Hafta 9: Yaşanabilir Kentler için Ulaşım Politikaları

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
8. SINIF 3. ÜNİTE BİLGİ YARIŞMASI
Advertisements

1 Uzlaşma hakkında İ zmir, Eylül Hukuk davalarının ele alınışı hakkında kısa bilgi Dava dilekçesi Deliller Son yazışmalar /______/___________/_______/_____________/_/______________.
el ma 1Erdoğan ÖZTÜRK ma ma 2 Em re 3 E ren 4.
(Gelecek zaman) Bu eve ………..
Diferansiyel Denklemler
NOKTA, DOĞRU, DOĞRU PARÇASI, IŞIN, DÜZLEMDEKİ DOĞRULAR
Avrupa Birliği Ortak Taşımacılık Politikası Semineri Michael Schmidt ICCR Viyana 17 Nisan 2007 AB Bilgi Köprüleri Programı Türkiye’ye Köprü Projesi.
Saydığımızda 15 tane sayı olduğunu görürüz.
Konu Başlıkları Müfredat Oluşturulurken Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar Çalışmalardaki Olumsuz Örnekler ve İstatistiksel Bilgiler Anket Çalışmaları Teknik.
ASELSAN- TOKİ YAPRACIK KONUTLARI KOORDİNASYON KURULU
Yıldız Teknik Üniversitesi
1 2 HE in General …………… EM…………… EM Projects …………….. VenueVenue MEU KYK Info on EM in General Yüksek Lisans ve Doktora Programları İçin Hareketlilik.
Öğr.Gör.Dr. S. Sadi SEFEROĞLU & Arş. Gör. Fatih GÜRSUL
Küresel Büyüme Oranları (%)
Kentsel Ulaşım Politikaları
Hafta 7: Ulaşım politikalarındaki açılma: ABD ve eşdeğeri ülkeler
1/27 GEOMETRİ (Kare) Aşağıdaki şekillerden hangisi karedir? AB C D.
Algoritmalar DERS 2 Asimptotik Notasyon O-, Ω-, ve Θ-notasyonları
KÜTÜPHANELERDE HALKLA İLİŞKİLER ve PAZARLAMA ANKARA ÜNİVERSİTESİ KÜTÜPHANESİ ÖRNEĞİ Tuna CAN & E.Erdal AYDIN
Yönetim Bilgi Sistemleri Şubat TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ.
Nicel / Nitel Verilerde Konum ve Değişim Ölçüleri
Verimli Ders Çalışma Teknikleri.
Yarbaşı İlköğretim Yarbaşı İlköğretim.
HASTA ODAKLI KALİTE YÖNETİM STANDARTLARI VE HİZMET KALİTE STANDARTLARI İLİŞKİSİ Yrd. Doç. Dr. Ufuk Cebeci İTÜ Sağlık İşletmeleri Sertifika Program Koordinatörü.
Algoritmalar DERS 3 Böl ve Fethet(Divide and Conquer) İkili arama
ORHAN EREN İLKOKULU 1-A.
ARALARINDA ASAL SAYILAR
ZAMBAK 1 SORU BANKASI UĞUR CESUR 1 ZAMBAK 1 SORU BANKASI ÖZEL SORULARI Hazırlayan: UĞUR CESUR.
Gün Kitabın Adı ve Yazarı Okuduğu sayfa sayısı
FİİLİMSİLER (EYLEMSİLER)
Problem Çözme Ve Problem Çözme Stratejileri Ödevi Cihan GÖÇ
Matematik 2 Örüntü Alıştırmaları.
SİTE TEMİZLİĞİ.
22 Eylül 2006 TBB BANKACILIK ALT ÇALIŞMA GRUBU Nurhan Aydoğdu
TÜRKİYE İSTATİSTİK KURUMU İzmir Bölge Müdürlüğü 1/25.
Tam sayılarda bölme ve çarpma işlemi
TEST – 1.
HABTEKUS' HABTEKUS'08 3.
Bilişim Enstitüsü ++ Bilişim Enstitüsü ++ Bilişim Enstitüsü ++ Bilişim Enstitüsü ++ Bilişim Enstitüsü ++ Bilişim Enstitüsü ++ Bilişim Enstitüsü C ++ Nesne.
Akıllı Ulaşım Sistemleri
Dotnetfx (Microsoft.net framework 2.0 kurulumu) Bilnex - Ticari ve Muhasebe Paket Programları1.
Ek-2 Örnekler.
Hafta-Week 3-4: Ulaşımın şehirleri ve yaşanabilirliğini etkilemesi, Kentsel ulaşım politikalarındaki ikilem Effects of Transportation on cities and their.
İKİNCİ DERECEDEN FONKSİYONLAR ve GRAFİKLER
Diferansiyel Denklemler
STRATEJİK PLANLAMA SÜRECİ 2.1. Durum Analizi -Bahçe Ziraatı Programında halen 1. Sınıfta 43 öğrenci; 2. Sınıfta 60 öğrenci olmak.
DENEY TASARIMI VE ANALİZİ (DESIGN AND ANALYSIS OF EXPERIMENTS)
Chapter 11: Exception Handling
Bankacılık sektörü 2010 yılının ilk yarısındaki gelişmeler “Temmuz 2010”
SÜLEYMAN DEMİREL ÜNİVERSİTESİ TEKNOLOJİ FAKÜLTESİ
1-1-2 Türkiye genelinde Acil Sağlık Hizmetlerine erişim numaraları ile yapılmaktadır. Ambulans içinde Doktor,Hemşire,Sağlık Memuru,AABT,ATT, Şoför.
1 (2009 OCAK-ARALIK) TAHAKKUK ARTIŞ ORANLARI. 2 VERGİ GELİRLERİ TOPLAMIDA TAHAKKUK ARTIŞ ORANLARI ( OCAK-ARLIK/2009 )
Çocuklar,sayılar arasındaki İlişkiyi fark ettiniz mi?
İSMİN HALLERİ.
Toplama Yapalım Hikmet Sırma 1-A sınıfı.
RASYONEL SAYILARLA TOPLAMA ve ÇIKARMA İŞLEMLERİ
1 ŞEKERBANK BİREYSEL BANKACILIK Kasım/ TÜRKİYE’DE BİREYSEL BANKACILIK-İLKLER.
SAYILAR NUMBERS. SAYILAR 77 55 66 99 11 33 88.
MDK ALT YAPI KIYASLAMA ÇALIŞMA GRUBU
DÖRTGENSEL BÖLGELERİN
TÜRKİYE EKONOMİSİNE GENEL BAKIŞ VE SON GELİŞMELER KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 15 Ekim 2008 T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
1.HAFTA 26 Ağustos 2009 ÇARŞAMBA 2.HAFTA 01 EYLÜL 2009 SALI 3.HAFTA 09 EYLÜL 2009 ÇARŞAMBA 4.HAFTA 15 EYLÜL 2009 SALI 5.HAFTA 23 EYLÜL 2009 ÇARŞAMBA 6.HAFTA.
1.HAFTA 26 Ağustos 2009 ÇARŞAMBA 2.HAFTA 01 EYLÜL 2009 SALI 3.HAFTA 09 EYLÜL 2009 ÇARŞAMBA 4.HAFTA 15 EYLÜL 2009 SALI 5.HAFTA 23 EYLÜL 2009 ÇARŞAMBA 6.HAFTA.
SLAYT 1BBY220 OCLC WorldCat Yaşar Tonta Hacettepe Üniversitesi yunus.hacettepe.edu.tr/~tonta/ BBY220 Bilgi Erişim İlkeleri.
CEBİRSEL İFADELERİ ÇARPANLARINA AYIRMA
Yard. Doç. Dr. Mustafa Akkol
ÖĞR. GRV. Ş.ENGIN ŞAHİN BİLGİ VE İLETİŞİM TEKNOLOJİSİ.
Diferansiyel Denklemler
Bu proje Avrupa Birliği ve Tu ̈ rkiye Cumhuriyeti tarafından finanse edilmektedir. Technical Assistance for Increasing Primary School Attendance Rate of.
Sunum transkripti:

Hafta 9: Yaşanabilir Kentler için Ulaşım Politikaları Kentsel Ulaşım Politikaları Hafta 9: Yaşanabilir Kentler için Ulaşım Politikaları Doç. Dr. Darçın Akın Şehir ve Bölge Planlama Bölümü dakin@yildiz.edu.tr

İstanbul Kayseri, Ekim 2010 Kayseri, Ekim 2010 Kayseri, Ekim 2010

Multimodal Entegrasyon Kayseri, Ekim 2010 Kayseri, Ekim 2010 China, Hangzhou is the world’s largest bike-share program. Münih, Vuchic, Transp. For Livable cities, 1999

Ulaşım ve Kent Ulaşımın kent üzerindeki etkilerinin ortaya çıkması ve bu etkilerin anlaşılması uzun zaman aldı. Trafik sıkışıklığının çözümü için ek kapasite yaratımı bir yöntem olarak görüldü. Trafik sıkışıklığına çözüm olarak görülen kapasite arttırımının ve yeni yol yapımının kentin daha da yayılmasına yol açtığı gözlemlendi. Bu durumda, kapasite arttırımı ancak aşırı negatif etkilerin oluşmaması durumunda tercih edilebilir.

Ulaşım ve Kent Ulaşım ve otopark sistemine yönelik parçacıl çözümler veya bireysel talepler ve bunların neden olduğu kentsel gelişimler, planlamanın III ve IV. seviyede gerçekleşmesine, I ve II. seviyede bir planlamanın hiçbir zaman başarılamamasına neden olmaktadır. Bireylerin kendi faydalarını en yüksek kılma çabaları her zaman sosyal açıdan en iyi çözümü mümkün kılmamaktadır.

Yaşanabilir şehir

Ulaşım sisteminin amaçları

Temel terim ve kavramlar

Kentsel yolculuk maliyetleri

Ulaşım Politikaları

Oto kullanım destekleri

Oto kullanım destekleri

TT kullanım destekleri

Ulaşım politikalarının tür kullanımları üzerindeki etkileri

Ulaşım politikalarının tür kullanımları üzerindeki etkileri

Ulaşım politikalarının tür kullanımları üzerindeki etkileri

Ulaşım politikalarının tür kullanımları üzerindeki etkileri

Türler Arası Dengenin Sağlanabilmesinin Yolları

Multimodal Sistem Her tür ayrı planlanmalı ve tasarlanmalı Daha sonra birbirleriyle entegre edilmeli Cadde ve yol sistemi Toplu taşıma sistemi Entegre Sistem

Ulaşım ve Kent formu Şehre nüfuz eden otoyol ve çevre yolların kentin yayılması üzerindeki etkisi çok yüksek MİA’yı çevreleyen çevre yolu inşaası, kentin mevcut yapısını olumsuz etkileyerek, kent merkezine otomobille erişimi de kolaylaştırıyor Metropoliten alanı içine alan çevre yollarının başlangıçta yapılaşmış çevre üzerindeki etkileri daha düşük

Artan Erişilebilirliğin Etkisi

Karayolu ve kent ilişkisi Kent merkezine çeperlerden radyal olarak ulaşan ana yolların 3 önemli zararlı etkisi var:

Otomobile aşırı dayalı ulaşım

Karayolu vs. Toplu Taşıma Kent ilişkisi TOPLU TAŞIMA

Karayolu planlaması ile eş zamanlı olarak toplu taşıma hatları için de geçki boyunca 8-m’lik araziler başlangıçta rezerv edilmeli Böylece trafik sıkışıklığına maruz kalmayan (ROW B-A) türü toplu taşıma işletmeciliği mümkün olabilecektir

Otomobile en optimal rolü bulmak Kent merkezinde ve yoğun aktivite merkezlerinde otomobil kullanımını azaltmak Güvenilir ve konforlu bir TT sistemi geliştirmek Otomobil yolculuklarını ve araç-km’yi azaltmak Araç kullanımının fiyatlandırılması (hareket ve park halinde iken) Otomobil kullanımının teknik ve mühendislik yaklaşımları ile azaltılması Otomobil kullanım talebinin planlama ve tasarım yoluyla azaltılması

Araç kullanımının fiyatlandırılması Otoyol ve köprü kullanım fiyatlandırması Otopark fiyatlandırması Araç-kullanımı vergilendirmesi Akaryakıt vergilendirmesi Ortak araç kullanımı için düşük ya da ücretsiz otoyol, köprü ve otopark kullanımı Otomobil vergilendirmesi Otomobil sahipliliğinin kısıtlanması: Konutta ya da civarında Otopark bulunması zorunluluğu

Araç kullanımının fiyatlandırılması

Araç kullanımının fiyatlandırılması

Araç kullanımının fiyatlandırılması

Araç kullanımının fiyatlandırılması The Stockholm congestion tax, also found referred to as the Stockholm congestion charge, is a congestion pricing system implemented as a tax levied on most vehicles entering and exiting central Stockholm, Sweden.[1] The congestion tax was implemented on a permanent basis on August 1, 2007,[2][3] after a seven-month trial period between January 3, 2006 and July 31, 2006.[4] The primary purpose of the congestion tax is to reduce traffic congestion and improve the environmental situation in central Stockholm.[4] The funds collected will be used for new road constructions in and around Stockholm.[5] A referendum was held in September 2006 a couple months after the end of the trial period. In the referendum the residents of Stockholm municipality voted yes and in 14 other municipalities voted no to implement it permanently. On October 1, 2006, the leaders of the winning parties in the 2006 general election, declared they would implement the Stockholm congestion tax permanently.[5] The parliament approved this on June 20, 2007,[6] and the congestion tax came into effect on August 1, 2007

Otomobil kullanımının teknik ve mühendislik yaklaşımları ve planlama ve tasarım yoluyla azaltılması Tek-çift plaka uygulaması Otopark arzının kısıtlanması Trafik sakinleştirmesi Meskun mahallerde hızın düşürülmesi Meskun mahallerde trafik hacminin azaltılması Transit trafiğin caydırılması Sinyalizasyon Zoraki yönlendirme Vb.

Trafiğin Sakinleştirilmesi

Trafiğin Sakinleştirilmesi

Trafiğin Sakinleştirilmesi

Otomobil kullanımının teknik ve mühendislik yaklaşımları ve planlama ve tasarım yoluyla azaltılması Otomobilin girişinin yasaklanması Yaya bölgeleri Trafik hücreleri Yoğun kent merkezlerinde Tarihi kent merkezlerinde Yolculuk talebinin bastırılması veya kontrolü-TDM-Travel demand management Dar caddeler, geniş kaldırım tasarımları Yol kenarı otoparkların kısıtlanması ve parklanmanın denetimi

Otomobil kullanımının teknik ve mühendislik yaklaşımları ve planlama ve tasarım yoluyla azaltılması Geleneksel Yerleşim Tasarımı-Traditional Neighbourhood Development TT odaklı yerleşim-TOD Karma arazi kullanımı Konut-işyeri-ticaret

Gelecekte Kent-Ulaşım İlişkisi KENT-OTOMOBİL ÇATIŞMASININ ÖNÜNE GEÇİLMELİ. MOTORSUZ ULAŞIM ARAÇLARI DA ULAŞIM SİSTEMİNİN BİR PARÇASI OLARAK PLANLANMALI. ORTA ve BÜYÜK ÖLÇEKLİ KENTLERDE TAŞIMA KAPASİTESİ YÜKSEK TOPLU TAŞIMA SİSTEMLERİ, ULAŞIM SİSTEMİNİN OMURGASINI OLUŞTURMALI…