İç kontrol Bilgilendirme Toplantısı 10 Nisan 2014 Strateji Geliştirme Dairesi Başkanlığı.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İç Kontrol Sistemi ve Kamu İç Kontrol Standartları
Advertisements

Erzincan Üniversitesi Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı
KAMU İDARELERİNDE STRATEJİK PLANLAMAYA İLİŞKİN USUL VE ESASLAR HAKKINDA YÖNETMELİK Kamu idarelerinde stratejik planlamaya ilişkin usul ve esaslar hakkında.
İÇ KONTROL STANDARTLARI
T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI Strateji Geliştirme Başkanlığı İÇ KONTROL SİSTEMİ VE İÇ KONTROL EYLEM PLANI.
YENİ MALİ YÖNETİM VE KONTROL SİSTEMİNDE İÇ KONTROL
ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ İÇ KONTROL SİSTEMİ Prof. Dr. Melek TÜZ (U. Ü
KAMU İÇ KONTROL SİSTEMİ STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLIĞI
Defterdarlıklar İç Kontrol Eğitimi 10 Mart-27 Nisan 2013
İÇ KONTROL SİSTEMİ VE İÇ KONTROL STANDARTLARI
T.C. İçişleri Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığı
STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLIĞI Abdullah ATEŞ Sibel ÖZSOYSAL
İç Kontrol Sistemi ve İç Kontrol Standartları
T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI STRATEJİ GELİŞTİRME BAŞKANLIĞI İÇ KONTROL SİSTEMİ VE KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARI.
SUNUM PLANI İç Kontrol Nedir? İç Kontrolün Amaçları ve Temel İlkeleri
KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARI UYUM EYLEM PLANI
T.C. NEVŞEHİR ÜNİVERSİTESİ Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı İÇ KONTROL SİSTEMİ VE İÇ KONTROL EYLEM PLANI.
İÇ DENETİM BİRİMİ BAŞKANLIĞI
T.C. Maliye Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığı
KONTROL ORTAMI Defterdarlıklar İç Kontrol Eğitimi 10 Mart-27 Nisan 2013 Strateji Geliştirme Başkanlığı 1.
T.C. KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ İç Denetim Birimi Başkanlığı
MERSİN ÜNİVERSİTESİ Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı
KAMUDA İÇ KONTROL SİSTEMLERİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ
ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ İÇ KONTROL SİSTEMİ
İÇ KONTROL SİSTEMİ ve KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARI
T.C. ORDU ÜNİVERSİTESİ Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı
İÇ KONTROL SİSTEMİ VE KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARI
“İYİ YÖNETİŞİM SİSTEMİ” GIDA TARIM VE HAYVANCILIK BAKANLIĞI ÖRNEĞİ
BAKANLIĞIMIZDA İÇ KONTROL SİSTEMİ. KONTROL ORTAMI STANDARTLARINA GÖRE DURUM DEĞERLENDİRMESİ.
KAMU İÇ KONTROL SİSTEMİ VE KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARINA UYUM
T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI Strateji Geliştirme Başkanlığı KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARI.
İÇ KONTROL STANDARTLARI. İÇ KONTROL 5018 sayılı Kamu Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunun 55. maddesinde İç Kontrol idarenin amaçlarına, belirlenmiş.
İZLEMEİZLEME Defterdarlıklar İç Kontrol Eğitimi 10 Mart-27 Nisan 2013 Strateji Geliştirme Başkanlığı 1.
KONTROL FAALİYETLERİ Defterdarlık İç Kontrol Eğitimi 10 Mart-27 Nisan 2013 Strateji Geliştirme Başkanlığı.
T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI Strateji Geliştirme Başkanlığı İÇ KONTROL SİSTEMİ VE KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARI.
İÇ KONTROL SİSTEMİ ve STANDARTLARI
İç Kontrol Nedir? İdarenin amaçlarına, belirlenmiş politikalara ve mevzuata uygun olarak faaliyetlerin; - etkili, ekonomik ve verimli bir şekilde yürütülmesini,
MALİ YÖNETİM VE KONTROL ALANINDA YAŞANAN GELİŞMELER VE HEDEFLER Mehmet BÜLBÜL Maliye Bakanlığı Bütçe ve Mali Kontrol Genel Müdürlüğü Daire Başkanı 1 Mayıs.
T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI Strateji Geliştirme Başkanlığı İÇ KONTROL SİSTEMİ Nurtaç ARSLAN İç Kontrol Dairesi Başkan V.
İdarede yatırım, harcamaya dönük işlemler varsa
İç Kontrol Sistemi Örnek Uygulamaları ve Üniversitemizde Genel Durum
İÇ KONTROL SİSTEMİ VE KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARI 27 Ekim 2009 Mehmet BÜLBÜL Bütçe ve Mali Kontrol Genel Müdürlüğü Daire Başkanı.
İç Kontrol Nedir? İdarenin amaçlarına, belirlenmiş politikalara ve mevzuata uygun olarak faaliyetlerin; - etkili, ekonomik ve verimli bir şekilde yürütülmesini,
İç Kontrol Nedir? İdarenin amaçlarına, belirlenmiş politikalara ve mevzuata uygun olarak faaliyetlerin; - etkili, ekonomik ve verimli bir şekilde yürütülmesini,
Öznur OKAY Mali Hizmetler Uzmanı
PERFORMANS PROGRAMI HAZIRLIK SÜRECİ Nisan, Yeni Kamu Yönetimi Anlayışı Üzerine Genel Bir Değerlendirme Ana Hatlarıyla Performans Programı Performans.
İÇ KONTROL UYUM EYLEM PLANI VE YOL HARİTASI. İÇ KONTROL İç kontrol genel olarak idarenin amaçlarına, belirlenmiş politikalara ve mevzuata uygun olarak;
İç Kontrol: İç kontrol, idarenin amaçlarına, belirlenmiş politikalara ve mevzuata uygun olarak faaliyetlerin etkili, ekonomik ve verimli bir şekilde yürütülmesini,
5018 Sayılı Kamu Mali Yönetim ve Kontrol Kanunu gereği hazırlanan; 2009/24 sayılı “Millî Eğitim Bakanlığı İç Kontrol Sistemi” konulu genelgenin iç kontrol.
BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ BİRİMLERİ KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARINA UYUM EYLEM PLANININ HAZIRLANMASI BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ BİRİMLERİ KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARINA.
Kamu mali yönetim ve kontrol sistemini yeniden düzenleyen 5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu kamu idarelerinde iç kontrol sistemlerinin.
KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARI TEBLİĞİ
Türkiye Kamu Hastaneleri Kurumu Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı
 5018 sayılı Kanunla, her bir kamu idaresinde geleneksel kontrol mekanizmaları yerine iç kontrol alanında yaşanan çağdaş gelişme ve uygulamalardan ve.
YENİ TÜRK TİCARET KANUNU SÜRECİNDE YOL HARİTASI Hazırlayan: Recep Aşır Temmuz 2012.
IV. İ ç Kontrol Çalıştayı IV. İ ç Kontrol Çalıştayı.
İÇ KONTROL Defterdarlık Uzmanları Eğitimi 25 Kasım 2013 Strateji Geliştirme Başkanlığı.
KAMU YÖNETİMİNDE İÇ KONTROL SİSTEMİ ve İÇ KONTROL EYLEM PLANININ UYGULANMASI KAMU YÖNETİMİNDE İÇ KONTROL SİSTEMİ ve İÇ KONTROL EYLEM PLANININ UYGULANMASI.
Kamu İç Kontrol Uyum Eylem Planı Ve İç Kontrol Sistemi Yol Haritası.
SUNUM PLANI Bazı tanımlar ve kavramlar İç Kontrol,
İÇ KONTROL Defterdarlık Uzmanları Eğitimi 25 Kasım 2013 Strateji Geliştirme Başkanlığı.
DÖNEMİ ANKARA ÜNİVERSİTESİ STRATEJİK PLANI HAZIRLIK SÜRECİ
SAĞLIK, KÜLTÜR VE SPOR DAİRE BAŞKANLIĞI
İç Kontrol Standartlarına Uyum Eylem Planı Toplantısı
KAMUDA HASSAS GÖREV.
Faaliyet Raporları Demet ARSLANTAŞ
MERSİN ÜNİVERSİTESİ KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ VE KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARININ UYUMLAŞTIRILMASI ÇALIŞMALARI.
Sunum transkripti:

İç kontrol Bilgilendirme Toplantısı 10 Nisan 2014 Strateji Geliştirme Dairesi Başkanlığı

İç Kontrolü Hatırlayalım 5018 sayılı Kanunu (5.Kısım,55,56,57.Md.) iç kontrol sistemi açıklandı. 26/12/2007 tarihli Resmi Gazetede ‘kamu İç Kontrol Standartları Tebliği yayınlandı. Maliye Bakanlığı 4/12/2009 tarihli yazısıyla idarelerden mevcut iç kontrol sistemlerini Kamu İç Kontrol Standartlarına uyumlu hale getirmek için eylem planı hazırlamalarını istedi.

İç Kontrolü Hatırlayalım İç kontrol bir amaç değil, bir yönetim aracıdır. İç kontrol, mali iş ve işlemlerle sınırlı değildir. İdarenin hedeflerine ulaşmasını sağlamak üzere yöneticiler ve tüm personel tarafından gerçekleştirilen bir süreçtir. İç Kontrol belli noktalarda, belli alanlarda ve belli zamanlarda değil; tüm faaliyetleri kapsayan devamlılık esasına dayanan bir süreçtir. İç Kontrol kişiler tarafından uygulanır. Yönetime tam değil makul güvence sağlar. 3

KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARI KONTROL ORTAMI STANDARTLARI RİSK DEĞERLENDİRME STANDARTLARI KONTROL FAALİYETLERİ STANDARTLARI BİLGİ VE İLETİŞİM STANDARTLARI İZLEME STANDARTLARI Etik Değerler ve Dürüstlük Planlama ve Programlama Kontrol Stratejileri ve Yönetimleri Bilgi ve İletişim İç Kontrolün Değerlendirilmesi Misyon Organizasyon Yapısı ve Görevler Hiyerarşik Kontroller Risklerin Belirlenmesi ve Değerlendirilmesi Prosedürlerin Belirlenmesi ve Değerlendirilmesi Raporlamaİç Denetim Hata, Usulsüzlük ve Yolsuzlukların Bildirilmesi Kayıt ve Dosyalama Sistemi Bilgi Sistemleri Kontrolleri Faaliyetlerin Sürekliliği Görevler Ayrılığı Personelin Yeterliliği ve Performansı Yetki Devri Etik Değerler ve Dürüstlük Misyon Organizasyon Yapısı ve Görevler Personelin Yeterliliği ve Performansı Etik Değerler ve Dürüstlük Misyon Organizasyon Yapısı ve Görevler Yetki Devri Personelin Yeterliliği ve Performansı Etik Değerler ve Dürüstlük Misyon Organizasyon Yapısı ve Görevler Planlama ve Programlama Yetki Devri Personelin Yeterliliği ve Performansı Etik Değerler ve Dürüstlük Misyon Organizasyon Yapısı ve Görevler Risklerin Belirlenmesi ve Değerlendirilmesi Planlama ve Programlama Yetki Devri Personelin Yeterliliği ve Performansı Etik Değerler ve Dürüstlük Misyon Organizasyon Yapısı ve Görevler Risklerin Belirlenmesi ve Değerlendirilmesi Planlama ve Programlama Kontrol Stratejileri ve Yönetimleri Risklerin Belirlenmesi ve Değerlendirilmesi Planlama ve Programlama Prosedürlerin Belirlenmesi ve Değerlendirilmesi Kontrol Stratejileri ve Yönetimleri Risklerin Belirlenmesi ve Değerlendirilmesi Planlama ve Programlama Hiyerarşik Kontroller Prosedürlerin Belirlenmesi ve Değerlendirilmesi Kontrol Stratejileri ve Yönetimleri Risklerin Belirlenmesi ve Değerlendirilmesi Planlama ve Programlama Görevler Ayrılığı Hiyerarşik Kontroller Prosedürlerin Belirlenmesi ve Değerlendirilmesi Kontrol Stratejileri ve Yönetimleri Risklerin Belirlenmesi ve Değerlendirilmesi Planlama ve