deniz keneraında veya dağda Yürüyüş yapmakmı? Şimdi bir tahmin yapalım. Belki bunlardan hiçbirisi değil.Belki bunlardan bir kaçı size bazen zevk verebilir veya bunları yapmaktan zevk alabilirsiniz.Diğer insanlarla veya sadece bir kişiyle bu zevki alabilirsiniz.Ancak,aile bireylerimiz,işdeki çalışma arkadaşlarımız bizim için son derecede önemlidir.

Chapter -8 : Foundation of Human Communication devam... Hepimizin bir ailesi vardır bu bir gerçektir.Fakat,her şeyiyle her yönden ideal veya fonksiyonel bir aile yoktur. Büyük yazar Tolstoy diyorki: mutlu aileler biribirine benzer.her mutsuz bir ailede kendi özelliği ile bir şekilde mutsuzdur.Ne kadar ideal olmasa da ailelerimiz bizim için son derecede hayati derecede önemlidir. Ve biz ailelerimizi hiçbir şey ile mukayese edemeyiz ve onlarla gurur duyarız.İnsanlar çalıştıkları işleri hakkında konuşurlar,en çok sevdikleri ve nasıl bir yerde çalışmak istediklerinini,iş arkadaşları hakkında konuşurlar,ve bu biz biliyoruz ki bu tür konuşmalar bize zevk verir ve bize mutluluk getirir.

Foundation of Human Communication Arkadaşlığın önemi: Aristonun bir arkadaş hakkındaki düşüncelerine bakalım.: “bir arkadaş iki ayrı vücutta bulunan ayni bir ruhtur.”herkes gibi bizde arkadaşımız severiz,oda bizi sever. Akadaşımıza güveniriz.iyi ve kötü anlarımızı paylaşırız.Birlikte eğlenir zevk alırız.arkadaşlar zor zamanlarda biribirlerine yardım ederler ve biribirlerine öz veride bulunurlar.Zorlukları birlikte aşarlar. Yapılan çalışmalar hayatımızdaki arkadaşlıkta 4 farklı devre olduğunu göstermektedir. -çocukluk devresi -genç kızlık / delikanlılık devresi -erişkinlik -yaşlılık devresi

Foundation of Human Communication …/ Normalde 2 yaşında konuşmaya başlarız,diğerleriyle ilgilenmeye ve oyun arkadaşlarımızı anlamaya başlarız.Bize yardım eden insanların ihtiyaçlarımıza cevap vermeye başladıklarını görürüz.İlk arkadaşlıklar zahiri olup daha çok kişi merkezlidir.Zira,tanışmalarımız kısa sürelidir ve ortak oyun oynarız.Büyüdükçe daha çok arkadaşlıklar “al-ver” şeklinde olmaya başlar. Gençlik çağında artık ailelerimizden uzaklaşmaya başlarız ve kendi arkadaşlarımızla daha yakın ilişkiler içine gireriz.Bu ilişkilerde mutlaka etkileniriz ve hayatımız artık şekillenmeye başlar. Olgunluk çağındaki arkadaşlıklar daha az sayıda da olsa önemlidir.

Foundation of Human Communication../ Araştırmacılar ortalama bir yetişkinin hayatında 10 ila 20 kadar sayıda arkadaşı olabileceğini,bunlardan 4-6 tanesinin yakın arkadaş olabileceğini,ve en fazla 1 veya iki tane çok samimi arkadaşlıklar olabileceğini belirtmektedirler. Son zamanlarda özellikle araştırmacılar ve basın organları tarafından belirtilen ve dikkat çeken “menfaate dayanan arkadaşlıklar” hızla görülmektedir.(FWBR) keza buna buluntu arkadaşlıkda denebilir..sekse dayalı ilişkiler bu tür ilişkilerin yaygınlaştığı görülmektedir.Son zamanlarda televizyon larda yayınlanan bazı filimler nedeniyle vede orada görüldüğü giibi dahada popüler hale gelmektedir. FWBR şeklindeki arkadaşlıklar daha çok üniversite öğrencileri arasında görülmektedir. İleri yaşlarda arkadaşlıklar çok daha önmelidir.Emekli olunduktan sonra insanların sosyal faaliyetlere ayıracak daha çok vakitleri olduğu için bu tür ilişkiler dahada gelişmektedir.

Foundation of Human Communication Arkadaşlıkların Güçlendirilmesi Dale Carneige “şayet kişisel olarak siz başkalarına ilgi gösterirseniz iki ayda yapacağınız arkadaşlıkların sayısı,iki yıl boyunca,sizin bekleyerek başkalarının sizinle ilgilenmesiyle yapacağınız arkadaşlıkların saysına eşit olduğun belirtiyor.”Bu husus çok önemlidir. Çekicilik potensiyel olarak arkadaşlık kurmak için ciddi bir avantajdır.Hatta bu daha ileri boyutlarda romantik bir birlikteliğe bile gidebilecek bir hususutur. Arkadaşlık, insanın kendisi hakkında farkında olmasıyla başlar. (principal 1).Arkadaşlıklar kurmak için iletişim şarttır. Prens 2 ve 3 e göre gerek verbal ve gereksede non verbal iletişim kurmak arkadaşlık kurmada en temel hususlardır.

