İLETİŞİM ÖĞR. GÖR. EDİP KOŞAR

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÖĞRETİM VE ÖĞRENMEYE İLİŞKİN İLKELER İletişim ve Öğrenme
Advertisements

Materyal Geliştirme Süreci-Aşamalar
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Temel Kavramlar
İ L E T İ Ş İ M ve E M P A T İ.
Şekil: Temel İletişim Süreci
Duran Uygur
GENEL ve TEKNİK İLETİŞİM
Eğitimde Hedefler ve Hedef Türleri
«İletişim Kavramı ve İletişim Süreci» YRD.DOÇ.DR. PINAR SEDEN MERAL
Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
İ L E T İ Ş İ M Dr. Mustafa Aydın BAŞAR.
Teknoloji Nedir?.
İ L E T İ Ş İ M Dr. Necla Tugay Aytekin.
KİŞİLER ARASI İLETİŞİM -1-
İletişimde Süreç Yaklaşımı
İLETİŞİM.
İŞ HAYATINDA İLETİŞİM Zerrin Sarıgül.
İLETİŞİM Varlıkların kendi aralarında anlaşmak için oluşturdukları simgeler sistemine denir. Gergin ortamlarda, kişilerin sağlıklı ve olumlu düşünmesi.
Dr. Hasan Özder Hizmetiçi eğitim
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 1.Temel Kavramlar
ALICI İletişim sürecinde, kaynağın gönderdiği mesaja hedef olan kişi, grup ya da kitleye alıcı adını veriyoruz. Alıcı bir kişi, bir grup, örgüt ya da toplum.
ÖĞRENME-ÖĞRETME MODELLERİ Nezahat Leblebiciler.
MEDYA Medyayı Tanımak - Kitle İletişimi ve Medya -
Öğretim Teknolojileri ve İletişim Süreci
YANSITICI DÜŞÜNME.
Eğitim Ortamlarında İletişim
4.ÜNİTE C.ETKİLİ İLETİŞİM.
Bizim başkalarını,başkalarının da bizi bizi anlamasına yarayan
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL GELİŞTİRME
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI
İŞ HAYATINDA İLETİŞİM Modülün Amacı:
-İLETİŞİM- SUNUSU.
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL GELİŞTİRME
EĞİTİM TEKNOLOJİSİ VE İLETİŞİM
İletişim.
Öğrenme Öğretme Süreci
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI
İkili Kodlama Kuramı Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyı.
İLETİŞİM VE EMPATİ.
İletişim Süreci ve Türleri
Didim Akbük Sağlık Eğitim Merkezi
ÖĞRETİM TEKNOLOJİSİ VE İLETİŞİM
YAKIN DOĞU ÜNİVERSİTESİ ATATÜRK EĞİTİM FAKÜLTESİ
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
İLETİŞİM VE İLETİŞİMİN ÖĞELELERİ Yrd. Doç. Dr. Bahadır KÖKSALAN
İ L E T İ Ş İ M ve E M P A T İ Dr. Mustafa Aydın BAŞAR.
YETİŞKİN EĞİTİMİ VE İLETİŞİM BECERİLERİ
YETERLİK VE MODÜL TABLOSU
Sağlık Hizmetlerinde İletişim ve Halkla İlişkiler
EĞİTİMDE İLETİŞİM SÜRECİ
BÖLÜM 2 ÖĞRETİM TEKNOLOJİSİ VE İLETİŞİM. BÖLÜM 2 ÖĞRETİM TEKNOLOJİSİ VE İLETİŞİM.
YANSITICI DÜŞÜNME Dewey yansıtıcı düşünmeyi herhangi bir düşünce ya da bilgiyi ve onun amaçladığı sonuçlara ulaşmayı destekleyen bir bilgi yapısını etkin,
Etkili İletişim Becerileri Hazırlayan =Büşra Kocaman
Bilgi üretme, aktarma ve anlamlandırma süreci İki yönlü bilgi akışı
ÖĞR.GÖR. ALİ OSMAN GÖKCAN
DİN HİZMETLERİNDE İLETİŞİM VE REHBERLİK.
ÖRGÜTSEL İLETİŞİM Öğr. Gör. Dr. İnanç GÜNEY
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI
Teknoloji Nedir?.
Diksiyon ve Güzel Konuşma 1. Hafta
EĞİTİMDE TEMEL KAVRAMLAR AÇISINDAN TEKNOLOJİ VE İLETİŞİM
İLETİŞİM SÜRECİ, ÖĞELERİ VE İLETİŞİM ARAÇLARI
ÖĞRETİM tEKNOLOJİLERİ ve Materyal TasarIMI
Bölüm 5 İLETİŞİM VE EĞİTİM
İ L E T İ Ş İ M ve E M P A T İ.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Temel Kavramlar
Eğitim ve Öğretim Teknolojisi İletişim Süreci
İletişim nedir Temel İletişim. Bir aklın, başka bir aklı etkileme sanatıdır. İletişim.
Sunum transkripti:

İLETİŞİM ÖĞR. GÖR. EDİP KOŞAR

İÇERİK EĞİTİM İLE İLETİŞİM ARASINDAKİ İLİŞKİ İLETİŞİM NEDİR? İLETİŞİMİN ÖĞELERİ KAYNAK KANAL MESAJ - ALICI DÖNÜT Edip KOŞAR

EĞİTİM İLE İLETİŞİM ARASINDAKİ İLİŞKİ Eğitim bir iletişim sürecidir. Edip KOŞAR

EĞİTİM İLE İLETİŞİM ARASINDAKİ İLİŞKİ Öğretim yaparken öğretmenler Öğrendiklerini göstermek için öğrenciler Yönetsel işleri yaparken idareciler karşısındakiler ile iletişim kurarlar. Edip KOŞAR

İLETİŞİM NEDİR? Anlamları bireyler arasında ortak kılma işlemidir. Bilgiyi üretmeyi, aktarmayı, anlamlandırmayı içeren bir süreçtir. İki sistem arasında bilgi alışverişidir. Edip KOŞAR

BİLGİ TEK YÖNLÜ İSE… Bilgi akışı tek yönlü olur ise iletişimden söz edilemez, Bu duruma ENFORMASYON denir. Enformasyonda tek yönlü bilgi iletimi söz konusudur. Edip KOŞAR

İLETİŞİMİN ÖĞELERİ KAYNAK MESAJ KANAL ALICI DÖNÜT Edip KOŞAR

İLETİŞİM SÜRECİ mesaj mesaj KANAL ALICI KAYNAK Sahip olduğu bilgiyi kodlar Alıcıdan gelen dönütü çözer ALICI Kaynaktan gelen mesajı çözer Çözdüğü mesajı dönüt olarak Kaynağa iletir DÖNÜT mesaj Edip KOŞAR

İLETİŞİM SÜRECİ 1.Kaynak mesajı kodlar. KODLAMA: Kaynağın düşüncelerini başkaları tarafından anlaşılabilir ve algılanabilir işaret, sembol veya simgelere dönüştürmesidir. 2.Kaynak karşı tarafa ulaştırmak üzere bir kanal seçer. 3.Mesaj fiziksel bir uyarıcı haline gelir. Edip KOŞAR

İLETİŞİM SÜRECİ 4.Alıcıya ulaşan mesajın kodu çözülür. KOD ÇÖZME: Alıcının iletilerin farkına varması ve aldığı işaret ya da sembolleri anlamlandırma işidir. 5.Mesajı anlamlandırdıktan sonra alıcı mesaja karşı bir tepki oluşturur. 6.Bunu kodlar ve mesaj olarak kaynağa gönderir. 7.Kaynak mesajı dönüt olarak alır. Edip KOŞAR

Kaynak aldığı dönüte göre şunlardan birini yapar: yeni bilgiler ekleyerek devam eder ilk yolladığı mesajı yeniden düzenleyerek devam eder İlk aynen mesajı tekrar ederek devam eder İletişime son verir Edip KOŞAR

İletişim devam ettiği sürece; Kaynak alıcı alıcı da kaynak olur. Kaynak  Alıcı Alıcı  Kaynak Edip KOŞAR

Başkası ile paylaşacak bir fikre, duyguya, bilgiye sahip olan kişidir. KAYNAK Başkası ile paylaşacak bir fikre, duyguya, bilgiye sahip olan kişidir. Edip KOŞAR

Kaynak… Sahip olduğu bir bilgiyi karşısındaki ile paylaşmak isterse, kafasındaki düşünceyi bir başkasına anlatmak istiyorsa, Onu bir mesaj haline getirmek için söz, yazı, jest,mimik v.b semboller kullanarak kodlar. Bu düşünceyi karşısındakinin çözebileceği kodlardan oluşan bir mesaj halinde sunar. Edip KOŞAR

Kodlamayı Etkileyen Faktörler… Kaynağın; Zihinsel yapısı Geçmiş yaşantıları Psikolojik durumu İletişim becerisi İlgileri İhtiyaçları Tutum ve değerleri Aldığı eğitim Edip KOŞAR

Kodlamayı Etkileyen Faktörler… İletilmek İstenen Mesaj  Kaynak  İletilecek Mesaj  Edip KOŞAR

İletişiminde duruma ve koşullara göre yollar bulunmalıdır. Öğretmenin Kaynak Olarak İletişim Sürecindeki Başarısını Etkileyen Faktörler İletişiminde duruma ve koşullara göre yollar bulunmalıdır. Etkili iletişim becerilerine sahip olmak iletişimi güçlendirir. İletişim becerileri uygulama ile gelişir. Edip KOŞAR

Öğretmenin Kaynak Olarak İletişim Sürecindeki Başarısını Etkileyen Faktörler Kaynağın ve alıcının yaşantılarındaki benzerlik ne kadar fazla ise iletişim o kadar güçlü olur. Edip KOŞAR

Öğretmenin Kaynak Olarak İletişim Sürecindeki Başarısını Etkileyen Faktörler Kaynağın konuya karşı ve iletişimde bulunduğu kişilere olan tutumu iletişimi etkiler. Kaynağın aktaracağı içeriği iyi bilmesi ve öğretimini de iyi bilmesi gerekir. Edip KOŞAR

Öğretmenin Kaynak Olarak İletişim Sürecindeki Başarısını Etkileyen Faktörler Kaynağın güvenilirliği, inanırlığı ve uzmanlığı alıcının mesajı kabul etmesinde önemli rol oynar. Kaynak içinde yer aldığı toplumsal ve kültürel ortamın özelliklerini iyi bilmelidir. Edip KOŞAR

MESAJ Kaynağın alıcısı ile paylaşmak istediği ve onda davranış değişikliği yapmak üzere kodladığı duygu, düşünce vb.'ni temsil eden sembollerdir. Edip KOŞAR

Mesaj Nasıl Olmalıdır? Mesajlar söz, ses çizim, sayı, formül resim gibi sembollerden biri ya da birkaçı kullanılarak gönderilebilir. Mesajlar duyu organlarına etki eden uyarıcılardır. Mesajların alıcının anlayabileceği, yani kodunu çözebileceği sembollerden oluşması gerekmektedir. Edip KOŞAR

Mesaj Düzenleme İlkeleri 1- Temel öğretim ilkeleri mesaj düzenlenirken göz önünde bulundurulmalıdır. 2-Mesajı birden çok duyu organına hitap edecek şekilde düzenlemek gerekir. Edip KOŞAR

Mesaj Düzenleme İlkeleri 3- Mesaj düzenlerken sunuluş biçimi, büyüklük- küçüklük, açıklık- kapalılık gibi algı ile ilgili temel prensipler göz önünde bulundurmak gerekir. Edip KOŞAR

Mesaj Düzenlerken Dikkat Edilmesi Gereken Algı İle İlgili Temel Prensipler Bireylerin ilgilerinin, İhtiyaçlarının , geçmiş yaşantılarının ve kurulmuşluklarının Algılarını etkileyeceği gerçeğini düşünmek gerekir. Edip KOŞAR

ÖRNEĞİN, ÖĞRENCİNİN KAFASI İÇİNE BAKABİLSENİZ, ÖRNEĞİN, ÖĞRENCİNİN KAFASI İÇİNE BAKABİLSENİZ, DÜN GÖRDÜĞÜ KIZI DÜŞÜNDÜĞÜNÜ ANLAYABİLİRSİNİZ. Edip KOŞAR

BİR DİĞERİ DE KAŞARLI SANDVİÇİ DÜŞÜNÜYOR OLABİLİR. Edip KOŞAR

(Güzel kız ve kaşarlı sandviç düşüncelerinin yerini dersle ilgili düşüncelerin alması için ilgiyi çekebilirsiniz. Eğer bunu hemen yapmazsanız........) DERS DERS Edip KOŞAR

KANAL Alıcıya gidecek olan mesajı taşıyan araç-gereç ve yöntemlerdir. Edip KOŞAR

İletişim Türlerine Göre Kanallar İletişim Türü Kanal Sözel İletişim Sözcükleri Oluşturan Sesler Yazılı İletişim Yazıları Oluşturan Harfler Elektronik İletişim E-postada Yer Alan Yazılar Edip KOŞAR

En etkili iletişim hem yazılı hem sözlü olandır. Amaca uygun aracın ve yöntemin seçilmesi iletişimde istenen sonuca ulaşmamızı sağlar. En etkili iletişim hem yazılı hem sözlü olandır. Edip KOŞAR

Burada alıcı mesaja anlam verir. ALICI Kanaldan gelen mesaj alıcının duyu organları tarafından alınır ve zihne gönderilir. Burada alıcı mesaja anlam verir. Mesaj Alıcı Kaynak Edip KOŞAR

Mesajın Anlaşılmasını Etkileyen Faktörler: Alıcının; Bilgi birikimi Geçmiş yaşantıları İletişim becerisi İlgileri Tutum ve değerleri Psikolojik özellikleri Edip KOŞAR

Mesajın anlaşılmasını etkileyen faktörler gelen mesaja ait kodları çözerken bir sınırlılık oluşturur ve alıcının mesaja verdiği anlam hiçbir zaman kaynağın gönderdiği ile aynı olamaz. Edip KOŞAR

Öğretmen adayı olarak bizler… İyi bir iletişim sağlamak için; !!! İletişim sürecindeki alıcı rolümüzün gereği olarak öğrenciden gelen mesajları iyi çözümlemeli, iyi gözlemlemeli ve dinlemeliyiz. Edip KOŞAR

DÖNÜT GERİ BİLDİRİM AYDINLATICI YANKI GERİ BESLEME Kaynak; gönderdiği mesajların alınıp alınmadığını, alınan mesajın nasıl anlaşıldığını öğrencilerin ortaya koydukları tepkilerden oluşan dönütler ile anlayacaktır. Edip KOŞAR

Öğretmenlerin Etkili Dönüt Verebilmeleri İçin Dikkat Etmesi Gereken Noktalar Öğretmenin verdiği dönütler açık, ve anlaşılır olmalıdır. Dönüt verirken genellemelerden kaçınmak o anki performansa bakmak gerekir. Verilen dönütün yıkıcı değil yapıcı olması gerekir. Dönüt verirken yapılan çalışmanın önce olumlu yönleri ortaya konulmalıdır. Dönüt verirken öğrencilerin o anki dinleme isteklerini dikkate almak gerekir. Edip KOŞAR

Öğretmenlerin Etkili Dönüt Verebilmeleri İçin Dikkat Etmesi Gereken Noktalar Dönüt verirken farklı dönüt yollarından yararlanılabilir. -Öğretmenin sözlü dönütü -Öğretmenin yazılı dönütü -Öğrenciden öğretmene dönüt -Öğrenciden öğrenciye dönüt Edip KOŞAR

Alkan, C. Eğitim Teknolojisi. Yargıçoğlu Mat., Ankara, 1996. KAYNAKÇA Alkan, C. Eğitim Teknolojisi. Yargıçoğlu Mat., Ankara, 1996. Çilenti, K. Eğitim Teknolojisi ve Öğretim. Kadıoğlu Mat., Ankara, 1998. Demirel, Ö. Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme, 2002. Ergin, A. Öğretim Teknolojisi ve İletişim. Pegem Yay., Ankara, 1995. Yalın, H. İ. Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme. Nobel Yay., Ankara, 1999. Koşar, E ve diğerleri. İLETİŞİM Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme pegem A yayıncılık 4. baskı ankara 2005 Edip KOŞAR