Proje Uygulaması eğitim-öğretim yılında proje çalışması, ilköğretim kategorisinde 10 bölge merkezi ve bunlara bağlı iller belirlenerek.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
PROJE ADININ HİKAYESİNİ BİLEN?
Advertisements

Farabi Değişim Programı Nedir
BOĞAZİÇİ ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ
Farabi Değişim Programı Nedir?
1. DEVRE DEĞERLENDİRMESİ
ÇEVRE ORMAN SEYYAR EĞİTİM ARACI
EKONOMİK GÖSTERGELER Gayri Safi Milli Hasıla(2007): 658 Milyar ABD Doları İthalat(2008) : 201,8 Milyar ABD Doları İhracat(2008) : 132 Milyar ABD Doları.
Son Başvuru: 4 ŞUBAT EĞİTİM - ÖĞRETİM YILI KAPSAM BAŞVURU SAYISI BÖLGELERDE SERGİLENEN PROJE SAYISI FİNALDE SERGİLENEN PROJE SAYISI 2004 İstanbul.
TURKEY Black Sea Mediterranean Sea Use the BUCKET in the
AB TÜRKİYE ODA FORUMU TOBB ODA/BORSA AKREDİTASYONU Dr. Mustafa LALE Sanayi Dairesi Başkanı 16 Kasım 2009, İSTANBUL.
TÜRKİYE TOPRAKLARININ AŞINIMA DUYARLILIKLARI
Kalite ve Çevre Müdürlüğü TÜRK ODA/BORSA SİSTEMİ İÇİN KALİTE MODELİ ODA/BORSA AKREDİTASYON SİSTEMİ IV. Dönem Odalar için Eğitim Semineri Ş. Sibel AYGÜN.
GEÇMİŞTE VE GÜNÜMÜZDE PAYLAŞTIĞIMIZ AVRUPA TOPLU ANKET SONUÇLARI DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ, KÜTAHYA GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ, GAZİANTEP HARRAN ÜNİVERSİTESİ,
Hakem İşleri Organizasyon Şeması
ALTYAPI UYGULAMA DAİRESİ BAŞKANLIĞI FUAT KOÇAL MÜDÜR
YURDUMUZUN COĞRAFİ BÖLGELERİ
KBRN FARKINDALIK EĞİTİMİ (HASTANE ÖNÜ ORGANİZASYON)
Hatay İl Milli Eğitim Müdürlüğü AR-GE Proje Ekibi
TÜRKİYE ESNAF VE SANATKARLARI KONFEDERASYONU
ORGAN BAĞIŞI ile İlgili Duyarlılığın Arttırılması
Fırat Nehri Şanlıurfa Platosu Dicle Nehri Gaziantep Platosu
Projenin Adı: Mesleki Eğitimde Kalite Güvencesi Konusunda Fakındalığın Geliştirilmesi Proje Ortaklarımız: 1- Teknik Eğitim Vakfı Adana Şubesi 2- Adana.
PROTOKOL.
YÖRE YÖRE HALK OYUNLARIMIZ
ORGANİZASYON KURULU.  8 Şubat: Süper Lig 5.etap karşılaşmaları İzmir Halkapınar Spor Salonunda yapıldı.  Şubat: Çek Cumhuriyeti’nin Hodonin kentinde.
Kalite ve Çevre Müdürlüğü TOBB ODA/BORSA AKREDİTASYON SİSTEMİ Ş. Sibel AYGÜN TOBB Akreditasyon Kurul Sekreteri 21 KASIM 2008 Ankara.
“Parlak Gülüşler, Parlak Gelecekler” İlköğretim Ağız ve Diş Sağlığı Eğitim Programı
AİLE HEKİMLİĞİ PİLOT UYGULAMALARINDA SON DURUM
FATİH PROJESİ AĞ ALTYAPISI KURULUMU İŞİ BİLGİLENDİRME SEMİNERİ
MDK ALT YAPI KIYASLAMA ÇALIŞMA GRUBU
MESLEKİ VE TEKNİK ORTAÖĞRETİM OKUL VE KURUMLARINDAKİ ÖĞRENCİLERİN EĞİTİM ÖĞRETİM YILI BAŞARI DURUMLARI AÇIKLAMALAR 1. Bu çalışma, Meslekî ve.
T. C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI
45. ORTAÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİ ARAŞTIRMA PROJELERİ YARIŞMASI 2014
Sabancı Gönüllüleri Programı nedir? Tüm Sabancı Topluluğu’nu kapsayan bir sosyal sorumluluk programı İki ana platform 1.Online eğitim 2. Gönüllülük Projeleri.
HOŞGELDİNİZ ESKİŞEHİR İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
İMC MÜHENDİSLİK PROJE VE DANIŞMANLIK HİZMETLERİ
KUTLU OLSUN TUTUM ve YATIRIM HAFTASI TÜRK MALLARI.
B İ R MESLEK B İ R YAŞAM HAFTANIN MESLE Ğİ : İ LAH İ YAT KONU Ğ UMUZ: MEVLÜT ERGEN.
Matematik ve Fen Bilimleri Proje Çalışması
AKREDİTE ODA VE BORSALAR
Strateji Geliştirme Başkanlığı DÖNER SERMAYE DAİRE BAŞKANLIĞI.
Erasmus Hareketliliği Kapsamında Türkiye’ye Gelen Öğrenciler
T.C. Sağlık Bakanlığı Özel Sektör Tetra Pak Ltd. Şti. Hacettepe Üniversitesi Beslenme ve Diyetetik Bölümü Tıp Fakültesi Osteoporozdan Korunma ve Osteoporozlular.
TÜBİTAK 47. ORTAÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİ PROJE YARIŞMASI
TÜRKİYEDE SANAYİ ERCE Mola 11-f 768.
TÜRKİYE ELEKTRİK DAĞITIM A. Ş. GENEL MÜDÜRLÜĞÜ “ ENERJİ DAĞITIMINDA KAMUNUN ROLÜ” 02 ARALIK 2005 İSTANBUL.
Türkiye’de Diş Macunu Kullanım Miktarı Türkiye’de kişi başına yılda 1 tüp (90 gram) diş macunu düşüyor... Bu oran Rusya’da 293 gr, Çin’de 180 gr, Filipinler’de.
(with Istanbul, Ankara, and Izmir divided for electoral purposes)
TSE K TS 825 ÖZEL DURUMLAR Özel durum 1: Belediye ve mücavir alan sınırları dışında, köy yerleşik alanları civarında ve mezralarda 2 kata kadar.
There are eighty-one provinces in turkey MEDITERRANEAN REGION: ADANA,ANTALYA,BURDUR,HATAY, ISPARTA,KAHRAMANMARAŞ,KİLİSİ, MERSİN,OSMANİYE BLACK SEA REGION.
TÜRKİYE BASKETBOL FEDERASYONU ÜNİLİG KURA ÇEKİMİ
Türkiye’de Yoksulluk ve “Yoksulluğun Yönetilmesi” Mustafa Sönmez Ekim 2016.
FARABİ DEĞİŞİM PROGRAMI ÖĞRENCİ HAREKETLİLİĞİ
SAĞLIK TURİZMİ DAİRE BAŞKANLIĞI
EĞİTİM KOORDİNATÖRLÜĞÜ
ÖZET GİRİŞ MATERYAL VE METOT BULGULAR TARTIŞMA VE SONUÇ KAYNAKLAR
İSTATİSTİKLERLE ÇOCUK
FARABİ KOORDİNATÖRLÜĞÜ
TÜRKİYE BİLİMSEL VE TEKNOLOJİK ARAŞTIRMA KURUMU (TÜBİTAK)
Türkiye’de Yoksulluk ve “Yoksulluğun Yönetilmesi” Mustafa Sönmez Ekim 2016.
ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİ ARAŞTIRMA PROJELERİ YARIŞMA SÜRECİNİN TANITIMI
Türkiye Ekonomi Politikaları Araştırma Vakfı
Türkiye Ekonomi Politikaları Araştırma Vakfı
Deprem öncesi yapılması gerekenler Deprem çantası hazırlanmalı Raflar duvarlara sabitlenmeli Ağır cisimler raflarda altlara yerleştirilmeli Duvardaki lamba,
FARABİ KURUM KOORDİNATÖRLERİ TOPLANTISI
KAMU-ÜNİVERSİTE-SANAYİ İŞ BİRLİĞİ (KÜSİ)
TÜİK MAYIS İHRACAT RAKAMLARI
TÜİK NİSAN İHRACAT RAKAMLARI
Türkei mit Koch International
Sunum transkripti:

2006-2007 Proje Uygulaması 2006-2007 eğitim-öğretim yılında proje çalışması, ilköğretim kategorisinde 10 bölge merkezi ve bunlara bağlı iller belirlenerek 81ilde ilköğretim okullarında matematik ve fen bilimleri alanlarında gerçekleştirilmiştir. Bu kapsamda 2006–2007 eğitim-öğretim yılında proje çalışmasına 81 ilden toplam 13922 başvuru yapılmıştır. Projelerin 957’si 10 Bölge merkezi ilde sergilenmiş, yapılan değerlendirme sonucunda 100 proje final sergisine katılmaya hak kazanmıştır. Final Sergisine katılan projelerin 50’si Bilim Kurulunun değerlendirmesi sonucunda ödüllendirilmiştir.

PROJENİN KAPSAMI Proje çalışması, 2007-2008 eğitim öğretim yılında, ilköğretim kategorisinde 12 bölge merkezi ve bunlara bağlı iller olmak üzere toplam 81 ilde İlköğretim Okullarının 6., 7. ve 8. sınıflarına yönelik olarak Matematik ve Fen Bilimleri alanlarında yapılacaktır.

BÖLGE MERKEZLERİ VE BAĞLI İLLER BÖLGE MERKEZİ İLLER BAĞLI İLLER ADANA ADANA, GAZİANTEP, HATAY, KAHRAMANMARAŞ, KARAMAN, KİLİS, MERSİN, NİĞDE, OSMANİYE ANKARA ANKARA, BARTIN, BOLU, ÇORUM, KARABÜK, KIRIKKALE, KIRŞEHİR, ZONGULDAK ANTALYA ANTALYA, BURDUR , DENİZLİ, ISPARTA, KONYA BURSA BURSA, AFYON, BALIKESİR, BİLECİK, ÇANAKKALE, ESKİŞEHİR, KÜTAHYA, YALOVA ELAZIĞ ELAZIĞ, ADIYAMAN, BİNGÖL, DİYARBAKIR, TUNCELİ, MALATYA, MARDİN, ŞANLIURFA ERZURUM ERZURUM, ARDAHAN, ARTVİN, BAYBURT, ERZİNCAN, GÜMÜŞHANE, IĞDIR, KARS, RİZE, TRABZON İSTANBUL ASYA İSTANBUL ASYA YAKASI, DÜZCE, KOCAELİ, SAKARYA İSTANBUL AVRUPA İSTANBUL AVRUPA YAKASI, EDİRNE, TEKİRDAĞ, KIRKLARELİ İZMİR İZMİR, AYDIN, MANİSA, MUĞLA, UŞAK KAYSERİ KAYSERİ, AKSARAY, ÇANKIRI, NEVŞEHİR, SİVAS, YOZGAT TOKAT TOKAT, AMASYA, SAMSUN, GİRESUN, KASTAMONU, ORDU, SİNOP VAN VAN, AĞRI, BATMAN, BİTLİS, HAKKARİ, MUŞ, SİİRT, ŞIRNAK

TÜBİTAK TARAFINDAN GÖREVLENDİRİLEN BÖLGE BİLİM KURULU KOORDİNATÖRLERİ BÖLGE MERKEZİ BÖLGE BİLİM KURULU KOORDİNATÖRÜ KURUMU ADANA Prof. Dr. Tuncay YILMAZ Çukurova Üniversitesi ANKARA Prof. Dr. Rahmi YAĞBASAN Gazi Üniversitesi ANTALYA Prof. Dr. Mustafa GÖKÇEOĞLU Akdeniz Üniversitesi BURSA Prof. Dr. Muhlis ÖZKAN Uludağ Üniversitesi ELAZIĞ Prof. Dr. Mesut AKSAKAL Fırat Üniversitesi ERZURUM Prof. Dr. Ekrem KADIOĞLU Atatürk Üniversitesi İSTANBUL Asya Yakası Prof. Dr. Fethi ÇALLIALP Doğuş Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Avrupa Yakası Prof. Dr. Erol ERÇAĞ İstanbul Üniversitesi İZMİR Prof. Dr. Gül AKDOĞAN Dokuz Eylül Üniversitesi KAYSERİ Prof. Dr. Nusret AYYILDIZ Erciyes Üniversitesi TOKAT Prof. Dr. Mehmet KURAN Gaziosmanpaşa Üniversitesi VAN Yrd. Doç. Dr. Ömer Faruk KESER Yüzüncü Yıl Üniversitesi

PROJE HAKKINDA AYRINTILI BİLGİ Proje Çalışması ile ilgili tüm bilgilere, http://earged.meb.gov.tr/bubenimeserim adresindeki proje web sayfasından ulaşılabilecektir. Proje web sayfasına www.meb.gov.tr, http://earged.meb.gov.tr ve http://www.egitim.gov.tr adreslerindeki İlköğretim Öğrencilerine Yönelik Matematik ve Fen Bilimleri Proje Çalışması bağlantısıyla da ulaşılacabilecektir.

PROJE WEB SAYFASI (http://earged.meb.gov.tr/bubenimeserim)

BAŞVURU SAYFASI (http://ilsis.meb.gov.tr/bubenimeserim)

İL ve BÖLGE ÇALIŞMA GRUPLARI ONAY İŞLEMLERİ (http://earged.meb.gov.tr/bubenimeserim) Proje web sayfasında ilgili bölümleri tıklayarak ulaşılacak İl ve Bölge Çalışma Gruplarının ekranlarında; projeleri görüntüleyebilmek, projeleri inceleyebilmek ve onay işlemleri için İLSİS il yöneticileri tarafından her il için “BBEİLTrafik Kodu” formatına uyan Yetkisiz Kullanıcı (Örneğin; Adana İli için Kullanıcı “BBE01”, İstanbul İli İçin “BBE34” biçiminde) oluşturulacaktır. Oluşturulan kullanıcılar için şifreler, yine İLSİS il yöneticileri tarafından belirlenecektir.

İL ve BÖLGE ÇALIŞMA GRUPLARI ONAY İŞLEMLERİ (http://earged. meb. gov

AYRINTILI PROJE TAKVİMİ Sıra No TARİHLER (2007-2008) FAALİYETLER 17 Eylül 2007- 25 Ocak 2008 Projelerin Tamamlanarak Başvuru Formunun Doldurulması (Başvuru Formundaki; 1.Proje Danışman Öğretmenine ve Okuluna Ait Bilgiler, Öğrenciye ve Okuluna Ait Bilgiler Projeye Ait Bilgiler başlığı altında yer alan Proje Adı, Proje Amacı ve Proje Hedefleri bölümlerinin 17 Eylül- 3 Aralık 2007 arasında öncelikle doldurulması) ve Okul Müdürlüklerince Kurum Onay İşlemlerinin Gerçekleştirilmesi 2. 4-29 Şubat 2008 Öğrenci projelerinin İl Çalışma Gruplarınca il düzeyinde değerlendirilmesi işlemlerinin Internet üzerinden yapılması ve Bölge Merkezine gönderilecek projelerin listesinin İl Milli Eğitim Müdürlüğü Web sayfasında ilan edilmesi (29 Şubat 2008 tarihinden sonra İÇG Internet üzerinden herhangi bir işlem yapamayacaklardır.) 3. 3 Mart-14 Mart 2008 Öğrenci projelerinin Bölge Çalışma Gruplarınca bölge düzeyinde değerlendirilmesi işlemlerinin Internet üzerinden yapılması (14 Mart tarihinden sonra BÇG Internet üzerinden herhangi bir işlem yapamayacaklardır). Bölge Bilim Kuruluna gönderilecek projelerin listesinin Bölge Merkezi İl Milli Eğitim Müdürlüğü Web sayfasında ilan edilmesi 4. 17 Mart 2008 Bölge Çalışma Gruplarınca yapılan değerlendirmesi sonucunda onaylanan projelere ait dokümanların Bölge Koordinatörü tarafından Bölge Bilim Kuruluna tutanakla teslim edilmesi.

AYRINTILI PROJE TAKVİMİ(Devamı) Sıra No TARİHLER (2007-2008) FAALİYETLER 5 17 Mart-7 Nisan 2008 Bölge Bilim Kurullarınca projelerin incelenerek bölge sergisine davet edilecek projelerin belirlenmesi 6 8-18 Nisan 2008 Bölge Koordinatörü tarafından bölge sergisine davet edilen proje sahiplerine gerekli duyurunun yapılması 7 7- 25 Nisan 2008 Bölge Merkezleri tarafından proje sergisi için gerekli hazırlıkların yapılması (Konaklama, sergi salonu, vb.) 8 28 Nisan 2008 Bölge sergisine katılacak öğrenci ve danışman öğretmenlerin bölge merkezi illere ulaşması 9 29-30 Nisan 2008 Bölge merkezi illerde bölge sergilerinin yapılması 10 1 Mayıs 2008 Ankara yapılacak final sergisine katılacak projelerin törenle ilan edilmesi 11 1 - 9 Mayıs 2008 Ankara’da yapılacak final sergisine katılması uygun bulunan projelere ait tüm dokümanların Bölge Koordinatörleri tarafından EARGED’e ulaştırılması. 12 9-20 Mayıs 2008 Ankara’da yapılacak sergi ve ödül töreni için gerekli hazırlıkların yapılması 13 20 Mayıs 2008 Final Sergisine katılacak projeleri hazırlayan öğrenci ve danışman öğretmenlerinin Ankara’ya ulaşması 14 21-22 Mayıs 2008 Final Sergisinin düzenlenmesi, Merkez Bilim Kurulunca serginin gezilerek ödüllendirilecek projelerin belirlenmesi 15 23 Mayıs 2008 Ödül töreni *EARGED tarafından Yönerge uygulama aşamaları ve takvimi üzerinde değişiklik yapılabilir.

PROJE ÇALIŞMASININ BAŞARIYA ULAŞMASI İÇİN İLLERDE YAPILMASI GEREKEN ÇALIŞMALAR Proje ile ilgili duyuruların tüm okullarımıza zamanında ve eksiksiz yapılması (Proje afişinin herkesin görebileceği yerlere asılmasının sağlanması) Proje çalışmasına katılımı artırmak amacı ile illerdeki Matematik ve Fen Bilgisi Öğretmenlerine yönelik seminer toplantı vb. etkinliklerin gerçekleştirilmesi. İl Çalışma Gruplarında görevlendirilecek öğretmenlerin proje çalışma takvimine uygun biçimde ya da ildeki öğretmen durumuna göre yukarda tanımlanan çalışmaları da yürütmelerini sağlamak üzere uzun süreli görevlendirilmelerinin sağlanması ve onlara sağlıklı bir çalışma ortamı sunulması

PROJE ÇALIŞMASININ BAŞARIYA ULAŞMASI İÇİN İLLERDE YAPILMASI GEREKEN ÇALIŞMALAR 4. Proje çalışmasına proje dahilindeki illerin tümünden azami sayıda katılımın sağlanması için gerekli tüm tedbirlerin alınması 5. Bölge Merkezi Koordinatörünün ve İl Çalışma Grubunun TÜBİTAK tarafından görevlendirilmiş Bölge Bilim Kurulu Koordinatörü ile etkili bir iletişim ve işbirliği geliştirmesi 6. EARGED Merkez Çalışma Grubu ile her konuda sürekli irtibat halinde bulunulması

PROJE ÇALIŞMALARI SIRASINDA DİKKAT EDİLECEK NOKTALAR Proje başvuruları 2007-2008 eğitim öğretim yılından itibaren tek aşamalı olarak gerçekleştirilecektir. Projelerin Bölge Bilim Kuruluna gönderilmesi aşamasına kadar tüm işlemler İnternet ortamında yapılacaktır. Bu sayede hem kağıt tasarrufu yapılacak hem de projelerin taşınması, kaybolması, zamanında ulaşmaması vb. problemler ortadan kalkacaktır. Proje çalışmasına resmi ve özel tüm ilköğretim okulları katılabilecektir. Bir projede en fazla iki öğrenci ve bir rehber öğretmen görev alabilir.

PROJE ÇALIŞMALARI SIRASINDA DİKKAT EDİLECEK NOKTALAR 5. Proje hazırlayan öğrenci / öğrenciler ile proje danışman öğretmeni arasında birinci derece akrabalık bağı bulunmamalıdır. 6. İl Çalışma Grubu üyeleri, İlköğretim Öğrencilerine Yönelik Matematik ve Fen Bilimleri Proje Çalışmasında proje hazırlayan öğrencilerin danışman öğretmeni olarak görev alamazlar.

PROJE ÇALIŞMALARI SIRASINDA DİKKAT EDİLECEK NOKTALAR 7. TÜBİTAK il koordinatörleri tarafından Bölge Merkezi illerde oluşturulan Bölge Çalışma Gruplarına Bölge değerlendirmeleri öncesinde eğitim planlanmaktadır. Eğitimin gerçekleştirilmesi ile ilgili ayrıntılar il ve bilgi bölge koordinatörlüklerine ulaştırılacaktır. 8. Bölge sergilerine davet edilen projeleri temsilen katılacakların proje dokümanlarında isimleri olan öğrenci ve öğretmenler olmasına özen gösterilmelidir.

PROJE DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ İL ÇALIŞMA GRUPLARINCA KULLANILACAK DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ Proje başvuru formunun doğru ve eksiksiz doldurulması, Proje konusunun kılavuzda belirtilen 2 alanın (Matematik ve Fen Bilimleri) kapsamına girmesi, Konu seçimi ve soruna yaklaşım açısından özgünlük (Konunun daha önce aynı biçimde yöntemle, çalışılmamış ve daha önce herhangi bir yarışmaya katılmamış olması. Özgünlük incelemesinde; proje bankası, ilgili literatür ve internetten yararlanılacaktır). Konu, amaç, hedef, faaliyetler, seçilen yöntemler ve elde edilen sonuçlar arasındaki bütünsellik,

PROJE DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ BÖLGE ÇALIŞMA GRUPLARINCA KULLANILACAK DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ Konu seçimi ve soruna yaklaşım açısından özgünlük (Konunun daha önce aynı biçimde ve yöntemle, çalışılmamış ve daha önce herhangi bir yarışmaya katılmamış olması. Özgünlük incelemesinde; proje bankası, ilgili literatür ve internetten yararlanılacaktır). Konu, amaç, hedef, faaliyetler, seçilen yöntemler ve elde edilen sonuçlar arasındaki bütünsellik, Gösterilen özen, Sonuca ulaşabilme yeterliği, Toplumsal ve ekonomik bir yarar sağlaması, Kaynak taraması, Uygulanabilirlik.

PROJE DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ TÜBİTAK BİLİM KURULLARI TARAFINDAN KULLANILACAK DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ Yaratıcılık yeteneği, Bilimsel düşünce ve yöntem, Tutarlık ve katkı, Beceri ve sonuçlandırma, Özümseme, sunuş ve açıklık, Kaynak taraması, Uygulanabilirlik. Bu ölçütler doğrultusunda projelere ilişkin verilen kararlar kesindir. İtiraz edilemez.