ABLLS Nicky Nükte Altıkulaç

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
LANGUAGE LEARNING Nazik Yıldız 8-A.
Advertisements

Din Hizmetlerinde SORUN ÇÖZME YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
 Doç.Dr. Şirin Karadeniz. Hedefler, görev analizine dayanır.
OTİZM (AUTISM).
Tam Öğrenme Modeli (Mastery Learning)
BEP BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI.
ÖZEL EĞİTİMİN GEREKLİLİĞİ VE ÖNEMİ
3.Hafta: Erken Çocukluk ve Okul Öncesi Dönemlerinde Özel Eğitim
ÖĞRETİM ANALİZİ Amaçların Sınıflandırılması Bilişsel Öğrenmeler
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ
TIBBİ TANILAMA EĞİTSEL TANILAMA
ÖZEL EĞİTİM HİZMETLERİ
“Çocuğunuzun Yaşam Kalitesini Yükseltin”
“Çocuğunuzun Yaşam Kalitesini Yükseltin”
FIRST ENGLISH 4. ve 5. Sınıflar için by İrfan BOY
KAYNAŞTIRMA öğrencileri Ölçme ve Değerlendirme Esasları
MUTLAK DEĞERLENDİRME Elif Tuba BEYDİLLİ.
Patnos Rehberlik ve Araştırma Merkezi Özel Eğitim Hizmetleri Bölüm Başkanlığı KAYNAŞTIRMA BEP.
Probleme Dayalı Öğrenme (Problem Based Learning)
ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ OLAN ÇOCUKLAR (ÖZGÜL ÖĞRENME BOZUKLUKLARI) kaynak:Prof
Bu BEP’in Geliştirildiği BEP Toplantısı
Türkiye’de Meslekî Eğitim ve Öğretimdeki Yeni Yaklaşımlar
FIRST ENGLISH ANKARA ve 5. Sınıflar için.
KAVRAM ÖĞRETİMİNDE ÇALIŞMA YAPRAKLARININ KULLANILMASI
Öğrenme Düzeyi Araştırması 3:
BBY606: Araştırma Yöntemleri
OTİZM.
BBY373 İnsan Kaynakları Yönetimi
Bölüm 9 Otizm Spektrum Bozukluğu
BÖLÜM 5 İşgören Değerlendirme ve Seçme Yöntemleri.
YAYGIN GELİŞİMSEL BOZUKLUK
SİSTEM VE YAZILIM Bilgisayar sistemleri donanım, yazılım ve bunları işletmek üzere gerekli işlemlerden oluşur. Yazılım, bilgisayar sistemlerinin bir bileşeni.
Özel Eğitime Gereksinimi Olan Öğrenciler ve ÖZEL EĞİTİM
Otizmin belirtileri, değerlendirilmesi ve tanılama
BE P BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI. BEP ; özel eğitim gereksinimi olan her birey için yazılı olarak geliştirilmiş ve özel eğitim gereksinimi olan.
KAYNAŞTIRMA/BÜTÜNLEŞTİRME UYGULAMALARI VE BEP SEMİNERİ
BÖLÜM 9 DİKKAT VE AKTİVİTE BOZUKLUKLARI TANIM VE YAYGINLIK Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu, dikkat ve aktivite bozuklukları için artık günümüzde.
Özel eğitim hizmetleri kurulu, özel eğitim değerlendirme kurul raporu doğrultusunda özel eğitime ihtiyacı olan bireyi uygun resmî okul veya kuruma yerleştirir.
BÖLÜM 10 AÇIK SALDIRGANLIK ve ÖRTÜK ANTİSOSYAL DAVRANIŞ.
Öğrenciyi Tanıma Yrd. Doç. Dr. İhsan Sarı.
Klinik Yetiştiricilik ve COACH’luk Modeli Şifa Üniversitesi Sağlık Bilimleri Yüksekokulu Eğitici Eğitimi Kursu Eylül 2015 / 221.
BEP BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMLARI.
Standardize / Simüle Hasta Temelli Tıp Eğitimi Doç. Dr. Muharrem Ak Zirve Üniversitesi Emine-Bahaeddin Nakıbo ğ lu Tıp Fakültesi 1.
Okuma bozukluğu olan çocuklar kelime tanıma, okuduğunu anlama ve tipik olarak da yazarken harf karıştırırlar. Bir yazıyı sözlü olarak okuduklarında yaşıtlarından.
Mevlana Üniversitesi Tıp Fakültesi Yrd. Doç. Dr. Zeliha Cansever Tıp Eğitimi ve Bilişimi Anabilim Dalı Ölçme-Değerlendirme Modul 1.
Deneme 1. Deneme 2 Deneme 3.
Ders 14: Eğitsel ve Davranışsal Değerlendirme
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE GELİŞİM
RAKAM NEDİR? Rakamlar sayı sembolleridir. Her rakam bir miktarı, yani verilmek istenilen nesnenin ne kadar olduğunu belirtir.
ÇOCUK EĞİTİMİNDE TEKNOLOJİNİN KULLANIMI
Matematik Öğrenme Bozukluğu/ Güçlüğü
DOÇ. DR. HATİCE BAKKALOĞLU
EDD DERS 4: GÖNDERME SÜRECİ VE FORMAL-İNFORMAL DEĞERLENDİRME
12. Ders Bilişsel becerilere hazırlık öğretimi
Psyc 351T Ölçme Teknikleri
Zeka Gerilikleri.
ÖZEL EĞİTİMDE TEMEL KAVRAMLAR
Motor Gelişimini Destekleyen Etkinlikler. Kaba ve İnce Motor Gelişimini Destekleyen Etkinlikler.
Yrd.Doç.dr.h. denİz gülleroğlu
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Otistik Çocuklar İçin Davranışsal Eğitim Programı (OÇİDEP)
İlköğretime Hazır Bulunuşluğun Değerlendirilmesi
OSB’Lİ ÇOCUKLARIN EĞİTİMİNDE KULLANILAN YÖNTEMLER
Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu BAŞARI TESTLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ
Otistik Çocuklar İçin Davranışsal Eğitim Programı (OÇİDEP)
KODLAMA ÖĞRETİMİ Hayal Et– YARAT - PAYLAŞ
TEST.
DENEME.
DENEME
Sunum transkripti:

ABLLS Nicky Nükte Altıkulaç All Kids First Copyright © 2013 All Kids First, LLC. Telif Hakkı © 2013 All Kids First, LLC. - Tüm Hakları Saklıdır.

All Kids First ABLLS

ABLLS "Assessment of Basic Learning and Language Skills” “Temel Öğrenme ve Dil Becerilerinin Değerlendirilmesi" All Kids First ABLLS

All Kids First ABLLS ABLLS 1998 yılında Dr. James Partington ve Dr. Mark Sundberg tarafından; * Davranış analizi prensipleri kullanılarak, * B.F. Skinner'in Sözel Davranış (Verbal Behavior) çalışmasının rehberliğinde geliştirilmiştir. Her beceri ya görev analizi yada her davranışın daha alt parçalarına ayrılması prosedürü kullanılmıştır Uses the procedure of task analysis, or breaking each behavior down into its smallest component parts. All Kids First ABLLS

ABLLS Test çocuğun ilk değerlendirilme aşamasında, çocuğun A-Z'ye kodlanmış 25 beceri alanında hangi seviyede olduğunu belirlemek için kullanılmalı Test sonuçlarına göre çocuğun sosyal, davranışsal, ve akademik gelişimi için hedefler belirlerken rehber müfredat görevi görür. All Kids First ABLLS

ABLLS Test 9-12 ay aralıklarla tekrar edilerek, çocuktaki gelişimi ve güncel eğitim yönteminin faydalı olup olmadığını belirler. All Kids First ABLLS

All Kids First ABLLS

All Kids First ABLLS

All Kids First ABLLS

All Kids First ABLLS A- Pekiştireç Etkisi E- Vokal Taklit B- Görsel Performans F- İstek C- Alıcı Dil G-Adlandırma D-Motor Taklit H-Pragmatik Dil All Kids First ABLLS

All Kids First ABLLS I- Spontan Vokalizayson M- Grup Yönergesine Uyma J-Syntax- Gramer N- Sınıf Rutinine Uyma K- Oyun P- Genelleştirilmiş cevaplar L-Sosyal İlişkiler Q- Okuma All Kids First ABLLS

All Kids First ABLLS R-Matematik W-Grooming S- Yazı yazma X-Tuvalet T-Spelling/ Heceleme Y-Kaba Motor U-Giyinme Z- İnce Motor V-Yemek Yeme All Kids First ABLLS

ABLLS Tüm ABLLS uygulandığında 10-12 saat süren bir değerlendirme. Testi uygulayan kişinin testeki her beceriyi mümkün olduğunca direkt gözlemlemesi gerekmektedir. Fakat bu her zaman imkanlı olmadığından dolayı testdeki bazı beceriler aile ile mülakatı ile doldurulabilir. All Kids First ABLLS

ABLLS ABLLS, kriter-referans test olduğu için çocuğun becerilerini kendisi ile karşılaştırır, norm-referans testler gibi diğer yaşıtlarıyla karşılaştırmaz. CARS (Childhood Autişm Rating Scales) yada GARS (Gilliam Autişm Rating Scale) gibi otizm tanısı koymak için kullanılamaz. All Kids First ABLLS

All Kids First ABLLS ABLLS Testdeki bazı beceriler DT ( ayrık deneme) formatında olduğundan dolayı, ABLLS uygulayıcısının ABA yaklaşımının tekniklerini bilmesi gereklidir. Testi uygulayının aynı zamanda çocuğun becerileri konusunda objektif olması gereklidir. Eğer çocuğun beceri seviyesi konusunda bir şüphe varsa, beceri seviyesi bir üstten başlanmak yerine bir alttan başlanmalıdır. Test sırasında çocuğun seviyesi ile ilgili mümkün olan her türlü bilgiyi yakalayabilmek açısından uygulayıcının aynı zamanda otizme eşlik eden davranış problemleri ve konuşma gecikmesi ile ilgili deneyimi olması da gereklidir. All Kids First ABLLS

All Kids First ABLLS