Foundation of Human Communication Dinleme ve karşılık vermek iletişim becerisi için arkadaşlıkta önemlidir.(prensip 4) Muhtemelen dinlemek ve gerekli olan karşılık verebilmek iletişimde en önemli becerilerdir. Son olarak başkalarına karşı kendimizi adapte etmek ve uzun soluklu arkadaşlıklarımızın devamında önemli bir kademedir.(prens.5)

Foundation of Human Communication Ailenin Önemi Aile bireylerinin önemi kişiliklerin belirlenmesinde önemli bir etkiye sahiptir.Bazen bu etkileri azalmaya veya hatta ortandan kaldırmaya yöneliriz.Özellikle çocukluk devresinde ve genç lik çağında.Bu bir gerçektir. Aile hakkında akla gelen olgular: Baba-eve ekmek getiren,anne ise evde işleri yapan ve evi organize eden birey olarak görülür.

Foundation of Human Communication İşarkadaşlığının önemi: Normalde iş yerinde çalışma hayatında çalıştığımız zaman evde geçirdiğimiz zamandan daha çoktur.İşde arkadaşlarımızla daha çok zaman harcarız.Bu nedenle ilişkilerimiz bu sayede gelişir.30 sene öncesine göe şimdi %10 daha fazla çalışmaktayız.İşde başarılı olmanın becerisi tamamen ilişkilerin gelişmesi sayesinde daha bir iş verimliliği ve dolayısıyle şirkete katkısı artırılarak iş yerinin daha başarılı ve uzun süreli olmasına yardımcı olur.Her geçen sene iş daha iyi ve arzulanan nitelikte insanlar alınmaktadır.Bunun sebebi ise işe alınırken yapılan görüşmeler ve insan seçimleridir.Bu durumdan herkes mutlu olmaktadır.

Foundation of Human Communication İlişkilerin geliştirilmesindeki evreler. Bu birçok sebepten dolayı çok önemlidir. İlk evre-ilişkilerimizin ilk zamanlarında örneğin vücut dilimizi kullanmayız.Fakat ilerlemiş devrede insanlar hem verbal hemde non verbal iletişim modellerini uygulamaya koyarak dah iyi bir verimli iletişim kurabilirler.Normalde bu tür kademeler erken yaşlarda kullanılmazlar.ilişkiler sürekli değişir ve yeniden sorgulanabilir. Münasebeleri ve yakın ilişkilerin başlangıcını bir odanın zemini gibi düşünüp zeminden yukarıya doğru gittiçe tavana yaklaşılır.İşte ilişkide aynen bu durum gibi yukarı doğru yükseldikçe ilişkiler gelişir.Tavanda ise artık son noktaya gelinmiştir.Veya bir asansör gibi her katta durabilir.aşağı katta ilk tanışma ve ilişki kurulur.Katlar yükseldikçe ilişikilerde iyice mükemmele doğru gidecektir. pp.207

Foundation of Human Communication İlişkilerin gelişimindeki kademeler ve isimleri şekilde gösterilmiştir. Ayni şekilde ilişkilerin ters yönde düşüşe geçmeside yine şekilde gösterilmiştir. İlişkilerin yükselişe geçmesi kademeleri: -bir şahısla olan ilişkilerin başlangıcının fark edilmesi, -başlangıç evresi-ilişki kurmak istenilen şahıs ile temasa geçilir. -ilişklerin genişlemesi- ilişkiler derinleşir.sorular ve cevaplar vasıtasıyla daha çok bilgi alış verisi yapılır. -ilişkilerin ileri düzeye çıkması-daha çok birliktelik ve daha sıkı görüşmeler yakınlaşmalar,konuşmalar daha bir özelleşir. yakınlık-ilişkiler senkronize olur.verbal ve non verbal iletişimler yapılır.

Foundation of Human Communication Ayni şekilde ilişkilerin ters yönde düşüşe geçmesi de yine şekilde gösterilmiştir. İlişkilerin düşüşe geçmesi kademeleri: -partnerler arasında anlaşmazlıklar başlar,iletişim sınırlı olup gergindir.(turmoil) -durgunluk devresi-ilişkiler canlılığını kaybetmiştir.iletişim ve fiziksel temas azalmıştır.(stagnation) -ilişkilerin durması- ilişkiler iyice durgun olup taraflar biribirlerinden uzaklaşır.Artık bireysel konformasyonlar başlamıştır.(de-intensify) -ilişkilerin bireysel düzeye inmesi-taraflar artık bir arada yaşamazlar bir aile olarak.(individualization) ayrılık-separation-tarflar birbirlerini görmezdan gelir.ilişkiler mümkün olan en alt düzeye inmiştir.Bundan sonra son evre yani ilk başlangıca yani tarafllar biribirlerini tanımadan önceki hale dönüşür.

