ÇATIŞMA YÖNETİMİ ..

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Gözün kısımlarını yerleştirme oyunu
Advertisements

ÇATIŞMA NEDİR?.
İZMİR YÜKSEK TEKNOLOJİ ENSTİTÜSÜ Sağlık Kültür ve Spor Daire Başkanlığı Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik Hizmetleri.
ERGANİ DEVLET HASTANESİ EĞİTİM BİRİMİ
ÜNİVERSİTEYE UYUM SÜRECİ
İLETİŞİM ve DOĞRU ANLAŞILMA
BİRLİKTE YAŞAMA VE KARDEŞLİK
ARABULUCULUK EĞİTİMİ PROGRAMI SONUNDA
İ L E T İ Ş İ M ve E M P A T İ.
Paydaş Analizi Nasıl Yapılır?
12 Okulda yönetmeliklerin kendisini ilgilendiren bölümleri hakkında bilgilenir.
Geleceğe ilişkin amaçlarını açıklar.
Hüseyin ŞİRİN Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi EYTEP ABD.
ETKİN İLETİŞİM BECERİLERİ GELİŞTİRME
İLETİŞİM.
ÜNİTE TANITIM SUNUSU HALİL TAŞEL GÖKHAN ÖZENÇ YASİN KAYIŞ TURAN ACAR
Öğrencilerle Etkili İletişim Kurma Becerisi
ÇATIŞMANIN BASAMAKLARI
21. Yüzyıl becerileri.
Çatışma durumunda yaptığımız olumsuz ifadeler… YÖNTEMLERİMİ DEĞERLENDİRİYORUM Bu Etkinlikte kazanıma yönelik etkinlik yerine Çatışma durumunda yaptığımız.
ÇATIŞMA ÇÖZME.
Problem / Hedef Ağacı.
Çatışma ve Çatışma Çözme
ÇATIŞMA ÇÖZME ve İLETİŞİM STRATEJİLERİ
PEER SUPPORT TEAM.
ETKİLİ İLETİŞİM ve EMPATİ Hazırlayan: Psk. Sezgi Gümüş
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ 6. SINIFLAR
ÇATIŞMA ÇÖZME TEKNİKLERİ
GÖRÜŞME AŞAMALARI.
İletişim ve Empati.
ÇATIŞMA ÇÖZME-YÖNETİMİ
Okul Rehberlik Servisi
İLETİŞİM.
ETKİLİ İLETİŞİM SEMİNERİ NECATİBEY İ.Ö.O REHBERLİK SERVİSİ
Problem Çözme Stratejileri
ŞİDDETİN ÖNLENMESİNDE ÖĞRENCİLERİMİZE BAZI ÖNERİLER
İLETİŞİM BECERİLERİ.
ALKOL ve MADDE KULLANAN ÇOCUĞUN AİLESİNE YAKLAŞIM ALKOL ve MADDE KULLANAN ÇOCUĞUN AİLESİNE YAKLAŞIM ALİAĞA REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ Rehberlik ve.
ÇATIŞMA YÖNETİMİ.
ÇATIŞMA / ÖFKE ( 9. SINIF ETKİNLİĞİ)
ÇATIŞMA NEDİR?.
ETKİLİ ÇATIŞMA ÇÖZME BASAMAKLARI
PROBLEM ÇÖZME ÇATIŞMA ÇÖZME KARAR VERME BECERİLERİ
Kişilerarası iletişim çatışmaları
HAZIRLAYAN : EGE KÖMÜRCÜOĞLU SINIFI : 7-C NUMARASI : 333 İLETİŞİM.
Bölümün Amacı Bu bölümde öncelikle, karar verme ve yöneticilerin aldıkları farklı karar türleri tanımlanmaktadır. Daha sonra, karar vermeye ilişkin.
Pozitif psikoloji İletişim becerileri.
ETKİLİ İLETİŞİM SEMİNERİ
EMİRDAĞ ANADOLU LİSESİ EĞİTİM ÖĞRETİM YILI VELİ TOPLANTISI
KİŞİLERARASI İLETİŞİM
İ L E T İ Ş İ M ve E M P A T İ Dr. Mustafa Aydın BAŞAR.
Çatışma Çözme ve Arabuluculuk
Kişisel Rehberlik.
ÇATIŞMA YÖNETİMİ.
ÇATIŞMA VE İLETİŞİM.
ETKİLİ İLETİŞİM SEMİNERİ
ÇATIŞMA ÇÖZME.
6.1. İşletmelerde Meslek Etiği Kategorileri:
TERAPİSTİN ROLÜ Prof Dr Süheyla ÜNAL.
PROBLEM ÇÖZME BECERİSİ
Hüseyin ŞİRİN Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi EYTEP ABD.
ŞİDDET.
KİŞİLERARASI İLETİŞİM ÇATIŞMASI
EMPATİ-YARDIM ETME PROSOSYAL DAVRANIŞ
İ L E T İ Ş İ M ve E M P A T İ.
EMPATİ-YARDIM ETME PROSOSYAL DAVRANIŞ
Sunum transkripti:

ÇATIŞMA YÖNETİMİ .

ÇATIŞMANIN SUÇLUSU KİM? 06.04.2017 ÇATIŞMANIN SUÇLUSU KİM? Problem kimin kontrolünde? Karşı tarafın payı nedir? Benim payım/ yapabileceklerim nelerdir?

Çatışma Döngüsü

Aşağıdaki semptomlara dikkat ediniz; ÇATIŞMA GELİYORUM DER ! İletişimde isteksizlik göstermek. Görünürde hiçbir neden olmadığı halde kızmak. Verimliliğin sürekli olarak düşmesi. Moral bozukluğu. Hastalık gerekçesiyle işe gelmeme, rapor alma olaylarında artış. İş kazalarının ve hataların artması. Görüş ayrılıkları olduğunda bağırıp çağırmaya başlamak, kapıyı çarpmak ...

İnsan yaşamı boyunca birçok farklı insanla iletişim kuran sosyal bir varlıktır. Bu iletişim durumunda insanlar arasında birçok nedenden dolayı çatışma ortaya çıkmaktadır. Çatışma insan hayatının kaçınılmaz bir parçasıdır.

ÇATIŞMANIN İKİ BOYUTU VARDIR İnsanın yaşadığı çatışmalar 1.Kişi içi 2.Kişiler arası çatışmalar olarak ikiye ayrılabilir.

Kişi içi çatışma Birbiriyle çatışan iki amaç veya güdünün aynı anda ortaya çıkması ile kişinin içinde yaşadığı çatışmadır.

Kişiler arası çatışma Kişilerarası çatışma ise, iki veya daha fazla birey arasında gerçekleşen çatışmadır. Kişilerarası çatışmayı birbirine zıt ilgi, görüş ya da fikirleri ifade eden kişiler arasındaki etkileşim olarak tanımlamaktadır.

Nedenleri İnsanların temel psikolojik ihtiyaçlarının karşılanmaması, sınırlı kaynakların olması ve farklı değer yargıları çatışmalara neden olmaktadır. Kişilerarası çatışmaların başlangıç nedenleri, farklı biliş, algı, duygu, bilinçdışı ihtiyaçlar, iletişim becerileri gibi kişisel faktörlerden, kültürel faktörlerden, rol farklılıklarından, sosyal ve fiziksel çevrelerden veya iletişim sürecinde verilen mesajın niteliğinden kaynaklanabilir.

Çatışma çözme . Çatışma çözme iki ya da ikiden fazla taraf arasındaki uyuşmazlık veya anlaşmazlık durumunun ortadan kaldırılmasıdır. Bireylerin çatışma ile başa çıkmada kullandıkları eğilimler, onların kendi kültürel değer ve kurallarından etkilenir.

Çatışma temelde bir problemdir Bu nedenle kişinin çatışma çözme konusundaki yaklaşımı onun probleme nasıl yaklaştığı ile ilgilidir. Bazı insanlar çatışmaktan kaçarlar ve onunla yüzleşmekten çekinirler, bazıları saldırganlık ve öfke içeren davranışlar sergilerler, bazıları ise problemi çözmeye yönelik iletişim kurarlar.

Çatışma durumunda yapılan olumsuz ifadeler 1.kaçınma

Çatışma durumunda yapılan olumsuz ifadeler 2. Hasıraltı etmek

Çatışma durumunda yapılan olumsuz ifadeler 3. Suçlu hissettirmek

Çatışma durumunda yapılan olumsuz ifadeler 4. Konuyu değiştirmek

Çatışma durumunda yapılan olumsuz ifadeler 5. Eleştirmek

Çatışma durumunda yapılan olumsuz ifadeler 6. Akıl Okuyuculuk

Çatışma durumunda yapılan olumsuz ifadeler 7. Tuzak Kurma

Çatışma durumunda yapılan olumsuz ifadeler 8. İma Etmek

Çatışma durumunda yapılan olumsuz ifadeler 9. Bardağı taşırmak

Çatışma durumunda yapılan olumsuz ifadeler 10. Gıcık etmek

Çatışma durumunda yapılan olumsuz ifadeler 11. Şakaya boğmak

Çatışma durumunda yapılan olumsuz ifadeler 12. Yaraya dokunmak

Çatışma durumunda yapılan olumsuz ifadeler 13.Değişmeye izin vermemek

Çatışma durumunda yapılan olumsuz ifadeler 14.Yoksun bırakmak

ÇATIŞMA ÇÖZME Çatışmaların Çözümlenmesinde Kaybeden Yok Yöntemi: Kaybeden yok yöntemi altı basamaktan oluşmaktadır.

