KARAR AĞACI VE FAYDA KURAMI

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
METAB ENCÜMEN TOPLANTISI
Advertisements

KARAR TEORİSİ.

Yönetim Kurulu Başkanı Güneş Enerjisi Sistemi
Kısa Yoldan Çarpma İşlemi
TEDMER Türkiye Etik Değerler Merkezi Vakfı Etik Barometre Araştırması Nisan 2007 ERA Research & Consultancy.
YATIRIM TEŞVİK BELGESİ
Serkan UĞUR Business Sunumu 2. Kısım Paranız nasıl geri döner?
T.C. İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ Arapgir Meslek YÜKSEKOKULU
Kobi Tanımı 150 kişiden daha az çalışanı olan kurumlar
BİLGİSAYARLI MUHASEBE I
ÜPK FİNAL ÖNCESİ ÇALIŞMA SORULARI
Kurallar Eğitimin Edification ı ÇOOOOOOOOKKKKK ÖNEEEEEMLİİİİİİİİİ. Alttaki yazı eğitimin sahibinin cümleleri sizde bu şekilde kendi cümllelerinizle ve.
Atlayarak Sayalım Birer sayalım
A.7-1 ÇİKOSAN A.Ş. Tek bir üretim bölümünde çeşitli mamuller üretmektedir. Genel üretim giderlerini üretilen mamul maliyetlerine götürü olarak yükleyen.
DEĞİŞKENLER ARASI İLİŞKİ
Diferansiyel Denklemler
ÖRNEKLEME DAĞILIŞLARI VE TAHMİNLEYİCİLERİN ÖZELLİKLERİ
KARAR ANALİZİ (KARAR AĞAÇLARI)
MATEMATİK.
DÖNEM SONU İŞLEMLERİ ÜNİTE 4 STOKLAR.
Firma Teorisi Tam Rekabet Piyasası.
Türkiye / Bölüm II Her alışverişte para kazanın..
KIR ÇİÇEKLERİM’ E RakamlarImIz Akhisar Koleji 1/A.
SANAYİ SİCİL BELGESİ YILLIK İŞLETME CETVELİ’NİN İNTERNET ORTAMINDA GİRİLİRKEN DİKKAT EDİLMESİ GEREKENLER.
HAZIRLAYAN:SAVAŞ TURAN AKKOYUNLU İLKÖĞRETİM OKULU 2/D SINIFI
Yrd. Doç. Dr. Niyazi Kurnaz
1. Sınıf Ritmik Saymalar Sunusu
1/20 BÖLME İŞLEMİ A B C D : 4 işleminde, bölüm kaçtır?
1/20 ÖLÇÜLER (Uzunluk) 4 metre kaç santimetredir? A B C D.
GRAFİKLER.
Akıllı Şebekelerde Örnek Uygulamalar
Toplama ve Çıkarma işlemi
Zihinden Toplama ve Çıkarma İşlemi
1 YÜZDELER. 2 Hakan, bilinçli bir tüketici olarak alışveriş merkezinin uygulayacağı indirim dönemini bekliyor. İndirimsiz fiyatı 750 lira olan bilgisayarı.
İçindekiler: Marjinal Hâsılat Fonksiyonunun Ortalama Hâsılat Fonksiyonundan Elde Edilmesi 2. Marjinal Maliyet ve Ortalama Maliyet Fonksiyonları Arasındaki.
Kâr Maksimizasyonu.
SEBZELERİN DEKAR’A VERİM BİLGİLERİ.
KARAR AĞACI.
PÇAĞEXER / SAYILAR Ali İhsan TARI İnş. Yük. Müh. F5 tuşu slaytları çalıştırmaktadır.
TARTMA.
Maliyet Muhasebesi Ödevi
Uzunluk ölçüleri Uzunluğu ölçtüğümüz araç metredir.
FİRMA DAVRANIŞI VE ENDÜSTRİYEL ORGANİZASYON
EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
SEBZELERİN GENEL EKİM – DİKİM BİLGİLERİ
 NEDEN LED AYDINLATMASI ?  NE KADAR TASARRUF EDERİM ?
Müşteri Hizmetleri/ Karşılama Oranı Planlaması
Teste Başla 4. SINIF MATEMATİK TESTİ Çıkış Teste Devam Et.
Test : 2 Konu: Çarpanlar ve Katlar
KARAR AĞACI. Sayfa 111 Bir petrol şirketi, Batman yakınında bir arazide kuyu açmadan önce başka bir firmaya jeolojik bir etüd yaptırıp yaptırmama konusunda.
AYLIK HESAPLAMA SİSTEMİ
6, 7 ve 8 BASAMAKLI DOĞAL SAYILAR
VERİ İŞLEME VERİ İŞLEME-4.
VİZE ÖNCESİ GENEL TEKRAR SORULARI
Beklenen Getirinin ve Riskin Ölçülmesi
Study Turkish Sayılar... Study Turkish
DAĞILIMLAR VE UYGULAMALAR
1 Kısa Vadeli Kredi Maliyetlerinin Tahmini Yıllık Yüzdesel Maliyet  Farklı vadelerdeki kredileri karşılaştırabilmek için kredi maliyetlerinin belirlenmesinde.
Sermaye Maliyeti Yatırımcı açısından sermaye maliyeti;
SAYILAR NUMBERS. SAYILAR 77 55 66 99 11 33 88.
Çalışma Sermayesi Finansmanı
ÜÇGENDE AÇILAR 7.sınıf.
ÇARPMA PROBLEMLERİ VE ÇÖZÜMLERİ.
PÇAĞEXER / SAYILAR Ali İhsan TARI İnş. Yük. Müh. F5 tuşu slaytları çalıştırmaktadır.
1.durum: x 6 = TL x 0.09 = TL MALİYET 2.durum: x 4 = TL
BİLİNÇLİ TÜKETİM ARİTMETİĞİ
Diferansiyel Denklemler
KARAR ÖLÇÜTLERİ.
MADDE VE YAPISI TEST.
Sunum transkripti:

KARAR AĞACI VE FAYDA KURAMI

Kot pantolon satışı yapan bir firmanın ortalama satış miktarı 100 adet ve satışların standart sapması da 20 adettir. Konak’ta mağazası olan bu firma yeni bir şube daha açmayı planlamaktadır. Açılan mağazada ürünlere olan talep yüksek, orta veya düşük olabilir. Talebin yüksek olması durumunda satış miktarının en az 130 adet olması ve yaklaşık 6500 TL kazanç elde edilmesi beklenmektedir. Talebin orta düzeyde olması durumunda satış miktarının 60-130 adet arasında olması ve yaklaşık 4500 TL kazanç elde edilmesi ve talebin düşük olması durumunda da en fazla 60 adet satış olması ve yaklaşık 3000 TL kazanç elde edilmesi beklenmektedir. Yeni bir şube açılmasının maliyeti 1500 TL’dir.

Firma yeni bir şube açmazsa mevcut mağazasını 1000 TL’lik maliyete katlanarak genişletip yaklaşık 4000 TL kazanç elde edebilecektir. Yeni şube açmadan veya eski mağazayı genişletmeden mevcut mağazasıyla devam etmesi halinde kazancı 2000 TL olacaktır. Firma bu kararları vermeden önce 1000 TL’ye pazar araştırması yaptırarak yeni şubenin pazar potansiyeli hakkında bilgi alabilmektedir. Pazar araştırmasının sonucu olumlu(P) veya olumsuz(N) olacaktır. Olumlu rapor çıkma olasılığı, talep yüksekken 0,90; orta düzeydeyken 0,70 ve düşükken 0,20’dir. Firma yöneticisine vereceği karar konusunda yardımcı olunuz.

Karar Ağacı Olumlu Pazar araştırması yaptır Düşük Talep Olumsuz Yeni Şube Aç Yüksek Talep Orta Düzeyde Talep Düşük Talep Mağazayı Genişlet Hiçbir şey Yapma Karar Ağacı Olumlu Olumsuz Pazar araştırması yaptırma Pazar araştırması yaptır Yeni Şube Aç Yüksek Talep Orta Düzeyde Talep Düşük Talep Mağazayı Genişlet Hiçbir şey Yapma Yeni Şube Aç Yüksek Talep Orta Düzeyde Talep Düşük Talep Mağazayı Genişlet Hiçbir şey Yapma

Olasılıklar… Firmanın ortalama satış miktarı 100 adet, satışların standart sapması 20 adettir. Talebin yüksek olması durumunda satış miktarının 130 adetten fazla olması, talebin orta düzeyde olması durumunda satış miktarının 60-130 adet arasında olması ve talebin düşük olması durumunda da en fazla 60 adet satış olması beklenmektedir.

