C R M.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Bankacılık ve Teknoloji
Advertisements

Müşterilerinizi Altyapı Sektöründeki Dönüşümünüzün Merkezine Alma Mike Ballard Sektör Stratejisi Kıdemli Direktörü (EMEA) Birleşik Krallık.
Veri Tabanına Dayalı Doğrudan Pazarlama
Yeni Bakış Açınız…! AMPD.
Strateji Tasarımı İlker acar.
PAZARLAMAYA GİRİŞ PAZARLAMANIN TANIMI
Yeni İş Platformunuz! Yönetim Bilişim Sistemleri Boğaziçi Üniversitesi.
TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ.
CRM – şirket felsefesi olarak düşünülebilir: Bu şirket felsefesini hayata geçirmek için geliştirilen araçlardan bir tanesidir. CRM.
ELEKTRONİK ORTAMLARDA PAZARLAMA
STRATEJİK PAZARLAMA 1.Hafta Pazarlama Nedir
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
KURUMSAL BANKACILIK TÜRKİYE İŞ BANKASI A.Ş. 3 MAYIS 2010.
GİRİŞİMCİ SUNUMU.
Yeni Pazarlama Teknikleri
Tübider Crm Ana Menü Kontak (Çağrı)Yönetimi – Çağrı Listesi.
Eduplus Business World Workshops - LİDERLİK
RESEARCHMODEL RESEARCH LAYOUT ARASTIRMAMODELI LOYALTY.
YÜKSEK ÖĞRETİM KURUMUNA BAĞLI SAĞLIK ÇALIŞANLARININ İDARİ VE YÖNETİCİ PERSONELİNİN ATAMA VE TERFİ KRİTERLERİ HAKKINDAKİ GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ (MERSİN.
Sosyal Medya, Müşteri Etkileşimi ve Sosyal CRM
BİR İŞLETMENİN HEDEFİ 1.Müşteri kazanmak 2.Müşterileri firmada tutmak
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİNİN ORTAYA ÇIKIŞ NEDENLERİ
MÜ Ş TER İ İ L İŞ K İ LER İ YÖNET İ M İ KAAN YILDIZGÖZ EKOTEK – PMK
BÖLÜM 7 MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
Endüstride Veri Madenciliği Uygulamaları Yrd. Doç. Dr. Ayhan Demiriz 28/2/2006.
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
Yeni Pazarlama Teknikleri
Sosyal Bilimler Enstitüsü
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
EMLAK PAZARLAMA STRATEJİLERİ VE UYGULAMALARI
Yeni Pazarlama Teknikleri
E-TİCARET Müşteri Memnuniyeti ve Müşteri Çeşitleri
CUSTOMER RELATIONSHIP MANAGEMENT
Ö.Yavuz KARAGÖZ Mevlüt BALTA Hasan AKKOÇ
İNOVASYON.
CRM’in Enerjisi Create. Sell. Monetize. Now!
Emrah KÜÇÜK Mete MAZLUM
DÜŞÜNCE KALİTESİ-YARATICILIK-iNOVASYON
BİRAZ DÜŞÜNELİM! PAZARLAMA NE DEĞİLDİR? PAZARLAMA NEREDE BAŞLAR?
İşletmelerde Bilişim Sistemleri
SATIŞTA VE PAZARLAMADA
MÜŞTERİ İLİŞKİLER YÖNETİMİVE İLİŞKİLİ KONULAR
Kalite Yönetimi Genel Tanımlar.
Pazarlama İlkeleri Pazarlamanın Tanımı Kapsamı ve Gelişimi
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
Bölümün Amacı Bu bölümün amacı, örgütlerin peşinde koştukları hedeflerin türlerini ve yöneticilerin bu hedeflere ulaşmak için kullandıkları rekabetçi.
Girişimcilik.
Modern bir konaklama işletmesinde genel yönetim fonksiyonunun yanı sıra üç temel fonksiyon daha vardır. Bunlar satın alma, mal ve hizmet üretme ve son.
İşletme Çevreleri, Büyüme, Küçülme ve Analizler
CRM SOFTWARE YIĞIT TAKA CRM Tarihçesi 1980’ lerde database marketing. Neydi bu marketlerin amacı? Sayılamayan müşterilerle bire bir etkileşime.
SOSYAL MEDYANIN ETKİSİ - KOZMETİK ÜRÜNLERİN SATIN ALINMASINDA BİR UYGULAMA Danışman Unvan İsim Öğrenci İsim, Numara.
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
DİJİTAL DÖNÜŞÜM LİDERLERİNİN İŞLETMELERİN VERİMLİLİĞİNE ETKİLERİ BÜLENT KUTLU 1.
KURUMSAL BİLİŞİM SİSTEMLERİ
CRM İÇIN STRATEJIK BIR YAKLAŞıM Hafta 5 – Adrian Payne Chapter 1 Prof. Dr. Remzi ALTUNIŞIK.
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
Ayşegül ARSLAN.
Hedeflerinize Bizimle Ulaşın...!
Çin'deki küçük imalatçılar için ticaret platformu oluşturmak amacıyla İngilizce öğretmeni Jack Ma ve 17 kurucu üye tarafından kurulmuştur. Bugün 240 ülkeden.
CRM Mehmet Batuhan Ülper
TURİZM PAZARLAMASINDA GÜNCEL YALAŞIMLAR
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
CRM SOFTWARE (Costumer Relationship Management)
ULUSLARARASI TURİZM PAZARLAMASI
PROJE PLAN VE YÖNETİMİ ELİF ŞEKER SEHER EBRU DENİZER
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİNİN ORTAYA ÇIKIŞ NEDENLERİ
Pazarlama nedir? bilim, akademik disiplin? sanat?  uygulama alanı?
Sunum transkripti:

C R M

KONU BAŞLIKLARI CRM’İN ORTAYA ÇIKIŞI CRM’İN ORTAYA ÇIKMA NEDENLERİ CRM’İN TANIMI CRM’İN HEDEFLERİ CRM’İN BİLEŞENLERİ CRM’İN MODELLERİ CRM’İN YARARLARI

CRM’İN ORTAYA ÇIKIŞI 1850′li yıllardaki asıl problem üretim miktarlarının arttırılması ile ilgili idi. 1900′lü yılların başında ise, işletmeler insanların ürünlerini neden satın aldıklarının sebeplerini bulmak zorunda olduklarını fark etmiştir. 1950′lere gelindiğinde, işletmeler müşteri isteklerinin önemli olduğunu anlamaya başladı. Özellikle 2000′li yıllarda gelinen nokta ise müşteri yönelimli bakışı ortaya koyan müşteri ilişkileri yönetimi olmuştur.

İşletme Sistemlerinde Gelişmeler 1980 1990 2000 Pazarlama Müşteri İnsan Kaynakları Satış Finans Üretim Destek E-Müşteri Tedarikçi 4

CRM’ İN ORTAYA ÇIKMA NEDENLERİ Kitlesel pazarlamanın gittikçe pahalı bir müşteri kazanma yolu olması. Pazar payının değil müşteri payının önemli hale gelmesi. Müşteri memnuniyeti ve müşteri sadakati kavramlarının önem kazanması. Yoğun rekabet ortamı. İletişim teknolojileri (web, e-mail...) ve veri tabanı yönetim sistemlerinde yaşanan gelişmeler.

Müşteri İlişkileri Yönetimini Zorunlu Kılan Gelişmeler GPRS GSM Akıllı Kartlar (Smart) Internet İletişim Teknolojileri İnsan Yaşamı Pazar Müşteri Özellikleri İş Süreçleri Firma Müşterisi Tedarikçi Yeni İş Modeli Fiyat Bilgilerine Erişim Ürün / Hizmet Deneyimi Paylaşımı Modern ve Çeşitli Ödeme Şekil ve Erişim Noktaları Rekabet Nedeniyle Hizmet Kalitesi Beklentisi Sabırsız Seçeneği Çok Bilgili, Beklentisi Yüksek Pazara Giriş Engelleri Alçaldı Pasta Aynı, Rakip Çok Verimlilik Yetmiyor Karlılık Lazım Rekabet Avantajı / Uzmanlaşma / Odaklılık Karlılık Önlemleri: Süreç İyileştirme, Giderleri Kontrol, İzleme ,Sistem Otomasyonu Müşteri Destek Hizmetleri Kar Marjlarını Düşürme, Satış-Pazarlama Araçları (Müşteri Değeri, Çapraz Satış, Kişiye Özel Muamele) SANAL İŞLETME 6

CRM Nedir? Kelime Açılımı: Customer Relationship Management Müşteri İlişkileri Yönetimi Müşteriler Değerli, Mallarsa Yalnızca Ottur. -Çin Atasözü

CRM Nedir? CRM bir teknoloji uygulamasıdır. CRM müşterilerin segmente edilme sürecidir CRM satış etkinliğini arttıran bir uygulamadır CRM etkin veribankası pazarlama sürecinin ilk adımıdır CRM müşteriye veribankanısı kullanarak belirli bir ürün için ulaşmanın en kolay yoludur. Kelime Anlamı: Müşterinizi Yönetmek!

CRM Nedir? Şirketin tüm ilişki içinde olduğu partiler : Çalışan Tedarikçi Müşteri Bayi/Distribütör/Satış Kanalı Hissedarlar Basın Banka ve Diğer Finans Kurumları Sosyal Kurumlar Siyasi Kurumlar

EKİP ÇALIŞMASIDIR

Şirketin tüm ilişki içinde olduğu partiler ile CRM Nedir? Şirketin tüm ilişki içinde olduğu partiler ile doğru kanallardan karşılıklı iletişime geçerek hizmet ve ürünler ile hayatı daha kolay ve daha az stresli kılmaktır. doğru zamanda doğru bilgileri toplamak doğru metodla bilgileri derlemek bilgileri sınıflandırmak bu bilgilerden faydalanarak

Müşterini Daha Yakından Tanımak; Kişiye Özel Hizmet Sunmaktır! Kısacası CRM, Müşterini Daha Yakından Tanımak; & Kişiye Özel Hizmet Sunmaktır! Hayatını Kolaylaştırmak = Daha Çok Kazanç

1970’lerin sonlarına doğru Amerika’da Bazı Şirketler “Müşteri”nin önemini anladılar ve o güne dek sürdürdükleri süreçlerini terk ettiler. Üretim Süreci Müşteri Süreci Üretim Süreci: Firma Önce Üretiyor; Ürünü için Müşteri Arıyor. Müşteri Süreci: Müşterisini Tanıyor, Ne Almak İstediğini Biliyor, O’na Göre Üretiyor.

1980’ler Müşteri Hizmetleri Başladı. Müşteri =Kral’dır Türkçesi Müşteri Velinimetimizdir! Mutlu Müşteri = Tatmin Olmuş Müşteri = Sadık Müşteri

- İç İletişimi Sağlamak - Müşteri ile İletişim Kurmak CRM’in Başarı Faktörleri - Takım Olmak - İç İletişimi Sağlamak - Müşteri ile İletişim Kurmak - Müşteri İhtiyaçlarını ve Tarzını Anlamak - Hayatı Kolaylaştırıcı Yeni Ürün /Hizmet/ Uygulama’ları Sunmak - Müşteri İstek’leri Karşılamak - Müşteri Beklentilerini Belirleyebilmek CRM Süreci’nin Ana Başarı Faktörleri

CRM CRM’ İN HEDEFLERİ DOĞRU ZAMAN DOĞRU MÜŞTERİ DOĞRU HİZMET DOĞRU ÜRÜN DOĞRU NOKTA DOĞRU FİYAT DOĞRU YÖNTEM DOĞRU ANALİZ CRM

CRM’İN MODELLERİ Operasyonel CRM  Analitik CRM  Paylaşımcı CRM 

CRM’İN MODELLERİ Operasyonel CRM Operasyonu kayıt altına almak, hızlı ve hatasız şekilde müşteriye hizmet vermek için yardımcı olan sistemlerdir. Analitik CRM Operasyonel kısımda oluşan tüm bilgilerin derlenmesi ve analiz edilmesidir. Paylaşımcı CRM Müşteriler hakkındaki bilgilerin iş ortakları, kanal ve tedarikçilerle paylaşılarak müşteriye özel servislerin daha da detaylandırılması mantığı üzerine kurulu fonksiyonlardır.

CRM’İN MODELLERİ

CRM’İN TEMEL ADIMLARI 1- MÜŞTERİ SEÇMEK 2- MÜŞTERİ KAZANMAK 3- MÜŞTERİLERİNİ KORUMAK 4- MÜŞTERİLERİN DEĞERİNİ ARTIRMAK

KONU BAŞLIKLARI CRM TEKNOLOJİLERİ CRM’ DE BAŞARI VE BAŞARISIZLIK FAKTÖRLER CRM’İN KATKI SAĞLADIĞI ALANLAR

CRM TEKNOLOJİLERİ CRM projelerinde Teknoloji yani uygulamanın kendisi %20, %30 pay sürece asıl olan % 50 pay ise insan faktörüne dayanmaktadır.

CRM müşteri odaklı bir iş stratejisidir. CRM TEKNOLOJİLERİ CRM müşteri odaklı bir iş stratejisidir. 1- Veri tabanı 2- Veri madenciliği 3- İnteraktif medya

Veri Tabanına Dayalı Pazarlama Ne Sağlar? Müşterileri tanımayı ve onları anlamayı Müşterinizin hangi ürünleri en çok tercih ettiğini Ne zaman ve ne kadar alım yaptığını Ne zaman sizi bırakıp rakiplere geçtiğini En değerli müşterilerinizin kimler olduğunu

CRM TEKNOLOJİLERİ Veri madenciliği : Veri madenciliği yüksek miktarda verinin anlamlı model ve kurallar bulmak amacıyla incelenmesi ve çözümlenmesi sürecidir.

CRM’DE BAŞARISIZLIK NEDENLERİ

MÜŞTERİ ODAKLILIK Bir işletmenin pazardaki müşterilerini odak alarak belirleyerek faaliyetlerine yön vermesi demektir.