Foundation of Human Communication Anlaşmazlıkların yönetimi: Yaşadığımız dünyanın bir anlaşmazlıkların yumağı olduğu bir gerçektir.TV,gazeteler,talk şowlar,orta doğudaki durum,iranın nükleer durumu vs..rahatsız ediici bilgiler haberler. Kişiler arası anlaşmazlık: Her hangi bir konu hakkında kişilerin mutabık kalmaması.özellikle müşterek menfaatler söz konusu olunca veya tam tersi durumlar anlaşmazlıkla neticelenir. Anlaşmazlıkların çeşitleri: Yapıcı tür –kazan-kazan (win-win) durum söz konusu Yok edici türden anlaşmazlıklar olmak üzere.(win-lose)- kazan kaybey durumu söz konusudur.

Foundation of Human Communication Anlaşmazlık türleri: Gerald müller ve Mark steinberg anlaşmazlıkları sınıflandırmışlardır. -yalancı anlaşmazlıklar- anlama noksanlığından kaynaklanan anlaşmazlıklar -basit anlaşmazlıklar-tariflerin anlaşılmasından kaynaklanan anlaşmazlıklar. -ego’dan kaynaklanan anlaşmazlıklar -geri dönüşü olmayan anlaşmazlıklar (çözümü imkansız) Anlaşmak imkansızdır.dead issue. Anlaşmazlıklar güçlü olmaktan kaynaklanır.Tarflardan güçlü olan diğer tarafı istediği yönde zorlar.Temelinde güç yatan ilişkiler : Romantik ilişkiler-complementary relationships Simetrikal ilişkiler- her iki taraf biribirlerini kontrol eder. Parelel ilişkiler- güç sürekli yer değiştirir. Anlşamazlıklar –asertiv veya agresiv türden olabilir.

Foundation of Human Communication Assertiv anlaşmazlıklar –şahısların duyguları ve düşüncelerini göz önüne alarak yapılır. Agresiv anlaşmazlıklar-yukarıdakinin tam tersine olan anlaşmazlıklardır. Anlaşmazlıkların çözüm Modelleri: 1-yüzü yüze gelmeyerek anlaşmazlıkların çözümü -burada taraflardan birisi geri adım atar.anlaşmanın yollarını arar.Geri çekilir. 2-yüz yüze gelerek anlaşmazlıkları çözmek.Bu daha çok: kazan- kazan durumudur.tarafların her ikiside biri diğerinin hesabından karlı çıkar politikasının uygulamasıdır.kazan-kazan politiaksıdır. Koperativ model anlaşmazlıkların çözümü-bu is yukarıdakinin aksine kazan-kazan modelininden faydalanarak çözüm arar. Duyguların yönetimi: tarafların kızgınlık ve duygusallıktan kaynaklanan kaygılarını kontrol etmesidir.Duygusal durumdayken herhangi bir karar almaktan kaçınılır.Anlaşmazlıklar genelde amaç tan kaynaklanır.amaç burada taraflar arasında uyuşmazlık kaynağı olur.Bu nedenle amaçların açık tarif edilmesi önemlidir.what is our goal?

Foundation of Human Communication ANLAŞMAZLIKLARIN YÖNETME BECERİLERİ Yukarıda bahsedildiği üzere gerek yüz-yüze gelerek ve gerekse yüz- yüze gelmeden anlaşmazlıkların çözümü problemleri çözemeyebilir,veya sağlıklı uzun süreli bir ilişki kurulamayabilir. Beceriler daha öncede bahsedildiği gibi burada aşağıda sıralanmıştır. Özellikle duygusal yüklü anlaşmazlıkların çözümü kolay değildir.öyleki her türlü becerleriniz olsada bu yetersiz kalabilir.Bu nedenle kısa bir sürede aniden bunların ortadan kalkacağı beklenemez.bunların başında : Duyguların kontrol yönetimi: tarafların kızgınlık ve duygusallıktan kaynaklanan kaygılarını kontrol etmesidir.Duygusal durumdayken herhangi bir karar almaktan kaçınılır.Anlaşmazlıklar genelde amaç tan kaynaklanır.amaç burada taraflar arasında uyuşmazlık kaynağı olur.Bu nedenle amaçların açık tarif edilmesi önemlidir.what is our goal?

Foundation of Human Communication Yapıcı anlaşmazlıklar: taraflar bir araya gelip anlaşmazlık konusu olan meseleyi başka bir açıdan bakarak gözden geçirirler.Öyleki başlangıçda bilgiler olumsuz olsa bile. Yıkıcı anlaşmazlıklar:-bu tür anlaşmazlık bir hortum gibi ilişkilere zarar verir.anlaşmazlık belki küçük bir konu üzerine çıkmış olabilir.Olay birden kontrolden çıkabilir.kazan –kazan durumunu bir anda –kazan-kaybet durumuna çekebilir.taraflar neticen memnun kalmayabilirler.

Foundation of Human Communication