Dönemsel Faturalamayla Servis Sözleşmesi SAP Best Practices
Amaç, Faydalar ve Anahtar Süreç Adımları – 1 Bir servis sağlayıcının müşteriyle arasında bir servis sözleşmesi olmalıdır. Faaliyet prosesi bir bildirimle ve bir servis siparişiyle başlar. Faydalar Müşteri Sözleşmesi Yönetimi Müşteri Hizmeti Yönetimi Servis Siparişi Yönetimi Satınalma Dönemsel Faturalama Anahtar Süreç Adımları Bir Müşteri Sözleşmesi Yaratma Bir Servis Bildirimi Yaratma Servis Bildirimini Değiştirme Bir Servis Siparişi Yaratma
Amaç, Faydalar ve Anahtar Süreç Adımları – 2 Servis Siparişini Değiştirme Zaman Kaydı (211) Seyahat Yönetimi (191) Kullanılan Malzemeleri Teyit Etme Satınalma Siparişi Yaratma Mal Girişini Teyit Etme Satınalma Siparişi İçin Fatura Girme Planlanan/Fiili Masrafları Görüntüleme Servis Siparişini Kapatma - Teknik Olarak Tamam Sözleşmenin Faturalamasını Yaratma
Gerekli SAP Uygulamaları ve Şirket Rolleri Enhancement package 5 for SAP ERP 6.0 Şirket Rolleri Servis Sorumlusu Servis Personeli Satıalan Satıcılar Muhasebesi Depo Uzmanı Satış Hasılatı Planlayıcısı
Ayrıntılı Süreç Tanımı Dönemsel Faturalama ile Servis Sözleşmesi Servis siparişinden kaynaklanan masraflar (ücret, yedek parçalar ve seyahat masrafları) Sözleşme Dönemsel Faturalamasıyla servis siparişine tayin edilir ve müşteriye faturalanır. Sağlanan servisler satış sözleşmesinde ve servis birimi başına düşen müşteri siparişinde temsil edilir. Böylece servis kesikli birimlere bölünebilir ve faturalanabilir. Servis biriminin fiyatı bu örnekte sistem tarafından hesaplanmaz ancak, müşteriyle görüşüldükten sonra servis sağlayıcı tarafından sözleşmede manüel olarak güncellenir. Gerekirse yedek parçalar sipariş edilir ve satın alınır.
Dönemsel Faturalama ile Servis Sözleşmesi İş Akışı Diyagramı Dönemsel Faturalama ile Servis Sözleşmesi Olay İş Bağlantısı / Olayı Müşteri bir Satınalma Siparişi Yaratır Servis Sorumlusu Zaman Kaydı (211) Bir Müşteri Sözleşmesi Yaratın Bir Servis Bildirimi Yaratın Servis Bildirimini Değiştirin Bir Servis Siparişi Yaratın Seyahat Yönetimi (191) Servis Personeli Servis Siparişini Değiştirin Mal Hareketleri Depo Uzmanı Mal Girişini Teyit Edin Satıcılar Muhasebesi Servis Siparişlerinin Masraf Yüklemesini Yapın (189) Satınalma Siparişi için Fatura Girin Servis Siparişini Kapatın – Faaliyet Görünümü (189) Müşteri Hizmetleri Planlanan/Fiili Masrafları Görüntüleyin Servis Siparişini Kapatın - Teknik Olarak Tamam Sözleşme Faturalamasını Yaratın
Kullanılan Ana Veriler Ek Kullanılan Ana Veriler Servis Üretim Yeri Malzeme/Hizmet Malzeme Sipariş veren Malı teslim alan Ödeyen Üretim yeri Depo yeri Şirket kodu Kontrol kodu Satınalma organizasyonu Satış organizasyonu Dağıtım kanalı Bölüm Teknik birim Personel numarası İş yeri Tedarikçi
Anahtar Sembol Tanım Kullanım Açıklamaları Sembol Tanım Bant: Accounts Payable Clerk veya Sales Representative gibi bir kullanıcı rolünü tanımlar. Bu bant aynı zamanda belirli bir rolden çok, bir organizasyon birimi veya grubunu da tanımlayabilir. Bu tablodaki diğer iş akışı sembolleri bu satırlara dahildir. Senaryodaki tüm rolleri kapsamaya yetecek sayıda satırınız vardır. Rol bandı söz konusu rol için yaygın görevleri içerir. Harici Olaylar: Senaryoyu başlatan, sonlandıran veya senaryodaki olayların gidişatını etkileyen olayları içerir. Akış çizgisi (kesiksiz):: Çizgi, adımların normal sırasını ve senaryodaki akış yönünü gösterir. Akış çizgisi (kesikli): Çizgi, senaryodaki sık kullanılmayan veya şartlı görevlere akışı gösterir. Çizgi ayrıca iş akışına dahil belgelere de gidebilir. Bir senaryo prosesindeki veya adım olmayan bir olaydaki iki görevi birbirine bağlar İş Bağlantısı / Olayı: Senaryoya girilmesine veya senaryodan çıkılmasına yol açan veya senaryo sırasında gerçekleşen harici bir Prosese giden bir işlemi tanımlar Belgedeki bir görev adımına karşılık gelmez Birim Proses: Senaryonun adım adım kapsadığı bir görevi gösterir Belgedeki bir görev adımına karşılık gelir Proses Referansı: Senaryo başka bir senaryonun tamamına referans veriyorsa, senaryo numarasını ve adını buraya girin. Alt Proses Referansı: Senaryo kısmen başka bir senaryoya referans veriyorsa, senaryo numarasını, adını ve bu senaryodaki adım numaralarını buraya girin Proses Kararı: Son kullanıcı tarafından yapılacak bir seçimi gösteren, bir karar / dallanma noktasını belirtir. Çizgiler, karonun değişik bölümlerinden çıkan farklı seçenekleri temsil eder. Genellikle belgedeki bir görev adımına karşılık gelmez; adımın yürütülmesinden sonra yapılacak bir seçimi yansıtır Sembol Tanım Kullanım Açıklamaları Sonraki Diyagrama / Son Diyagramdan: Diyagramın sonraki / önceki sayfasına yönlendirir Akış diyagramı sonraki / önceki sayfada devam eder Yazılı Kopya / Belge: Basılı bir belge, rapor veya formu gösterir Belgedeki bir görev adımına karşılık gelmez; bir görev adımı tarafından oluşturulan bir belgeyi yansıtmak için kullanılır; bu şekil, çıkan hiçbir akış çizgisini içermez Mali Gerçekleşmeler: Bir mali kayıt belgesini gösterir Bütçe Planlama: Bir bütçe planlama belgesini gösterir Manüel Proses: Manüel olarak yapılan bir görevi kapsar Genellikle belgedeki bir görev adımına karşılık gelmez; depoda bir kamyonun boşaltılması gibi manüel olarak gerçekleştirilen ve iş akışını etkileyen bir görevi yansıtmak için kullanılır. Var Olan Versiyon / Veriler: Bu blok, harici bir prosesten beslenen verileri kapsar Genellikle belgedeki bir görev adımına karşılık gelmez; bu şekil harici bir kaynaktan gelen verileri yansıtır; bu adım gelen herhangi bir akış çizgisini içermez Sistem Başarılı / Başarısız Kararı: Bu blok, yazılım tarafından alınan otomatik bir kararı kapsar Genellikle belgedeki bir görev adımına karşılık gelmez; bir adımın yürütülmesinden sonra sistem tarafından alınan otomatik bir kararı yansıtmak için kullanılır. Diyagram Bağlantısı <İşlev> SAP Harici Yazılı Kopya / Belge Mali Gerçekleşmeler İş Bağlantısı / Olayı Bütçe Planlama Birim Proses Manüel Proses Proses Referansı Mevcut Versiyon / Veriler Alt Proses Referansı Proses Kararı Sistem Başarılı / Başarısız Kararı