ÖZGÜVEN NE DEMEKTİR? Kendine güvenmenin ne anlama geldiği konusunda birçok yanlış görüş vardır ve bunlar özgüven kazanmada insanın önünde engel oluştururlar.Kendi.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
KENDİNİ TANIMAK NEDİR ACABA?
Advertisements

ÖZEL ENVAR ilköğretim okulu
II.BÖLÜM GELİŞİM İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR
REHBERLİK SERVİSİ PANOSU
Değerler Eğitimi Özgüven.
GENÇLERDE ÖZGÜVEN GELİŞİMİ.
Sorumluluk Kazandırma Becerisi
Psikolojik Danışman Ayçin YILMAZ
KARTAL BELEDİYE BAŞKANLIĞI KREŞLER MÜDÜRLÜĞÜ
Okullarda Suç ve Şiddeti Önleme
Zihinsel Yönden Yetersiz Çocukların Özellikleri
Kişisel Rehberlik Uygulamaları
ÇOCUKLARDA VE GENÇLERDE ÖZGÜVEN GELİŞİMİ
AŞIRI SINAV KAYGISI.
OKUL-AİLE İŞBİRLİĞİNİN ÖNEMİ
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ
Kullanıldığı Durumlar? Tekniğin Dezavantajları?
HAZIRLAYAN EMEL DOKUR MERMERDAŞ
ÇOCUK EĞİTİMİNİN ANAHTARI: ÖZGÜVEN
PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK HİZMET ÇEŞİTLERİ
REHBERLİK.
KİŞİLER ARASI İLETİŞİM -2-
Öğretim Teknolojileri ve İletişim Süreci
AİLE TUTUMLARI VE ÇOCUĞU ANLAMAK REHBERLİK SERVİSİ
EĞİTİMDE OKUL VELİ İŞBİRLİĞİ
Uzm.Psk.Dan.Sinem TARHAN
Evrim Suna ARIKAN Özlem YAŞAR UĞURLU
AİLENİN OKUL BAŞARISINA KATKISI
ÖZGÜVEN ÖZGÜVEN SAHİBİ ÇOCUK NASIL YETİŞTİRİLİR?
ÇOCUKLARDA VE GENÇLERDE
ÇOCUKLARDA VE GENÇLERDE ÖZGÜVEN GELİŞİMİ
ANNE BABA TUTUMLARI Karatay Rehberlik ve Araştırma Merkezi.
ANNE-BABA TUTUMLARI İLKNUR NURKAN
Özgüvenli Çocuk Yetiştirme Seminerini
OKUL BAŞARISIZLIĞI.
ANNE-BABALARA ÇOCUKLARININ OKUL BAŞARISI İÇİN TAKTİKLER
REHBERLİK HAZIRLAYAN Uzm. Psk. Dan. Elif ÇORUHLU
Okulumuzda rehberlik “Her zaman yapabileceğimiz bir şeyler olduğu inancından yolu çıkıyoruz”
KREŞ MÜDÜRLÜĞÜ 2014 YILI SUNUMU. *Atatürk İlke ve İnkılaplarını Hayata Geçirebilen, *Bilgi Toplumunun İnsanını Yetiştirmeyi Amaçlayan, *Farklılıkları.
KARTAL BELEDİYESİ KREŞ MÜDÜRLÜĞÜ 2015 YILI SUNUMU
SAMSUN DEĞERLERİYLE BULUŞUYOR
OKUL REHBERLİK SERVİSİ
REHBERLİK SERVİSİNİN TANIMI VE İLKELERİ
ÖZSAYGI VE ATILGANLIK.
ZİHİN ENGELLİ ÇOCUKLARDA ZİHİNSEL GELİŞİM
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ
KENDİNİ TANIMA Ses tonumuzun ve davranışlarımızın, yani iletişimde mesajlarımızın % 90'ının kontrolünü elimizde tutabilmemiz ancak kendimizi tanımamızla.
KİŞİSEL GELİŞİM & İKY.
AİLE OLMAK DEĞERLER EĞİTİMİ.
ŞİDDET eğilimi olan ve SUÇA itilen çocuk ve gençler
KOLLARI SIVAYALIM ZÜLAL ŞENLİK 2D 1344.
EĞİTİMDE İLETİŞİM SÜRECİ
OLUMLU DÜŞÜNCE NEDİR? Hayatın her alanında, bizi her konuda etkileyen aslında bizim olaylara nasıl baktığımızdır. Şunu unutmamak gerekir ki; meydana.
Çocuklar niçin spor yapmalı? Spor büyüyen çocuğun fiziksel gelişiminin yanında psikolojik, sosyal yönden gelişimine katkıda bulunur.
GÜNLÜK & TASARIM GÜNLÜĞÜ
Psikolojik Danışma Basamakları ve Becerileri
Okul Öncesi Eğitim Dr. Burcu Çabuk.
OKUL BAŞARISINDA AİLENİN ROLÜ
ÖZEL GEREKSİNİMLİ ÇOCUKLARIN AKADEMİK BAŞARISINDA AİLE VE PEKİŞTİREÇ
Aile Katılımı Nedir? Çocuğun gelişimi hakkında anne babaları bilgilendirme. Anne babalara duygusal destek sağlama. Çocuklarına öğretmenlik ve rehberlik.
ANNE-BABALARA ÇOCUKLARININ OKUL BAŞARISI İÇİN TAKTİKLER
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE YARATICILIK VE SANAT EĞİTİMİ
Bir Öneri… 5E Modeli 1. Girme 2. Keşfetme 3. Açıklama 4. Derinleştirme
FATMA YILDIZ REHBER ÖĞRETMEN
AKSARAY GÜLBAHAR ÖKÇE REHBERLİK ARAŞTIRMA MERKEZİ
SOSYAL UYUM GÜÇLÜĞÜ OLAN BİREYLER. Tanım ve Sınıflandırma Sosyal Uyum: Bireyin aynı anda çevresindeki değişiklikleri algılaması, yeniliklere uyum sağlaması,
II.BÖLÜM GELİŞİM İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR. Kazanımlar Bu üniteyi tamamladığınızda aşağıdaki hedeflere ulaşmanız beklenmektedir: Gelişimle ilişkili olan.
İSTENEN ÖĞRENCİ VE ÖĞRETMEN ÖZELLİKLERİ
Sunum transkripti:

ÖZGÜVEN NE DEMEKTİR? Kendine güvenmenin ne anlama geldiği konusunda birçok yanlış görüş vardır ve bunlar özgüven kazanmada insanın önünde engel oluştururlar.Kendi adlarına konuşmaktan çekinmedikleri için ısrarcı insanların özgüven sahibi oldukları sanılmaktadır.Çekingen insanlar ise özgüven sahibi olmanın kendi hakkını aramayı gerektirdiğini,bu yüzden asla bunu beceremeyeceklerini düşünürler;bu görüşlerin ikisi de doğru değildir. Ölçü olamayacağına göre,kavramı biraz daha ayrıntılı ele almakta yarar vardır.Bu çerçevede tanımı yapılacak olursa,özgüven;bireyin kendisi olmaktan memnun olması,kendini güvende ve mutlu hissetmesi,çevresiyle ve kendisiyle barışık olması demektir.

Pratikte özgüven kavramını iki boyutta ele almak mümkündür:İç özgüven ve Dış özgüven Bu kavramlardan iç özgüveni yüksek olanlar,kendini seven,tanıyan,kendine açık hedefler koyabilen ve olumlu düşünenlerdir. Dış özgüvene sahip kişiler ise iletişim becerileri yüksek,kendini iyi ifade edebilen,kendini ortaya koyabilen ve duygularını denetleyebilen kişilerdir.

