 Yenilik karar süreci bir bireyin, yeniliğe dair ilk bilgileri edinmekten yeniliğe karşı bir tutum oluşturmak, benimsemek ya da reddetmek için karar.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÖFKE DUYGUSUNUN TANINMASI VE KONTROL EDİLMESİ
Advertisements

Diffusion of Innovations Yeniliklerin Yayılması
MARKA YÖNETİMİ HAFTA V.
Pazarlama Karma Elemanları: DAĞITIM
”YENİLİKÇİLİK VE BENİMSEME KATEGORİLERİ” VII
PAZARLAMA YÖNETİMİ: ÜNİTE 3
ÖLÇME ARACINDA BULUNMASI GEREKEN NİTELİKLER
Eğitim İhtiyaçları Değerlendirmesi (TNA)
TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI
ÖĞRENCİ MERKEZLİ EĞİTİM
Yeni Programın Öğrenme Yaklaşımı
8 Sınıf Düzen Kuşağı.
EĞİTİMİN TOPLUMSAL TEMELLERİ
ROL OYNAMA.
YENİ ÜRÜN GELİŞTİRME ve ÜRÜN YAŞAM SÜRECİ STRATEJİLERİ
TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI
Eğitim Psikolojisi Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
MEDYA Medyayı Tanımak - Kitle İletişimi ve Medya -
MODELLERDEN ÖĞRENME Enver CANER
Özellikle firmaların imajlarının, ünlerinin ve pazarlama çabalarının bu alandaki problemler yüzünden yıprandığını fark ettiklerinden beri, son yıllarda.
KİŞİLER ARASI İLETİŞİM -2-
Öğretim Teknolojileri ve İletişim Süreci
EĞİTİMİN TOPLUMSAL TEMELLERİ
ÖNYARGI Hazırlayan : F.Büşra ÖZGÜN Değerler Eğitimi Merkezi.
Gözde Ocak, Yasemin Koçak Usluel, Günnur Uzunbeycan, Galip Kaya
Öğrenme Öğretme Süreci
END3061 SİSTEM ANALİZİ VE MÜHENDİSLİĞİ
Kişilerarası iletişim çatışmaları
Medya ile ilişkiler Webinar-3 Kütüphan-e Türkiye Projesi Tanıtım Çalışma Grubu 23 Ekim 2014.
ÖĞR. GÖR. MEHMET AKİF BARIŞ
Sistem Analizi Sistem Analisti
Yaratıcı Düşünme Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Orijinallik. Orijinallik; ilk defa ortaya konma, özgün olma anlamlarına gelmektedir. Orijinal olanı düşünebilme, yaratıcı düşünmenin temel bileşenlerinden.
IMGK 207-Bilimsel araştırma yöntemleri
ÖLÇME DEĞERLENDİRME Yard. Doç.Dr. Deniz Özcan.
Pazarlama İletişimi Altunışık-Özdemir-Torlak.
Öğretmenlik Mesleği.
ÖĞR. GÖR. MEHMET AKİF BARIŞ
Yenilik ve Yeni Ürün Altunışık-Özdemir-Torlak.
PERFORMANS GÖRÜŞMELERİ
DİĞER TUTUMLAR.
YENİLİKLERİN YAYILMASI VE BENİMSEME SÜRECİ
YETERLİK VE MODÜL TABLOSU
Pazarlama İletişimi.
EĞİTİMDE İLETİŞİM SÜRECİ
/ 501 İLETİŞİM Duygu, düşünce yada bilgilerin akla gelebilecek her türlü yolla başkalarına aktarılmasıdır.
BİREY VE MESLEK İNSANI OLARAK PSİKOLOJİK DANIŞMAN.
AOÖ 206 Matematik Eğitimi.
VE İŞTE DİĞER 6 BECERİ.
Bilimsel Araştırmalarda Temel Kavramlar
TAM ÖĞRENME MODELİ.
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
IX.BÖLÜM YAŞAM TARZI.
Bir Öneri… 5E Modeli 1. Girme 2. Keşfetme 3. Açıklama 4. Derinleştirme
ÖRGÜTSEL SESSİZLİK VE STRES
Sağlık Bilimleri Fakültesi
İKNA EDİCİ İLETİŞİM Dr.Saba Yalçın İkna Edici İletişim.
KİŞİLERARASI İLETİŞİM ÇATIŞMASI
Yakınsak düşünme ve Iraksak düşünme
AİLEDE İLETİŞİM.
İLETİŞİM, PROPAGANDA: TUTUM DEĞİŞTİRME SÜRECİ
Prof. Dr. Aysel KÖKSAL AKYOL
Sağlık Bilimleri Fakültesi
GRUP İLETİŞİMİ.
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
İKNA SÜRECİ.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
İletişim nedir Temel İletişim. Bir aklın, başka bir aklı etkileme sanatıdır. İletişim.
Sunum transkripti:

 Yenilik karar süreci bir bireyin, yeniliğe dair ilk bilgileri edinmekten yeniliğe karşı bir tutum oluşturmak, benimsemek ya da reddetmek için karar vermek, yeni fikrin uygulanmasına ve bu kararın doğrulanmasına geçilmesi sürecidir.

 Bilgi  İzin  Karar  Uygulama  Doğrulama

 Bir birey (ya da diğer yenilik-karar birimleri) bir yeniliğin varlığına maruz bırakıldığında ve nasıl çalıştığına dair bir anlayış edindiğinde ortaya çıkar. › Bireylerin kendi ilgi, ihtiyaç ve tutumlarına uygun iletişim mesajlarına katılma eğilimi seçici-maruz kalma olarak adlandırılmaktadır. › İletişim mesajlarını bireylerin varolan tutum ve inançları doğrultusunda yorumlaması eğilimi seçici algılama olarak adlandırılır.

 Seçici maruz kalma ve seçici uygulama fikirlerinde Hessinger’in bir yeniliğin ihtiyacı genellikle yeniliğin farkındalık bilgisinden önce gelir düşüncesini destekleyen pek çok fikir vardır. › Iowa’da 100 milden daha fazla hibrid mısır eken çiftçi › California’da çatısında uydu anteni olan birey

 Bir ihtiyaç, bir bireyin isteklerinin bireyin gerçekliğine ağır bastığında ortaya çıkan tatminsizlik ve hayal kırıklığı durumudur.  Ohio Devlet Ünv.’deki yaygın söyleme göre: “Yemeği isteyebiliriz ama ona ihtiyacımız olmayabilir.Ve vitaminlere, minerallere ihtiyacımız olabilir ve onları istemeyebiliriz.”

 Bir ihtiyaç yeni bir fikrin farkındalık fikrinden önce mi gelir ya da böyle bir yenilik bilgisi yeni bir fikrin ihtiyacını mı yaratır?

 Yenilik nedir?  Nasıl İşler?  Neden İşler? › Farkındalik Bilgisi  Genelde bilgi aşamasında oluşur ancak aynı anda ikna ve karar aşamasında da olabilir. › Nasıl Bilgisi  Yenilik karar sürecinde temel değişken olması gerekirken çok az üzerinde durulmuştur. › Kural Bilgisi  Genelde bu bilgi olmadan yeniliğin benimsenmesi mümkündür ancak yanlış kullanım va sonrasında süreksizlik gerçekleşebilir.

 Değişim ajanlarının üç tür bilginin meydana gelmesindeki rolü nedir? › Değişim ajanları çabalarını genelde farkındalık bilgisi yaratmakta yoğunlaştırır. › Eksik yanları yeniliği denemede gerekli olan nasıl bilgisine yoğunlaşmamalarıdır. › Kural bilgisini yaratmanın kendi alanları dışında olduğunu düşünmüşlerdir

 Genelleme1:Bir yeniliğin erken bilenleri geç bilenlerden daha çok eğitime sahiptir.  Genelleme 2:Bir yeniliğin erken bilenleri geç bilenlerden daha yüksek sosyal statüye sahiptir.  Genelleme 3:Bir yeniliğin erken bilenleri geç bilenlerden daha çok kitle etki kanallarına maruz kalır.

 Genelleme 4:Bir yeniliğin erken bilenleri geç bilenlerden daha çok kişilerarası kanallara maruz kalırlar.  Genelleme 5:Bir yeniliğin erken bilenleri geç bilenlerden daha çok değişim ajanlarıyla iletişim içinde olurlar.

 Genelleme 6:Bir yeniliğin erken bilenleri geç bilenlerden daha çok sosyal katılıma sahiptir.  Genelleme 7:Bir yeniliğin erken bilenleri geç bilenlerden daha kozmopolittirler.

 Bir birey(ya da diğer karar verme birimi) yeniliğe karşı olumlu ya da olumsuz tutum oluşturduğunda ortaya çıkar. › Korumacı yenilik › Cues-to-action

 Bir birey (ya da diğer karar verme birimleri) yeniliği benimseme ya da reddetme kararına yönlendiren etkinliklerle uğraştığında ortaya çıkar.

 Bir birey (ya da diğer karar verme birimleri) kullanıma yeni bir fikir getirdiğinde ortaya çıkar. › Re-invention kavramı

 Genelleme 8:Re-invention bir çok yenilik ve bir çok benimseyen için uygulama aşamasında meydana gelmektedir.  Genelleme 9:Yüksek düzeyde Re- invention bir yeniliğin hızlı bir şekilde benimsenme oranına dayanır.  Genelleme 10:Yüksek düzeyde re- invention bir yeniliğin yüksek derecede sürekli olmasına bağlıdır.

 Yeniliğin karmaşık ve anlaşılması zor olması sebebiyle(basitleştirme)  Benimseyenin yenilik hakkında detaylı bilgisinin eksikliği sebebiyle.(yetersiz bilgi)  Genel bir kavram ya da aracın pek çok uygulama yapmaya imkan tanıması sebebiyle.  Kullanıcı sorunlarını geniş bir yelpazede çözmek için uygulanan yeniliklerde bireylerin yada kurumların farklı farklı sorunlarının çözümünde kullanmasıyla.

 Yeniliği yerelleştirip daha fazla benimsenmesini sağlamak adına.  Değişim ajanının benimseyenleri,iletişimde olduğu bireyleri modifiye etme konusunda etkilemesi sebebiyle.  Bir kurumun kendi yapısına uygun hale getirebilmesi için.  Geç benimseyenlerin erken benimsemiş olanların deneyimlerinden fayda sağlamasıyla yeniliğin yayılım sürecinin geç samanlarında daha yaygınlaşır re-invention.

 Bir birey zaten alınmış olan yenilik kararının pekiştireçlerini aradığında ortaya çıkar fakat eğer yenilikle ilgili karmaşık mesajlara maruz kalırsa daha önceki kararını değiştirebilir. › Uyumsuzluk › Süreksizlik

 Yenilikçi davranışta ağaşıdaki uyumsuzluk azaltımları mümkündür. › Birey ihtiyacın farkına vardığında ve ihtiyacını karşılayacak bir yeniliğin bilgisini aradığında, › Birey yeni bir fikir hakkında bilgi sahibi olup,olumlu tutum geliştirip,henüz benimsememiş olduğunda › Bir yeniliği uygulama kararının ardından, bireyin aldığı ek bilgiler bireyin benimsememeye ikna ediyorsa.

 Yenileme  Düş kırıklığı  Genelleme 11:Geç benimseyenler yeniliklere devam etmemesi erken benimseyenlere göre daha olasıdır.

 Değişken araştırmalara karşı süreç  Bölümlerin Kanıtı  Etkilerin Hiyerarşisi  Değişimin Bölümleri

 İletişim kanallarının sınıflandırılması  Kişilerarası kanallara karşı kitle medyası  Yerleşik/yerel kanallara karşı kozmopolite  The Bass Tahmin Modeli