STRATEJİK YÖNLENDİRME

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Stratejik Planlama.
Advertisements

NİĞDE ÜNİVERSİTESİ Hedefler, Faaliyetler, Performans Kriterleri
STRATEJİK PLAN Misyon –Vizyon Değerler İlkeler.
Proje BaşlaNGICI Doç.Dr. Şirin Karadeniz.
Stratejik yönetim işletmenin dış çevresini (rakipler, pazar-piyasa, ürünler, müşteriler, aracılar, tedarikçiler) analiz eder. İşletmenin geleceği ile.
Meslek Yüksekokulu, 25 kasım 2010
KAMU İDARELERİ İÇİN STRATEJİK PLANLAMA
STRATEJİK PLANLAMA ÖĞELERİ (Amaç ve Hedef Belirleme)
SÜREKLİ İYİLEŞTİRME KOORDİNATÖRLÜĞÜ
KAMU İDARELERİ İÇİN STRATEJİK PLANLAMA GELECEĞE BAKIŞ DOÇ. DR
STRATEJİK PLANLAMA.
Stratejik Yönetim süreçlerinin Üniversitelerin hizmet kalitesine olan katkıları Stratejik Yönetim süreçlerinin Üniversitelerin hizmet kalitesine olan katkıları.
MİSYON, VİZYON ve DEĞERLER
T.C. KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ İç Denetim Birimi Başkanlığı
Bölüm 2 Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları
Stratejik Analiz (SWOT Analizi)
STRATEJİK PLANLAMA ERZURUM STK KAPASİTE GELİŞTİRME PROGRAMI II
Bölüm 6 Örgütsel Yönlendirme
STRATEJİ Strateji, örgütlere geleceği tahmin etme, çalışmalara belirli yön verme ve kendini bir bütün olarak görebilme olanağı veren araçtır. Örgütler;
TİCARET ODASI İLKÖĞRETİM OKULU
Support to Local Administration Reform 1 Birlik için stratejik yönün tanımlanması.
OKULDA STRATEJİK YÖNETİM DEĞER, MİSYON ve VİZYON
Stratejik Yönetim Süreci
STK’LARDA ETKİLİ YÖNETİM
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI PROJELER KOORDİNASYON MERKEZİ ORTA ÖĞRETİM PROJESİ.
OKUL/KURUMDA STRATEJİK PLANLAMA
5018 Kapsamında Stratejik Planlama
STRATEJİK PLANLAMA SABEK A.Ş.
Stratejik Planlama.
ARTVİN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
PLANLAMA VE STRATEJİK PLANLAMA S.Nazik Işık Nisan 2008.
STRATEJİK PLAN Misyon –Vizyon Değerler İlkeler.
STRATEJİK PLAN ÇALIŞMALARI
STRATEJİK PLANLAMA DAYANDIĞI TEMELLER VE PLANLAMA DİSİPLİNİ
ARTVİN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ STRATEJİK PLANLAMA.
OKULDA STRATEJİK PLANLAMA
MEHMET TAŞ KIRIKKALE MEM SPE
Bölüm 2 Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları
VİZYON OLUŞTURMA.
STRATEJİK PLANLAMA.
STRATEJİK PLANLAMA 3. GELECEĞE YÖNELİM.
Stratejik Amaçların Özellikleri
Bilişim Teknolojileri
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI KAMU İDARELERİ İÇİN STRATEJİK PLANLAMA KILAVUZU GELECEĞE YÖNELİM 2 1 Mehmet ÇİÇEK Millî Eğitim Uzman Yardımcısı.
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI
Strateji Geliştirme Başkanlığı
KAMU İDARELERİ İÇİN STRATEJİK PLANLAMA GELECEĞE BAKIŞ
STRATEJİK PLANLAMA.
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI
STRATEJİK PLANLAMA.
Stratejik Planlama Nedir?
STRATEJİK PLANI Silivri İlçe MEM Stratejik Planı
OKUL/KURUMDA STRATEJİK PLANLAMA SÜRECİ “GELECEĞE YÖNELİM” MİSYON BİLDİRİSİ MANAVGAT İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ Ar-Ge BİRİMİ Mart 2012.
OKUL/KURUMDA STRATEJİK PLANLAMA SÜRECİ “GELECEĞE YÖNELİM” VİZYON BİLDİRİSİ MANAVGAT İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ Ar-Ge BİRİMİ KOORDİNATÖRÜ Mart 2012.
PROJE YÖNETİMİ Proje Nedir?.
STARTEJİK PLANLAMA SUNUMU ve İç PAYDAŞ ÇALIŞTAYI SULUOVA TİCARET VE SANAYİ ODASI ODA BORSA AKREDİTASYON SİSTEMİ KAPSAMINDA 1 18 HAZİRAN 2015.
STRATEJİK PLAN ve YÖNETİMİ
V- Örgüt Yönünün Belirlenmesi VİZYON, MİSYON, AMAÇLAR-HEDEFLER Örgütler kendilerini tanımlarlar. Bireylerin kişisel özellikleri ve hevesleri gibi örgütler.
İşletmenin Yönetimi: Yönetimin Fonksiyonları (Karar Alma ve Planlama)
GÜMRÜK VE TİCARET BAKANLIĞI STRATEJİ GELİŞTİRME BAŞKANLIĞI
ÇUBUK İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ. SORU – CEVAP STRATEJİK PLANLAMA.
1 STRATEJİK PLANLAMA SÜRECİ. 2 “Kamu idareleri; kalkınma planları, programlar, ilgili mevzuat ve benimsedikleri temel ilkeler çerçevesinde geleceğe ilişkin.
YÖNETİM FONKSİYONLARI
Stratejik Plan Çalıştayı
VİZYON VE MİSYON ÖĞR.GÖR.TAYLAN VURGUN.
Stratejik Planlama Süreci
Meslek Yüksekokulu, 25 kasım 2010
VİZYON MİSYON AMAÇ-4 AMAÇ-3 AMAÇ-2 AMAÇ-1 AMAÇ-5 HEDEF-1 HEDEF-2 HEDEF-3.
Uzm. Dr. Kenan TAŞTAN YÖNETİMDE BAŞARI Uzm. Dr. Kenan TAŞTAN
Sunum transkripti:

STRATEJİK YÖNLENDİRME (GELECEĞE BAKIŞ) Raqif QASIMOV

Sunum İçeriği; İşletmenin Yaptığı İşin Tanımlanması İşletmenin Misyonu İşletmenin Vizyonu Amaç ve Hedefleri

Stratejik Yönlendirme (Geleceğe Bakış) Yaptığı İşin Tanımlanması Misyon Vizyon İlkeler Stratejik Amaç Hedefler

Kuruluşlar, bu aşamada, misyon ve vizyonlarını ifade edecek, temel değerlerini belirleyecek, amaçlarını, hedeflerini ve stratejilerini ortaya koyacaklardır.

İşletmenin Yaptığı İşin Tanımlanması İşletmenin yaptığı iş; ürettiği mal ve hizmetlerin, üretim faaliyetlerinin nevinin ve faaliyette bulunduğu pazarların belirtilmesidir. Yapılan iş doğru mu yapılmaktadır? Faaliyetlerde küçük veya radikal değişimlere ihtiyaç var mı? Hal hazırdaki iş terk edilip yeni bir iş mi yapılmalıdır vs.

1. MİSYON Misyon bir kuruluşun varlık sebebidir; “bir işletmeye yön vermek ve anlam kazandırmak amacıyla belirlenmiş ve o işletmeni benzer işletmelerden ayıran görev ve ortak değerlerdir” Misyon bildirimi stratejik plan dokümanının diğer kısımlarına da temel oluşturur. Misyon bildirimi, kuruluşun sunduğu tüm hizmet ve faaliyetleri kapsayan bir şemsiye kavramdır.

Misyon bildirimi kuruluşun üst yönetimi tarafından planlama ekibi ile birlikte diğer birimlerin görüşleri de dikkate alınarak geliştirilir. Gerek görüldüğü takdirde daha alt seviyedeki birimlerin misyon bildirimleri ise, birim yöneticileri ve diğer ilgili personel tarafından kuruluşun misyon bildirimine uyumlu bir şekilde geliştirilir.

Misyon Bildirimi için Cevaplanması Gereken Sorular: Kuruluşun varoluş nedeni nedir? Kuruluş kimlere hizmet sunuyor? Kuruluş hangi alanda çalışıyor? Kuruluş hangi ihtiyaçları karşılıyor? Kuruluşun yerine getirmek zorunda olduğu yasal görevler nelerdir?

2. VİZYON Vizyon kuruluşun ideal geleceğini sembolize eder. Kuruluşun uzun vadede neleri yapmak istediğinin güçlü bir anlatımıdır. Vizyon bir kuruluşun farklı birimleri arasında birleştirici bir unsurdur. Bundan dolayı, bir çok işlevi yerine getiren kuruluşlarda daha da önemli bir role sahiptir.

Vizyon bildirimi kuruluşun ulaşmayı arzu ettiği geleceğin iddialı ve gerçekçi bir ifadesidir. Bu ifade, bir yandan çalışanları ve karar alıcıları ilerlemeye teşvik etmeli, diğer yandan da ulaşılabilir olmalıdır. Vizyon bildirimi, misyon bildirimi ile birlikte kuruluş planının çatısını oluşturur.

Güçlü bir vizyon aşağıdaki özelliklere sahiptir: İdealisttir; yürekten gelmesi, hissedilmesi gerekir. Özgündür; kuruluşun vizyonunu diğerlerinden ayırt edici özelliğe sahiptir. Çekicidir; kuruluş çalışanları kadar diğer paydaşların da ilgisini çeker.

Vizyon bildirimi için cevaplanması gereken sorular: Kuruluşun ideal geleceği nedir? Kuruluş; çalışanları ve yararlanıcılar tarafından nasıl algılanmak istiyor? Hesap verme sorumluluğunu taşıyan idari ve siyasi otoriteler nasıl bir gelecek öngörüyor?

3. AMAÇ Amaçlar kuruluşun ulaşmayı hedeflediği sonuçların kavramsal ifadesidir. Amaçlar, kuruluşun hizmetlerine ilişkin politikaların uygulanması ile elde edilecek sonuçları ifade eder.

Amaçların özellikleri: Kuruluşun misyonunu gerçekleştirmesine katkıda bulunmalıdır. Misyon, vizyon ve temel değerlerle uyumlu olmalıdır. İddialı, ama gerçekçi ve ulaşılabilir olmalıdır.

Amaçların oluşturulması için cevaplanması gereken sorular: Kuruluş misyonunu yerine getirmek için neler yapmalıdır? Kuruluş orta vadede neleri başarmayı amaçlamaktadır? Kuruluşun faaliyetleri dış çevre ile uyumlu mudur, değilse ne değişmelidir?

TEŞEKKÜRLER….