İLKÖĞRETİM 8. SINIF ORTAÖĞRETİM KURUMLARI SEÇME SINAVI (OKS)

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Yrd. Doç. Dr. Mustafa Akkol
Advertisements

İSTEK ÖZEL ACIBADEM LİSESİ 2010-ÖSYS Sunum , İstanbul 29 Ağustos 2009
2009 Sunum, Ankara 22 Temmuz ÖSYS Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sistemi.
DOĞAL SAYILAR.
T.C. İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ Arapgir Meslek YÜKSEKOKULU
TİE Platformu Yürütme Kurulu Başkanı
NAMIK KEMAL LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ
YGS - LYS (YENİ SINAV SİSTEMİ)
YGS - LYS (YENİ SINAV SİSTEMİ)
2010-ÖSYS Sunum , TEKİRDAĞ/ÇORLU OCAK 2011
2014 ÖSYS ÖĞRENCİ SEÇME VE YERLEŞTİRME SİSTEMİ. Edebiyat Fakültesi Eğitim Fakültesi Tıp Fakültesi Teknoloji Fakültesi.
ÇAĞDAŞKENT ANADOLU LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ
Atlayarak Sayalım Birer sayalım
ÇÖZÜM SÜRECİNE TOPLUMSAL BAKIŞ
BEIER CÜMLE TAMAMLAMA TESTİ
Diferansiyel Denklemler
ÖRNEKLEME DAĞILIŞLARI VE TAHMİNLEYİCİLERİN ÖZELLİKLERİ
SBS Oktay Aydın 3E3E.
VOLEYBOL İNDEKS (OYUNCULARIN FİZİK YETENEKLERİNİN ÖLÇÜMÜ)
YGS- LYS NEVİM DEMİRCİ DANIŞIK.
Orta Öğretimden Üniversiteye Gelen Öğrencilerin Temel Bilgisayar Bilgilerinin İl ve Bölge Bazında İncelenmesi: Karadeniz Teknik Üniversitesi Uygulaması.
KIR ÇİÇEKLERİM’ E RakamlarImIz Akhisar Koleji 1/A.
HİSTOGRAM OLUŞTURMA VE YORUMLAMA
Soruya geri dön
CAN Özel Güvenlik Eğt. Hizmetleri canozelguvenlik.com.tr.
GÖK-AY Özel Güvenlik Eğt. Hizmetleri
YETKİN LEVENT ÖZEL YENİ SINAV SİSTEMİ YGS-LYS.
“Dünyada ve Türkiye’de Pamuk Piyasaları ile İlgili Gelişmeler”
1/20 PROBLEMLER A B C D Bir fabrikada kadın ve çocuk toplam 122 işçi çalışmaktadır. Bu fabrikada kadın işçilerin sayısı, çocuk işçilerin sayısının 4 katından.
HAZIRLAYAN:SAVAŞ TURAN AKKOYUNLU İLKÖĞRETİM OKULU 2/D SINIFI
1/25 Dört İşlem Problemleri A B C D Sınıfımızda toplam 49 öğrenci okuyor. Erkek öğrencilerin sayısı, kız öğrencilerin sayısından 3 kişi azdır.
ÖRNEKLEM VE ÖRNEKLEME Dr.A.Tevfik SÜNTER.
USLE R FAKTÖRÜ DR. GÜNAY ERPUL.
EBOB EKOK.
CBÜ HAFSA SULTAN HASTANESİ ENFEKSİYON KONTROL KOMİTESİ 2011 OCAK-ARALIK 2012 OCAK- MART VERİLERİ.
1/20 BÖLME İŞLEMİ A B C D : 4 işleminde, bölüm kaçtır?
Gün Kitabın Adı ve Yazarı Okuduğu sayfa sayısı
2010-ÖSYS Sunum, İstanbul 29 Ağustos ÖSYS Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sistemi.
ÖZEL SEYMEN ANADOLU LİSESİ ÖSYS 30.YILI GURURLA KARŞILIYORUZ.
TÜRKİYE KAMU HASTANELERİ KURUMU
1 YASED BAROMETRE 18 MART 2008 İSTANBUL.
İmalat Yöntemleri Teyfik Demir
2010-ÖSYS Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sistemi. 1.AŞAMA: Yükseköğretime Geçiş Sınavı (YGS) 2.AŞAMA: Lisans Yerleştirme Sınavları (LYS)
Tam sayılarda bölme ve çarpma işlemi
İKİ BASAMAKLI DOĞAL SAYILARIN
PÇAĞEXER / SAYILAR Ali İhsan TARI İnş. Yük. Müh. F5 tuşu slaytları çalıştırmaktadır.
EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
4 X x X X X
Mukavemet II Strength of Materials II
1 FİNANSBANK A.Ş Sinan Şahinbaş Finansbank Genel Müdürü
MEMNUNİYET ANKETİ ANALİZİ
Bir bölme işleminde bölen 8,Bölüm 7, kalan 1ise bölünen Kaçtır?
ANA BABA TUTUMU ENVANTERİ
1 DEĞİŞMEYİN !!!
2013 SBS SİSTEMİ SEMİNERİMİZE HOŞ GELDİNİZ. SINIF BAŞVURU VE ÜCRET YATIRMA TARİHİ SINAV GİRİŞ BELGELERİNİN İNTERNETTE YAYIM TARİHİ SINAV TARİHİ SINAV.
Test : 2 Konu: Çarpanlar ve Katlar
Nakipoğlu cumhuriyet ANADOLU LİSESİ
VERİ İŞLEME VERİ İŞLEME-4.
Katsayılar Göstergeler
Çocuklar,sayılar arasındaki İlişkiyi fark ettiniz mi?
SAYILAR NUMBERS. SAYILAR 77 55 66 99 11 33 88.
ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ NEDİR?
Proje Konuları.
2015 ÖĞRENCİ SEÇME VE YERLEŞTİRME SİSTEMİ
EĞİTİM ÖĞRETİM YILI SINIF GEÇME YÖNETMELİĞİ
SEVİYE BELİRLEME SINAVI (SBS) 2013
75. Yıl şehit üsteğmen murat erdem çok programlı LİSESİ
PÇAĞEXER / SAYILAR Ali İhsan TARI İnş. Yük. Müh. F5 tuşu slaytları çalıştırmaktadır.
Diferansiyel Denklemler
Y ÜKSEKÖĞRETİM KURUMLARI
Sunum transkripti:

İLKÖĞRETİM 8. SINIF ORTAÖĞRETİM KURUMLARI SEÇME SINAVI (OKS) OKTAY AYDIN oktay.aydin@uceegitim.com

3E OKS-8 Sınav 8 Haziran 2008 Pazar 10.00 2 Saat

Sorular 4-5-6-7-8. Sınıf konularından 3E OKS-8 Sınav Sorular 4-5-6-7-8. Sınıf konularından

100 Soru Türkçe 25 Matematik 25 Fen Bilimleri 25 Sosyal Bilgiler 25 OKS-8 Sınav 100 Soru Türkçe 25 Matematik 25 Fen Bilimleri 25 Sosyal Bilgiler 25

OKS-8 Sınav 3E Fen Bilimleri 25 10 Fizik 6 Kimya 9 Biyoloji Sosyal Bilgiler 25 12 Tarih 9 Coğrafya 4 Vatandaşlık Bil. 4 Din K. ve Ahlak B.*

OKS-8 Sınav 3E Sorular çoktan seçmeli test 3 Yanlış 1 Doğruyu Götürüyor Kalan doğru sayısına NET denir

OKS-8 Puan 3E Netleriyle Türkçe-Matematik (TM) Matematik-Fen (MF) puanları hesaplanır.

OKS-8 Puan 3E Türkçe-Matematik (TM) Matematik-Fen (MF) puanları En düşük 380 En yüksek 1020 olur.

OKS-8 Puan 3E 8. sınıf sonunda girilen 8. sınıf OKS sonucu Her öğrencinin 380 ile 1020 arasında bir puanı olur.

OKS-8 İlköğretim Başarı Puanı (İBP) 4. sınıf sonunda bir Yılsonu Puanları vardı. 5. sınıf sonunda bir Yılsonu Puanları vardı. 6. sınıf sonunda bir Yılsonu Puanları vardı. 7. sınıf sonunda bir Yılsonu Puanları vardı. 8. sınıf sonunda bir Yılsonu Puanları olacak.

OKS-8 İlköğretim Başarı Puanı (İBP) 5’ini toplayıp 5’e bölerek 4-5-6-7-8. sınıfa ait ortalama bir Yılsonu Puanı elde edeceğiz.

OKS-8 İlköğretim Başarı Puanı (İBP) Okulumuzun en yüksek 4-5-6-7-8. sınıfa ait ortalama Yılsonu Puanı olan öğrenci(leri)miz olacak Her biri 4-5-6-7-8. sınıfa ait ortalama Yılsonu Puanını bu En Yüksek Puana bölüp 67,27 ile çarpacak.

OKS-8 İlköğretim Başarı Puanı (İBP) Çıkan sayı 8. Sınıf OKS’de kullanılacak İBP’miz olacak. İBP’ler En düşük 26,91 En yüksek 67,27 olabilir.

4-5-6-7-8. SINIFLAR YILSONU BAŞARI PUANLARI ORTALAMASI ÖĞRENCİLER 4-5-6-7-8. SINIFLAR YILSONU BAŞARI PUANLARI ORTALAMASI 8-OKS-İBP   100,00 67,27 98,68 65,81 94,28 63,42 92,32 62,10 90,20 60,68 89,92 60,49 88,12 59,28 88,08 59,25 86,84 58,42 85,16 58,29 80,44 54,11 53,86 86,20 51,26 68,44 46,04 64,52 43,40 62,20 41,84 58,80 39,58 3E

Özel okullar puanı hesaplanırken İBP katılmayacaktır.

OKS-8 Puan 3E Türkçe-Matematik (TM) Matematik-Fen (MF) puanları En düşük 100 En yüksek 500 olacak biçimde standartlaştırılır.

OKS-TM ANALİZİ M T F S % 36,18 % 24,49 % 21,06 % 18,27 100 90 80 70 60 50 % 36,18 40 % 24,49 30 % 21,06 % 18,27 20 10 M T F S

OKS-MF ANALİZİ M F T S % 40,01 % 32,61 % 20,31 % 7,07 100 90 80 70 60 50 % 40,01 40 % 32,61 30 % 20,31 20 % 7,07 10 M F T S

20 Tercih Merkezi Yerleştirme Ek Merkezi Yerleştirme OKS Tercihler 20 Tercih Merkezi Yerleştirme Ek Merkezi Yerleştirme

OKS Tercihler 3E Fen (Devlet-Özel) Liseleri Sosyal Bilimler Liseleri Anadolu Liseleri Anadolu Öğretmen Liseleri Özel Liseler

Anadolu Liseleri ve Sosyal Bilimler Liseleri Tercihleri İçin OKS-TM OKS Tercihler Anadolu Liseleri ve Sosyal Bilimler Liseleri Tercihleri İçin OKS-TM

Fen (Devlet-Özel) Liseleri Tercihleri İçin OKS-MF OKS Tercihler Fen (Devlet-Özel) Liseleri Tercihleri İçin OKS-MF

Özel Liseler Tercihleri İçin Özel Okullar Puanı (İBP’siz) OKS Tercihler Özel Liseler Tercihleri İçin Özel Okullar Puanı (İBP’siz)

OKS Tercihler 3E Ancak, Özel Okulları tercih edecek adaylar, Özel Özel Okullara Giriş için ayrı sınav yapılmayacak. Özel Okulları Tercih Edecek Adaylar da OKS-2007’ye başvuracak ve girecekler. Ancak, Özel Okulları tercih edecek adaylar, Özel okullara ayrıca kılavuz alarak başvuracak ve 10 Özel okul tercihini, başvuru sırasında yapacaklar.

OKS Tercihler 3E Sosyal Bilimler Liseleri Tercihleri İçin 6. ve 7. sınıflarda Türkçe, Matematik ve Sosyal Bilgiler derslerinin her birinin yıl sonu notu en az 3 (üç) ve bu derslerin yıl sonu aritmetik ortalaması en az 4 (dört) olanlar başvurabilecektir.

OKS Tercihler 3E Fen (Devlet ya da Özel) Liseleri Tercihleri İçin 6. ve 7. sınıflarda Türkçe, Matematik ve Fen Bilimleri derslerinin her birinin yıl sonu notu en az orta ve bu derslerin yıl sonu ağırlıklı ortalaması en az 4 (dört) olanlar başvurabilecektir.

OKS’de Başarı İçin 3E Öncelikle Bir Hedef Belirlemeliler Hedefleri, ne çok “uçuk”, ne de “çok kolaycı”; Gerçekçi Hedefler olmalı

OKS’de Başarı İçin 3E Sınav konularının bireysel analizini yapmalılar Hangi konularda eksiklikleri var? Önce konu eksikliklerini gidermeliler Test-soru çözümüne sonra geçmeliler

OKS’de Başarı İçin 3E Bilmedikleri konulara da yönelmeliler Zamana karşı bir sınava gireceklerini unutmamalılar Hangi teste kaç dakika ayıracaklarını önceden belirlemeliler Her test ve sınavı zamana karşı çözmeliler

OKS’de Başarı İçin 3E Test ve sınavlarda çözemedikleri soruları sonradan mutlaka öğrenmeliler En iyi öğrenme çözülemeyen sorularda gerçekleşir

OKS’de Başarı İçin 3E OKS’ye hazırlık bir maratondur Tempolu bir çalışma planı oluşturmalılar Tempoyu gittikçe arttırmalılar Ne birden çok hızlı, ne de öndeki gruptan kopacak kadar yavaş

OKS’de Başarı İçin 3E Yoğun ve yorucu bir maratonda olacaklar Dönemsel düşüşler olabilir Panik yapmamalılar Kısa bir ara verebilirler (Sınavdan önce bitirmek koşuluyla!)

OKS’de Başarı İçin 3E Uzun ve kısa erimli hedeflerle motive olmalılar OKS’de … puanı almak … Deneme sınavında … puanı almak … teste … net çıkarmak gibi

OKS-2007 SAYISAL VERİLER 3E OKS-2007 OKS-2006 19.434 24.962 SAYI %   SAYI % OKS'ye Başvuran Aday Sayısı 824.676 811.533 OKS'ye Giren Aday Sayısı 818.359 99,23 798.307 98,37 Sınavı Geçerli Aday Sayısı 818.223 99,98 798.296 100,00 OKS Puanı Hesaplanan Aday Sayısı 791.082 96,67 751.563 94,14 OKS Puanı Hesaplanamayan Aday Sayısı 27.277 3,33 46.733 5,85 TM Puanı 160 ve Üstü Olan Aday Sayısı 731.545 89,39 748.871 93,81 MF Puanı 160 ve Üstü Olan Aday Sayısı 743.813 90,89 746.321 93,49 OKS'de Tercih Yapan Aday Sayısı 524.000 64,03 512.000 64,14 ÖZEL OKULLAR İÇİN BAŞVURAN 19.434 24.962 OKS-2007 SAYISAL VERİLER

OKS-2007 ve OKS-2006 TEST ORTALAMALARI STANDART SAPMA TÜRKÇE 13,79 5,85 8,95 5,79 MATEMATİK 3,35 5,20 1,70 4,82 FEN BİLİMLERİ 5,73 4,99 6,32 6,44 SOSYAL BİLGİLER 8,63 6,60 10,06 7,02

OKS-2007 Kontenjanlar-Türkiye Devlet Fen Liseleri : 6.144 (% 0,72) Sosyal Bil. Liseleri : 792 (% 0,05) Anadolu Liseleri : 100.450 (% 12,47) Ana. Öğrt. Liseleri : 16.050 (% 1,79) Ana. Tek. Mes. Lise : 48.156 (% 7,37) Ana. Tic. Tur. Lise : 21.960 (% 2,49) Özel Fen-Ana. Liseleri : 10.968 (% 0,60)

OKS-2007 Kontenjanlar-İstanbul Devlet Fen Liseleri : 96 (% 0,07) Sosyal Bil. Liseleri : 96 (% 0,07) Anadolu Liseleri : 11.170 (% 8,32) Ana. Öğrt. Liseleri : 570 (% 0,42) Ana. Tek. Mes. Lise : 5.433 (% 4,35) Ana. Tic. Tur. Lise : 2.100 (% 1,57) Özel Fen Liseleri : 1.044 (% 0,78)

çocuklarımızın hep istedikleri okullarda okuyabilmeleri dileğiyle… oktay.aydin@uceegitim.com