GÖRSEL SANATLAR 4.SINIF
ETKİNLİKLER 1. 200 yıl sonra (Müze bilinci) 2. Serbest etkinlik (Görsel sanatlarda biçimlendirme)
ETKİNLİK 1 200 YIL SONRA
KAZANIMLAR Müzedeki eserlerin korunmasının önemini kavrar. Müze, sanat galerisi,tören yeri, anıt vb. yerler ile tarihi eserlerle ilgili araştırma yapabilmenin yollarını keşfeder. Müzedeki eserlerle ilgili duygu ve düşüncelerini görsel çalışmalarla ifade eder.
Ülkemizin müze, tören yeri, tarihî eser, anıt vb Ülkemizin müze, tören yeri, tarihî eser, anıt vb. zenginliklere sahip olmasından gurur duyar.
Öğrencilerden, günümüzden 200 yıl sonraki insanların bulacağı bir oda hayal etmeleri ve içine bugün neler yerleştirmek isteyeceklerini düşünmeleri istenir. Fikirleri alındıktan sonra, odanın içine yerleştirmek isteyecekleri eşyalar, yapılar vb. ile ilgili resim çalışması yaptırılır. Daha sonra odanın kapısının kilitlendiği, anahtarın bir ağacın dibine gömüldüğü ve aradan 200 yıl geçtikten sonra anahtarı tesadüfen bir insanın bulduğu ve odaya girdiği anlatılır. Ardından, “Sizce
bu odaya 200 yıl sonra giren ve karşısında bizim yerleştirdiğimiz yapıları,eşyaları vb. gören kişi bizimle ilgili ne gibi bilgiler(yaşadığımız kültür, özelliklerimiz, teknolojimiz vb.)edinirdi?” gibi sorular yöneltilir. Alınan cevaplardan yola çıkarak müzelerin kültür mirasımızın koruyuculuğu ve yeni kuşaklara aktarımındaki araç olma işlevleri vurgulanabilir ve müzedeki eserlerin korunmasının önemi kavratılabilir.
YAPILIŞI Boş bir a4 kağıdına 3 boyutlu bir oda resmi çizilir.Odanın içine istenilen eşya, alet, yapı vb.. resmi yapılır.
ETKİLİK 2 SERBEST ETKİNLİK KAZANIMLAR Duygu, düşünce ve izlenimlerini çeşitli görsel sanat teknikleriyle ifade eder.
YAPILIŞI Boş bır a4 kağıdına çeşitli uzunluklarda makarnalar kesilerek yapıştırılır.Makarna ve yapıştırıcılarla istenilen şekil ve resimler yapılır.
YUNUS MATYAR 2010010401092 M.ZAHİD YEŞILMEN 2010010401056 MEHMET GÜLDAL 2010010401055 RIFAT ÇETİNKAYA 2010010401068