2010 – 2011 ÖĞRETİM DÖNEMİ RAPORU İstanbul Aydın Üniversitesi Türkiye Araştırmaları Merkezi ve TURAD İş Birliği ile Türkiye’de Yerleşik Yüksek Öğretim.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
8. SINIF 3. ÜNİTE BİLGİ YARIŞMASI
Advertisements

BDP 2014 YEREL SEÇİM PERFORMANSI. GENEL VERİLER - 1 ● TOPLAM KAZANILAN BELEDİYE SAYISI 101 (2009'da 78) ● KAZANILAN İL SAYISI BŞB / 8 İL ● KAZANILAN.
TÜRKİYE’DE BÖLGE SINIFLANDIRMASI
Farabi Değişim Programı Nedir
NOKTA, DOĞRU, DOĞRU PARÇASI, IŞIN, DÜZLEMDEKİ DOĞRULAR
Farabi Değişim Programı Nedir?
T.C. İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ Arapgir Meslek YÜKSEKOKULU
Yıldız Teknik Üniversitesi
BAFRA OTELCİLİK VE TURİZM MESLEK LİSESİ
Öğr.Gör.Dr. S. Sadi SEFEROĞLU & Arş. Gör. Fatih GÜRSUL
KÜLTÜR MÜDÜRLÜĞÜ. KÜLTÜR MÜDÜRLÜĞÜ ETKİNLİKLERİ Sosyal, sanatsal ve kültürel bir eğitim-öğretim merkezi olan Kültür Müdürlüğümüz, Öğrenci kulüpleri ve.
Atlayarak Sayalım Birer sayalım
TURKEY Black Sea Mediterranean Sea Use the BUCKET in the
Diferansiyel Denklemler
COĞRAFİ BÖLGELER.
Orta Öğretimden Üniversiteye Gelen Öğrencilerin Temel Bilgisayar Bilgilerinin İl ve Bölge Bazında İncelenmesi: Karadeniz Teknik Üniversitesi Uygulaması.
KÜTÜPHANELERDE HALKLA İLİŞKİLER ve PAZARLAMA ANKARA ÜNİVERSİTESİ KÜTÜPHANESİ ÖRNEĞİ Tuna CAN & E.Erdal AYDIN
Hakem İşleri Organizasyon Şeması
Yapabildiklerimiz Yapabildiklerimiz
KIR ÇİÇEKLERİM’ E RakamlarImIz Akhisar Koleji 1/A.
Pınar Erzin Managing Director 11. ANKOS Yıllık Toplantısı, Muğla Üniversitesi, 28 Nisan – 1 Mayıs 2011.
PAZAR RAPORLARI_2013.
HAZIRLAYAN:SAVAŞ TURAN AKKOYUNLU İLKÖĞRETİM OKULU 2/D SINIFI
Türkiye'de Büyük Kentler Dışında Kurulan Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümlerinin Özellikleri ve Kurulmakta Olan Bölümlere Öneriler 50.Kütüphane Haftası Doç.
MERSİN ÜNİVERSİTESİ DENİZCİLİK MESLEK YÜKSEKOKULU AKADEMİK DEĞERLENDİRME ve KALİTE GELİŞTİRME TOPLANTISI NİSAN 2010.
ZAMBAK 1 SORU BANKASI UĞUR CESUR 1 ZAMBAK 1 SORU BANKASI ÖZEL SORULARI Hazırlayan: UĞUR CESUR.
 Demet Cengiz, “Bilişim Teknolojilerinin Öğrenciler Tarafından Kullanılmasını Sağlayacak Unsurların Belirlenmesi,” TBD Bilişim Kurultayı, Ankara, Eylül.
YURDUMUZUN COĞRAFİ BÖLGELERİ
2010 – 2011 ÖĞRETİM DÖNEMİ RAPORU Türkiye’de Yerleşik Yüksek Öğretim Kurumları Turizm Eğitim Analizi Bu çalışmada yer alan tüm veriler T.C.Milli Eğitim.
TÜRKİYE İSTATİSTİK KURUMU İzmir Bölge Müdürlüğü 1/25.
İLAÇLA AKILCI TEDAVİ EĞİTİMİNDE TFD’nin ROLÜ
Fırat Nehri Şanlıurfa Platosu Dicle Nehri Gaziantep Platosu
DİKEY GEÇİŞ SINAVI (DGS)
PROTOKOL.
Erciyes Üniversitesi Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik Yüksekokulu
GEMLİK TİCARET MESLEK LİSESİ YGS VE LYS SUNUSU.
Tüketici Trend Araştırması Aralık 2009 Sosyal Telefon.
EURO 2016 TÜRKİYE Onur KILIÇ. UEFA Avrupa Futbol Şampiyonası.
BÖTE BÖLÜMÜ ÖĞRETİM ELEMANLARININ WEB SİTELERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ
4 X x X X X
MAMAK KIZ TEKNİK VE MESLEK LİSESİ YGS BİLGİLENDİRME VE MOTİVASYON SEMİNERİ FARUK SÜZER PSİKOLOJİK DANIŞMAN.
Toplama Yapalım Hikmet Sırma 1-A sınıfı.
SAYILAR NUMBERS. SAYILAR 77 55 66 99 11 33 88.
İLİMİZDE BULUNAN ANADOLU-ANADOLU TEKNİK VE MESLEK LİSELERİ
Diferansiyel Denklemler
MESLEKİ VE TEKNİK ORTAÖĞRETİM OKUL VE KURUMLARINDAKİ ÖĞRENCİLERİN EĞİTİM ÖĞRETİM YILI BAŞARI DURUMLARI AÇIKLAMALAR 1. Bu çalışma, Meslekî ve.
YİYECEK İÇECEK HİZMETLERİ ALANI
YİYECEK VE İÇECEK HİZMETLERİ BÖLÜMÜ
SALİHLİ KIZ TEKNİK VE MESLEK LİSESİ
T. C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI
CUMHURİYET ANADOLU LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ. Daha iyi ölçme yapabilen, Öğrencilerin orta öğretim başarı puanını dikkate alan, Farklı puan türleriyle öğrencileri.
İMC MÜHENDİSLİK PROJE VE DANIŞMANLIK HİZMETLERİ
MESLEK LİSESİ ÖĞRENCİLERİ KATSAYI ENGELİ KALKTI
KUTLU OLSUN TUTUM ve YATIRIM HAFTASI TÜRK MALLARI.
Erasmus Hareketliliği Kapsamında Türkiye’ye Gelen Öğrenciler
YİYECEK İÇECEK HİZMETLERİ ALANI
HOŞGELDİNİZ FUNDA KÖROĞLU REHBERLİK SERVİSİ.
YGS – 1 PUANLI LİSANS PROGRAMLARI Puan Türü Aktüerya Bölümü YGS Taban PuanlarıYgs 1 Bilgisayar Teknolojisi ve Bilişim Sistemleri Bölümü
NİZAMÜLMÜLK MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
SAĞLIK TURİZMİ DAİRE BAŞKANLIĞI
EĞİTİM KOORDİNATÖRLÜĞÜ
YİYECEK İÇECEK HİZMETLERİ ALANI
ÖZET GİRİŞ MATERYAL VE METOT BULGULAR TARTIŞMA VE SONUÇ KAYNAKLAR
İSTATİSTİKLERLE ÇOCUK
YENİŞEHİR EVLİYA ÇELEBİ MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
YİYECEK İÇECEK HİZMETLERİ ALANI
Üniversite Yönetim Kurulu Rektörlüğe Bağlı Bölümler
Öğr. Gör. Dr. Dİdar sarI çallI
Deprem öncesi yapılması gerekenler Deprem çantası hazırlanmalı Raflar duvarlara sabitlenmeli Ağır cisimler raflarda altlara yerleştirilmeli Duvardaki lamba,
Türkei mit Koch International
Sunum transkripti:

2010 – 2011 ÖĞRETİM DÖNEMİ RAPORU İstanbul Aydın Üniversitesi Türkiye Araştırmaları Merkezi ve TURAD İş Birliği ile Türkiye’de Yerleşik Yüksek Öğretim Kurumları Turizm Eğitim Analizi © Bu araştırma İstanbul Aydın Üniversitesi Türkiye Araştırmaları Merkezi ve Turizm Araştırmaları Derneği iş birliğiyle gerçekleştirilmiştir. Her hakkı saklıdır. İzinsiz çoğaltılamaz ve yayınlanamaz.

RAPOR KÜNYESİ © Bu araştırma İstanbul Aydın Üniversitesi Türkiye Araştırmaları Merkezi ve Turizm Araştırmaları Derneği iş birliğiyle gerçekleştirilmiştir. Her hakkı saklıdır. İzinsiz çoğaltılamaz ve yayınlanamaz. Bu çalışmada yer alan tüm veriler T.C.Milli Eğitim Bakanlığı ve Bağlı Kurumları ile T.C.Kültür ve Turizm Bakanlığı’na aittir. Bakanlıkların web sitelerinde yer alan istatistiki ve sayısal verilerden yola çıkarak bu rapor hazırlanmıştır. Henüz yayınlanmamış veriler oluşturulurken, geçmiş yıllara ait bilgilerden yararlanılmış ve orantılı düzen yöntemi kullanılmıştır. Bu araştırma İstanbul Aydın Üniversitesi Türkiye Araştırmaları Merkezi ve Turizm Araştırmaları Derneği iş birliğiyle gerçekleştirilmiştir.

