MAT-1 YAZ SORULARI.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
BÖLÜNEBİLME 1,2 ve 3 ile Bölünebilme 4,5 ve 6 ile Bölünebilme
Advertisements

DOĞAL SAYILAR.
Acaba Şu Anda Saat Kaç?.
DOĞAL SAYILAR Sıfırdan başlayarak 0,1,2,3… şeklinde sonsuza kadar devam eden sayılardır.
Saydığımızda 15 tane sayı olduğunu görürüz.
T.C. İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ Arapgir Meslek YÜKSEKOKULU
MATEMATİKTEN KORKMUYORUM!
Önce yenilen cevizlerin toplamını bulurum = 6 13 yenmiş
Atlayarak Sayalım Birer sayalım
BAĞINTI SAYISI VE ÇEŞİTLERİ Kim korkar matematikten?
MATEMATİK.
100 SORUDA KAVRAM HARİTALARI İLE FONKSİYON ANALİZİ & MANTIK
KIR ÇİÇEKLERİM’ E RakamlarImIz Akhisar Koleji 1/A.
Onluk bozarak çıkarma işlemi
doğal sayısındaki rakamların sayı değerleri toplamı kaçtır?
1/20 PROBLEMLER A B C D Bir fabrikada kadın ve çocuk toplam 122 işçi çalışmaktadır. Bu fabrikada kadın işçilerin sayısı, çocuk işçilerin sayısının 4 katından.
TOPLAMA İŞLEMİNDE VERİLMEYEN TOPLANANI BULMA
HAZIRLAYAN:SAVAŞ TURAN AKKOYUNLU İLKÖĞRETİM OKULU 2/D SINIFI
1/25 Dört İşlem Problemleri A B C D Sınıfımızda toplam 49 öğrenci okuyor. Erkek öğrencilerin sayısı, kız öğrencilerin sayısından 3 kişi azdır.
MATEMATİK 2. SINIF DOĞAL SAYILARDA TOPLAMA VE ÇIKARMA İŞLEMİ
ÇIKARMA İŞLEMİ.
Toplama işlemi ● Toplama işlemi ileriye doğru sayma işlemidir.
1/20 BÖLME İŞLEMİ A B C D : 4 işleminde, bölüm kaçtır?
1/20 ÖLÇÜLER (Sıvı) 7 litrede kaç tane yarım litre vardır? A B C D.
ÖZER İLKÖĞRETİM OKULU 2.D SINIFI
MUSTAFA KEMAL İLKOKULU
MATRİSLER ve DETERMİNANTLAR
…Egitimhane.com… EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI İSMETPAŞA ORTAOKULU
Zihinden Toplama ve Çıkarma İşlemi
Onluk bozarak çıkarma işlemi
Sınıf: 5 Ders: Matematik Öğrenme Alanı: Sayılar ve İşlemler
Matematik 3.
1/20 GRAFİKLER Yandaki grafik, hangi çeşit grafiktir? Şekil Sütun Çizgi Daire KIZ ERKEK   Her resim 4 öğrenciyi gösteriyor A B C D.
3tane3=9 3kere3=9 3 x 3 =9 4tane3=12 4kere3=12 4 x 3 =12.
EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
- DOĞAL SAYILARLA İLGİLİ PROBLEMLER
1.SINIF ÇIKARMA İŞLEMİ SUNUSU Hazırlayan: Eray DÖNMEZ
CİSİMLERİN FARKLI YÖNLERDEN GÖRÜNÜMLERİ
SAYILAR.
BÖLÜNEBİLME KURALLARI
Test : 2 Konu: Çarpanlar ve Katlar
2010 – 2011 ÖĞRETİM DÖNEMİ ANAMUR ÖZEL YILDIRIMHAN TEKALAN İ. O 4
DOĞAL SAYILAR VE TAM SAYILAR
İLKÖĞRETİM MATEMATİK 7.SINIF
ONDALIK KESİRLERİN BÜYÜKLÜK – KÜÇÜKLÜK – EŞİTLİK YÖNÜNDEN KARŞILAŞTIRMA Kazanım 4: İki ondalık kesri karşılaştırarak aralarındaki ilişkiyi, büyük, küçük.
Adı ve Soyadı : …………………………………………. 27 Şubat 2009 Cuma
Mitat Zorlu 1 Adı : …………………………………………. 8 Ocak 2009 Soyadı : …………………..…………………. Perşembe İnceleyelim tamamlayalım örnek İnceleyelim.
VERİ İŞLEME VERİ İŞLEME-4.
KÖKLÜ SAYILAR.
ROMEN RAKAMLARI.
Tuğçe ÖZTOP İlköğretim Matematik Öğretmenliği 2. sınıf
2. SINIFLAR BİLGİ YARIŞMASINA HOŞGELDİNİZ
Mitat Zorlu 1 Adı ve Soyadı : …………………………………………. 20 Şubat 2009 Cuma Matematik İşlemlerini yukarıdaki örneğe uygun yapalım. … - …=… … - …=… Okulun giriş.
YUVARLAMA TOPLAMA ÇIKARMA
1/20 ÇARPMA İŞLEMİ A B C D x 5 işleminin sonucu kaçtır?
1 Adı ve soyadı:…………………………… Mitat Zorlu 1. Mert’in yaşı 12’den 5 fazladır. Mert kaç yaşındadır? A) 14 B) 17C) En büyük rakam ile en.
TOPLAMA İŞLEMİ VE ALIŞTIRMALAR.
Romen Rakamları Bu şablon bir grup ayarında eğitim malzemesi sunmak için başlangıç dosyası olarak kullanılabilir. Bölümler Bölüm eklemek için slaydı sağ.
CEBİRSEL İFADELER İçinde en az bir tane bilinmeyen bulunan ifadelere cebirsel ifadeler denir.Örneğin, 5.x-8 cebirsel ifadesinde x bilinmeyen veya değişken.
CEBİRSEL İFADELER Terim , Katsayı, Kuvvet
Doğal Sayılarda Toplama Ve Çıkarma İşlemi
DOĞAL SAYILAR Sıfırdan başlayarak 0,1,2,3… şeklinde sonsuza kadar devam eden sayılardır.
HAZIRLAYAN:COŞKUN ÇEÇEN
KONU:TOPLAMA İŞLEMİ PROBLEMLERİ SUNUSU HAZIRLAYAN: CUMA ARAYICI
İleri Algoritma Analizi
Rakamlarımız.
doğal sayısındaki rakamların sayı değerleri toplamı kaçtır?
DOĞAL SAYILAR Sıfırdan başlayarak 0,1,2,3… şeklinde sonsuza kadar devam eden sayılardır.
Çıkarma İşlemi
KESİRLER İLE TOPLAMA VE ÇIKARMA İŞLEMİ Paydaları eşit kesirlerle toplama işlemi yaparken paylar toplanır paya yazılır,ortak payda aynen kalır. ÖRNEK:
Sunum transkripti:

MAT-1 YAZ SORULARI

Eğlence başlasın !!! 40-[10-(4-2)]=? İşleminin sonucunu bulur musun?

SONUÇ : 40-[10-(4-2)] =40-[10-(2)] =40-[8] =32

İşleminin sonucunu bulur musun? DEVAM !!! 4(3.9-2.9)+5(6.8-5.8) İşleminin sonucunu bulur musun?

SONUÇ : 4(3.9-2.9) + 5(6.8-5.8) =4(9)+5.(8) =36+40 =76 3 TANE 9 DAN, 6 TANE 8 DEN, 2 TANESİ ÇIKARSA 5 TANESİ ÇIKARSA 1 TANE 9 KALIR… 1 TANE 8 KALIR =4(9)+5.(8) =36+40 =76

İşleminin sonucunu bulur musun? … 2.2013+2013.8 İşleminin sonucunu bulur musun?

SONUÇ 2.2013 + 2013.8 İKİ TANE 2013 İLE 8 TANE 2013 TOPLANIRSA  10 TANE 2013 EDER. =10.2013 =20 130

TOPLAMA  LYS26 + LYS30 123456 Yukarıda verilen işleme göre; L+Y+S Toplamı kaçtır?

SONUÇ LYS26 + LYS30 123456 Sağdaki ilk basamaktan işleme başlayalım; 6+0=0 , 2+3=5 verilmiş. S+S=4 YAZILMIŞ ??? S=2 DE OLABİLİR, S=7 DE OLABİLİR… Y+Y=3 YAZILMIŞ ??? Y=1 DE , Y=6 DA OLABİLİR. YUKARIDAKİ VERİLERDEN; S=7 (ELDE VAR 1 OLACAK!) Y=1 VE L=6 OLDUĞU BULUNUR.  L+Y+S=6+1+7=14

!!! 742586 + 829430 1212016 Yukarıda hatalı bir toplama işlemi verilmiştir. İşlemin tümünde kullanılan rakamlardan biri değiştirildiğinde, doğru bir işlem elde edilmektedir. Değiştirilmesi gereken rakam ile değişmiş şeklinin sayı değerleri toplamı kaçtır? SONUÇ

SONUÇ 742586 + 829430 1212016 Sağdaki ilk basamaktan işleme başlayalım; 6+0=6, 8+3=11 (ELDE VAR 1), 5+4=9+1=10 (ELDE VAR 1), 2+9=11+1=12 (ELDE VAR 1) !!! 4+2=6+1=7 OLMASI GEREKİRKEN 11 HESAPLANMIŞ. !!! BENZER ŞEKİLDE 7+8=15+1=16 OLMASI GEREKİRKEN 12 HESAPLANMIŞ. ÖYLE İSE 2 YERİNE 6 YAZILMALI İDİ… 2+6=8 İSTENEN

8A0B - COD1 2009 Yukarıda verilen işleme göre; A+B+C+D toplamı kaçtır? ÇIKARMA 8A0B - COD1 2009 Yukarıda verilen işleme göre; A+B+C+D toplamı kaçtır?

SONUÇ A+B+C+D=1+0+6+9=16 OLUR. 8A0B - C0D1 2009 Sağdaki ilk basamaktan işleme başlayalım; B-1=9 YAZILABİLMESİ İÇİN B=0 OLMALIDIR. ÇIKARMA İŞLEMİNİN GEREKLERİ YAPILDIĞINDA A=1 VE C=6 OLACAĞI GÖRÜLECEKTİR. A+B+C+D=1+0+6+9=16 OLUR.

1-2+3-4+ … -98+99 İşleminin sonucunu bulur musun? KARMA 1-2+3-4+ … -98+99 İşleminin sonucunu bulur musun?

SONUÇ 1-2+3-4+ … -98+99 -1 -1 -1 İşlemdeki terimleri ikişerli grupladığımızda; 98:2=49 grup ve toplamları: 49(-1)=-49 -49 +99=50

İşleminin sonucunu bulur musun? !!! 2012.2014 - 2013.2013 İşleminin sonucunu bulur musun?

SONUÇ 2012.2014 - 2013.2013 Bu tip sorularda sayılarla işlem yapmak yerine, harfli işlemler önerilir. Kullanılan sayılardan birine x dersek; 2013=x 2012=x-1 2014=x+1 olur. = (x-1)(x+1)-x.x = 𝑥 2 -1 - 𝑥 2 = -1

2007 9 + 7002 9 İşleminin sonucunu bulur musun? _ 2007 9 + 7002 9 İşleminin sonucunu bulur musun?

SONUÇ Kesirlerin paydaları eşit olduğundan; 2007 9 + 7002 9 Kesirlerin paydaları eşit olduğundan; 2007 9 + 7002 9 = 2007+7002 9 = 9009 9 = 1001

DİZİ DİZİ DİZİLER… (1+ 1 2 )(1+ 1 3 )(1+ 1 4 ) … (1+ 1 2013 )

SONUÇ İfadesindeki her parantez için ayrı ayrı işlem yapalım. 1+ 1 2 = 2+1 2 = 3 2 1+ 1 3 = 3+1 3 = 4 3 1+ 1 4 = 4+1 4 = 5 4 … 1+ 1 2013 = 2013+1 2013 = 2014 2013 (1+ 1 2 )(1+ 1 3 )(1+ 1 4 ) … (1+ 1 2013 )= 3 2 . 4 3 . 5 4 … 2014 2013 ve sadeleştirmeler sonrası… = 2014 2 =1007 (1+ 1 2 )(1+ 1 3 )(1+ 1 4 ) … (1+ 1 2013 )

-.-.- 8 4 . 12 8 . 16 12 … 4𝑛+4 4𝑛 … 2012 2008 İşleminin sonucunu bulur musun?

SONUÇ Gerekli sadeleştirmeler yapıldığında; 8 4 . 12 8 . 16 12 … 4𝑛+4 4𝑛 … 2012 2008 Gerekli sadeleştirmeler yapıldığında; 8 4 . 12 8 . 16 12 … 4𝑛+4 4𝑛 … 2012 2008 = 2012 4 = 503

5 3 − (−3) 3 5 2 − (−3) 2 İşleminin sonucunu bulur musun? . 5 3 − (−3) 3 5 2 − (−3) 2 İşleminin sonucunu bulur musun?

SONUÇ İşleminde; (−3) 3 =−27 (−3) 2 =9 olduğundan 5 3 − (−3) 3 5 2 − (−3) 2 İşleminde; (−3) 3 =−27 (−3) 2 =9 olduğundan 5 3 − (−3) 3 5 2 − (−3) 2 = 125−(−27) 25−(9) = 125+27 25−9 = 152 16 = 19 2

1 2 + 1 3 1 2 − 1 3 İşleminin sonucunu bulur musun? / 1 2 + 1 3 1 2 − 1 3 İşleminin sonucunu bulur musun?

SONUÇ Pay ve payda da ayrı ayrı işlem yapalım; 1 2 + 1 3 = 3.1+2.1 2.3 = 5 6 1 2 − 1 3 = 3.1−2.1 2.3 = 1 6 bulunur. 1 2 + 1 3 1 2 − 1 3 = 5 6 1 6 = 5 6 . 6 1 = 5

HAZIRLAYAN