Websiteniz Nasıl Daha Yapışkan Olur ? Murat Babadağ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
E-posta Forum Sohbet Sesli Görüntülü Konferans
Advertisements

ÜNİVERSİTE WEB SAYFALARINDA YER ALMASI GEREKEN ÖZELLİKLER
Websitelerinde Standartlar Açısından Dikkat Edilmesi Gereken Noktalar 1 Websitelerinde Standartlar Açısından Dikkat Edilmesi Gereken Noktalar Eser SAHiLLiOĞLU.tr.
E-TİCARET SATIŞ SİTELERİ. E-TİCARET “Doğrudan fiziksel bağlantı kurmaya ya da fiziksel değiş tokuş işlemine gerek kalmadan tarafların elektronik olarak.
E-Posta Hesapları ve Anında Mesajlaşma Yazılımları
Bir hedefi ve amacı olan bir bilgi sunumudur.
İçerik Yönetim Sistemi (CMS)
ÇOKLU ORTAM UYGULAMALARINDA GÖRSELTASARIM.
Görsel Tasarım İlkeleri
Doç.Dr. Kürşat Çağıltay ODTÜ
YZM Yazılım Doğrulama ve Geçerlileme
SANAT ÜRÜNLERİ ONLİNE SATIŞ SİTESİ
Web Tasarım Maliyeti Bir web sitesine sahip olmak için üç tür ödeme yapılır. 1. Web sitesinin ismi (domain name) için yapılan ödeme. 2. Web sitesinin barındırılması.
Okul Web Sitesi Yönetim Paneli
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
Bilgi Yönetimi İnternete Dayalı Önlisans Programı TBD 21. Türkiye Bilişim Kurultayı, 6 Ekim 2004, Ankara Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi.
END3061 SİSTEM ANALİZİ VE MÜHENDİSLİĞİ
Etkili Sunumlar İçin Dikkat Edilmesi Gereken Kurallar
Yaşar Tonta, İrem Soydal 2. Uluslararası Değişen Dünyada Bilgi Yönetimi Sempozyumu,22-24 Eylül 2010, Ankara Hacettepe Üniversitesi Bilgi ve Belge Yönetimi.
Site Türleri ve Yapıları
Pratik kullanım rehberi elektronik dergileri. Hoş Geldiniz! IOP Elektronik Dergiler Rehberi İletişim için İçindekiler journals.iop.org 2 journals.iop.org.
Çağlar AKGÖZ WEB SAYFALARININ DEĞERLENDİRİLMESİ.
Web Tasarımı Nedir?.
KREA Direct the future is direct. Profile uygun makaleler web sitesinden alındı Sitede en son tıkladığı ürüne ait kampanya bilgisi Profile uygun ürün.
E-Posta Nedir?.
BLOGLAR ARACILIĞIYLA Pazarlama SEDAT BAŞDAĞ. Kelimenin ilk oluşumu, "Web" ve "Log" kelimelerinin birleşmesinden oluşmuş, “Weblog” olarak isimlendirilmiştir.
Web Sitesi Hazırlama.
İNSAN BİLGİSAYAR ETKİLEŞİMİ
ANKOS 3. ULUSLARARASI TOPLANTISI 6-7 HAZIRAN 2003 ANKARA.
İnternet. İnternet...  dünya çapında bir bilgisayar ağı  bilgi süper otoyolu (information super highway)
GLOBALCV İŞTESOSYAL PROJESİ İLE ARADIĞINIZ ADAYA ULAŞIR Türkiye’nin ilk sosyal kariyer sitesi İŞTESOSYAL ve en güncel dataya sahip portalı GLOBALCV ’nin.
BÖLÜM 6.
E-Posta Hesapları ve Anında Mesajlaşma Yazılımları
Boğaziçi Üniversitesi Web Site Tasarım Çalışması
ÖĞRENME NESNELERİ (LEARNING OBJECTS)
PORTFOLYO KÜBRA SANCAK.
E- Ticaret Altyapısı.
Genel Bakış IEU Web Sitesi Genel Yapısı İDARİ YAPI VE AKADEMİK YAPI İÇİN YAKLAŞIMLAR... YÖNETİM SİSTEMİ ORGANİZASYON EK: SPAW EDİTÖR.
Dokuz Eylül Üniversitesi Web Sitesi Projesi 2009.
KOBİ’LERE YÖNELİK TEMEL İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ EĞİTİMİ İÇİN
33 CHAPTER TEMEL UYGULAMA YAZILIMLARI. © 2005 The McGraw-Hill Companies, Inc. All Rights Reserved. 3-2 Uygulama Yazılımları Temel Uygulamalar Genel amaçlı.
Fatih Karaokur - Computer Teacher
İnternet Nedir Bilgisayar Ağları Ağ Çeşitleri
Sosyal medya pazarlamasında adımlar: – Müşterileri dinlemek – Uygun sosyal medya platformuna üye olmak – Sektörle ilgili topluluklara katılmak – Kendi.
Sosyal Medya Kişilerin internet üzerinde birbirleriyle yaptığı diyaloglar ve paylaşımlar bütünüdür.  Zaman ve mekân sınırlaması olmadan (mobil tabanlı),
Yenilik ve Yeni Ürün Altunışık-Özdemir-Torlak.
Tüketici davranışlarını etkileyen faktörler:
Elektronik pazarlama: – internetin kar yaratmak amacıyla kullanılması – birçok aşamayı ortadan kaldırmakta – daha hızlı ve daha düşük maliyetli –
SOSYAL MEDYANIN ETKİSİ - KOZMETİK ÜRÜNLERİN SATIN ALINMASINDA BİR UYGULAMA Danışman Unvan İsim Öğrenci İsim, Numara.
Arama BBY256 Bilgi Mimarisi. Bulmak için Tasarım Farklı bilgi arama modelleri İnsanların bilgi arama davranışları Bu davranışların öğrenilmesi.
Teknolojinin BAD etkisi Nazan Özenç Uçak.  Tek bir alanda davranışların izlenmesi kolay  Bilgi kullanımı, içselleştirme, bilgi yönetiminin araştırılması.
Temel Bilgiler İlgili Çalışmalar Araştırmanın Yöntemi Bulgu ve Sonuçlar Araştırmanın Kısıtları ve Gelecek Çalışmalar.
İnternet Nedir Bilgisayar Ağları Ağ Çeşitleri
YAZILIM DEĞERLENDİRME
ANKARA ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ SOSYAL HİZMET BÖLÜMÜ
UYGULAMALI BİLİMLER FAKÜLTESİ PAZARLAMA BÖLÜMÜ
SOSYAL MEDYA.
E-posta Forum Sohbet Sesli Görüntülü Konferans
E-posta Forum Sohbet Sesli Görüntülü Konferans
E-posta Forum Sohbet Sesli Görüntülü Konferans
E-posta Forum Sohbet Sesli Görüntülü Konferans
E-posta Forum Sohbet Sesli Görüntülü Konferans
Ocak, 2013 Akdeniz Üniversitesi
Pratik kullanım rehberi
Öğretim Yazılımı Tasarımı Rehberi
Bu sununun aynısını (Animasyonlar vb
Sigorta Acente Mobil Uygulaması
Web Tasarımı Nedir?.
Şirket Broşürünüz Burası misyon bildirimi için uygun bir yer
Sunum transkripti:

Websiteniz Nasıl Daha Yapışkan Olur ? Murat Babadağ

WEB SİTELERİ Teknolojinin yenilenerek eskidiği çağımızda  Başvuru kaynağı : ilginç, göze hoş görünen  Rekabet : artık web siteleri arasında…  İşlevsellik ve Sanat  Kullanılabilirlik = müşteri  Sayfa stoğu  En önemli ürün  Sayfa sayıları sürekli artar…

SEMİNER YAPISI Bu bildiri de:  Web sitesi yapışkanlık oranı  Artırma yöntemleri  Her tür kurum için geçerli olması  Yapışkanlık ile bağımlılık arasındaki ilişki incelenmiştir. Akademik bilgi tarama yöntemi kullanılmıştır

YAPIŞKANLIK NEDİR ? “Kullanıcıları tercihlerinden dolayı ödüllendirmek, almaya geldikleri şeyi vermek, belli bir süre daha site içinde gezinmeleri için ikna etmek ve en kısa süre içinde tekrar gelmelerini sağlanmaktır.” “Kullanıcıları tercihlerinden dolayı ödüllendirmek, almaya geldikleri şeyi vermek, belli bir süre daha site içinde gezinmeleri için ikna etmek ve en kısa süre içinde tekrar gelmelerini sağlanmaktır.” (Zell, 1999) (Zell, 1999)

YAPIŞKANLIK NEDİR ? Kullanıcıcısına en fazla değer sunan en yapışkandır.

YAPIŞKANLIK GÖSTERGELERİ  Ziyaret sıklığı  Ziyaret derinliği  Ziyaret için harcanan süre Amaç : Sıklık, derinlik, süreyi artırmaktır.

YAPIŞKANLIK GÖSTERGELERİ  Yapışkan site kullanıcıyı bağlar.  Kendisini tekrar ziyaret ettirir.  İçerik dikkati çekmelidir  Yapışkanlık oranı = kullanım süresi  Yapışkanlık oranı = kullanım verimi  Alternatif web sitelerinin sayısı çoktur  Kullanıcıyı tutmak güçtür

WEB SİTELERİNDE Kİ TEMEL YANLIŞLAR  İletişimden çok broşur olarak tasarlamak  Kullanıcının ihtiyaçlarına göre yapılandırmamak  Sadece kurumun yansıtılması  Sayfa tasarımlarını en mükemmel kullanıcıya göre yapılması  Acemi kullanıcıların göz önüne alınmaması  İçeriği doğrusal ve her zaman hazırlandığı şekilde belirlemek  Değişimlere açık olmamak  Linklerin düzgün ve doğru çalışıp çalışmadığını kontrol etmemek

WEB SİTELERİNDE Kİ TEMEL YANLIŞLAR  Giriş noktalarını iyi belirleyememek  Bilginin zor bulunması  “En Sık Sorulan Sorular” bölümünün bulunmaması

YAPIŞKANLIK DEGİŞKENLERİ Cazibe  Amaç kullanıcıyı sadece belli zamanlarda siteye çekmek değildir  Kullanıcıyı sitede daha çok kalmaya ve zaman harcamaya teşvik etmektir  Web sitesindeki içeriğin cazibesi yüksek olmalıdır

YAPIŞKANLIK DEĞİŞKENLERİ Basitlik  Kullanım sadeliği  Kullanıcıya kolaylık  Tasarımdan çok içerik  Farklı platformlarda çalışabilirlik  Eski browser üstünde çalışabilirlik  Gezinim basitliği  Site haritasının kullanılabilirliği  Hatırlamaktan çok tanımak….

YAPIŞKANLIK DEĞİŞKENLERİ Sadakat  Kullanıcı bağlılığı  Kullanıcının tekrar geri gelmesi  Duygusal yön  Sadakat eksikliğinin sebepleri incelenmeli  Alternatif sitelere gitme olasılığı en aza indirilmeli  İlk izlenimin güçlü olması şarttır

YAPIŞKANLIK DEĞİŞKENLERİ Yükleme Hızı  En kötüsü yavaşlıktır  En önemli özellik hızdır  Temel sebep : soru formları, gereksiz grafikler, yüklemesi yavaş sayfalar, fotoğraflar…  Yükleme oranını gösteren kutu  30 saniye kuralı  En iyi web site = en hızlı web site

YAPIŞKANLIK DEĞİŞKENLERİ Tasarım  Görünüm  Yüksek kalite  Kullanıcıya uygunluk  Okunabilirlik (gözü yormamak)  Okuma yükü  Tasarımın pazarlama yönü  Sıradanlıktan uzak olmak

YAPIŞKANLIK DEĞİŞKENLERİ Tasarım  Renk faktörü  Kullanıcının okuma yükü  Ekran ve kağıt farklılığı  İmaj ve resimlerin durağanlığı  Dolaşım kolaylığı  Tutarlılık

YAPIŞKANLIK DEĞİŞKENLERİ Ana Sayfa 3 Temel Özellik:  Rehber  Güncel haberler  Promosyonlar ve arama kolaylığı

YAPIŞKANLIK DEĞİŞKENLERİ Ana Sayfa  Sorunları cözmeye yardımcı  Anlamlı, temiz görünüm, mantıklı fotoğraflar, grafikler  Sofistike imaj  Asla ana giriş noktası olarak düşünülmemeli  Derin linkler kullanmaya elverişli bir yapı  Bir ekran boyutunda taşmamalıdır

YAPIŞKANLIK İŞLEVLERİ Bağlam  Estetik ve işlevsel yönü  Kurumun amaçlarına uygunluk (renkler,grafikler…) (renkler,grafikler…)  Ayırt edici görünüm  Yüksek işlevsel yön

YAPIŞKANLIK İŞLEVLERİ Bağlam  Sürprizler  Özgün, kısa web metni  Web ekonomisi = dikkat çekmek  Kullanıcı zamanını iyi kullanmak

YAPIŞKANLIK İŞLEVLERİ İçerik  Sadakatı artıran unsurların en önemlisi  Hedef kitle tarafından kolay anlaşılan  Kullanıcıyı bilmek şarttır  Kelimelerin tonu buna göre ayarlanmalıdır  Rakip web sitelerinin analizi  Cevaba en kısa sürede erişim

YAPIŞKANLIK İŞLEVLERİ İçerik  Yanıltıcı olmamalıdır  Niche web siteleri daha yapışkandır  Rakiplerden farklı bir değer sunabilmeli  Kişiselleştirilmiş içerik  Kontrol kullanıcıda olmalıdır  Bilginin kullanım tarihi  Yararlı linkler

YAPIŞKANLIK İŞLEVLERİ Haberleşme  Kullanıcıya cevap verebilme yeteneği  Beklentileri öğrenme yöntemi  Daha sık ziyareti sağlar  “Temas Kur” düğmesi

YAPIŞKANLIK İŞLEVLERİ Haberleşme  Hızlı gönderilen soru hızlı cevaplandırılmalıdır  Güçlü arka ofis hizmeti  Elektronik posta hizmetine erişim sağlanmalıdır

YAPIŞKANLIK İŞLEVLERİ Topluluk  Kendisine benzer kullanıcılarla olan iletişim  Sadakatin artması  Sanal dünyaya yakınlık  Daha çok zamanın harcanması  Web tabanlı sohbet odaları, web tabanlı forumlar, misafir ziyaret defterleri, haber mektupları hizmeti ve postalama listeleri

Sonuç  Bir çok, farklı yöntem  Geleneksel pazarlama yöntemlerinin tümü kullanılmalıdır  Zaman alır  Öneriler her tür web sitesinde kullanılabilir  Sonuçta müşteri müşteridir