Rapor Özet Bulguları © Bu araştırma İstanbul Aydın Üniversitesi Türkiye Araştırmaları Merkezi ve Turizm Araştırmaları Derneği iş birliğiyle gerçekleştirilmiştir. Her hakkı saklıdır. İzinsiz çoğaltılamaz ve yayınlanamaz. Bu rapor, İstanbul Aydın Üniversitesi Türkiye Araştırmaları Merkezi ve Turizm Araştırmaları Derneği ortak çalışması ile, yüksek öğrenimde turizm eğitiminin durumunu tespit etmek için yapılmıştır. Türkiye’de yüksek öğrenim gören öğrencilerin ancak % 3’ü turizm eğitimi almaktadırlar. Bu öğrencilerin yaklaşık dörtte üçü (% 72) 2 yıllık meslek yüksekokullarında eğitim görürken, geri kalan % 28’lik bölüm dört yıllık yüksekokul veya fakültelerin ilgili bölümlerini tercih etmektedirler. Türkiye’de yüksek öğrenim kurumlarının beşte üçünde biraz fazlasında (% 64) turizm eğitimi verilmektedir. Turizm eğitim veren yüksek öğrenim kurumları olarak meslek yüksekokulları, yüksekokullar ve fakülteler 3 büyük ilde yoğunlaşmıştır: İstanbul, Ankara ve Antalya. Diğer turizm illeri olan Nevşehir, Konya, Mersin, Balıkesir, Muğla, Aydın, Eskişehir üniversitelerinde turizm eğitimi veren diğer önemli illerdir. Türkiye’de 67 ilde turizm eğitimi veren yüksek öğrenim kurumu bulunmaktadır. Manisa, Burdur, Osmaniye, Karaman, Bayburt, Batman, Kilis, Siirt, Şırnak, Ağrı, Bingöl, Hakkari, Muş ve Tunceli şehirlerinde turizm eğitimi veren yüksek öğrenim kurumu olmayan illerimizdir. Ülkemizde bulunan meslek yüksekokullarının nerdeyse tamamı (%80) turizm eğitimi vermektedir. Bu anlamda Türkiye’de turizm mesleği iki yıllık yüksek öğrenim gerektiren bir meslek olarak yerleşmiştir. Turizm yüksek öğrenimi gören öğrencilerin yaklaşık dörtte üçü (% 72) iki yıllık meslek yüksekokullarında eğitim görmektedirler. Turizm eğitimi veren yüksek öğrenim kurumlarının nerdeyse tamamı (% 88) devlet kurumlarıdır. Vakıf üniversitelerinin turizm eğitimine yönelmedikleri tespit edilmiştir. Turizm eğitimi alan öğrencilerin tercihan %60’lık bölümü konaklama, otelcilik eğitimini tercih ettikleri görülmüştür. Acentecilik, gastronomi, yeme içme ve rehberlik turizm öğrencileri tarafından tercih edilen diğer bölümlerdir.

Türkiye’de Turizm Eğitimi Veren Üniversiteler © Bu araştırma İstanbul Aydın Üniversitesi Türkiye Araştırmaları Merkezi ve Turizm Araştırmaları Derneği iş birliğiyle gerçekleştirilmiştir. Her hakkı saklıdır. İzinsiz çoğaltılamaz ve yayınlanamaz.

Türk Üniversitelerinde Turizm Eğitimi Veren Fakülteler © Bu araştırma İstanbul AydIn Üniversitesi Türkiye Araştırmaları Merkezi ve Turizm Araştırmaları Derneği iş birliğiyle gerçekleştirilmiştir. Her hakkı saklıdır. İzinsiz çoğaltılamaz ve yayınlanamaz.

Türk Üniversitelerinde Turizm Eğitimi Veren Yüksekokullar © Bu araştırma İstanbul AydIn Üniversitesi Türkiye Araştırmaları Merkezi ve Turizm Araştırmaları Derneği iş birliğiyle gerçekleştirilmiştir. Her hakkı saklıdır. İzinsiz çoğaltılamaz ve yayınlanamaz.

Türk Üniversitelerinde Turizm Eğitimi Veren Meslek Yüksekokulları © Bu araştırma İstanbul AydIn Üniversitesi Türkiye Araştırmaları Merkezi ve Turizm Araştırmaları Derneği iş birliğiyle gerçekleştirilmiştir. Her hakkı saklıdır. İzinsiz çoğaltılamaz ve yayınlanamaz.

Turizm Eğitimi Veren Yüksek Öğretim Birimleri’nde Okumakta Olan Öğrenci Sayıları © Bu araştırma İstanbul AydIn Üniversitesi Türkiye Araştırmaları Merkezi ve Turizm Araştırmaları Derneği iş birliğiyle gerçekleştirilmiştir. Her hakkı saklıdır. İzinsiz çoğaltılamaz ve yayınlanamaz. Türkiye’de turizm eğitimi alan yüksek öğrenim öğrencisi vardır. Bu öğrencilerin ’sı yani yaklaşık dörtte üçü (%72) iki yıllık yüksek öğretim birimlerinde, geri kalan öğrenci yani dörtte birinden biraz fazlası da dört yıllık yüksek öğretim kurumlarında turizm eğitimi almaktadırlar.

Turizm Eğitimi Veren Yüksek Öğretim Birimleri’nde Okumakta Olan Öğrenci Sayıları © Bu araştırma İstanbul AydIn Üniversitesi Türkiye Araştırmaları Merkezi ve Turizm Araştırmaları Derneği iş birliğiyle gerçekleştirilmiştir. Her hakkı saklıdır. İzinsiz çoğaltılamaz ve yayınlanamaz. Türkiye’de turizm eğitimi alan yüksek öğrenim öğrencisinden ’sı yani yaklaşık dörtte üçü (% 73) meslek yüksekokullarında, ’i yani yaklaşık beşte biri (% 9) dört yıllık yüksekokullarda, geri kalan % 8’i ise fakültelerin dört yıllık bölümlerinde okuyorlar.

Turizm Eğitimi Alan Öğrenci Sayısının Coğrafi Bölgelere Göre Dağılımı Türkiye sınırları içinde turizm eğitimi alan toplam öğrenciden ’i yani % 28’i Marmara, ’i yani % 22’si İç Anadolu, 9.966’sı yani %15’i Ege, 8.374’ü yani % 13’ü Karadeniz, 8.078’i yani % 13’ü Akdeniz, 3.018’i yani % 5’iDoğu Anadolu ve 2.747’si yani % 4’ü Güneydoğu Anadolu’da bulunuyor. © Bu araştırma İstanbul AydIn Üniversitesi Türkiye Araştırmaları Merkezi ve Turizm Araştırmaları Derneği iş birliğiyle gerçekleştirilmiştir. Her hakkı saklıdır. İzinsiz çoğaltılamaz ve yayınlanamaz.

Turizm Eğitimi Alan Öğrencilerin İllere Göre Dağılımı Manisa, Burdur, Osmaniye, Karaman, Bayburt, Batman, Kilis, Siirt, Şırnak, Ağrı, Bingöl, Hakkari, Muş ve Tunceli hariç, 67 ilimizde turizm eğitimi veriliyor. Buna karşın toplam öğrencinin yarısı ( kişi) 10 ilimizde yoğunlaşmış durumdadır: Turizm öğrencisi yoğunluğu bakımından ilk üç sırada İstanbul % 12, Antalya % 6 ve Ankara % 6 bulunmaktadır. © Bu araştırma İstanbul AydIn Üniversitesi Türkiye Araştırmaları Merkezi ve Turizm Araştırmaları Derneği iş birliğiyle gerçekleştirilmiştir. Her hakkı saklıdır. İzinsiz çoğaltılamaz ve yayınlanamaz.

Türkiye’de Turizm Eğitimi Alan Öğrenci Oranı © Bu araştırma İstanbul AydIn Üniversitesi Türkiye Araştırmaları Merkezi ve Turizm Araştırmaları Derneği iş birliğiyle gerçekleştirilmiştir. Her hakkı saklıdır. İzinsiz çoğaltılamaz ve yayınlanamaz. Türkiye’de yılında yüksek öğrenim kurumlarında eğitim gören öğrenci sayısı ’dır. Bunlardan sadece % 3’ü (63.886) turizm eğitimi alıyor.

Turizm Eğitimi Alan Öğrencilerin Devlet ve Vakıf Öğretim Kurumları Bazında Dağılımları © Bu araştırma İstanbul AydIn Üniversitesi Türkiye Araştırmaları Merkezi ve Turizm Araştırmaları Derneği iş birliğiyle gerçekleştirilmiştir. Her hakkı saklıdır. İzinsiz çoğaltılamaz ve yayınlanamaz. Türkiye’de yılında yüksek öğrenim kurumlarında eğitim gören öğrencilerin ’ü yani % 88’i devlet, geri kalan %12’lik bölümü yani 7.903’ü vakıf üniversitelerinde okuyorlar.

Turizm Eğitimi Alan Öğrencilerin Devlet ve Vakıf Öğretim Kurumları Bazında Dağılımları Türkiye’de yılında yüksek öğrenim kurumlarında eğitim gören öğrencileri meslek yüksekokulu, yüksekokul ve fakülte birimlerine göre bölümlediğimizde genel oranla aynı oranı görüyoruz. Meslek yüksekokul, yüksekokul, fakülte ayrımı yapmadan turizm öğrencilerinin beşte dördünden biraz fazlası devlet okullarında okuyorlar. © Bu araştırma İstanbul AydIn Üniversitesi Türkiye Araştırmaları Merkezi ve Turizm Araştırmaları Derneği iş birliğiyle gerçekleştirilmiştir. Her hakkı saklıdır. İzinsiz çoğaltılamaz ve yayınlanamaz.

Turizm Eğitimi Alan Öğrencilerin Bölüm İçeriklerine Göre Dağılımı Bölüm başına düşen öğrenci sayıları bir sonraki sayfada listesi verilen ilgili bölümlerin birbirleriyle birleştirilmesi ile elde edilmiştir. Türkiye’de turizm öğrencilerinin üçte ikisi (% 60) konaklama yani otelcilik okuyorlar. Geri kalanların % 16’sı acentacılık, % 8’i rehberlik, % 6’sı yeme & içme, gastronomi, % 4 işletmecilik ve % 4 havacılık eğitimi alıyor. Rekreasyon, animasyon, yatçılık ve turizm teknolojileri gibi bölümlerin tercih edilmediği veya bölüm açılmadığı görülüyor. © Bu araştırma İstanbul AydIn Üniversitesi Türkiye Araştırmaları Merkezi ve Turizm Araştırmaları Derneği iş birliğiyle gerçekleştirilmiştir. Her hakkı saklıdır. İzinsiz çoğaltılamaz ve yayınlanamaz.

NOBÖLÜM 1Aşçılık 2Gastronomi 3Gastronomi ve Mutfak Sanatları 4İkram Hizmetleri 5Konaklama İşletmeciliği 6Kültürel Miras ve Turizm 7Otel Yöneticiliği 8Rekreasyon Yönetimi 9Seyahat İşletmeciliği 10Seyahat İşletmeciliği ve Turizm Rehberliği 11Havacılıkta Yer Hizmetleri Yönetimi 12Sivil Hava Ulaştırma İşletmeciliği 13Sivil Havacılık Kabin Hizmetleri 14Turizm Animasyonu 15Turizm İşletmeciliği NOBÖLÜM 16Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik 17Turizm Rehberliği 18Turizm Teknolojisi 19Turizm ve Otel İşletmeciliği 20Turizm ve Otelcilik 21Turizm ve Seyahat Hizmetleri 22Yat İşletme ve Yönetimi 23Yiyecek ve İçecek İşletmeciliği Turizm Yüksek Öğretimi İçin 2 ve 4 Yıllık Programlara Öğrenci Alan Bölümler © Bu araştırma İstanbul AydIn Üniversitesi Türkiye Araştırmaları Merkezi ve Turizm Araştırmaları Derneği iş birliğiyle gerçekleştirilmiştir. Her hakkı saklıdır. İzinsiz çoğaltılamaz ve yayınlanamaz.

2010 – 2011 Öğretim Yılı Sonunda Mezun Olması Öngörülen Öğrencilerin Bölümlere Göre Dağılımı Geçmiş veriler ve yeni açılan kurum ve bölümler incelenerek, 2 yıllık programlardan mezun olma oranı %23, 4 yıllıklardan ise %10 olarak öngörülmüştür. © Bu araştırma İstanbul AydIn Üniversitesi Türkiye Araştırmaları Merkezi ve Turizm Araştırmaları Derneği iş birliğiyle gerçekleştirilmiştir. Her hakkı saklıdır. İzinsiz çoğaltılamaz ve yayınlanamaz.

İAÜTAM – TURAD İLETİŞİM TÜRKİYE ARAŞTIRMALARI MERKEZİ Zeynep Banu DALAMAN / Zekai Kıran /1149 Facebook: /iautam – /BanuDalaman TURAD Bahattin YÜCEL / Arzu Erkan © Bu araştırma İstanbul AydIn Üniversitesi Türkiye Araştırmaları Merkezi ve Turizm Araştırmaları Derneği iş birliğiyle gerçekleştirilmiştir. Her hakkı saklıdır. İzinsiz çoğaltılamaz ve yayınlanamaz.