Dağıtık Simülasyon Sistemlerinde Sanal Global Zaman Hesaplamaları

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
8. SINIF 3. ÜNİTE BİLGİ YARIŞMASI
Advertisements

FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ
Diferansiyel Denklemler
NOKTA, DOĞRU, DOĞRU PARÇASI, IŞIN, DÜZLEMDEKİ DOĞRULAR
Problemi Çözme Adımları
ÜNİTE DEĞERLENDİRMESİ 1.Sınıf Türkçe
INTERNET TABANLI HASTA KAYDI PAYLAŞIMI VE TELEKONSÜLTASYON PLATFORMU
MATEMATİKSEL PROGRAMLAMA
Bezier Eğrileri ve Yüzeyleri
Asansör Simülatörünün Ürettiği Sonuçlar Üzerinde Yapılan K-means++ Kümeleme Çalışması ile Trafik Türünün Tahmini M. Fatih ADAK Bilgisayar Mühendisliği.
9. ADİ DİFERANSİYEL DENKLEMLERİN SAYISAL ÇÖZÜMLERİ
8. SAYISAL TÜREV ve İNTEGRAL
GYTE BİL MUH BİL 495 ve 496 İLK SUNUM FORMATI
Algoritmalar En kısa yollar I En kısa yolların özellikleri
4 Kare Problemi 4 Kare Problemi Hazır mısın? B A Bu şekle iyi bak
İçerik Ön Tanımlar En Kısa Yol Problemi Yol, Cevrim(çember)
YMT 222 SAYISAL ANALİZ (Bölüm 6a)
BPR151 ALGORİTMA VE PROGRAMLAMA - I
Karar ifadeleri ve Döngüler
SOME-Bus Mimarisi Üzerinde Mesaj Geçişi Protokolünün Başarımını Artırmaya Yönelik Bir Algoritma Çiğdem İNAN, M. Fatih AKAY Çukurova Üniversitesi Bilgisayar.
Algoritmalar DERS 3 Böl ve Fethet(Divide and Conquer) İkili arama
BBY Bilgi Teknolojisi ve Yönetimi
Bölüm 3 – Yapısal Programlama
SİMÜLASYON VE BULANIK KÜME YAKLAŞIMI İLE PROJE RİSK DEĞERLEMESİ
END3061 SİSTEM ANALİZİ VE MÜHENDİSLİĞİ Güz Yarıyılı.
Optimizasyon Teknikleri
Prof. Dr. M. Erdal GÜZELDEMİR
Grid Nedir? Cevat Şener BMB-ODTÜ
Çizge Teorisi, Dağıtık Algoritmalar ve Telsiz Duyarga Ağları
Veri Yapıları ve Algoritmalar
AÇIK UÇLU ÖĞRENME ORTAMLARI
Açık Dergi Sistemleri orçun madran. Open Journal Systems (OJS) Web 2.0 Teknolojileri ve Uygulamaları Çalıştayı, Ankara - 4 Aralık
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Görsel Materyalleri Tasarlama Süreci 4.Görsel Tasarımın Unsurları: Görsel Unsurlar.
TEST – 1.
Üsküdar Halk Eğitim Merkezi Eczane Çalışanlarının Eğitimi
BPR151 ALGORİTMA VE PROGRAMLAMA - I
TOPLAMA İŞLEMİNDE VERİLMEYEN TOPLANANI BULMA.
2 ve 1’in toplamı 3 eder..
Beyaz Işığın Renklere Ayrılması Şekildeki prizmaya gönderilen beyaz ışık demeti, prizmadan çıktıktan sonra renklere ayrılır. Bu renkler perde üzerine düşürüldüğünde.
Bölüm 2 – Kontrol Yapıları
8 ? E K S İ L E N EKSİLEN _ 5 5 ÇIKAN FARK(KALAN) 8.
Bilgisayar Ağları Emre ÜNSAL Dokuz Eylül Üniversitesi
ÖĞRETİM TASARIMI VE TEKNOLOJİLERİNİN TEMELLERİ
© Copyright by Deitel & Associates, Inc. and Pearson Education Inc. All Rights Reserved. 1 Bu derste şunları öğreneceğiz: –CheckBox es kullanımı.
SÜREKLİ ŞANS DEĞİŞKENLERİNİN OLASILIK YOĞUNLUK FONKSİYONLARI
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Görsel Materyalleri Tasarlama Süreci Görsel Tasarımın Unsurları: Görsel Unsurlar Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU.
İleri Sayısal Haberleşme
YMT 222 SAYISAL ANALİZ (Bölüm 5)
Problem Yaklaşım Temelleri, Algoritma ve Akış Şeması
Toplama Yapalım Hikmet Sırma 1-A sınıfı.
© Copyright by Deitel & Associates, Inc. and Pearson Education Inc. All Rights Reserved. 1 Amaçlar Bu derste öğrenilecekler: –Uygulamaları “method”
YMT 222 SAYISAL ANALİZ (Bölüm 6b)
GRİD HESAPLAMA PARALEL HESAPLAMA
ENF 204 Bilgisayar Programlama Algoritma ve Akış Diyagramları
Problem Yaklaşım Temelleri, Algoritma ve Akış Şeması
BİL 102 BİLGİSAYAR PROGRAMLAMA DERS 1. PROGRAM GELİŞTİRME AŞAMALARI 1- Probleme ilişkin veriler nelerdir? 2- Çözüm yöntemi nasıl olacaktır? 3- Çözüm sonucunda.
EVRAK KAYIT SİSTEMİ Öğr. Gör. Hakan YILDIZ.
Algoritma Mantığı ve Akış Diyagramları
BİLGİSAYAR MİMARİLERİ 12.Hafta: Çok İşlemcili Sistemler
BİLGİSAYAR MİMARİLERİ 1.Hafta: Bilgisayar Mimarisine Giriş
Bulanık Mantık Kavramlar:
BİLGİSAYAR MİMARİLERİ 13
Seminer Dersi Sunumu Sunum Adı Öğrenci Ad ve Soyadı Ay Yıl
Algoritma Nedir? Algoritmayı, herhangi bir problemin çözümü için izlenecek yolun adımlar halinde yazılması olarak tanımlayabiliriz. Algoritma, bir problemin.
Fırat Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Elektrik-Elektronik Müh.
Ahmet Cevahir ÇINAR Mustafa Servet KIRAN
Problemi Çözme Adımları
Bilgisayar Mühendisliğine Giriş
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

Dağıtık Simülasyon Sistemlerinde Sanal Global Zaman Hesaplamaları BIL 521 Algoritma Analiz ve Tasarımı Dersi Dönem Projesi İnanç Tahralı Aralık 2006

İçerik Problemin Tanımı GVT (Global Virtual Time) Dağıtık Simülasyon Dağıtık Simülasyonlarda Zaman Yönetimi Yaklaşımları Tutucu zaman yönetimi Optimistik zaman yönetimi GVT (Global Virtual Time) GVT Hesaplama Algoritmaları Mattern Algoritması Sonuç Kaynaklar

Dağıtık Simülasyon Dağıtık simülasyon sistemleri, farklı ortamlarda birbirinden bağımsız koşan, ortak bir hafızası olmayan proseslerden oluşmuştur Her prosesin diğerlerinden bağımsız lokal bir zamanı vardır Prosesler arasındaki senkronizasyon önemlidir

Zaman Yönetimi Dağıtık simülasyon sistemlerde en temel problemlerden bir tanesi zaman yönetimidir. Proseslerin senkronize edilmelerini sağlar. Proseslerin gelen mesajları hangi sırayla ve ne şekilde işleyeceklerine seçilen zaman yönetimi yaklaşımı ile karar verilir.

Zaman Yönetimi Yaklaşımları Tutucu Yaklaşım Olaylar zaman damgalarına göre işlenir. Proseslerin zamanları belirli aralıklarla adım adım ilerletilir. Prosesler anlık zamanlarından daha önce gerçekleşen hiçbir olayı almaz. Güvenli ancak senkronizasyonu zor. Gerçek zamanda uygulanabilirliği az.

Zaman Yönetimi Yaklaşımları 2. Optimistik Yaklaşım Olaylar bir kurala bağlı olmadan prosese ulaştığı anda işlenir Proseslerin kendi zamanlarını ilerletmeleri için bir sınır yoktur “olabildiğince hızlı” Ancak proseslere kendi zamanlarından daha önce gerçekleşen olaylar ulaşabilir Proseslerin zamanının geriletilmesi gerekebilir nereye kadar ?

İçerik Problemin Tanımı GVT (Global Virtual Time) Dağıtık Simülasyon Dağıtık Simülasyonlarda Zaman Yönetimi Yaklaşımları Tutucu zaman yönetimi Optimistik zaman yönetimi GVT (Global Virtual Time) GVT Hesaplama Algoritmaları Mattern Algoritması Sonuç Kaynaklar

GVT (Global Virtual Time) Belirli aralıklarla, sistemin tutarlı olduğu bir an belirlenir Global Virtual Time Geri alma işleminde simülasyon GVT noktasına kadar geriletilir. GVT sürekli artan bir fonksiyondur. GVT değeri hesaplandığında, daha önceki kontrol noktaları iptal edilebilir. GVT hesaplandığında sistemin tutarlı olduğu bir anda resmi çekilmiş olur

GVT (Global Virtual Time) GVT, simülasyon sırasında pek çok defa hesaplanan bir fonksiyondur. Hesaplanması için hızlı bir algoritma kullanmak gereklidir. GVT hesabı sırasında sistemde gerçekleşen gecikmeler veya hatalar daha büyük problemlere sebep olabilir. GVT değerinin hesaplanması önemli ve kritik bir süreçtir.

İçerik Problemin Tanımı GVT (Global Virtual Time) Dağıtık Simülasyon Dağıtık Simülasyonlarda Zaman Yönetimi Yaklaşımları Tutucu zaman yönetimi Optimistik zaman yönetimi GVT (Global Virtual Time) GVT Hesaplama Algoritmaları Mattern Algoritması Sonuç Kaynaklar

GVT Hesaplama Algoritmaları “Mattern” Algoritması “Choe” Algoritması “Seven-O'Clock” …

Mattern Algoritması Temel Yaklaşım : Simülasyon sırasında gerçekleşen olayların zaman akış diyagramında ikiye ayıran bir kesim noktası “Past“ kesim noktasından önce gerçekleşen olaylar “Future” kesim noktasından sonra gerçekleşen olaylar

tutarsız kesim noktası Mattern Algoritması Kesim noktaları tutarlı ve tutarsız olmak üzere ikiye ayrılır tutarlı kesim noktası tutarsız kesim noktası Belirlenen kesim noktaları GVT hesaplamasında kullanılacak

Mattern Algoritması İki kesim noktası belirlenir Mesajlar 3 ana bölüme ayrılır ilk kesim noktasından önce iki kesim noktası arası İkinci kesim noktasından sonra Mesajları birbirinden ayırmak için renklendirme metodu kullanılır GVT ikinci kesim noktası üzerinde aranır

Mattern Algoritması Renklendirme Metodu Tüm prosesler başlangıçta “beyaz” olarak tanımlanır. İlk kesim noktasından sonra renkleri “kırmızı” ya döner. İkinci kesim noktasından sonra proseslerin rengi yeniden beyaza döner Mesajların rengi gönderildikleri prosesin rengi ile ifade edilir

Mattern Algoritması GVT hesabı için ilk kesim noktasından önce gönderilen tüm beyaz mesajların ikinci kesim noktasından önce alınması garanti edilmeye çalışılır GVT, tüm proseslerin lokal zamanlarının ve gönderilmiş ancak henüz alınmamış olan mesajların zaman damgalarının en küçüğüdür

Mattern Algoritması Kesim noktaları nasıl oluşturulur ? Proseslere bir kontrol mesajı gönderilir. Mesajı alan her proses rengini beyazdan kırmızıya veya kırmızıdan beyaza çevirir Ring topolojide kullanılan jeton yardımıyla, mesaj bir sonraki prosese iletilir

Mattern Algoritması Algoritma Adımları 1. İki kesim noktası belirle. 2. Proses ve mesajları renklendir. 3. İkinci kesim noktası üzerinde GVT değeri ara 4. Tüm beyaz mesajlar 2. kesim noktasından önce alınmış ise, GVT değerini belirle 5. Aksi taktirde ikinci kesim noktasını ilerlet 6. GVT değerini proseslere bildir

İçerik Problemin Tanımı GVT (Global Virtual Time) Dağıtık Simülasyon Dağıtık Simülasyonlarda Zaman Yönetimi Yaklaşımları Tutucu zaman yönetimi Optimistik zaman yönetimi GVT (Global Virtual Time) GVT Hesaplama Algoritmaları Mattern Algoritması Sonuç Kaynaklar

Sonuçlar GVT hesaplamalarında kullanılabilen algoritmalardan biri olan Mattern algoritması incelendi. Algoritmada, prosesler arasında haberleşmeyi jetonla sağlanmasının zaman kaybına sebep olduğu görüldü. GVT hesabı sırasında tüm proseslerin hesaplamaya katılmalarının, çalışma zamanını artırıp performansı azalttığı saptandı.

Kaynaklar [1] Fujimoto, R. M., “Parallel and Distributed Simulation Systems”, John Wiley & Sons Inc, 2000 [2] Mattern, F., “Efficient Algorithms for Distributed Snapshots and Global Virtual Time Approximation”, Parallel and Distributed Computing, Vol. 18 No. 4, 1993 [3] Bauer, D., Yaun, G., Carothers, C., Yuksel, M., Kalyanaraman, S., “Seven-O'Clock: A New Distributed GVT Algorithm Using Network Atomic Operations”, PADS 2005