ÖZGÜVENİN ÖNEMİ PSİKOLOJİK AÇIDAN ÖZGÜVENİN ÖNEMİ:Dr.Kenneth Hambly “Sürekli sıkıntı ve karmaşaya yol açan ve bir bireyin hayatını her açıdan etkileyen genellikle tek bir sorun olduğunu ,bu sorununda özgüven eksikliği olduğunu” belirtmiştir. Özgüven,psikolojik açıdan bireylerin tüm davranışlarına etki etmektedir.

Bireylerin,yaşamlarının bazı alanlarında başarısız olmaları ve yardıma ihtiyaç duymaları,karşılaştıkları problemlerin çözümünde yetersiz kalmaları temelde özgüven eksikliğine bağlanabilir.Bir bakıma da şu anlamı çıkarmak mümkündür;özgüvene sahip olan bireylerin diğer bütün problemlerinin üstesinden gelebilecek düşünce yapısına sahip olmasının yanı sıra nasıl davranması gerektiğinin de farkında olacak ve karşılaştığı sorunların üstesinden gelecektir.

AKADEMİK BAŞARI AÇISINDAN ÖZGÜVENİN ÖNEMİ:Birey kazandığı güven ve özerklik duyguları oranında yavaş yavaş çevresini keşfetmekte ve çevre üzerinde bir denetim gücü kazanmaktadır.Bu amaçla çevredeki her şeye karşı derin bir soruşturma ve öğrenme eğilimi gösterir. Yapılan araştırmalar sonucunda elde edilen bilgilere göre özgüven duygusunun bireylerin akademik başarılarının yükselmesinde büyük bir etkisi vardır.

ÇOCUKLARA ÖZGÜVEN KAZANDIRMAK İÇİN ANNE VE BABALARA ÖNERİLECEK DAVRANIŞLARI ŞÖYLE SIRALAYABİLİRİZ: Çocuğa olan saygının sık sık ifade edilmesi Çocuğun aileye olan olumlu katkılarının onunla paylaşılması Kendisine dikkat etme ve geliştirme konusunda önem verilmesi Güçlü oldukları konularda büyüklerine yardımcı olmalarına izin verilmesi Yaptığı işe karışmayarak duyulan güvenin belli edilmesi

Onunla zaman geçirerek önemli olduğunun kanıtlanması Düşünce ve inançlarının eleştirilmeden dinlenmesi Potansiyellerini sınamaları için riske atılmalarının teşvik edilmesi Yaptığı işlerle ilgili olumlu tepki verilmesi Çocuğa yönelik eleştirilerin dolaysız,açık ve dürüst olması Kendisini tanıması için sosyal etkinliklere yönlendirilmesi

Karşılaştırma yapmaktan kaçınılması Çocuğun sınırlarını göz önünde bulundurarak çok zor hedefler belirlememesine yardımcı olunması Hedeflere ulaşmada geçtikleri her aşama için teşvik edilmesi Onların hedeflerine saygı gösterilmesi Olumsuz düşüncelerini bir kenara bırakarak kendileri adına olumlu şeyler söylemeleri için cesaretlendirilmesi Düşüncelerinde genelleme yapmalarının engellenmesi

Düşüncelerindeki abartılı ifadelerin daha doğru ifadelere yöneltilmesine yardımcı olunması Sık sık konuşma fırsatı verilmesi ve düzenli aralıklarla çeşitli konularda sohbetler edilmesi Kültür farklılıkları,farklı insanlar ve durumlar hakkında tartışmalar yapılması Beden dilinin önemi üzerinde durulması Ev içinde ve dışında başarabileceği sorumluluklar verilmesi Değişik yaş gruplarındaki insanların bulunduğu ortamlara girmesine izin verilmesi BU ÖNERİLERİN ANNE BABALAR TARAFINDAN ADIM ADIM YERİNE GETİRİLMESİ,ÖZGÜVEN DUYGUSUNUN ÇOCUKLARDA SAĞLIKLI BİR ŞEKİLDE GELİŞTİRİLMESİ İÇİN YARDIMCI OLACAKTIR.

TEŞEKKÜR EDERİZ...