Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Depo Onarımı SAP Best Practices.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Depo Onarımı SAP Best Practices."— Sunum transkripti:

1 Depo Onarımı SAP Best Practices

2 Amaç, Faydalar ve Anahtar Süreç Adımları – 1
Bu senaryo, servis aktiviteleri üretim yerinde yürütülürken sorunun müşteri tarafından ilk kez raporlanmasından müşterinin faturalanmasına kadar olan servis durumunun işlenmesini kapsar. Faydalar Müşteri Sözleşmesi Yönetimi Müşteri Hizmeti ve Sipariş Yönetimi Onarımları İşleme Stok Yönetimi Zaman Çizelgesi Ekipman İşleme Gider İlişkili Faturalama Anahtar Süreç Adımları Bir Müşteri Sözleşmesi Yaratın Bir Servis Bildirimi Yaratın Servis Bildirimini Değiştirin

3 Amaç, Faydalar ve Anahtar Süreç Adımları – 2
Onarım Siparişini Görüntüleyin Müşteri Siparişine Referansla bir İade Teslimatı Yaratın Stoka Genel Bakış Onarım Siparişini Değiştirin - Başlangıç Onarımları Servis Siparişini Görüntüleyin Servis Siparişini Değiştirin Kullanılan Malzemeleri Teyit Edin Mal Çıkışlarının Kaydı Servis Malzemelerini Görüntüleme Zaman Kaydı (211) Planlanan/Fiili Masrafları Kontrol Edin Servis Siparişini Kapatın – Teknik Olarak Ekipman Listesini Kullanarak Ekipmanı Görüntüleyin Onarım Siparişinin Durumunu Görüntüleyin Bir Faturalama Talebi Yaratma Faturalama Belgesini Yaratın

4 Gerekli SAP Uygulamaları ve Şirket Rolleri
Enhancement package 5 for SAP ERP 6.0 Şirket Rolleri Servis Sorumlusu Müşteri Hizmetleri Servis Personeli Satış Hasılatı Planlayıcısı

5 Ayrıntılı Süreç Tanımı
Depo Onarımı Servis temsilcisi sistemde bir servis bildirimi yaratır. Servis bildirimi numarası, onarım prosesinin geri kalanında iade onayı (RMA) numarası olarak kullanılır. Servis temsilcisi, servis bildirimi üzerinde bir garanti kontrolü gerçekleştirir ve ardından bir servis sözleşmesi yaratır. Servis merkezi müşteriye dizüstü bilgisayarını servis merkezine göndermesi gerektiğini bildirir. Servis bildirim numarası (RMA) sevkiyat belgelerinde belirtilmelidir; aksi halde servis merkezi dizüstü bilgisayarı reddeder. Gerekli parçalar stokta yoksa sipariş edilmeleri gerekir. Ardından, servis bildiriminden bir onarım siparişi yaratılır, böylece tüm onarım prosesi kontrol edilebilir ve masraf yüklemesi yapılabilir. Onarım siparişinde, arızalı dizüstü bilgisayar yaratılan iade kalemleri tarafından otomatik olarak tayin edilir. Servis siparişi, onarımların yürütülmesini sağlamak için kalem önerisi kullanılarak otomatik olarak üretilir. Onarımlar yapıldığında masraflar (saatlik ücretler ve yedek parçalar içim) servis siparişine teyit edilir. Onarılan dizüstü bilgisayar müşteriye teslim edilir ve onarımın son durumu görüntülenebilir. Servis merkezi bir faturalama talebi yaratır. Bu talep, onarım siparişinde ek bir kalem olarak görünür ve ayrı bir belge değildir (yerinde servis prosesindeki faturalama talebinin aksine). Daha sonra onarım siparişi faturalanır. Servis siparişi üzerindeki masrafların ve gelirlerin dönemsel olarak onarım siparişine masraf yüklemesi yapılır ve bu öğeler burada değerlendirilebilir.

6 İş Akışı Diyagramı Depo Onarımı Olay Servis Sorumlusu Depo Sorumlusu
Müşteri Sözleşmesi Yaratılmalıdır Servis Sorumlusu Bir Müşteri Sözleşmesi Yaratın Servis Bildirimi Yaratın Servis Bildirimini Değiştirin Onarım Siparişini Görüntüleyin Servis Siparişini Görüntüleyin Depo Sorumlusu Müşteri Siparişine Referansla bir İade Teslimatı Yaratın Müşteri Hizmetleri Onarım Siparişini Değiştirin - Başlangıç Onarımları Onarım Siparişinin Durumunu Görüntüleyin Faturalama Belgesini Yaratın Servis PErsoneli Servis Siparişini Kapatın – Teknik Olarak Tamamlandı Ekipman Listesini Kullanarak Ekipmanı Görüntüleyin Zaman Kaydı (211) Servis Siparişini Değiştirin Kullanılan Malzemeyi Teyit Edin Planlanan/Fiili Masrafları Kontrol Edin Bir Faturalama Talebi Yaratın Depo Sorumlusu Mal Çıkışı Kaydı Servis Malzemelerini Görüntüleyin

