. DİSİPLİN. . DİSİPLİN D İ S İ P L İ N * Disiplin, “kurallar dahilinde davranış eğitimi” ya da “doğru davranış ve hareketi geliştirmek için tasarlanmış.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
MOTİVASYON VE MOTİVASYON ENGELLERİNİ AŞABİLME
Advertisements

UTANDIM ÇOCUK Yazı:Taner Yenidoğan Slayt tasarım: Mustafa Kaplan.
Dr. Şeyda Serdar-Asan İTÜ Endüstri Mühendisliği Bölümü
KRAL ve EŞLERİ Bir zamanlar, büyük ve güçlü bir ülkeyi yöneten kralın 4 eşi varmış. Kral en çok dördüncü eşini severmiş, bir dediğini iki etmez, her.
Mustafa’dan Can’a… Taner YENİDOĞAN 06 Kasım 2008.
VER İ ML İ DERS ÇALI Ş MA YOLLARI. Önce kendinize güvenin. Önce kendinize güvenin. Başarılı olacağım diyerek başlayın. Unutmayın ki kendine güven başarının.
KRAL ve EŞLERİ Bir zamanlar, büyük ve güçlü bir ülkeyi yöneten kralın 4 eşi varmış. Kral en çok dördüncü eşini severmiş, bir dediğini iki etmez, her.
Değerler Eğitimi Özgüven.
ÖZGÜVEN; kendimize yönelik iyi duygular geliştirmemiz sonucu, kendimizi iyi hissetmemiz demektir. Başka bir deyişle kendimiz olmaktan memnun olmak ve bunun.
GENÇLERDE ÖZGÜVEN GELİŞİMİ.
AHMET NAFİZ DEMİR * * 2005 a.g.b k.g.b z.g.e a.g.b a.g.b o.l.m a.g.b
Olumlu Disiplin Yöntemleri
Verimli Ders Çalışma F.N.Ç.A.L. REHBERLİK SERVİSİ
Şerife duran bilmeceler
Sorumluluk: Kişinin kendine ve başkalarına karşı yerine getirilmesi gereken yükümlülüklerini zamanında yerine getirmesi zorunluluğudur.
DİNLEME VE ÖĞRENME BECERİLERİ
BÜYÜK ÜNLÜ UYUMU.
Bursa Birey Dershaneleri
NORMAL GEBELİK O BİR İNSAN,YAŞAMAK ONUN DA HAKKI.
Kendine Karşı Sorumluluk
ÜÇ İHTİYAR MİSAFİR ÖYKÜSÜ
SINAV KAYGISI REHBER ÖĞRETMEN Senem ARIK.
Tömük Yeşilyurt İlköğretim Okulu 6.Sınıf Leyla YILMAZ
Bir dilim pasta ya ne dersiniz?
DEĞERLER KULÜBÜ İSTİKRARLI OMAK
Etkili İletişime Giriş
HOŞGELDİNİZ.
ANNELER BABALAR/ÇOCUĞUNUZ SINAVA GİRİYOR …. Çocuklarımızı çok severken kişisel isteklerimizin, beklentilerimizin onlar için belki de aşırı bir yük olacağını.
Sen hangisini seçerdin?
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ.
** DEĞERLER EĞİTİMİ ** SORUMLULUK
DOĞRU YANIT C SEÇENEĞİDİR DOĞRU YANIT D SEÇENEĞİDİR.
ZAMAN YÖNETİMİ Zaman bütün insanlara eşit sunulan ve allahın adaletini gösteren olgudur. Çünkü zenginin fakirin gencin yaşlının ama herkesin eşit sahip.
BİR ORGAN BİR HAYAT.
HAYIR DEMEYİ ÖĞRENELİM Erkan İLGÜN Rehber Öğretmen
EĞİTSEL ALANLAR Kazanım: Eğitsel alanlardaki güçlü ve zayıf yönlerini değerlendirir. 9. Sınıf 8 nolu kazanım etkinliği.
SORULAR.
SIFATLARIN ÜSTÜNLÜK DERECELERİ
ÖZGÜL ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ.
AHLÂK ÜZERİNE SÖZLER.
Kazanım 3. Katıldığı gruplarda aldığı roller ile rollerin gerektirdiği hak ve sorumlulukları ilişkilendirir.
MOTİVASYON.
IHLAMURLAR ÇİÇEK AÇTIĞINDA GEL...
HAZIRLAYAN:ALEYNA USLU
ÇOCUĞUN OKUL BAŞARISINI ARTTIRMAK İÇİN VELİYE DÜŞEN GÖREVLER
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA.
ANNE BABALAR EV ÖDEVLERİNE NASIL YARDIMCI OLABİLİRLER?
TAKIM RUHU.
REHBERLİK SERVİSİNİN TANIMI VE İLKELERİ
1 Rehberlik; Bireyin kendini anlaması, çevredeki imkanları bilmesi, doğru tercihler yaparak kendini gerçekleştirebilmesi için bireye yapılan sistematik.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
TİCARET ODASI İLKÖĞRETİM OKULU DEĞERLER EĞİTİMİ. DİSİPLİN VE SORUMLULUK HAZIRLAYANLAR: Nurettin GÖKSUGÜZEL Gülsüm ÇELİK Havva YAKUT Fatma Evrim KUNDAKÇI.
Çıkarımların Geçerlik ve Kabul Edilebilirliği Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
İNCİRLİOVA SPOR LİSESİ EĞİTİMDE KOÇLUK SİSTEMİ SUNUSU
n Düzey: n Düzey: Lise 1. Sınıf öğrencileri n Genel Hedef: n Genel Hedef: Karar verme becerisini geliştirmelerini sağlayabilme. n Oturum Sayısı: n Oturum.
İnsan İradesi ve Kader İnsanı diğer varlıklardan ayıran en temel özellikler, -akıl -irade AKIL, iyiyi kötüden, güzeli çirkinden, doğruyu yanlıştan ayırt.
KİŞİSEL GELİŞİM & İKY.
1.Grup Aigai Öğrenci motivasyonunun arttırılması için yapılabilecek çalışmalar ve ödüllendirme kriterleri.
. * Disiplin, “kurallar dahilinde davranış eğitimi” ya da “doğru davranış ve hareketi geliştirmek için tasarlanmış talimat ve egzersizler” anlamına gelir.
1EROL YETER BUGÜNKÜ ÖĞRETİM ŞEKLİ ESKİ ve YENİ YAKLAŞIMLAR.
ICF Aylık Üye Toplantısı 11 Aralık 2012 Didem Şen Pamuk.
Ailenin Çocuğun Başarısındaki Rolü ,Sağlıklı İletişim ve Aile Sağlığı
IV. Ünite Ahlak Felsefesi ETİK.
OLUMLU DÜŞÜNCE NEDİR? Hayatın her alanında, bizi her konuda etkileyen aslında bizim olaylara nasıl baktığımızdır. Şunu unutmamak gerekir ki; meydana.
AHLÂK ÜZERİNE SÖZLER.
Sınıf yönetimi ve disiplin
Hızlı Okuma Egzersizleri
Hızlı Okuma Egzersizleri
İLKOKUL ÖĞRENCİLERİNİN AHLAK ALGILARI
Sunum transkripti:

. DİSİPLİN

D İ S İ P L İ N * Disiplin, “kurallar dahilinde davranış eğitimi” ya da “doğru davranış ve hareketi geliştirmek için tasarlanmış talimat ve egzersizler” anlamına gelir.

* Disiplinin büyük çoğunluğu iyi davranışları özendirmektir, kalanı ise kötü davranışlara karşı takındığımız tavırdır.

* Disiplin, sorumlu davranmayı öğretmektir: Çocuğun bilgi toplaması, önündeki seçenekleri ve sonuçları görmesi, aralarından kendileri ve başkaları için en iyisini seçmesi, “iç disiplin”dir. İtaat ise dış disiplindir.

Disiplinin ilkeleri: Kararlılık Kesinlik Süreklilik Sakinlik Ödüllendirme

Başarının temelinde İÇ DİSİPLİN  vardır.

İç disiplin insanı iyi,güzel,doğru olana yakınlaştıran ve onun beceri kazanmasına, başarılı bir sonuç almasına, öğrenmesine ve ilerlemesine neden olan süreçtir.

Yapmanız gerekenlerle, yaptıklarımız arasında bir uçurum varsa iç ……..disiplinle…………….. ilgili bir sorunumuz vardır.

İç disiplini geliştirmenin yolu güçlü bir iradeye sahip olmaktan geçer. İradeli olmak demek ki;iyi güzel,sağlıklı,doğru olanı yapmak ve kötü,çirkin sağlıksız, yanlış şeylerden uzak durmaktır.

İç disiplini kontrol altına alan insan kendini de kontrol altına alır, kendini disipline eden, kontrol eden insan tüm dünyayı ve yazgısını da kontrol eder, başarılı olur.

*Peki insanların motivasyonları, neden zayıftır? *İç disiplinleri niçin yetersizdir? 

Elbette bunun başlıca nedenleri vardır, bunların en başında: 1. Konuya yeterince odaklanamamak, 2. Motive edici bir amacın olmaması, 3. Sorumluluk bilincinin gelişmemesi,

4. Amaçsız insanlarla birlikte olmak, 5. Motive edici ortamlarda bulunmamak, 6. Sürekli başkalarına bağımlı olmak, 7. Yaptığı işi sevmemek, 8. Sürekli kaygı ile yaşamak,

9. Yapılacak işi başaracağına inanmamak, 10. Elverişsiz sağlık koşulları içinde olmak, 11. İşi erteleme alışkanlığı 12. Sürekli kararsızlık, 13. Özgüvenin yetersiz oluşu.

İç Disiplini Geliştirmenin Yolları:

1. Önce yapmanız gerekenleri yapın. 2. Kötü alışkanlıkları terk edin, iyi alışkanlıklar edinin. 3. Kendinizi pozitif durumda tutun.

4. Replik ve sloganların gücünü kullanın. 5. Amaçlarınızı gerçekleştirin. 6. Amacın ve hırsın gücünü kullanın.

7. Bir işi başarmaya kendimizi zorunlu görün. 8. Kendinizle en az 10 maddelik bir iç disiplin anlaşması yapın.

Karıncaya ''Nereye gidiyorsun. '' diye sorarlar Karıncaya ''Nereye gidiyorsun?'' diye sorarlar.O da ''Hicaza'' diye yanıt verir.''Sen bu küçücük bacaklarınla Hicaz'a varamazsın'' denilince karınca şu yanıtı verir:''YOLUNDA ÖLÜRÜM YA…''

. SORUMLULUK

SORUMLULUK Kişinin kendine ve başkalarına karşı yerine getirilmesi gereken yükümlülüklerini zamanında yerine getirmesi zorunluluğudur.

Sorumluluk hayatın her aşamasında bireyin üslenmesi gereken vazifesi ve bunun sonucunda da bireyin sorunları aşabilmesinde en önemli dayanağıdır.

"Sorumluluk insanların en fazla korktukları şeylerden birisidir, ama bizi hem erkek ve hem de kadın olarak en fazla geliştiren de odur“.(Frank Crane)

Öğrenci öğretmenine sorar:

Hocam yapmadığımız bir şeyden sorumlu tutulur muyuz Hocam yapmadığımız bir şeyden sorumlu tutulur muyuz? Öğretmen: Tabii ki hayır. Neden sordun? Öğrenci: Dün ödevimi yapmadım da…    

SON