Çatışmaların Çözümlenmesinde Kaybeden Yok Yöntemi: 1. Sorunu TANIMLAMAK

Çatışmaların Çözümlenmesinde Kaybeden Yok Yöntemi: 2. Oalsı Çözümler üretme

Çatışmaların Çözümlenmesinde Kaybeden Yok Yöntemi: 3. Çözümleri değerlendirme

Çatışmaların Çözümlenmesinde Kaybeden Yok Yöntemi: 4. Karar verme

Çatışmaların Çözümlenmesinde Kaybeden Yok Yöntemi: 5.Uygulamaya konulması

Çatışmaların Çözümlenmesinde Kaybeden Yok Yöntemi: 6. Çözümün başarısının değerlendirilmesi

Çatışma çözme Öncelikle öğretmenler ve öğrenciler neyin çatışma olup olmadığını ve çatışmaların yapıcı olarak yönetildiğinde birçok olumlu sonuçlarının olduğunu öğrenmelidir. Öğretmenlere ve öğrencilere çatışmalarla bütünleştirici ve uyuma yönelik müzakerenin (problem çözme) nasıl yapılacağı öğretilmelidir. Müzakere diğer bir anlatımla problem çözme sürecinin basamakları şunlardır:

Ne istediğini açıkça söyleme ve tanımlama: ‘Bu aracı şimdi ben kullanmak istiyorum.’ Bu süreç, iyi bir iletişim becerisini ve çatışmanın küçük parçalar biçiminde tanımlanmasını içerir. Kişi sorununu açık ve öz olarak belirtmelidir. Sorunun kendisi, aynı zamanda kişinin gereksiniminin varlığını ve ne olduğunu gösterir.

Ne duyumsadığını söyleme ve tanımlama: ‘Engellendim’ Ne duyumsadığını söyleme ve tanımlama: ‘Engellendim’. Çatışan kişiler ne duyumsadıklarını anlamalı, duygularını açık, net ve doğru bir biçimde iletmelidirler. Kişi yaşanılan çatışma sürecinde ötekini suçlama yerine, sorununun neden olduğu ve bu sorun ile ilgili duygularını açıkça söyleyebilmelidir.

Çatışma çözme Kişiler istemlerinin ve duygularının nedenlerini söylemeli ve tanımlamalıdırlar: ‘Bu aracı bir saattir sen kullanıyorsun. Eğer bu aracı şimdi kullanmazsam deneyi zamanında bitiremeyeceğim. Uzun süre beklemek benim için engelleyici olmaktadır.’ Bu süreç işbirliğine yönelik niyetin açıklanmasını, dikkatlice dinlemeyi, çıkarları varolan konumdan ayırmayı içerir. Kişi ötekini suçlamak yerine gereksinimini ve bunun neden olduğu duygularını ortaya çıkardığı için, öteki kişi kendini savunmak ya da karşısındakini suçlamak yerine karşısındaki kişiyi ve onun gereksinimini anlamaya yönelecektir.

Çatışma çözme Kendini ötekinin yerine koyma, ötekinin ne istediğini, ne duyumsadığını ve bu iki duygunun nedenlerini anlama ve özetleme: ‘Senin söylediklerinden benim anladığım şudur:.....’. Bu durum, çatışmanın öteki kişisinin bakış açısından sorunun anlaşılmasını ve aynı anda her iki taraftan da sorunun görülebilmesini içerir. Genellikle kişi kendi bulunduğu noktadan sorununu ve gereksinimini gördüğü için kendinden uzaklaşıp ötekinin sorununu ve gereksinimini, onun bulunduğu noktadan görmesi güçtür. Bu nedenle ötekinin bakış açısından soruna yaklaşma becerisi, taraflar arasındaki uzlaşmacı kişiliği ve çözüm olasılığını güçlendirecektir.

Çatışma çözme Çatışmanın her iki tarafının da ortak kazançlarını arttıran üç aşamalı çözüm planının bulunması ve kavranması: ‘Plan A:.........., Plan B:.........., Plan C:.........’. Bu süreç çatışmanın her iki tarafının da çıkarlarını arttıran ve problemi çözen yaratıcı seçenekleri olan anlaşmanın üretilmesini kapsar. Beyin fırtınası tekniğiyle tartışmanın tarafları, her iki tarafında gereksinimlerini karşılayabilen olası çözümleri üretmeye çalışırlar.

Çatışma çözme El sıkışarak ortak anlaşmanın yapılandırılması ve uygulanmasına yönelik akılcı eylem planının seçimi. ‘Haydi Plan B’de uzlaşalım’. Anlaşma ortak çıkarların arttırılmasını çatışan tarafların birlikte işbirliği içinde çalışabilmesini güçlendirmesi ve gelecekte çatışmaların yapıcı bir biçimde çözülmesini sağlamalıdır. Bu durum, her iki tarafında gelecekte nasıl davranacağını ve anlaşmanın çalışmadığı takdirde yeniden tartışılmasını ve gözden geçirilmesini belirginleştirir.

İlginiz için teşekkürler… Cihanbeyli Lisesi Web Sayfasına Dön Çatışma çözme İlginiz için teşekkürler… Cihanbeyli Lisesi Web Sayfasına Dön