Olasılıklar Q1: Yüksek Talep P(Y)=0,0668 Q2: Orta D. Talep P(O)=0,9104 Q3: Düşük Talep P(D)=0,0228 Pazar araştırmasının sonucu olumlu(P) veya olumsuz(N) olacaktır. Olumlu rapor çıkma olasılığı, talep yüksekken 0,90; orta düzeydeyken 0,70 ve düşükken 0,20’dir. P(P/Y)=0,90 P(N/Y)=0,10 P(P/O)=0,70 P(N/O)=0,30 P(P/D)=0,20 P(N/D)=0,80 X1: Test Olumlu P(P)=? X2: Test Olumsuz P(N)=? P(Qi) P(Xi / Qi) P(Xi ∩ Qi) P(Qi / Xi) 0,0668 0,9104 0,0228 0,90 0,70 0,20 0,0601 0,6373 0,0046 0,0856=P(Y/P) 0,9078=P(O/P) 0,0066=P(D/P) TEST OLUMLU X1 P(X1)=P(P)=0,7020 P(Qi) P(Xi / Qi) P(Xi ∩ Qi) P(Qi / Xi) 0,0668 0,9104 0,0228 0,10 0,30 0,80 0,0067 0,2731 0,0182 0,0225=P(Y/N) 0,9164=P(O/N) 0,0611=P(D/N) TEST OLUMSUZ X2 P(X2)=P(N)=0,2980

3099,4 P(P)=0,702 Olumlu Pazar araştırması yaptır P(N)=0,298 Olumsuz Yeni şube açma -1500 Y.Talep +6500 O.Talep +4500 D.Talep +3000 Eskiyi genişletme -1000 +4000 Hiçbiri + 2000 Yüksek Talep 0,0856 Pazar araştırması yaptırma Pazar araştırması yaptır P(P)=0,702 Olumlu P(N)=0,298 Olumsuz Yeni Şube Aç Orta D.Talep 0,9078 DüşükTalep 0,0066 Mağazayı Genişlet Hiçbir şey Yapma Yüksek Talep 0,0225 Orta D.Talep 0,9164 DüşükTalep 0,0611 Yüksek Talep 0,0668 Orta D.Talep 0,9104 DüşükTalep 0,0228 -1500 -1000 6500-1500-1000 =4000 4500-1500-1000 =2000 3000-1500-1000 =500 4000-1000-1000 2000-1000=1000 4000 2000 500 1000 6500-1500=5000 4500-1500=3000 3000-1500=1500 4000-1000=3000 2161,3 1953,35 3099,4 2161,3 2000 3099,4 2113,2326 3099,4 3099,4 2113,2326+1000=3113,2326 EVAI=3113,2326-3099,4=13,8326

0,780 0,635 P(P)=0,702 Olumlu Pazar 0,641 araştırması yaptır Kazanç Fayda Yüksek Talep 0,0856 4000 0,89 0,641 Yeni Şube Aç Orta D.Talep 0,9078 2000 0,62 Düşük Talep 0,0066 P(P)=0,702 Olumlu 0,620 500 0,29 Mağazayı Genişlet 2000 0,62 0,430 Hiçbir şey Yapma Pazar araştırması yaptır 0,641 1000 0,43 Yüksek Talep 0,0225 4000 0,89 0,606 Yeni Şube Aç Orta D.Talep 0,9164 0,62 0,635 2000 P(N)=0,298 Olumsuz Düşük Talep 0,0611 0,620 500 0,29 Mağazayı Genişlet 2000 0,62 0,780 0,430 Hiçbir şey Yapma 0,620 1000 0,43 Yüksek Talep 0,0668 5000 1 0,780 Yeni Şube Aç Orta D.Talep 0,9104 3000 0,77 Pazar araştırması yaptırma 0,780 Düşük Talep 0,0228 1500 0,53 0,770 Mağazayı Genişlet 3000 0,77 0,620 Hiçbir şey Yapma 2000 0,62

Konkav fayda fonksiyonu …