Orta Öğretimden Üniversiteye Gelen Öğrencilerin Temel Bilgisayar Bilgilerinin İl ve Bölge Bazında İncelenmesi: Karadeniz Teknik Üniversitesi Uygulaması.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Yrd. Doç. Dr. Mustafa Akkol
Advertisements

BDP 2014 YEREL SEÇİM PERFORMANSI. GENEL VERİLER - 1 ● TOPLAM KAZANILAN BELEDİYE SAYISI 101 (2009'da 78) ● KAZANILAN İL SAYISI BŞB / 8 İL ● KAZANILAN.
SAYI TABLOSU 100 İçinde Doğal Sayılar Başla Hazırlayan:Metin CEYLAN.
Prof.Dr.Şaban EREN Yasar Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi
MEMNUNİYET ANKETİ ANALİZİ
DOĞAL SAYILAR.
T.C. İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ Arapgir Meslek YÜKSEKOKULU
Eğitim Programı Kurulum Aşamaları E. Savaş Başcı ASO 1. ORGANİZE SANAYİ BÖLGESİ AVRUPA BİLGİSAYAR YERKİNLİĞİ SERTİFİKASI EĞİTİM PROJESİ (OBİYEP)
-Demografik- Nüfus Analizi
Öğr.Gör.Dr. S. Sadi SEFEROĞLU & Arş. Gör. Fatih GÜRSUL
Atlayarak Sayalım Birer sayalım
ÇÖZÜM SÜRECİNE TOPLUMSAL BAKIŞ
BEIER CÜMLE TAMAMLAMA TESTİ
Diferansiyel Denklemler
ÖRNEKLEME DAĞILIŞLARI VE TAHMİNLEYİCİLERİN ÖZELLİKLERİ
VOLEYBOL İNDEKS (OYUNCULARIN FİZİK YETENEKLERİNİN ÖLÇÜMÜ)
1/27 GEOMETRİ (Kare) Aşağıdaki şekillerden hangisi karedir? AB C D.
ALIŞVERİŞ ALIŞKANLIKLARI ARAŞTIRMASI ÖZET SONUÇLARI Haziran 2001.
100 SORUDA KAVRAM HARİTALARI İLE FONKSİYON ANALİZİ & MANTIK
İZMİR EKONOMİ ÜNİVERSİTESİ TEKNİK ve İDARİ İŞLER MÜDÜRLÜĞÜ (T.İ.İ.M) “HİZMET MEMNUNİYETİ ÇALIŞMASI” Temmuz, 2010.
KIR ÇİÇEKLERİM’ E RakamlarImIz Akhisar Koleji 1/A.
HOŞGELDİNİZ 2005 Yılı Gelir Vergisi Vergi Rekortmenleri
HİSTOGRAM OLUŞTURMA VE YORUMLAMA
Soruya geri dön
Prof. Dr. Leyla Küçükahmet
Hastane Çalışanlarında Tüberküloz Bilgi Düzeyi ve Risk Algılanması
Türkiye’de yıllara göre tıp fakülteleri sayıları.
CAN Özel Güvenlik Eğt. Hizmetleri canozelguvenlik.com.tr.
GÖK-AY Özel Güvenlik Eğt. Hizmetleri
“Dünyada ve Türkiye’de Pamuk Piyasaları ile İlgili Gelişmeler”
1/20 PROBLEMLER A B C D Bir fabrikada kadın ve çocuk toplam 122 işçi çalışmaktadır. Bu fabrikada kadın işçilerin sayısı, çocuk işçilerin sayısının 4 katından.
TOPLAMA İŞLEMİNDE VERİLMEYEN TOPLANANI BULMA
HAZIRLAYAN:SAVAŞ TURAN AKKOYUNLU İLKÖĞRETİM OKULU 2/D SINIFI
1/25 Dört İşlem Problemleri A B C D Sınıfımızda toplam 49 öğrenci okuyor. Erkek öğrencilerin sayısı, kız öğrencilerin sayısından 3 kişi azdır.
Dördüncü Grup İkinci Harf B sesi sunumu Mürşit BEKTAŞ.
ÖRNEKLEM VE ÖRNEKLEME Dr.A.Tevfik SÜNTER.
USLE R FAKTÖRÜ DR. GÜNAY ERPUL.
EBOB EKOK.
YASED BAROMETRE 2006 AĞUSTOS.
1/20 BÖLME İŞLEMİ A B C D : 4 işleminde, bölüm kaçtır?
TÜRKİYE KAMU HASTANELERİ KURUMU
1 YASED BAROMETRE 18 MART 2008 İSTANBUL.
 Demet Cengiz, “Bilişim Teknolojilerinin Öğrenciler Tarafından Kullanılmasını Sağlayacak Unsurların Belirlenmesi,” TBD Bilişim Kurultayı, Ankara, Eylül.
ASİSTAN ANKETİ Dr. Ahmet Fazıl NOHUTÇU Oftalmolojide Eğitim Buluşması
İmalat Yöntemleri Teyfik Demir
Temel Bilişim Eğitiminde Enformatik Bölümlerinin Rolü
Matematik 2 Örüntü Alıştırmaları.
İKİ BASAMAKLI DOĞAL SAYILARIN
PÇAĞEXER / SAYILAR Ali İhsan TARI İnş. Yük. Müh. F5 tuşu slaytları çalıştırmaktadır.
19 Ekim 2006 GfK TürkiyeCustom ResearchGrowth from Knowledge 1 TUHID - İDA İletişim Hizmetleri Algılama Araştırması Eylül 2006.
E-Dönüşüm Türkiye Projesi Kısa Dönem Eylem Planı 4. Değerlendirme Raporu 10 Şubat 2005.
DOĞUM VE SAĞLIK: DOĞUM SAYISI SAĞLIK DURUMUNU ETKİLİYOR MU ? Amaç Annelik kadının varoluşunda ona bahşedilen bir duygudur. Anneliğin birçok getirisi olduğu.
4 X x X X X
1 Van Kadın Derneği 2008 Yılı Verileri. sınıflandırma Yüzyüze ve/veya telefonla 805 başvuru 1262 neden 350 Türkiyeli Kadın 525 nedenle 455 Sığınmacı ve.
Mukavemet II Strength of Materials II
1 FİNANSBANK A.Ş Sinan Şahinbaş Finansbank Genel Müdürü
MEMNUNİYET ANKETİ ANALİZİ
Bir bölme işleminde bölen 8,Bölüm 7, kalan 1ise bölünen Kaçtır?
ANA BABA TUTUMU ENVANTERİ
1 DEĞİŞMEYİN !!!
Test : 2 Konu: Çarpanlar ve Katlar
ALİ YALKIN İLKÖĞRETİM OKULU 2/A SINIFI ÇALIŞMA SAYFASI
Çocuklar,sayılar arasındaki İlişkiyi fark ettiniz mi?
SAYILAR NUMBERS. SAYILAR 77 55 66 99 11 33 88.
ÇOK DEĞİŞKENLİ FONKSİYONLARDA
Proje Konuları.
SAYI TABLOSU 100 İçinde Doğal Sayılar Başla ? Boş (?)
Toplam – toplanan = toplanan
PÇAĞEXER / SAYILAR Ali İhsan TARI İnş. Yük. Müh. F5 tuşu slaytları çalıştırmaktadır.
Diferansiyel Denklemler
Sunum transkripti:

Orta Öğretimden Üniversiteye Gelen Öğrencilerin Temel Bilgisayar Bilgilerinin İl ve Bölge Bazında İncelenmesi: Karadeniz Teknik Üniversitesi Uygulaması Ali Haydar DOĞU Ercüment YILMAZ Karadeniz Teknik Üniversitesi, Enformatik Bölümü, Trabzon Karadeniz Teknik Üniversitesi-Enformatik Bölümü

Karadeniz Teknik Üniversitesi-Enformatik Bölümü İçerisinde olduğumuz bilgi çağı, hayatın her alanında bilgi teknolojileri kullanımı ile karşı karşıya kalmamıza neden olmaktadır. Bu çağa ayak uydurmak için yapılması gereken en önemli adımlardan biri de Temel Bilgi Teknolojileri Kullanımı’nın yaygınlaştırılmasıdır Bu bağlamda ilköğretimden başlayan ve üniversiteye kadar uzanan bu eğitim yolunda öğrencilerimizin bilişim düzeylerinin tespit edilmesi, il ve bölgesel analizlerinin yapılması geleceği planlamada önemli rol oynayacaktır Karadeniz Teknik Üniversitesi-Enformatik Bölümü

Karadeniz Teknik Üniversitesi-Enformatik Bölümü BİLGİ TOPLUMU Temel Bilişim Eğitimi Ortaöğretim Yükseköğretim Karadeniz Teknik Üniversitesi-Enformatik Bölümü

Karadeniz Teknik Üniversitesi-Enformatik Bölümü Bu çalışmada; ÖSS-2009 ile Karadeniz Teknik Üniversitesini kazanan öğrencilerden 3908 öğrenciye anket çalışması yapılmış ve elde edilen sonuçlar değerlendirilerek haritalar oluşturulmuştur. Bu haritalar, öğrencilerin geldikleri bölgelerdeki bilgisayar okuryazarlığını, internet kullanımını, kişisel bilgisayarları olup olmadıkları gibi bilgileri içermekte ve ayrıca 2005 ile 2007 yılları ile karşılaştırılmaktadır. Karadeniz Teknik Üniversitesi-Enformatik Bölümü

Karadeniz Teknik Üniversitesi-Enformatik Bölümü Anket Çalışması Çalışmanın temelini oluşturan anket uygulamalarında; Referans periyodu: Eylül-2009 Örnek birim: 18-21 yaş grubu Anket sayısı: 3908’dır. Karadeniz Teknik Üniversitesi-Enformatik Bölümü

Karadeniz Teknik Üniversitesi-Enformatik Bölümü Şekil 1. Karadeniz Teknik Üniversitesi’ni Kazanarak Temel Bilgisayar Eğitimi Almaya Başlayan Öğrencilerden Anket Uygulananların Sayısal Dağılımı % 33,1 % 2,3 % 5,6 % 15 % 5,7 % 18,3 % 13,4 % 6,4 % 33 % 3 % 5 % 14 % 7 % 20 % 12 % 6 2007 2009 Karadeniz Teknik Üniversitesi-Enformatik Bölümü

Şekil 2. Temel Bilgisayar Kullanım Bilgisi Olmayan Öğrenciler % 32,3 % 27,9 % 20,9 % 20,7 % 43,2 % 29,2 % 34,5 % 31,1 % 27 % 24 % 26 % 22 % 23 % 30 % 32 2007 2009 Karadeniz Teknik Üniversitesi-Enformatik Bölümü

Şekil 3. Kendine Ait Bilgisayarı Olan Öğrenciler % 36,7 % 50 % 60,7 % 58 % 35,9 % 55,8 % 24,1 % 62 % 72 % 80 % 76 % 65 % 73 % 51 2007 2009 Karadeniz Teknik Üniversitesi-Enformatik Bölümü

Karadeniz Teknik Üniversitesi-Enformatik Bölümü Şekil 4. Bilgisayarı Olan Öğrencilerdeki Bilgisayar Türlerinin Yüzde Dağılımı Karadeniz Teknik Üniversitesi-Enformatik Bölümü

Şekil 5. Öğrencilerin Programlama ve Web Tasarımı Yapabilme Yüzdeleri Karadeniz Teknik Üniversitesi-Enformatik Bölümü

Karadeniz Teknik Üniversitesi-Enformatik Bölümü Şekil 6. İlk veya Orta Öğreniminde Temel Bilgisayar Dersi Okuyan Öğrencilerin Dağılımı (2009) % 56 % 54 % 69 % 57 % 44 Karadeniz Teknik Üniversitesi-Enformatik Bölümü

Karadeniz Teknik Üniversitesi-Enformatik Bölümü Şekil 7. Bilgisayar Kullanımını Hiç Bilmeyen Yeni Öğrencilerimizin Yüzdesi Karadeniz Teknik Üniversitesi-Enformatik Bölümü

Şekil 8. Office Programlarını Kullanabilme Yüzdeleri Karadeniz Teknik Üniversitesi-Enformatik Bölümü

Karadeniz Teknik Üniversitesi-Enformatik Bölümü Tablo 1. Fakülte/YO/MYO Türüne Göre Bilgisayar Kullanım Bilgisi Olmayan Öğrencilerin Yüzde Dağılımı Fakülte / Y.O. 2007 2009 IIBF 28 34 Fen-Edebiyat 25 32 Fatih Eğitim 43 31 Sağlık YO 45 26 Mühendislik 12 22 Orman Deniz Bilimleri 16 18 Mimarlık 19 15 Karadeniz Teknik Üniversitesi-Enformatik Bölümü

Karadeniz Teknik Üniversitesi-Enformatik Bölümü Şekil 9. Bayan Öğrencilerin Bilgisayar Kullanım Bilgilerinin Yüzde Dağılımı % 58,6 % 62,3 % 71,9 % 67,8 % 51,5 % 63,5 % 57,2 % 53,3 % 59 % 69 % 65 % 56,6 % 64 % 72 % 60 Bayan 2007 2009 Karadeniz Teknik Üniversitesi-Enformatik Bölümü

Karadeniz Teknik Üniversitesi-Enformatik Bölümü Şekil 10. Erkek Öğrencilerin Bilgisayar Kullanım Bilgilerinin Yüzde Dağılımı % 82 % 79 % 78 % 85 % 71 % 80 % 81,7 % 76,2 % 75,9 % 84,8 % 89 % 61,7 % 74,5 Erkek 2007 2009 Karadeniz Teknik Üniversitesi-Enformatik Bölümü

Sonuç ve Değerlendirme TBT Kullanım oranları Türkiye’nin güney doğu köşesinde en az seviyededir. 2007 yılına göre. Ardahan, Bitlis, Tunceli, Hakkâri ve Şırnak illerindeki, kullanımın oranları 2009 yılında da düşük seviyesini korumaktadır. Buna karşın Bartın, Karabük, Niğde, Bilecik, Denizli gibi illerimizde oranlarda yükseliş görülmektedir Türkiye genelinde bayan öğrencilerin 2007 yılına göre kullanım oranı % 5’lik bir artış gösterirken bu oran erkek öğrencilerde % 1 ile sınırlı kalmıştır Karadeniz Teknik Üniversitesi-Enformatik Bölümü

Sonuç ve Değerlendirme Office programların kullanımında Excel kullanımı, 2007 yılına göre 2,6 kat, Word, 1,7 ve Powerpoint ise 2,2 kat artış göstermiştir. Öğrencilerin bilgisayara sahip olma yüzdeleri 2007 yılına göre % 48 ‘lik bir artış göstererek % 69’a ulaşmıştır. Temel Bilgi Teknolojileri Kullanım bilgisi hiç olmayan öğrencilerin yüzdesi 2007 yılında % 30 iken bu oran 2009 yılında % 26 ‘ya gerilemiştir. Karadeniz Teknik Üniversitesi-Enformatik Bölümü

Sonuç ve Değerlendirme Dizüstü bilgisayarlara sahip olma yüzdesinde 2007 yılına göre % 87 ‘lik bir artış olmuştur Öğrencilerin % 56 ‘lık bir oranı üniversite öncesinde ilk ya da orta öğreniminde bilgisayar dersi gördüğünü ifade etmektedir. Bu oran % 44 ile en düşük Güney Doğu Anadolu bölgemizde görülmektedir Karadeniz Teknik Üniversitesi-Enformatik Bölümü

Karadeniz Teknik Üniversitesi-Enformatik Bölümü Öneriler Türkiye’nin özellikle Güney Doğu bölgesindeki ortaöğretimdeki bilgisayar eğitimi desteklenmelidir. TBT Kullanım oranı bayan öğrencilerde daha düşük düzeydedir ve bu oranı artırmak için kurs, seminer, vb etkinlikler düzenlenmelidir. Orta öğretimden gelen öğrencilerin sadece % 2 gibi çok düşük bir oranının programlama bilgisine sahip olması üzerinde düşünülmesi ve tedbir alınması gereken bir sonuçtur. Bu gençler, üretim yapabilecek, çözüm sunabilecek programlama tekniklerini içeren kurs, seminer vb etkinlikler ile özendirilmelidirler Karadeniz Teknik Üniversitesi-Enformatik Bölümü

Karadeniz Teknik Üniversitesi-Enformatik Bölümü Öneriler Üniversitelerde zorunlu olarak okutulan Temel Bilgi Teknolojileri Kullanımı ders içerikleri yeniden gözden geçirilmeli, Yüksek Öğretim ve Orta Öğretim arasında kurulacak komisyonlar ile ders içeriklerinin birbirinin devamı olması sağlanmalıdır. Karadeniz Teknik Üniversitesi-Enformatik Bölümü

Karadeniz Teknik Üniversitesi-Enformatik Bölümü 2009- ÖSS İLE KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİNİ KAZANAN ÖĞRENCİLERİN TEMEL BİLGİ TEKNOLOJİLERİNİ KULLANABİLME YÜZDELERİNİN İL DÜZEYİNDE DAĞILIMI % 0–20 % 21–30 % 31–40 % 41–50 % 51–60 % 61–100 Karadeniz Teknik Üniversitesi-Enformatik Bölümü