Programlama Faaliyetlerin Sürekliliği Görevler Ayrılığı Hiyerarşik Kontroller Prosedürlerin Belirlenmesi ve Değerlendirilmesi Kontrol Stratejileri ve Yönetimleri Risklerin Belirlenmesi ve Değerlendirilmesi Planlama ve Programlama Bilgi Sistemleri Kontrolleri Faaliyetlerin Sürekliliği Görevler Ayrılığı Hiyerarşik Kontroller Prosedürlerin Belirlenmesi ve Değerlendirilmesi Kontrol Stratejileri ve Yönetimleri Risklerin Belirlenmesi ve Değerlendirilmesi Planlama ve Programlama Hata, Usulsüzlük ve Yolsuzlukların Bildirilmesi Bilgi Sistemleri Kontrolleri Faaliyetlerin Sürekliliği Görevler Ayrılığı Hiyerarşik Kontroller Prosedürlerin Belirlenmesi ve Değerlendirilmesi Kontrol Stratejileri ve Yönetimleri Risklerin Belirlenmesi ve Değerlendirilmesi Planlama ve Programlama Kayıt ve Dosyalama Sistemi Hata, Usulsüzlük ve Yolsuzlukların Bildirilmesi Bilgi Sistemleri Kontrolleri Faaliyetlerin Sürekliliği Görevler Ayrılığı Hiyerarşik Kontroller Prosedürlerin Belirlenmesi ve Değerlendirilmesi Kontrol Stratejileri ve Yönetimleri Risklerin Belirlenmesi ve Değerlendirilmesi Planlama ve Programlama Raporlama Kayıt ve Dosyalama Sistemi Hata, Usulsüzlük ve Yolsuzlukların Bildirilmesi Bilgi Sistemleri Kontrolleri Faaliyetlerin Sürekliliği Görevler Ayrılığı Hiyerarşik Kontroller Prosedürlerin Belirlenmesi ve Değerlendirilmesi Kontrol Stratejileri ve Yönetimleri Risklerin Belirlenmesi ve Değerlendirilmesi Planlama ve Programlama Bilgi ve İletişim Raporlama Kayıt ve Dosyalama Sistemi Hata, Usulsüzlük ve Yolsuzlukların Bildirilmesi Bilgi Sistemleri Kontrolleri Faaliyetlerin Sürekliliği Görevler Ayrılığı Hiyerarşik Kontroller Prosedürlerin Belirlenmesi ve Değerlendirilmesi Kontrol Stratejileri ve Yönetimleri Risklerin Belirlenmesi ve Değerlendirilmesi Planlama ve Programlama İç Kontrolün Değerlendirilmesi Bilgi ve İletişim Raporlama Kayıt ve Dosyalama Sistemi Hata, Usulsüzlük ve Yolsuzlukların Bildirilmesi Bilgi Sistemleri Kontrolleri Faaliyetlerin Sürekliliği Görevler Ayrılığı Hiyerarşik Kontroller Prosedürlerin Belirlenmesi ve Değerlendirilmesi Kontrol Stratejileri ve Yönetimleri Risklerin Belirlenmesi ve Değerlendirilmesi Planlama ve Programlama İç Denetim İç Kontrolün Değerlendirilmesi Bilgi ve İletişim Raporlama Kayıt ve Dosyalama Sistemi Hata, Usulsüzlük ve Yolsuzlukların Bildirilmesi Bilgi Sistemleri Kontrolleri Faaliyetlerin Sürekliliği Görevler Ayrılığı Hiyerarşik Kontroller Prosedürlerin Belirlenmesi ve Değerlendirilmesi Kontrol Stratejileri ve Yönetimleri Risklerin Belirlenmesi ve Değerlendirilmesi Planlama ve Programlama

Neler yapıldı? Üniversitemiz İKS Uyum Eylem Planı hazırlandı. Hazırlanan Eylem Planı birimlerimize gönderilerek, sorumlu oldukları eylemlerin yerine getirilmesi istendi yılı başında ‘İç Kontrol Koordinasyon Kurulu’ oluşturularak çalışmalara hız kazandırıldı, eğitimler verildi. İİBF’de pilot çalışmalar yapıldı, çalışmalar kitap haline getirilerek birimlerimize dağıtıldı.

