Oyun Programlama (Yapay Zeka)

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
VOTED THE BEST OF THIS YEAR
Advertisements

Ayrık Yapılar Algoritma Analizi.
Celal Bayar Üniversitesi Hasan Ferdi Turgutlu Teknoloji Fakültesi
Oyun Programlama (Grafiklere Giriş)
MIT504 İnternet ve Web Programlama: Javascript programlama devam Yrd. Doç. Dr. Yuriy Mishchenko.
Bölüm 4 – Kontrol İfadeleri:1.kısım
Oyun Programlama ve Tasarıma Giriş
Hazırlayan: Emin BORANDAĞ
Hazirlayan: Yrd. Doç. DR. Emin BORANDAĞ
HAZıRLAYAN: YRD.DOÇ.DR.EMIN BORANDAĞ Oyun Programlama (Yol Bulma)
PROGRAMLAMA DİLLERİNE GİRİŞ Ders 3: Döngüler
Hazırlayan: Ferid Mövsümov Danışman: Yrd. Doç. Dr. Şahin Emrah.
Gömülü ve Akıllı Sistemler Öğretimi ve Laboratuvarı
YAPAY ZEKA ve UZMAN SİSTEMLER
Elements of Gameplay Betül Altındiş.
App Inventor Mehmet Can KARABAĞ.
Celal Bayar Üniversitesi Hasan Ferdi Turgutlu Teknoloji Fakültesi
Rekabet ortamında arama Adversarial Search
Sıfat Cümleleri Which, whose, where
Arş. Gör. Tolga Çakmak Hacettepe Üniversitesi – Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümü Sosyal Medya ile Değişen Pazarlama Anlayışları.
VOTED THE BEST OF THIS YEAR (Rivayete göre 2009 yılının en iyi e- postası seçilmiş)
“O tatile gidiyormuş.” Reported Statements talebe U32  
İşletim Sistemi.
Outline 4.1 Giriş 4.2 Algoritmalar 4.3 Pseudocode 4.4 Kontrol İfadeleri 4.5 if tek-seçimli ifadeler 4.6 if else seçimli ifadeler 4.7 while döngü ifadeleri.
NOUN CLAUSES (İSİM CÜMLECİKLERİ).
Çocukların % 90’ı bilgisayar oyunları oynar. Oyuncuların yaş ortalaması 33’tür.
BTÖ521-Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı
/ 141 Yrd. Doç. Dr. Turan SET Atatürk University Medical Faculty, Erzurum QUALİTY CIRCLES
REQUESTING OTHERS TO DO SOMETHING
Nigel Cross İngiliz Açık Üniversitesi’nde tasarım alanında araştırmacı ve eğitimci olarak çalışmaktadır.
MULTI-PLAYER TOLGA KAYNAROĞLU. Multiplayer nedir? Internete bağlı oyuncuların sanal dunyada birbirleri ile iletişime geçerek oynayabilecekleri oyun tipi.
 Let’s go for a walk. ( Hadi yürüyüşe çıkalım.)  Let’s drink coffee. (Hadi kahve içelim.)
Celal Bayar Üniversitesi Hasan Ferdi Turgutlu Teknoloji Fakültesi
BM-305 Mikrodenetleyiciler Güz 2015 (6. Sunu) (Yrd. Doç. Dr. Deniz Dal)
Jazar 609-wong 335-gillespie 195 SEYİR ÖZELLİKLERİ (sürülebilirlik, Kontrol edilebilirlik) HANDLING CHARACTERISTICS.
Sosyal Medyada Tanıtım ve Pazarlama
Yapay Zeka Desteği ile Parfüm Öneri Sistemi
Minimaks Algoritması Kullanılarak Tasarlanması ve Geliştirilmesi
DÜŞÜN, HAYAL ET Imagine there’s no heaven,it’s easy if you try DÜŞÜN Kİ CENNET DİYE BİRŞEY YOK, BÖYLE DÜŞÜNMEYİ BİR DENE.
Environmental pollution Traffic Infrastructural problems Unconscious employee Urbanization and industrialization Lack of financial sources.
MUSIC FOR COMENIUS BROTHER HOOD NEVER ENDS BROTHERHOOD NEVER ENDS…. *We are not going to give up yet *It's time for us to make our move *We fed up with.
Dinamik Yapay Sinir Ağı Modelleri Yinelemeli Ağlar (recurrent networks) İleri yolGeri besleme.
Searching Thy Lover, To Be One Looking at the sky.. Behind every cloud and over the wings of the birds.. I always dreamt of you. You were looking for.
BUGRAHAN PRESENT. Eagle is a common name for many large birds of prey of the family Accipitridae; it belongs to several groups of genera that are not.
CHILD PORNOGRAPHY IŞIK ÜNİVERSİTESİ
Grade 8 Unit 7 Bilginbakterim.com.
YAPAY ZEKA DERS NOTLARI UYGULAMALARI Bölüm 1 : Yapay Zeka
Paralel Programlamaya Giriş
Insertion Sort Fikir: Oyun kartlarını sıralamaya benzer.
Dinamik Yapay Sinir Ağı Modelleri
MALTEPE ÜNİVERSİTESİ Paralel Hesaplama MATLAB ve Paralel Hesaplama
MY FAVORITE PHILOSOPHY (En Sevdiğim Felsefe).
German shepherd dog. These dogs are said to be intelligent before they say.
Anadolu Üniversitesi Arkeoloji Bölümü
Organizational Communication
Yrd. Doç. Dr. Abdullah BAYKAL Konuşmacı : Cengiz Coşkun
Yaratıcılık Ne Kadar?....
DERİN ÖĞRENME UYGULAMA ALANLARI
“Differentiation for making a positive Difference!!!!”
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
DREAMHOUSE TY TLG DREAM HOUSE TY TLG DREAM……… YOU CAN TOUCH, IF YOU DREAM………
Feminism, unlike the idea of ​​ mankind, is a trend that is prioritized to bring gender inequality to the agenda. The notion of feminism, which is not.
Imagine that you are a teacher and you are taking your 20 students to England for the summer school.
“8. SINIFLAR” MASTERMIND UNIT 4 On the phone Wopenglish GURURLA SUNAR…
ELİF SU KÜÇÜKKAVRUK. plants When you touch this plant, it can be like the photograph. When you let go, it becomes normal.
People with an entrepreneurial mindset are always brave.
Examples: In the Figure, the three points and coordinates are given that is obtained with CAD program. If these three points are represented by the curve.
Bilgisayar Grafiğine Giriş CS 351. Bilgisayar Grafiği Nedir? ● Geometrik şekillerin Üretilmesi, İşlenmesi ve Depolamasıdır. ● Cisimlerin bilgisayar ekranında.
Sunum transkripti:

Oyun Programlama (Yapay Zeka) Hazırlayan: Yrd.Doç.Dr. Emin BORANDAĞ

AI nedir? Oyun programlamadaki yapay zeka; oyun içierisindeki kullanıcı dışındaki bütün objelerin insana özgü bazı davranışları oluşturmasını sağlamaktır. Örnek Olaraak Araba oyunundaki diğer arabalar. Ateş ettiğiniz canavarlar RTS oyunlarındaki rakip nişancı

AI Kullanımı Yapay Zeka Kullanıcının Herbir yeni hareketine göre tekrar kendini çalıştırarak yeni bir konum belirlemelidir. Her Yerde Kullanılmalımıdır?

Yapay Zekanın Amacı Amaç Temelli Ne Yapacağı sıkı kurallarla verilmiş. Bu hareketi yap şu hareketi yapma. Hemen değişen durumlara yanıt verme. Knowledge intensive - the AI knows a lot about the world and how it behaves, and embodies knowledge in its own behavior Karakteristik olarak sadece bazı olaylara yanıt verme. Ayrıca AI sayesinde AI hızlı ve kolay geliştirmeye yardımcı olur. CPU ve RAM kullanımını azaltır.

Yapay Zekaların Video Oyunlarında Kullanımı 5-10% CPU Gerçek Zamanlı 25-50% CPU for Durum Temelli Takip /Kaçış davranışları Grup davranışları Sonlu durum makineleri Adaptasyon / Öğrenme

Takip Kaçma En kısa yol algoritması bu durumlar için kullanınıla bilir. Canavarın oyuncuyu en kısa yoldan yakalaması. Araba yarışında diğer arabanın oyuncuyu en kısa yolu bularak geçmesi.

Örnek Kod if (predatorX > preyX) { predatorX--; } else if (predatorX == preyX) { // do nothing } else { predatorX++; } if (predatorY > preyY) { predatorY--; } else if (predatorY == preyY) { predatorY++; Oyunu oynayan ile Oyundaki canavarın konumlarının alınıp en kısa yoldan canavarın kullannıcı üzerine saldırması Predator is at coordinates (predatorX,predatorY). Prey is at coordinates (preyX,preyY).

Algoritmayı Geliştirmek En Kısa Yolun Bulunması predator prey

Algoritmayı Geliştirmek Bresenham’s algoritması ile En Kısa yolun farklı bir şekilde bulunması predator prey

Ekran ile Bu işin bulunması Ekrandaki Pixel ilede bu işler gerçekleştirilebilir.

Örnek Bir Kaçma Algoritması Current velocity of prey Define a few terms: Closing velocity, Vc = Vprey – Vpredator Range to close, Sc = Pprey – Ppredator Time to close, Tc = | Sc | / | Vc | We can calculate intercept position: Intercept position = Pprey + Vprey x Tc Current position of predator