7 Kullanılan Ana Veriler
Ek Kullanılan Ana Veriler Servis Üretim Yeri Malzeme/Hizmet Malzeme Sipariş veren Malı teslim alan Ödeyen Üretim yeri Depo yeri Şirket kodu Kontrol kodu Satış organizasyonu Dağıtım kanalı Bölüm Çalışan

8 Anahtar Sembol Tanım Kullanım Açıklamaları Sembol Tanım
Bant: Accounts Payable Clerk veya Sales Representative gibi bir kullanıcı rolünü tanımlar. Bu bant aynı zamanda belirli bir rolden çok, bir organizasyon birimi veya grubunu da tanımlayabilir. Bu tablodaki diğer iş akışı sembolleri bu satırlara dahildir. Senaryodaki tüm rolleri kapsamaya yetecek sayıda satırınız vardır. Rol bandı söz konusu rol için yaygın görevleri içerir. Harici Olaylar: Senaryoyu başlatan, sonlandıran veya senaryodaki olayların gidişatını etkileyen olayları içerir. Akış çizgisi (kesiksiz):: Çizgi, adımların normal sırasını ve senaryodaki akış yönünü gösterir. Akış çizgisi (kesikli): Çizgi, senaryodaki sık kullanılmayan veya şartlı görevlere akışı gösterir. Çizgi ayrıca iş akışına dahil belgelere de gidebilir. Bir senaryo prosesindeki veya adım olmayan bir olaydaki iki görevi birbirine bağlar İş Bağlantısı / Olayı: Senaryoya girilmesine veya senaryodan çıkılmasına yol açan veya senaryo sırasında gerçekleşen harici bir Prosese giden bir işlemi tanımlar Belgedeki bir görev adımına karşılık gelmez Birim Proses: Senaryonun adım adım kapsadığı bir görevi gösterir Belgedeki bir görev adımına karşılık gelir Proses Referansı: Senaryo başka bir senaryonun tamamına referans veriyorsa, senaryo numarasını ve adını buraya girin. Alt Proses Referansı: Senaryo kısmen başka bir senaryoya referans veriyorsa, senaryo numarasını, adını ve bu senaryodaki adım numaralarını buraya girin Proses Kararı: Son kullanıcı tarafından yapılacak bir seçimi gösteren, bir karar / dallanma noktasını belirtir. Çizgiler, karonun değişik bölümlerinden çıkan farklı seçenekleri temsil eder. Genellikle belgedeki bir görev adımına karşılık gelmez; adımın yürütülmesinden sonra yapılacak bir seçimi yansıtır Sembol Tanım Kullanım Açıklamaları Sonraki Diyagrama / Son Diyagramdan: Diyagramın sonraki / önceki sayfasına yönlendirir Akış diyagramı sonraki / önceki sayfada devam eder Yazılı Kopya / Belge: Basılı bir belge, rapor veya formu gösterir Belgedeki bir görev adımına karşılık gelmez; bir görev adımı tarafından oluşturulan bir belgeyi yansıtmak için kullanılır; bu şekil, çıkan hiçbir akış çizgisini içermez Mali Gerçekleşmeler: Bir mali kayıt belgesini gösterir Bütçe Planlama: Bir bütçe planlama belgesini gösterir Manüel Proses: Manüel olarak yapılan bir görevi kapsar Genellikle belgedeki bir görev adımına karşılık gelmez; depoda bir kamyonun boşaltılması gibi manüel olarak gerçekleştirilen ve iş akışını etkileyen bir görevi yansıtmak için kullanılır. Var Olan Versiyon / Veriler: Bu blok, harici bir prosesten beslenen verileri kapsar Genellikle belgedeki bir görev adımına karşılık gelmez; bu şekil harici bir kaynaktan gelen verileri yansıtır; bu adım gelen herhangi bir akış çizgisini içermez Sistem Başarılı / Başarısız Kararı: Bu blok, yazılım tarafından alınan otomatik bir kararı kapsar Genellikle belgedeki bir görev adımına karşılık gelmez; bir adımın yürütülmesinden sonra sistem tarafından alınan otomatik bir kararı yansıtmak için kullanılır. Diyagram Bağlantısı <İşlev> SAP Harici Yazılı Kopya / Belge Mali Gerçekleşmeler İş Bağlantısı / Olayı Bütçe Planlama Birim Proses Manüel Proses Proses Referansı Mevcut Versiyon / Veriler Alt Proses Referansı Proses Kararı Sistem Başarılı / Başarısız Kararı

9


"Depo Onarımı SAP Best Practices." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları