BAŞARILI EBEVEYNLİK EĞİTİMİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
AİLELERİN EĞİTİM SÜRECİNE KATILIM ÇALIŞMALARI
Advertisements

ÖZEL ENVAR ilköğretim okulu
SİLVAN İMAM LİSESİ FAHRETTİN KAYA
Aşırı Sınav Kaygısı Yard.Doç.Dr.M.Zeki ILGAR
EĞİTİM BAŞARISINI ARTTIRMADA ANNE BABANIN ROLÜ
ÖZGÜVEN.
Değerler Eğitimi Özgüven.
GENÇLERDE ÖZGÜVEN GELİŞİMİ.
Psikolojik Danışman Ayçin YILMAZ
AİLE EĞİTİM SUNUSU 5.
ETKİN İLETİŞİM BECERİLERİ GELİŞTİRME
AŞIRI SINAV KAYGISI.
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM PROGRAMLARINA AİLE KATILIMININ ÖNEMİ
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ
KONUŞMAYI BAŞLATMA VE SÜRDÜRME AMAÇ: Sözel İletişimi başlatabilme ve sürdürebilme DÜZEY: 2. Sınıf ve üstü SÜRE: 45 Dakika MATERYAL:
Sınav ve Ders Başarısında
İLETİŞİM & HASTA MEMNUNİYETİ
ÇOCUK EĞİTİMİNİN ANAHTARI: ÖZGÜVEN
ANNE-BABA ÇOCUK İLETİŞİMİ
ERGENLİK DÖNEMİ GELİŞİM ÖZELLİKLERİ ve AİLE İÇİ İLİŞKİLER
HALKALI GÜNEŞ ORTA OKULU
ÇOCUKLARIMIZI NASIL KORURUZ
ÇOCUKLARIMIZIN EVDEKİ ÇELIŞMALARINA NASIL YARDIMCI OLABİLİRİZ ?
Aile eğitimi.
ANNELER BABALAR/ÇOCUĞUNUZ SINAVA GİRİYOR …. Çocuklarımızı çok severken kişisel isteklerimizin, beklentilerimizin onlar için belki de aşırı bir yük olacağını.
TAHSİN YENTUR İLKOKULU
AİLE TUTUMLARI VE ÇOCUĞU ANLAMAK REHBERLİK SERVİSİ
Farklılıklara Saygı.
Onları sevdiğinizi ve onların iyiliğini kendi iyiliğiniz kadar önemli olduğuna ilişkin açık bir mesaj verebilirsiniz.
YARDIM ETME Amaç : Öğrencilerin yardım etme duygularının geliştirilmesi Düzey : 1. sınıf ve üstü Materyal: Yazı tahtası,kalem,fon kağıdı Süre.
AİLENİN OKUL BAŞARISINA KATKISI
İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
AİLE EĞİTİMİ GÜZ DÖNEMİ SEMİNERLERİ…
7-19 YAŞ AİLE EĞİTİMİ.
KENDİMİ TANIYORUM Kazanım: Kendini tanımanın ders seçimindeki önemini fark eder. 9. Sınıf 74 nolu kazanım etkinliği.
ANNELER BABALAR/ÇOCUĞUNUZ SINAVA GİRİYOR …
ANNE BABA TUTUMLARI Karatay Rehberlik ve Araştırma Merkezi.
KONU: OKUMA ALIŞKANLIĞI
SINAV KAYGISINI NASIL YENERİZ ?
OKUL BAŞARISIZLIĞI.
SINAV KAYGISI.
İLETİŞİM BECERİLERİ.
ÇOCUĞUN OKULA UYUM BAŞARISINI ARTTIRMAK İÇİN VELİYE DÜŞEN GÖREVLER
EĞİTİMDE AİLENİN ÖNEMİ
ANNE-BABALARA ÇOCUKLARININ OKUL BAŞARISI İÇİN TAKTİKLER
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ VE OKULA UYUM
ALAN TERCİHLERİ VE MESLEK SEÇİMİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA.
ERGENLİK DÖNEMİ VE GENÇLERLE İLİŞKİLER
Verimli Ders Çalışma Teknikleri MEHMET EKİCİ
Mentör Öğretmenlik.
KAYGI NEDİR. Büyük felaketler büyük insanların yetiştiği okuldur
ŞEHİT ALBAY İBRAHİM KARAOĞLANOĞLU ORTAOKULU
SBS - AİLELERE ÖNERİLERİMİZ ERHAN BUDAK (Psikolojik Danışman)
SINAV KAYGISI. SINAV KAYGISI NEDİR? Sınav kaygısı,sınav öncesinde başlayan Sınav kaygısı,sınav öncesinde başlayan farklı,fiziksel ve psikolojik tepkilerle.
SINAV KAYGISI KONUSUNDA VELİLERE ÖNERİLER
KİŞİSEL GELİŞİM & İKY.
DİĞER TUTUMLAR.
AİLE İÇİ İLETİŞİM VE OKUL BAŞARISI SEMİNERİ HOŞGELDİNİZ FİLİZ OBUZ ERDOĞAN REHBER ÖĞRETMEN.
ŞAHİNBEY REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ REHBER ÖĞRETMEN SEDA SEZER
Ailenin Çocuğun Başarısındaki Rolü ,Sağlıklı İletişim ve Aile Sağlığı
REHBERLİK SERVİSİ Kübra KARAKALE. “ REHBERLİK SERVİSİ ” NEDİR? Rehberlik servisinde öğrencilerimize çalışmalar ve etkinlikler yapılır. Öğrencilerin gelişim.
OLUMLU DÜŞÜNCE NEDİR? Hayatın her alanında, bizi her konuda etkileyen aslında bizim olaylara nasıl baktığımızdır. Şunu unutmamak gerekir ki; meydana.
ANA BABA OKULU-II ÖZEL OĞUZ FEN BİLİMLERİ TEMEL LİSESİ.
Aile Katılımı Nedir? Çocuğun gelişimi hakkında anne babaları bilgilendirme. Anne babalara duygusal destek sağlama. Çocuklarına öğretmenlik ve rehberlik.
UZMANLAR YUVA AİLE EĞİTİMİ 2 ÇOCUKLA İLETİŞİM 1.
ANNE-BABALARA ÇOCUKLARININ OKUL BAŞARISI İÇİN TAKTİKLER
ALTIN KURALLARLA GÜVENDEYİM
KİŞİSEL / SOSYAL REHBERLİK
Sunum transkripti:

BAŞARILI EBEVEYNLİK EĞİTİMİ HOŞGELDİNİZ

Amaç: Duygusal ve fiziksel açıdan sağlıklı çocuklar yetiştirme konusunda anne - babalara destek olmak, Anne-babaların, yaşanan ya da yaşanabilecek güçlükler, karşılaşılan engeller ile ilgili başetme becerilerinin gelişmesini sağlamak, Anne-babalara, çocuk gelişim süreçleri hakkında sağlıklı bilgiler sunmak. Anne-babaların eğitim sürecinin içine etkin olarak katılımını sağlamak.

Başarılı Ebeveynlik Eğitimi

SEMİNERLER Öğrenme Yöntemleri ve Çoklu Zeka, Öğrenme Güçlükleri, Anne-Baba Tutumları Ergenlik Dönemi Özellikleri

WORKSHOP Özgüvenli Çocuk yetiştirmek Çocuğunuzla Doğru İletişim Kurma Yolları Okul Başarısı Bir Takım İşidir (iki bölüm) Tek Ebeveynli Aileler (iki bölüm) Aile içi Disiplin

Workshoplar: 5 kitapçık ve video kasetlerden oluşan, 20 yılı aşkın bir süredir Amerika Birleşik Devletleri’nde Rehber Öğretmen olarak görev yapan Barbara Lynn Taylor tarafından hazırlanmış program kaynak alınarak ve kültürel yapımıza, okulumuzun veli profiline uygun hale getirilerek hazırlanmıştır.

Çalışmalar hazırlanırken: okulun veli profili , velilerin genel tutumları , yaşanan ortak sorunlar, velilerle öğrencilerin gereksinimleri göz önüne alınmıştır.

WORKSHOP HER OTURUM SÜRE: 2 saat ÇALIŞMALAR: Konu başlığı ile ilgili beyin fırtınası yapılarak konuya ısınma Video kasetin farklı bölümlerinin izlenmesi Her bölüm ile ilgili paylaşımlar Kişisel deneyimlerin paylaşılması Gerçek yaşamdan örnekler verilmesi Dramatizasyon HEDEF: Katılımcıların konu ile ilgili bilgilerinin ve kendi davranışları ile ilgili farkındalıklarının artması. Davranış değişikliğinin gerçekleşmesi.

“ÖZ GÜVENLİ ÇOCUK YETİŞTİRME” ÖRNEK WORKSHOP “ÖZ GÜVENLİ ÇOCUK YETİŞTİRME”

Katılımcılar dört–beş kişilik gruplar halinde masalara oturtulur. Masalarda kalem, silgi, kalemtraş gibi çalışma sırasında kullanabilecekleri malzemeler bulunur. Katılımcılara On Öneri, Kişisel Plan ve Çocuk Eğitimi ile ilgili önerilen kitaplar listesinden oluşan birer dosya verilir.

Açılış konuşması sırasında: AÇILIŞ KONUŞMASI Açılış konuşması sırasında: Çalışmanın amacı ve uygulama basamakları ile ilgili bilgi verilir. Çalışma sırasında kişisel paylaşımlar gerçekleşeceği için , grup içi çalışmanın gizliliği olduğu ve konuşulanların çalışma dışındaki kişilerle paylaşılmaması gerektiği vurgulanır.

GELECEĞİ HAYAL ETME Katılımcılara ,“ Şimdi, 25 yıl sonrasını gözünüzün önüne getirmenizi istiyoruz. 25 yıl sonra çocuklarınızın ne yapıyor, nasıl bir yaşam sürüyor olmasını istiyorsunuz?” sorusu yöneltilir. Tahtaya aşağıdaki başlıklar yazılır ve katılımcıların verdiği cevaplar bu başlıklar altında gruplandırılır: Özel yaşam Meslek yaşamı Eğitim Kişilik özellikleri Sağlık vb. Verilen cevaplar, “özgüven” kavramı ile birleştirilmeye çalışılır. Örnek: Başarılı iş adamı cevabı geldiyse, bunun için ne tür kişilik özellikleri gerekli diye sorulur.

Aşağıdaki paragraf yüksek sesle okunur: “ Başarılı anne-babalık, çocukların fiziksel gereksinimlerini karşılamaktan daha fazlasıdır. Başarılı ebeveynlik, onların kişilik gelişimlerine ve yaşamdaki başarılarına katkıda bulunmaktır. Çocuklarınızın sağlıklı kişilik gelişimlerinin ve yaşamdaki başarılarının temelinde kendileri ile ilgili duygu ve düşünceleri yani ÖZGÜVENLERİ yatar. Biz ebeveynler de bu özgüvenin gelişmesinde en etkili role sahip kişileriz. “

“Şimdi çocuklarımızın bugünkü durumunu gözümüzün önüne getirelim “Şimdi çocuklarımızın bugünkü durumunu gözümüzün önüne getirelim. Özgüvenleri olduğuna dair ipuçları veriyorlar mı? Zaman zaman onların özgüvenleri konusunda endişeye kapıldığımız oluyor mu? Zaman zaman onların özgüvenlerini zedeleyici davranışlarda bulunuyor muyuz? Elbette davranıyoruz. Hiçbirimiz mükemmel değiliz ve olmamız da gerekmiyor. Ama anne-babalık becerilerimizi geliştirebilir ve çocuklarımızın özgüvenli yetişmeleri konusunda onlara yardımcı olabiliriz.”

KİŞİSEL PLANIN ANLATILMASI Katılımcılara dosyalarında yer alan “Kişisel Plan” lara bu çalışma sırasında akıllarına gelen fikirleri not etmeleri söylenir.. Sol kolona zaten iyi yaptıkları şeyleri, sağ kolona ise yapmayı düşündükleri şeyleri yazmaları gerektiği açıklanır.

KİŞİSEL PLAN Zaten iyi yaptıklarım Denemek istediklerim ................................. ................................. ................................ .................................

VİDEO KASETİN İZLENMESİ ÖNCESİ HAZIRLIK Katılımcılara aşağıdaki yönerge verilir: “Video kaseti izlerken lütfen şunu aklınızdan çıkartmayın. Hepimiz insanız, herşeyi mükemmel yapmamız mümkün olmayabilir. Önemli olan neleri doğru yaptığımızı fark etmek ve daha neler yapabileceğimizi keşfetmek. Eğer ebeveynlik maceramız ile ilgili yeni yöntemler keşfeder ve bunları denersek hem çocuklarımıza yardımcı olabilir, hem de onlara yardım ettiğimiz için kendimizi daha iyi hissederiz.” Katılımcılara video da verilecek öneriler “On Öneri” dağıtılır ve bu listenin onlarda kalacağı video sırasında not almalarına gerek olmadığı açıklanır.

VİDEO KASETİN İLK DÖRT DAKİKASI İZLENİR.

ÖZ GÜVENLİ KİŞİNİN ÖZELLİKLERİ Katılımcılara aşağıdaki sorular yöneltilir. - Sizce özgüvenli bir çocuk hangi özelliklere sahiptir? - Utangaç olup öz güveni yüksek çocuk var mıdır? - Yalnızca öz güveni yüksek çocuklar mı grup içinde soru sorar ya da cevap vermeye gönüllüdür? - Yukarıda saydığımız özellikleri taşımasına rağmen kendinden memnun olmayan çocuk olabilir mi?

Katılımcılara, “Unutmayalım ki her çocuk birbirinden farklıdır Katılımcılara, “Unutmayalım ki her çocuk birbirinden farklıdır. İzlediğimiz videoda verilen özellikler araştırmalara dayanıyor ve günümüzün genel görüşünü yansıtıyor. Ancak bunlar yine de kesin doğrular olmayabilir, unutmayın her birey birbirinden çok farklıdır. “ mesajı verilir. Katılımcılardan kendi çocuklarını düşünmeleri ve onların öz güvenleri olup olmadığını nasıl anlayabilecekleri sorulur. Bu noktada eğer veliler kendilerini rahat hissediyorlarsa çocuklarında gözledikleri özellikler üzerine bir paylaşım yapılabilir.

AZARLAMAK ÇOCUĞUMUZ ÜZERİNDE NASIL ETKİ YARATIR? Videoda yer alan “küçük erkek çocuğa bağırılan siyah-beyaz sahne” ile ilgili düşünceleri sorulur. Aşağıdaki sorular yöneltilerek paylaşım başlatılır: - Bağırmak çocuğunuzun beğenmediğiniz davranışını değiştirir mi? - Bağırmak çocuğunuzda nasıl bir duygu uyandırır? - Bu sahnede kendinizi nasıl hissettiniz? - Bu her hangi birinize kendi çocukluğunu hatırlattı mı?

KASETİN 2. BÖLÜMÜNÜN İZLENMESİ Videonun ikinci kısmı 10 öneriden oluşmaktadır. Katılımcılara bu önerilerin ellerindeki dosyalarda yer aldığı ve her öneri izlendikten sonra kaseti durdurarak, bu konu üzerinde duygu ve düşüncelerin paylaşılacağı açıklanır.

ÇOCUKLARINIZIN ÖZGÜVENİNİ GELİŞTİRMEK İÇİN ON ÖNERİ KENDİ ÖZGÜVENİNİZ ÜZERİNDE ÇALIŞIN AMACA YÖNELİK ÇABALARI ÖVÜN HER ÇOCUĞU FARKLI BİR BİREY OLARAK ANLAYIN VE DEĞER VERİN BAŞARIYI HİSSEDEBİLMESİ İÇİN ÇOCUĞUNUZA OLANAK SAĞLAYIN ÇOCUKLARINIZA KARAR VERMELERİ İÇİN İZİN VERİN

DÜZELTME YAPMAK GEREKTİĞİNDE, OLUMLU BİR ŞEKİLDE YAPIN ÖVÜN ANCAK YARGILAMAYIN ÇOCUKLARINIZIN KENDİLERİNİ SEVİLEBİLİR VE KAPASİTELİ HİSSETMELERİ İÇİN YARDIMCI OLUN ETKİLİ İLETİŞİM SAĞLAYIN ONLARI İYİ OLDUKLARINDA YAKALAYIN

HER ÖNERİ İÇİN: KASETİN İLGİLİ BÖLÜMÜ İZLENİR. VELİLERE YÖNLENDİRİCİ SORULAR SORULUR. BU ÖNERİLERİ GERÇEKLEŞTİRİP GERÇEKLEŞTİRMEDİKLERİ,GEREKLİ OLUP OLMADIKLARI ÜZERİNDE KONUŞULUR. ÖNERİLER İLE İLGİLİ KİŞİSEL PLANLARINA NOT ALMALARI İSTENİR.

KATILIMCILARA ÜÇ FARKLI SENARYO VERİLİR VE GÖNÜLLÜLER BU SENARYOLARI SAHNEDE CANLANDIRIRLAR. CANLANDIRMA SIRASINDA NELER YAŞANDIĞI KONUSUNDA KONUŞULUR.

ÖRNEK SENARYO: Anne, mutfağa girdiğinde küçük kızının kendi başına kahvaltı hazırlayıp, yemekte olduğunu görür. Ancak mutfak çok dağılmış, adeta savaş alanına dönmüştür. İşe yetişmeye çalışan anne bu manzara karşısında kendini tutamaz ve bağırmaya başlar: - Bu mutfağın hali ne? Sen, ne yaptığını sanıyorsun? Kendi başına kahvaltı hazırlayabileceğini kim söyledi........ -Ama anne.............. -Yeter artık, bıktım senden..... hep böyle düşüncesizsin....... aynı babana benziyorsun....... sadece kendi isteklerin önemli hiç biriniz beni düşünmüyorsunuz........ ben mutfağı bu halde bırakıp nasıl işe gideceğim? -Çocuk, kahvaltısını yarım bırakır ve ağlayarak mutfağı terk eder.

SONUÇ: Sonuç bölümünde velilere aşağıdaki yönergeler verilir: Çalışma sırasında size sunulan önerilerden bazılarını veya hepsini gözden geçirdiniz ve kişisel plan üzerinde kendiniz veya çocuğunuzla ilgili notlar aldınız. Önce kağıdınızın sol üst köşesindeki ‘Zaten iyi yaptıklarım’ başlığına bakın. Sıralamış olduğunuz her madde için kendinizi tebrik edin. Şimdi sağ taraftaki denemek istediğiniz fikirlere göz atın. Hiçbirimiz bir seferde çok fazla değişiklikler yapamayız, bu yüzden bir dakikanızı ayırarak öncelik sırası yapın.

Eve gittiğinizde bu listenizi buzdolabının üzerine veya banyo aynasının üzerine koyun. Her sabah bu listeye bakın, o gün için bir maddeyi hedef seçin ve kendinize bu hedef üzerinde çalışmak için söz verin. “Başarılı ebeveyn olmanın tadını çıkaracağınızı umuyoruz!” dileği ile çalışma sonlandırılır.