Ne Durumdayız? İç kontrol standartlarına uyum konusunda Üniversitemizde önemli mesafe alındı. Ancak, risk değerlendirme başta olmak üzere eksiklerimiz var. SP çalışmalarının da araya girmesiyle yeterli izleme ve değerlendirme yapılamadı. Çalışmalarımızı güncelleyemedik. Birim web sayfalarının önemli bir kısmında iç kontrol butonu yok.

Yeni Gelişmeler Maliye Bakanlığı tarihli Genelge çıkararak idarelere gönderdi. Maliye Bakanlığınca ‘Kamu İç Kontrol Rehberi’ yayımlandı.

Yeni Gelişmelere Göre Durum Değerlendirmesi Yapıldı Maliye Bakanlığının Genelgesine dikkate alınarak, Eylem Planının revize edilmesi ve yeni bir eylem planı yapılması kararlaştırıldı. İç Kontrol İzleme ve Yönlendirme Kurulu oluşturuldu. Yeni yayımlanan ‘İç Kontrol Rehberi’de dikkate alınarak Eylem Planı revize edildi.

Bundan Sonra Ne yapacağız? Üst yönetimce onaylanan İK Revize Eylem Planı, çalışmaları yürütmek üzere üst yazı ekinde birimlerimize gönderilecek. Birimlerimiz Eylem Planında belirtilen çalışmalarını Kamu İç Kontrol Rehberini ( Dairemiz web sayfasından ve adresinden ulaşılabilir) dikkate alarak yürütecekler. Birim İK komisyonları yeniden oluşturularak isim- iletişim bilgileri SGDB’ye gönderilecek. Önce 1.bileşen (kontrol ortamı) çalışmaları tamamlanacak veya güncellenecektir.

Bundan Sonra Ne yapacağız? 1-Kontrol Ortamı Çalışmaları: Etik değerlerin tespiti ve personele bildirilmesi Görev, yetki ve sorumlulukların belirlenmesi İş akış süreçleri Kurumun organizasyon yapısı Eğitim ihtiyaç analizi ve eğitim planlaması Personel politikası (yeterlilik, terfi disiplin, performans değ.vb.) Hassas görevler İmza, onay ve karar mekanizmaları Yetki devri Çalışmaların yapılması, bu çalışmalarını daha önce tamamlamış birimlerin ise söz konusu çalışmalarını gözden geçirilerek güncellemesi gerekmektedir.

Bundan Sonra Ne yapacağız? 2-Risk Değerlendirme Çalışmaları: Birim ‘Risk Koordinatörlerinin’ belirlenmesi, görev ve sorumluluk tebliği ve isim-iletişim bilgilerinin SGDB’ye gönderilmesi Risk tespit süreci Risk değerlendirme süreci – Ölçme – Önceliklendirme – Kaydetme Risklere cevap verme – Kontrol etmek – Kabul etmek – Devretmek veya kaçınmak Riskleri gözden geçirme ve raporlama Kamu İç Kontrol Rehberinin 2.Bölümde detaylı açıklama yapılmış.

Risk Hiyerarşisi

Bundan Sonra Ne yapacağız? 3-Kontrol Faaliyetleri:  Kontrol faaliyetleri riskleri kabul edilebilir düzeylerde yönetmek için uygulamaya konulan politikalar ve prosedürlerdir.  Risklerin çeşidine göre,  önleyici,  tespit edici  düzeltici her türlü kontrol faaliyeti belirlenir ve uygulanır. Kontrol Faaliyetlerinin çeşitleri Prosedürlerin belirlenmesi Görevlerin ayrılığı Hiyerarşik kontroller Faaliyetlerin Sürekliliği Bilgi teknolojileri kontrolleri

Bundan Sonra Ne yapacağız? İzleme:  Sürekli izleme faaliyeti (güncelleme ve iyileştirme)  İç kontrol sisteminin yılda en az bir sefer izleme ve değerlendirmesinin yapılması  Soru formu  İKS Değerlendirme Raporu (Üst Yöneticiye sunulur, Maliye Bakanlığına gönderilir)

TEŞEKKÜRLER