Kütüphanelerarası İşbirliğinin ABC’si

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Toplu SMS Toplu MMS Hedefli Mesaj Sesli Mesaj / IVR Akıllı Yetenekler
Advertisements

TÜRKİYE BANKALAR BİRLİĞİ
Web sitemizden kütüphane hizmetleri ve kaynaklarının kullanımı konusunda tüm bilgilere erişebilirsiniz.
ISO 9001 Kalite Yönetim Sistemi Faydaları ve Uygulama Koşulları
360Core Kütüphane Kullanıcıları için Kütüphaneciler için
LİSANS ANLAŞMALARI GRUBU “Anlaşmadan Olur Mu Hiç! Haydi El Sıkışalım…” 11. ANKOS YILLIK TOPLANTISI, MUĞLA ÜNİVERSİTESİ, 2011.
MultiCELL SMS Client 3.2.
UYUM ELEKTRİK SAN ve TİC LTD ŞTİ
E-TİCARET SATIŞ SİTELERİ. E-TİCARET “Doğrudan fiziksel bağlantı kurmaya ya da fiziksel değiş tokuş işlemine gerek kalmadan tarafların elektronik olarak.
Giriş. • KİMLER ALMALI? • NEDEN DENİZ YILDIZI + PLUS ? • TİCARİ PAKET İÇERİĞİ • KİMLER ALMALI? • NEDEN DENİZ YILDIZI + PLUS ? • TİCARİ PAKET İÇERİĞİ Ajanda.
KİTS Hakkında ANKOS İşbirliği Grubu
Kaynak Paylaşımı: Neler Yapıyoruz. Neler Yapabiliriz
KÜTÜPHANE OTOMASYON SİSTEMİNİN KULLANIMI
AÇIK ERİŞİM KAYNAKLARI
Bu menü, ILL, Katalog, Konu başlıkları, Kütüphane Yönergesi dışında kalan tüm sayfalarda aktiftir Araştırma sürecinizi kolaylaştırmak, kütüphane kaynaklarına.
ANKOS 9. Yıllık Toplantısı, Nisan 2009, İnönü Üniv LİSANS ANLAŞMALARI ÇALIŞMA GRUBU İlkay Holt, Özyeğin Üniversitesi Zeynep.
KİTS'deki Yenilikler ve Yeni Bir Proje (Personel Değişimi)
Türkiye’de Kaynak Paylaşımının Geleceği “Trendeler, Tehditler, Fırsatlar” Sabancı Üniversitesi Bilgi Merkezi Mehmet MANYAS II. ULUSAL AKADEMİK KAYNAK PAYLAŞIM.
KİTS : Yeni Uygulamalar
TÜRKİYE BELGE SAĞLAMA SİSTEMİ (TÜBESS)
E-Journal A.M.S. (EJAMS) Kütüphaneciler için e-dergi koleksiyonlarının yönetiminde, kullanıcılar için ise bu koleksiyonlardan yararlanmada kolaylık sağlar.
Kütüphane Web Sayfası Kullanıcı Eğitimi
KÜTÜPHANELERDE HALKLA İLİŞKİLER ve PAZARLAMA ANKARA ÜNİVERSİTESİ KÜTÜPHANESİ ÖRNEĞİ Tuna CAN & E.Erdal AYDIN
Ankara Üniversitesi Açık Arşiv Uygulaması
Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı
Eskişehir Sanayi Odası Organize Sanayi Bölgesi Müdürlüğü Lojistik Merkezi
Meslektaşlarımızın Ücret Almadan Hizmete Devam Etmesi. Haksız Rekabette Sorunlar.
İŞBİRLİĞİ ARAŞTIRMA GRUBU SUNUMU
GÜLOĞLU YAYIN GRUBU.
ETKİ DEĞERLENDİRME ÇALIŞMALARI
KAHRAMANMARAŞ SÜTÇÜ İMAM ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ
KULLANICI / KÜTÜPHANECİ EĞİTİMİ GRUP ÇALIŞMALARI ANKOS 5. Yıllık Toplantısı Haziran 2005 Süleyman Demirel Kütüphanesi, Sakarya.
Ulusal Akademik Kaynak Paylaşımı Çalıştayı 16 Nisan 2010, Kadir Has Üniversitesi AYHAN TUĞLU Bahçeşehir Üniversitesi.
Emerald kullanıcılarınıza yayın yapma konusunda nasıl yardımcı olabilir? Kullanıcılarınız için yardımcı kaynaklar Mine Tonta Business Manager, Turkey.
ANKOS 7. Yıllık Toplantısı, 31 Mayıs-2 Haziran 07, KTÜ Tanıtım ve Organizasyon Çalışma Grubu ANKOS 7. Yıllık Toplantısı 30 Mayıs-2 Haziran 2007 Karadeniz.
İstanbul Medipol Üniversitesi
İstanbul Zihinsel Engelliler için Eğitim ve Dayanışma Vakfı
TÜRK ULUSAL SİTE LİSANSI (Turkish National Site License - TRNSL) Pamela Kontowicz Elektronik Kaynaklar Sorumlusu Bilkent Üniversitesi Kütüphanesi.
KOÇ ÜNİVERSİTESİ SUNA KIRAÇ KÜTÜPHANESİ
İŞBİRLİĞİ ARAŞTIRMA GRUBU SUNUMU
ANKOS 3. ULUSLARARASI TOPLANTISI 6-7 HAZIRAN 2003 ANKARA.
Tanışma Toplantısı 07 Ekim 2009 Değişim Sürecinde Gerekli Bilgiler Doç.Dr.Nagihan OKTAYER Erasmus Koordinasyon Komitesi Üyesi
BBY 105 Bilginin Organizasyonu I
BBY 105 Bilginin Organizasyonu I
OKUL SÜTÜ PROGRAMI OKUL SÜTÜ ; Özel okullar dahil, anasınıfı ve ilkokul öğrencilerine, eğitim öğretim yılının ikinci döneminde (11/02/ /06/2013.
Tanıtım ve Organizasyon Çalışma Grubu ANKOS 5. Yıllık Toplantısı Haziran 2005 Süleyman Demirel Kütüphanesi, Sakarya.
TÜBESS (TÜRKİYE BELGE SAĞLAMA SİSTEMİ); Ulusal Belge Sağlamada Yeni Bir Boyut 25 Mayıs 2011 Antalya Mehmet BOZ
Kurumsal Arşivler ve Açık Erişim Uygulamaları 44. Kütüphane Haftası, 31 Mart–4 Nisan 2008 Ömer Orhan Atılım Üniversitesi Kütüphanesi.
(Kütüphanelerarası Kaynak Paylaşım Sistemi)
Emel KAYNAK Mikro Bilgi Kayıt ve Dağıtım A.Ş.2
ULUSAL AKADEMİK LİSANS TOPLANTISI 6 Kasım 2006, İstanbul.
Badminton Federasyonu Sponsorluk Teklifi Mahalleler arası Badminton Turnuvası İsim Hakkı Teklifi Sponsorluğun Geri Dönüşü-Sponsor hakları: Projenin İsim.
Giresun Üniversitesi Katalog Tarama
Badminton Federasyonu Sponsorluk Teklifi Badminton Federasyonu Badminton Online Oyun CD’si İsim Hakkı Teklifi Sponsorluğun Geri Dönüşü - Sponsor.
GENSER BÜRO MAK.TİC.LTD ŞTİ. DÖKÜMANTASYON ÇÖZÜM ÖNERİMİZ GENSER BÜRO MAKİNALARI VE BİLGİSAYAR SİSTEMLERİ SANAYİ VE TİCARET LTD ŞTİ… RENK BİZİM İŞİMİZ.
Ortaklık Kurma Kütüphan-e Türkiye Tanıtım Çalışma Grubu Ankara, Ağustos 2015.
Haziran 2014, Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı, BİLKENT - ANKARA Ebru KAYA İhsan Doğramacı Bilkent Üniversitesi Kütüphanesi ÜNİVERSİTE KÜTÜPHANELERİ.
Ata TÜRKFİDANI Yaşar Üniversitesi, İzmir ANKOS AEKA OpenAIREplus – Zenodo Son Gelişmeler 3. Ulusal Açık Erişim Çalıştayı Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı.
BBY 204 Derme Geliştirme II
Kütüphane ve Dokümantasyon
ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ
KÜTÜPHANE OTOMASYON SİSTEMİNİN KULLANIMI
LOJİSTİK MALİYETLERİN YÖNETİMİ
I Ğ DIR ÜN İ VERS İ TES İ KÜTÜPHANE VE DOKÜMANTASYON DA İ RE BA Ş KANLI Ğ I Kütüphane kullan ı m ı ve elektron İ k kaynaklara er İŞİ m Kütüphanec İ : Ercan.
Öğretim Yılı Oryantasyon Programı
“Her Sabah Mutluluk”.
Sigorta Acente Mobil Uygulaması
Çankırı Karatekin Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire
Sunum transkripti:

Kütüphanelerarası İşbirliğinin ABC’si Sema Çelikbaş İstanbul Teknik Üniversitesi II. Ulusal Akademik Kaynak Paylaşım Çalıştayı Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi, İstanbul, 25-26 Kasım 2011

Kullanıcı Memnuniyeti Ajanda 1 İşbirliğinin ABC’si 2 Sorumluluklar Kurum Kullanıcılarımıza Olan Sorumluluklarımız Dış Kullanıcılara Olan Sorumluluklarımız Kullanıcı Memnuniyeti

İşbirliğinin ABC’si İşbirliği “İki yada daha fazla kütüphanenin kendi kullanıcılarına daha gelişmiş hizmet vermek için birlikte çalışmaları” olarak tanımlanmaktadır (Boisse, 1995) İşbirliğinin Temeli Daha Hızlı Daha Ekonomik Daha Kaliteli Hizmet

ÖNCE NİYET İşbirliği söylenmesi kolay, ancak gerçekleştirilmesi ortak çaba isteyen zor bir uğraştır. İşbirliği; Karşılıklı anlayış Uzlaşma Bilgi Kaynak Planlama Örgütlenme becerisi Ortak Akıl Gerektirir

Artık kütüphanelerde; “Belki gelecekte ihtiyaç duyulur” Anlayışıyla derme geliştirmek düşüncesi yerini, ihtiyaç duyulan bilgi kaynağına zamanında erişim düşüncesi almaktadır veya almalıdır. “Sahip olma” yerine “Erişim sağlama” anlayışını benimsemeliyiz. Günümüzde bir kütüphanenin zenginliği kendi dermesinde bulunan kaynakların yanısıra, gerektiğinde başka kütüphanelerin dermelerinden erişebildiği kaynakların zenginliği ile de ölçülmeye başlanmıştır.

Kullanıcı velinimetimizdir! SORUMLULUKLAR Kendi kullanıcılarımıza karşı olan sorumluluklarımız Kullanıcı velinimetimizdir!

Kütüphane web sayfalarında hizmetle ilgili tüm bilgiler (istek formu, yararlanma koşulları vb.) kolayca ulaşılabilecek bir şekilde dizayn edilmelidir Kolay Ulaşılabilir Olmak Kullanıcılar bu hizmetten nasıl yararlanacakları konusunda verilecek eğitimlerle bilgilendirilmelidirler. Örneğin başka bir kütüphaneden getirttirilen bir yayının zamanında teslimi, düzgün kullanımı hususlarında bilgilendirmek önemlidir. Eğitim Kullanıcı ihtiyacı olan bilgiye en hızlı ve en ekonomik bir biçimde ulaşmak ister. Bizim görevimiz bunu temin etmektir. İsteklere Yüksek Oranda Cevap Verebilmek Yaptığı isteğin durumu hakkında haberdar olmak kullanıcımızın en doğal hakkıdır. Haberdar Etmek Unutmayalım ki biz kütüphaneciler akademik süreçte zincirin önemli halkalarından birini oluşturmaktayız. İyi Hizmet = Kullanıcı Memnuniyeti

İsteyenin bir yüzü kara ... SORUMLULUKLAR Dış kullanıcılara karşı olan sorumluluklarımız İsteyenin bir yüzü kara ...

Kütüphaneler arası kaynak paylaşım politikalarının web sayfasında kolayca erişilebilecek bir formatta ve yazılı olması önemlidir. Politikaların Yazılı Olması Doğru yayına hızlı bir biçimde ulaşabilmek için tam bibliyografik künye her iki tarafın da işini kolaylaştırır. Tam Bibliyografik Tanımlama İstek potansiyel sağlayıcılara gönderilmeden önce, yayına sahip olup olmadıklarını belirlemekte yarar vardır. Bunun için güncel bir toplu katalog işleri oldukça kolaylaştırır. Uygun Sağlayıcının Seçilmesi Tarafların belirlediği iade tarihi ve kullanım kısıtlamalarını uygulamak iki tarafın da yükümlülüğüdür. Zamanında teslim ayrıca özen gösterilmesi gereken bir konudur. Materyallerin güvenli bir biçimde taşınabilmesi önemli bir konudur. Özel ambalajlarda (köpüklü, havalı vb. zarf) göndermek gerekir. İade, Uzatmalar, Nakliye Kullanıcılar yayın bekler! En geç üç iş günü içinde istekleri karşılamalıyız. İdeal süre 4 saat içinde geri bildirimde bulunmaktır. Tam Vaktinde İşlem

Daha Çok Paylaşım Daha Çok Erişim Teşekkürler

Konu: RE: ANKOS Çalıştay Tarih: Thu, 24 Nov 2011 08:47:18 +0200 Kimden: Aytaç ZEREY <aytaczerey@araskargo.com.tr> Kime: Sema ÇELİKBAŞ <semac@itu.edu.tr> Sema Hanım iyi çalışmalar. Talebiniz üzerine yaptığımız toplantı sonrası Genel Müdürlüğümden tüm Türkiye kütüphanelerini içine alacak bir anlaşmayı sisteme dahil edebilir miyiz diye bir görüşme yaptık. Sonuç olarak anlaşmalı müşteri fiyatlarımızın bireysel müşterilere indirgeneceği, alım ve teslimat konusunda her üniversite kütüphanesinin kendine özgü şartları olduğundan tek noktadan bunu kontrol edemeyebiliriz. Bu Aras Kargo'nun güvenilirliğini zedeleyeceği sebebiyle kabul edilmemektedir. Bu sebeplerle Ankos üyelerinizin tümü için kullanılacakları bir anlaşma tanımlaması yapılamayacaktır. Cuma günü tüm gün bir eğitim toplantısına olacak olmamdan da seminerinize katılamayacağımı üzülerek bildirmek isterim. Ancak bir mail grubunuz varsa olarak oraya teklif verememe sebeplerimiz ayrıntılı olarak atabilirim. Saygılarımla Aytaç ZEREY (Satış Yöneticisi) Aras Kargo Boğaziçi Bölge Müdürlüğü Tel : 0212 332 23 00 Fax : 0212 289 78 12 GSM : 0533 504 77 88 (3107) aytaczerey@araskargo.com.tr